میرنیوز

دغدغه‌های «مامان‌ها» از ناگفته‌ها/ باباها را خیلی دست کم نگیرید!

دغدغه‌های «مامان‌ها» از ناگفته‌ها/ باباها را خیلی دست کم نگیرید! 2021-01-23T06:09:43+03:30

خبرگزاری مهر- گروه هنر- عطیه موذن: یکی از ظرفیت‌های مهم تلویزیون در برنامه سازی توجه به نیازهای واقعی و پرداختن به سوالات اصلی مردم جامعه است، هر بار تلویزیون در پرداختن به این نیازها تلاش کرده است بیشتر توانسته به مخاطبانش هم نزدیک شود. برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و… از این حیث هستند که با نیازهای روتین و ملموس مردم در ارتباط هستند و اگر سوالات کاربردی و مسیر پژوهشی در آنها طی شود می‌تواند جزو انتخاب‌های اول مخاطبان قرار بگیرد.

برنامه «مامان‌ها» که در ۵۱ قسمت با اجرای منصوره مصطفی زاده روی آنتن شبکه سه سیما رفت از معدود برنامه‌ها در حوزه تربیتی کودکان در دهه ۹۰ بود که به دور از کلیات و اصولی که بیشتر در کتاب‌ها مطرح می‌شود سعی کرد به پرسش‌های کاربردی و نیازهای اصلی مادران پاسخ گوید. پرسش‌ها، چالش‌ها و دغدغه‌هایی که یک مادر امروز در دهه ۹۰ و در عصر تکنولوژی، فضای مجازی و… با آنها مواجه است.

با پایان برنامه تلویزیونی «مامان‌ها» که با اجرای منصوره مصطفی‌زاده روی آنتن شبکه سه رفته است خبرگزاری مهر میزبان عوامل برنامه شد تا درباره این برنامه گفتگو کند. مصطفی‌زاده که پیش‌تر هم با آیتم کارشناسی کتاب کودک در برنامه «کتاب باز» دیده شده بود به عنوان مجری و میزبان «مامان‌ها»، سید میلاد ناظمی سردبیر و سعید ابراهیمی کارگردان این برنامه در نشستی در خبرگزاری مهر حضور یافتند که بخش اول آن پیش از این منتشر شد.

مشروح قسمت دوم و پایانی این نشست را در زیر می‌خوانید:

* به عنوان سردبیر برنامه «مامان‌ها» فکر می‌کنید مهمترین نکته یا موضوعاتی که در برنامه سراغش رفتید و درباره آن حرف زده شد چه بود؟

سیدمیلاد ناظمی: خیلی از موضوعات مورد نظر ما دغدغه‌های روزمره‌ای بود که مادران با آنها درگیر هستند و در جهان ذهنی مادران خیلی مهم به نظر می‌آید. مثلاً یکی از سوالات ما از مادران در جلسات گزینش این بود که چه مساله‌ای نسبت به بچه‌ها آنها را عصبی می‌کند؟ سوالاتمان را همین قدر کاربردی مطرح می‌کردیم و اصلاً سراغ سوالات کلی از این قبیل که دغدغه یا نظر مادری درباره تربیت کودکش چیست نمی‌رفتیم. درنتیجه جواب‌هایی کاربردی هم می‌گرفتیم و درواقع مهمترین محور برنامه همین سوالات روزمره و ساده‌ای بود که برای مادران ایجاد می‌شد.

دغدغه‌های «مامان‌ها» از ناگفته‌ها/ باباها را خیلی دست کم نگیرید!

* قبل از برنامه سوالات یا موضوعات را با مهمان چک می‌کنید؟ یا تذکر مشخصی داشتید که هم مادران راحت و صمیمی باشند و هم وارد بحث‌های بیهوده نشوند؟

ناظمی: خیر این روند به مراحل گزینش قبل از حضور در برنامه برمی‌گردد. افرادی را دعوت می‌کنیم که گرم و صمیمی بتوانند حرف بزنند و بحث را به خوبی جمع کنند. اصل اینکه گفتگو باورپذیر دربیاید به این است که خودشان خاطره بگویند و وارد بحث شوند. البته با توجه به شناختی که داشتیم، می‌دانستیم مادران دعوت شده در چه موقعیت‌هایی چه خاطراتی دارند. مثلاً زمانیکه قرار است درباره تک فرزندی حرف بزنند می‌دانستیم که کدام مهمان خودش تک فرزند بوده است و در این باره چه حرف‌هایی دارد. ما تذکری برای مهمانان نداریم که چطور حرف‌هایشان را متناسب با مدیوم تلویزیون بیان کنند بلکه موقعیتی را طراحی می‌کردیم که خودشان به سمت موضوع گفت‌وگو بروند.

