میرنیوز
سید محمدمهدی طباطبایینژاد دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت پروانه نمایش فیلمهای واجد شرایط برای حضور در این رویداد گفت: هر فیلمی که در جشنواره به نمایش دربیاید و داوران آن را ببینند حتماً پروانه نمایش خواهد داشت. فیلمِ بدون پروانه نمایش نه در جشنواره به نمایش گذاشته میشود و نه داوران آن را میبینند. ممکن است قبل از پروانه نمایش فیلمها را ببینیم ولی استعلام میکنیم و اعضای شورای پروانه نمایش درباره آنها پاسخ میدهند.
وی ادامه داد: روال جشنواره همیشه بر این بوده که فیلمی بدون پروانه نمایش سازمان سینمایی در جشنواره نه داوری شده و نه نمایش داده میشود، این قانون همیشه بوده و ما هم رعایت میکنیم.
طباطبایینژاد تأکید کرد: تفاوت جشنواره امسال با سالهای گذشته این است که آن زمان هیات انتخاب فیلمها را میدیدند، ۲۲ فیلم را انتخاب میکرد و در این فاصله جشنواره ۲۲ فیلم را برای اخذ پروانه نمایش به این شورا میفرستاد ممکن بود مجوز موقت یا دائم به فیلم داده شود، فیلم با آن مجوز به شورای داوری و نمایش عمومی میرفت، امسال چون ما هیات انتخاب نداشتیم همزمان فیلمها را میبینیم یعنی هم داوران ما و هم شورای پروانه نمایش آثار را میبینند اگر فیلمی نکتهای داشته باشد یا اصلاحیهای داشته باشد، شورا به ما اعلام میکند دوستان وقتی اصلاحات را انجام دادند ما فیلمها را میبینیم یا به نحوی دیگر.
دبیر سیونهمین جشنواره فیلم فجر درباره زمزمههای مطرح شده پیرامون احتمال ممیزی فیلمهای شاخص هم توضیح داد: تاکنون نکتهای درباره فیلمها وجود نداشته تنها دو فیلم «قاتل و وحشی» و «شیشلیک» نکاتی داشتهاند که مراحل صدور پروانه نمایش آنها هم در حال انجام است. ممکن است اصلاحیههایی به آنها وارد شود. نظر نهایی تا یکشنبه اعلام میشود.
به گزارش خبرنگار مهر دو فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمتالله و «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان از فیلمهای شاخص راهیافته به فهرست داوری جشنواره سیونهم محسوب میشوند و نمایش آنها در جشنواره در حال حاضر منوط به تأیید شورای صدور پروانه نمایش سازمان سینمایی است.
منبع : خبرگزاری مهر
«سینما» هنوز نمرده است/ سرمایهگذاران خصوصی را مجبور به دلالی نکنیم
گلدن گلوب ۲۰۲۱ کمترین میزان تماشاگر را داشت
«کاروان دف صبا» منتشر شد/ بررسی ریتم در آثار ابوالحسن صبا
بازگشت مخاطب به تئاتر نیاز به فرهنگسازی دارد/ روایت مدرن «امینه»
شروع قدرتمند سمپوزیومهای مجسمهسازی/ رونق گردشگری با مجسمه
آمریکا به پرداخت ۱.۳ میلیون دلار خسارت به صداوسیما محکوم شد
مورگان فریمن «انسان خوب» میشود/ پی بردن به ارزش زیستن
پخش «خونه زندگی» از رادیو سلامت/ مخاطب ثابت داریم
«تئاتر شهر» نه پارکینگ دارد و نه حریم/ نیاز به فضایی هنرمندانه
مستند «نائب الامام» رونمایی شد/ روایتی متفاوت از عالم شیرازی
شبکه العالم سوریه سراغ پیروزمندان بر داعش میرود
تولید چند اثر موسیقایی برای بهار ۱۴۰۰/ «اروند» در دست تولید است
گورخری که خطهای سفیدش ناپدید شد!/ اجابت خواسته دبیر فقید جشنواره
معرفی برندگان «گلدن گلوب ۲۰۲۱»/ «سرزمین آوارگان» بازهم برگزیده شد
هدایای موزه «دورهمی» بالاخره فروخته شد/ زمانبندی بازگشت «خندوانه»
بازدید مدیران شبکه نسیم از پشت صحنه مجموعه نوروزی «دستانداز»
انتشار فراخوان دوره دوم مسابقه نمایشنامه نویسی «چهارراه»
ناگفتههای جیرانی در سالروز تولدش/ شکیبایی چرا «قرمز» را رد کرد؟
تجلیل انجمن منتقدان هالیوود از دواین جانسون
اختصاص یک روز فروش سینماهای «بهمن سبز» به مردم سیسخت
قطعه ای برای نوروز ۱۴۰۰ منتشر می کنم/ طاقچه بالای سرمایه گذاران
«هزار افسان» به دلیل محدودیتهای کرونایی همچنان متوقف است
عضو سیاهپوست نداریم/ دردسر ادامه دارد
نقشی جدی که از مخاطب خنده میگیرد/ فرصتی که غنیمت شمرده شد
«مامان» و رویای مخاطب گسترده در سینما/ اکران آنلاین عاقلانه نیست
سریال انیمیشن «ترمیناتور» ساخته میشود/ نتفلیکس سفارش داد
احتمال اکران «رمانتیسم عماد و طوبا» در نوروز ۱۴۰۰/ هنوز منتظریم!
شایعه «کمک ۳ هزار میلیاردی به صداوسیما از جیب مردم» از کجا آمد؟
محیط «تئاتر شهر» باید از مزاحمتها پاک شود/ نیاز به مدیریتی جدی
«کابوسها» به دیوار چهارم رسید/ کشمکشهای مکبث با خود و اطرافیانش