یکی از سوالات ما از مادران در جلسات گزینش این بود که چه مساله‌ای نسبت به بچه‌ها آنها را عصبی می‌کند؟ سوالاتمان را همین قدر کاربردی مطرح می‌کردیم منصوره مصطفی‌زاده: شاید تنها تذکری که پیش از ضبط به مهمان‌ها می‌دهیم، همان چند جمله‌ای باشد که قبل از ضبط می‌گویم که آن هم چند مورد کلی است و به محتوا ارتباط مستقیمی ندارد. به طور مثال به مهمانان می‌گویم از واژگان خارجی استفاده نکنند. یا اینکه تصور کنند لوکیشن برنامه منزل مجری است و می‌توانند با این تصور راحت باشند، گپ بزنند و حتی وسط حرف دیگری بپرند و اگر نکته‌ای بود حرفش را قطع کنند.

* پس تا حدی همه تجربه‌ها از قبل برایتان مشخص است و یک‌باره با سخنان جدیدی مواجه نمی‌شدید؟

ناظمی: بله تقریباً. طی جلسه‌ای که گفتگو می‌کردیم متوجه می‌شدیم که دارایی‌های این افراد در تجربه زیسته‌ای که دارند چیست. بعد از مراحل دریافت اطلاعات اولیه و مصاحبه تلفنی، یک جلسه یک ساعته هم با هر نفر داشتیم و حضوری گفتگو می‌کردیم. در همان مرحله تا حدی متوجه می‌شدیم که چه می‌خواهند بگویند و فقط اگر جمله یا خاطره آنها حساسیت برانگیز بود سوال می‌پرسیدیم که آن تجربه حساس درباره کودک را در ضبط برنامه اصلی بیان می‌کنند یا خیر.

* در کارگردانی چنین برنامه‌ای هم ملاحظه‌ای وجود دارد؟

سعید ابراهیمی: در کارگردانی چنین برنامه‌هایی تلاش می‌کنیم هر تاثیری چه با کات دادن‌های زیاد یا هر اتفاق دیگری که از سمت عوامل برنامه، تمرکز را به هم می‌زند به حداقل برسد چون مهمانان به اندازه کافی استرس دوربین دارند. قبل‌تر از مرحله ضبط هم سعی می‌کنیم افرادی دعوت شوند که درست انتخاب شده باشند و افراد گرمی در مقابل دوربین باشند که البته دوربین در هر حال تاثیر خود را می‌گذارد.

* شما چند نفر را گزینش کردید تا در نهایت به خروجی آنتن رسیدند؟

ناظمی: ما دو مرحله فراخوان عمومی پیش از جلسات ضبط‌مان منتشر کردیم. در کل حدود ۱۱۰۰ نفر برای حضور در برنامه بررسی شدند. تعدادی از آن‌ها، شاید حدود ۳۰۰ نفر، در مرحله اول گزینش تایید نشدند یا خودشان پشیمان شدند. در حین برنامه هم تعداد بسیار زیادی برای حضور در برنامه اشتیاق داشتند اما از آنجایی که قسمت‌های زیادی ضبط شده بود امکان حضور این عزیزان وجود نداشت. در نهایت حدود ۱۱۰ نفر روی آنتن رفتند. البته خیلی‌ها هم تایید شدند اما فرصت حضورشان فراهم نشد و ما تلاش می‌کنیم در فصل آینده از آن‌ها دعوت کنیم.

دغدغه‌های «مامان‌ها» از ناگفته‌ها/ باباها را خیلی دست کم نگیرید!

* خانم مصطفی‌زاده شما در این برنامه که مختص مادران است با تیمی از آقایان آن هم اغلب مجرد که تجربه تربیت فرزند نداشته‌اند کار کردید. سخت نبود؟ یا فکر نمی‌کردید اینها چه ارتباطی با این دغدغه دارند؟

مصطفی‌زاده: ما یک بخش بزرگ پژوهشی داشتیم که یک سال قبل از ضبط برنامه انجام می‌شد و در آن زنانی که خودشان هم مادر بودند مسئول پژوهش‌ها شدند؛ ما هم براساس آن پژوهش‌ها در برنامه جلو رفتیم. البته آقایان هم به تدریج در جریان همه مشکلات قرار گرفتند یک زمان‌هایی به خود من هم مشاوره می‌دادند و به طور مثال می‌گفتند مادران اینگونه هستند یا چنین دیدگاهی دارند و الان فکر می‌کنم همین تیم می‌تواند به عنوان مشاور مادران در مراکز استخدام شوند (باخنده)

* افراد مشاور و روان شناس در کدام بخش این برنامه به شما کمک کردند؟

مصطفی زاده: همان‌طور که گفتم از یک سال قبل‌تر، برای تک تک موضوعات به طور جداگانه دو نوع پژوهش شد که یکی در مقیاس جهانی و دیگری در مقیاس داخل ایران انجام شد که در هر یک ببینیم وضعیت به چه شکلی بوده است. این پژوهش‌ها با نظر کارشناسان و متخصصان مختلف انجام شد و برنامه براساس این پژوهش‌ها شکل گرفت.

ابراهیمی: البته مساله مهم در ارتباط با چنین افرادی این است که نیاز است یک نفر واسط بین آنها و برنامه سازی باشد. مشکل متداول این است که گاهی روان شناس شناخت درستی از حوزه رسانه ندارد و باید واسطه‌ای باشد تا زبان مشترکی بین ما و آن‌ها ایجاد کند.

هدفی داشتیم که مادران بتوانند از دل این گفت‌وگوها و بحث‌ها به جواب و نسخه شخصی خود در تربیت فرزندان برسند * فکر می‌کنید این برنامه چقدر توانست برای مخاطب مفید باشد؟

مصطفی زاده: من دوست داشتم مادران در این برنامه به سه نکته برسند. اول اینکه بدانند تنها فردی نیستند که با یک مشکل مواجه شده‌اند. فکر می‌کنم یکی از بدیهی‌ترین فواید این برنامه همین بود که از مسائل روتین مادران به گونه‌ای حرف زدیم که همه مادران متوجه مشکلات مشترک یکدیگر شدند. مثلاً اینکه بچه‌ها زیاد گیم بازی می‌کنند و یا نمی‌توان آنها را سرگرم کرد دغدغه بسیاری از مادران است و ما پیام‌های زیادی داشتیم که تایید می‌کردند که با این برنامه متوجه شدند مشکلاتشان شخصی نیست و مادران دیگر هم مشکلات مشابه را دارند.

نکته دوم نسبت به سوال‌های مادران بود؛ خیلی از سوال‌های مادران نسبت به فرزندان‌شان جواب مشخص ندارد بسیاری از دغدغه‌ها بی‌جواب هستند و کسی نمی‌تواند پاسخ درستی برای آنها داشته باشد و مادران باید این را هم متوجه می‌شدند.

نکته سوم هم این بود که هدفی داشتیم که مادران بتوانند از دل این گفت‌وگوها و بحث‌ها به جواب و نسخه شخصی خود در تربیت فرزندان برسند.

* فکر می‌کنید در جامعه کنونی پدران چقدر می‌توانند در این فرایند تربیت فرزند نقش داشته باشند؟

مصطفی زاده: فکر می‌کنم ما مامان‌ها خیلی وقت‌ها پدران را دست کم می‌گیریم و راستش در همین برنامه به این نتیجه رسیدم که خیلی وقت‌ها آنطور که من درگیر رابطه پدر و فرزندی هستم دیگران چنین چالشی ندارند و دوست داشتم ببینم دیگر مادران در این زمینه چه کرده‌اند. مثالی بزنم که در یکی از روزهایی که برای کاری از منزل بیرون رفته بودم خیلی دغدغه فرزندانم را داشتم. مادران هم در چنین اوقاتی خیلی نگرانی دارند که الان کودکشان چه غذایی می‌خورد یا پدر چطور آن‌ها را کنترل می‌کند و درگیر سوالاتی مشابه بودم.

من مایه ماکارونی را آماده کرده بودم و دستور پخت ماکارونی را با جزئیات کامل نوشته بودم تا همسرم بداند برای بچه‌ها چطور غذا بپزد با این حال خیلی امیدی نداشتم که چطور غذا را درست می‌کند. (می‌خندد) وقتی به خانه برگشتم دیدم شرایط به حالت عادی و طبیعی است و بچه‌ها با هیجان می‌گویند که «مامان ماکارونی بابا خیلی خوشمزه‌تر از غذای تو بود» و متوجه شدم مایه ماکارونی را چرب‌تر کرده است و یا کمتر از من در آن گوشت زده است و همان گونه که بچه‌ها دوست داشته‌اند غذا پخته است و خلاصه مشخص شد دست‌پخت همسرم از من بهتر است (می‌خندد) فکر می‌کنم خیلی وقت‌ها ما پدران را دست کم می‌گیریم.

دغدغه‌های «مامان‌ها» از ناگفته‌ها/ باباها را خیلی دست کم نگیرید!

* درباره مشارکت سفیرفیلم و فیلم‌گردی در تولید این برنامه تلویزیونی هم توضیح می‌دهید؟

سعید ابراهیمی: بهتر بود که تهیه‌کننده برنامه اینجا بود و توضیح می‌داد، اما باید بگویم سفیرفیلم مجری طرح بود و حمایت‌های این مجموعه باعث قوام کار شد. خصوصاً با توجه به اینکه پیش تولید برنامه طولانی شد و بیش از یک برنامه عصرگاهی روتین هزینه داشت.

در حین پخش هم فیلم‌گردی حضور داشت. حتماً می‌دانید که اغلب مشارکت‌کننده‌ها و اسپانسرهای چنین برنامه‌هایی، اپلیکیشن‌ها یا محصولاتی مثل ظروف آشپزخانه و صنایع غذایی هستند درحالیکه تمایل ما این نبود. به ما پیشنهاد شد مشارکت با برنامه به این شکل باشد که بخشی از حق پخش برنامه واگذار شود و ما هم دیدیم این اتفاق می‌تواند الگوی خوبی باشد. به ویژه که فیلم‌گردی محتوای مناسب و دغدغه‌مندی دارد و حتی فکر می‌کنیم این الگو می‌تواند در برنامه‌های دیگر هم تجربه شود تا برنامه‌های باکیفیت‌تری تولید شود.

دغدغه‌هایی را مطرح می‌کردیم که پیش از این اصلاً درباره آنها حرفی زده نشده است و از جنس دغدغه‌های کلیشه‌ای نیست * در عین حال فکر می‌کنید این برنامه توانست نگاه جدیدی را ارائه دهد؟

مصطفی‌زاده: موضوع این برنامه خیلی جدید بود. ما دغدغه‌هایی را مطرح می‌کردیم که پیش از این اصلاً درباره آنها حرفی زده نشده است و از جنس دغدغه‌های کلیشه‌ای نیست. حتی درباره موضوعاتی مثل مادران شاغل که بارها به آنها پرداخته شده است نگاه متفاوتی داشتیم. برنامه‌های زیادی به طور مثال در باب این مساله که «شاغل بودن بهتر است یا خانه دار بودن» ساخته شده است درحالیکه ما اصلاً به این سوال کاری نداشتیم و رویکردمان این است که هرکسی در وضعیتی که دارد چطور می‌تواند فرزندش را بهتر تربیت کند. از این جهت فکر می‌کنم که بله، توانستیم.

* فکر می‌کردید برنامه در همین فصل اول با این بازخورد از سوی مادران مواجه شود؟

مصطفی زاده: من مقیاس بازخورد برنامه‌های تلویزیونی را نمی‌شناختم و هنوز هم نمی‌شناسم چون مخاطب حرفه‌ای تلویزیون نیستم و حتی «کتاب باز» را هم که در یک بخش آن حضور دارم به صورت پادکست گوش می‌دهم. هنوز هم به جز بخش‌هایی از برنامه که در فضای مجازی عرضه می‌شود و مردم نسبت به آنها نظر می‌دهند در جریان بازخوردها در دیگر فضاها نیستم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«سینما» هنوز نمرده است/ سرمایه‌گذاران خصوصی را مجبور به دلالی نکنیم

«سینما» هنوز نمرده است/ سرمایه‌گذاران خصوصی را مجبور به دلالی نکنیم
2021-03-02T11:22:39+03:30
حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما تأکید کرد نباید شرایطی را پیش بیاوریم که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سینما به سراغ دلالی بروند.

گلدن گلوب ۲۰۲۱ کمترین میزان تماشاگر را داشت

گلدن گلوب ۲۰۲۱ کمترین میزان تماشاگر را داشت
2021-03-02T10:29:19+03:30
در حالی که دیروز هفتادو هشتمین دوره مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب برگزار شد، این مراسم کمترین میزان مخاطب را جذب کرد.

«کاروان دف صبا» منتشر شد/ بررسی ریتم در آثار ابوالحسن صبا

«کاروان دف صبا» منتشر شد/ بررسی ریتم در آثار ابوالحسن صبا
2021-03-02T10:15:59+03:30
آلبوم «کاروان دف صبا» با موسیقی آرش زنگنه مشتمل بر بررسی ریتم روی پنج قطعه از آثار ابوالحسن صبا هنرمند فقید موسیقی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

بازگشت مخاطب به تئاتر نیاز به فرهنگسازی دارد/ روایت مدرن «امینه»

بازگشت مخاطب به تئاتر نیاز به فرهنگسازی دارد/ روایت مدرن «امینه»
2021-03-02T09:49:18+03:30
کارگردان نمایش «امینه» با اشاره به شکل‌گیری این نمایش عنوان کرد برای اعتماد دوباره مخاطبان برای حضور در سالن‌های نمایشی باید فرهنگسازی صورت گیرد.

شروع قدرتمند سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی/ رونق گردشگری با مجسمه

شروع قدرتمند سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی/ رونق گردشگری با مجسمه
2021-03-02T08:02:39+03:30
یک هنرمند مجسمه‌ساز معتقد است شروع سمپوزیوم‌های مجسمه‌سازی ایران با قدرت بوده و در حال حاضر بسیاری از هنرمندان کشورهای دیگر علاقمند به حضور در ایران و این سم...

آمریکا به پرداخت ۱.۳ میلیون دلار خسارت به صداوسیما محکوم شد

آمریکا به پرداخت ۱.۳ میلیون دلار خسارت به صداوسیما محکوم شد
2021-03-01T20:04:26+03:30
دیوان داوری دعاوی ایران- آمریکا مستقر در لاهه هلند، دولت آمریکا را به استرداد اموال رسانه ملی یا پرداخت مابه‌ازای آن به ارزش تقریبی یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار...

مورگان فریمن «انسان خوب» می‌شود/ پی بردن به ارزش زیستن

مورگان فریمن «انسان خوب» می‌شود/ پی بردن به ارزش زیستن
2021-03-01T13:44:25+03:30
فیلم بعدی مورگان فریمن معرفی شد و وی به زودی در برابر دوربین زک براف نقش‌آفرینی می کند.

پخش «خونه زندگی» از رادیو سلامت/ مخاطب ثابت داریم

پخش «خونه زندگی» از رادیو سلامت/ مخاطب ثابت داریم
2021-03-01T13:31:06+03:30
برنامه «خونه زندگی» با رویکرد تحکیم بنیان خانواده هر روز به غیر از روزهای جمعه از «رادیو سلامت» پخش می‌شود.

«تئاتر شهر» نه پارکینگ دارد و نه حریم/ نیاز به فضایی هنرمندانه

«تئاتر شهر» نه پارکینگ دارد و نه حریم/ نیاز به فضایی هنرمندانه
2021-03-01T13:31:05+03:30
منیژه محامدی این وضعیت را که مجموعه تئاتر شهر نه پارکینگ اختصاصی دارد و نه حریمی مشخص، نامناسب دانست که باید هر چه زودتر فکری برای آن بشود.

مستند «نائب الامام» رونمایی شد/ روایتی متفاوت از عالم شیرازی

مستند «نائب الامام» رونمایی شد/ روایتی متفاوت از عالم شیرازی
2021-03-01T12:51:05+03:30
آیین رونمایی از مستند «نائب الامام» با محوریت زندگی سید نورالدین حسینی از علمای صاحب نام و مبارز شیراز برگزار شد.

شبکه العالم سوریه سراغ پیروزمندان بر داعش می‌رود

شبکه العالم سوریه سراغ پیروزمندان بر داعش می‌رود
2021-03-01T11:44:25+03:30
برنامه «صناع النصر» در شبکه العالم سوریه به معرفی شهدا و جانبازان و کسانی که در پیروزی بر داعش و آزادسازی شهرهای سوریه نقش داشتند، می پردازد.

تولید چند اثر موسیقایی برای بهار ۱۴۰۰/ «اروند» در دست تولید است

تولید چند اثر موسیقایی برای بهار ۱۴۰۰/ «اروند» در دست تولید است
2021-03-01T09:17:45+03:30
مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته در این مجموعه طی سال جاری از برنامه‌ریزی و تولید چند اثر موسیقای...

گورخری که خط‌های سفیدش ناپدید شد!/ اجابت خواسته دبیر فقید جشنواره

گورخری که خط‌های سفیدش ناپدید شد!/ اجابت خواسته دبیر فقید جشنواره
2021-03-01T07:31:06+03:30
شراره طیار کارگردان نمایش «گورخر سیاه» که در جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک حضور دارد درباره شکل‌گیری این اثر نمایشی و قولی که به دبیر فقید جشنواره داده ...

معرفی برندگان «گلدن گلوب ۲۰۲۱»/ «سرزمین آوارگان» بازهم برگزیده شد

معرفی برندگان «گلدن گلوب ۲۰۲۱»/ «سرزمین آوارگان» بازهم برگزیده شد
2021-03-01T07:31:05+03:30
مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۱ به صورت مجازی برگزار شد و برندگان خود را شناخت.

هدایای موزه «دورهمی» بالاخره فروخته شد/ زمان‌بندی بازگشت «خندوانه»

هدایای موزه «دورهمی» بالاخره فروخته شد/ زمان‌بندی بازگشت «خندوانه»
2021-02-28T23:31:07+03:30
محمد احسانی مدیر شبکه «نسیم» ضمن تشریح برنامه‌های این شبکه، برای پخش در نوروز ۱۴۰۰، از خرید کلیه اجناس اهدایی به موزه «دورهمی» و پرداخت عواید آن به هلال احمر...

بازدید مدیران شبکه نسیم از پشت صحنه مجموعه نوروزی «دست‌انداز»

بازدید مدیران شبکه نسیم از پشت صحنه مجموعه نوروزی «دست‌انداز»
2021-02-28T18:51:05+03:30
مدیران شبکه نسیم از مجموعه طنز آیتمی «دست‌انداز» به کارگردانی شهاب عباسی بازدید کردند.

انتشار فراخوان دوره دوم مسابقه نمایشنامه نویسی «چهارراه»

انتشار فراخوان دوره دوم مسابقه نمایشنامه نویسی «چهارراه»
2021-02-28T14:24:25+03:30
فراخوان دوره دوم مسابقه نمایشنامه نویسی اقتباسی «چهارراه» منتشر شد.

ناگفته‌های جیرانی در سالروز تولدش/ شکیبایی چرا «قرمز» را رد کرد؟

ناگفته‌های جیرانی در سالروز تولدش/ شکیبایی چرا «قرمز» را رد کرد؟
2021-02-28T14:11:05+03:30
در سلسله گفتگوهای تاریخ شفاهی، موزه سینمای ایران این بار میزبان فریدون جیرانی به مناسبت زادروزش بود که بیش از سه ساعت به طول انجامید.

تجلیل انجمن منتقدان هالیوود از دواین جانسون

تجلیل انجمن منتقدان هالیوود از دواین جانسون
2021-02-28T13:57:46+03:30
انجمن منتقدان هالیوود در چهارمین دوره اهدای جوایزش از دواین جانسون تجلیل می‌کند.

اختصاص یک روز فروش سینماهای «بهمن سبز» به مردم سی‌سخت

اختصاص یک روز فروش سینماهای «بهمن سبز» به مردم سی‌سخت
2021-02-28T11:37:46+03:30
فروش روز چهارشنبه فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» در سینماهای بهمن سبز به زلزله‌زدگان سی سخت اهدا خواهد شد.

قطعه ای برای نوروز ۱۴۰۰ منتشر می کنم/ طاقچه بالای سرمایه گذاران

قطعه ای برای نوروز ۱۴۰۰ منتشر می کنم/ طاقچه بالای سرمایه گذاران
2021-02-28T10:31:06+03:30
یکی از پژوهشگران حوزه موسیقی اقوام ایران از از تولید و انتشار یک اثر موسیقایی جدید برای نوروز ۱۴۰۰ با همراهی گروه «آوای شمس» خبر داد.

«هزار افسان» به دلیل محدودیت‌های کرونایی همچنان متوقف است

«هزار افسان» به دلیل محدودیت‌های کرونایی همچنان متوقف است
2021-02-28T09:11:06+03:30
تهیه‌کننده مجموعه مستند «هزار افسان» بیان کرد این پروژه به دلیل محدودیت تردد بین شهری در حال حاضر متوقف است.

عضو سیاهپوست نداریم/ دردسر ادامه دارد

عضو سیاهپوست نداریم/ دردسر ادامه دارد
2021-02-28T08:31:07+03:30
رییس پیشین گلدن گلوب تایید کرد که این انجمن در ۲ دهه اخیر هیچ عضو سیاهپوستی نداشته است.

نقشی جدی که از مخاطب خنده‌ می‌گیرد/ فرصتی که غنیمت شمرده شد

نقشی جدی که از مخاطب خنده‌ می‌گیرد/ فرصتی که غنیمت شمرده شد
2021-02-28T07:51:06+03:30
ندا حسینی بازیگر نمایش «ایوب خان» درباره نحوه پیوستنش به گروه نمایش و ویژگی‌های نقشی که ایفا می‌کند، توضیحاتی ارائه داد.

«مامان» و رویای مخاطب گسترده در سینما/ اکران آنلاین عاقلانه نیست

«مامان» و رویای مخاطب گسترده در سینما/ اکران آنلاین عاقلانه نیست
2021-02-28T06:04:27+03:30
آرش انیسی کارگردان فیلم سینمایی «مامان» ضمن اشاره به نامعلوم بودن شرایط اکران فیلم‌ها در سال آینده، تأکید دارد با توجه به رعایت نشدن حق کپی‌رایت، اکران آنلای...

سریال انیمیشن «ترمیناتور» ساخته می‌شود/ نتفلیکس سفارش داد

سریال انیمیشن «ترمیناتور» ساخته می‌شود/ نتفلیکس سفارش داد
2021-02-27T14:17:46+03:30
ساخت یک سریال انیمیشنی از «ترمیناتور» به سفارش نتفلیکس در دستور کار قرار گرفت.

احتمال اکران «رمانتیسم عماد و طوبا» در نوروز ۱۴۰۰/ هنوز منتظریم!

احتمال اکران «رمانتیسم عماد و طوبا» در نوروز ۱۴۰۰/ هنوز منتظریم!
2021-02-27T13:51:06+03:30
مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبا» از احتمال اکران این فیلم در نوروز ۱۴۰۰ خبرداد.

شایعه «کمک ۳ هزار میلیاردی به صداوسیما از جیب مردم» از کجا آمد؟

شایعه «کمک ۳ هزار میلیاردی به صداوسیما از جیب مردم» از کجا آمد؟
2021-02-27T12:57:46+03:30
رئیس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ بیان کرد که معلوم نیست این سه هزار میلیاردی که گفته می‌شود از جیب مردم یک جا به رسانه ملی می‌رود، از کجا آ...

محیط «تئاتر شهر» باید از مزاحمت‌ها پاک شود/ نیاز به مدیریتی جدی

محیط «تئاتر شهر» باید از مزاحمت‌ها پاک شود/ نیاز به مدیریتی جدی
2021-02-27T12:44:27+03:30
اکبر زنجانپور معتقد است باید محیط پیرامون مجموعه «تئاتر شهر» از رفتارهای مزاحم پاک شود تا محیطی امن و آرام برای هنرمندان، مخاطبان تئاتر و مردم باشد.

«کابوس‌ها» به دیوار چهارم رسید/ کشمکش‌های مکبث با خود و اطرافیانش

«کابوس‌ها» به دیوار چهارم رسید/ کشمکش‌های مکبث با خود و اطرافیانش
2021-02-27T10:57:46+03:30
نمایش «کابوس ها» به نویسندگی و کارگردانی شادی اسدپور از ۱۷ اسفند در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه می رود.