میرنیوز
آرش فلاحت پیشه کارگردان نمایش «پنهان خانه پنج در» که در بخش صحنهای جشنواره تئاتر فجر حضور دارد درباره تغییراتی که نمایش نسبت به اجرای عموم خواهد داشت به خبرنگار مهر گفت: مطمئناً هربار که قرار است نمایش دوباره به صحنه برود تلاش میکنیم با درک وسیعتری نسبت به اجرای قبلی کار را آماده کنیم. در همان ۴۰-۵۰ اجرایی هم که در تالار مولوی داشتیم با توجه به بازخورد مخاطبان و شرایط اجرا تغییراتی را در طول اجرای عمومی در کار وارد میکردیم و الان هم که مدت طولانی از اجرای عمومی گذشته این وقفه اشراف بهتری از نمایش به ما داده است اما مطمئناً هندسه کلی اثر حفظ میشود و بیشتر تلاش میکنیم به روح و اتمسفر کار بیفزاییم.
وی ادامه داد: خوشبختانه بازیگران نمایش تغییری نکردهاند و باوجودی که در این مدت درگیر کارهای دیگری شده بودند اما مشتاقانه در گروه حضور دارند و ۲ هفته است که تمرینها را آغاز کردهایم.
فلاحت پیشه درباره ادامه اجراهای نمایش بعد از جشنواره تئاتر فجر بیان کرد: مطمئناً ما علاقهمند هستیم که محصولمان را تا مادامی که میتوانیم در سالنهای دیگر و شهرهای مختلف ارائه دهیم. باید دید شرایط و فضای موجود به چه سمتی پیش میرود. از همین رو با پشت سر گذاشتن بحران کرونا علاقه مند هستیم که هم در تهران و البته در سالنهای غیرخصوصی که با هنرمندان همراه هستند و در شهرهای مختلف کار را ادامه دهیم.
این بازیگر و کارگردان تئاتر در پایان درباره برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر فجر در شرایط کرونا بیان کرد: همان زمان هم که ما نمایش «پنهان خانه پنج در» را به صحنه بردیم پاندمی کرونا وجود داشت و با وجود استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی سالن با استقبال بسیار خوبی مواجه شدیم. به هرحال این شرایط نامساعد وجود دارد و تکلیف آینده هم مشخص نیست. البته انتقادهایی هم مبنی بر اینکه جشنواره نباید به این شکل برگزار میشد وجود داشت اما به اعتقاد من، تئاتر با حضور تماشاگر معنا پیدا میکند و شیوه تئاتر آنلاین را چه در حوزه آموزش چه اجرای تئاتر قبول ندارم از این رو از رویکرد این دوره از جشنواره تئاتر فجر که در آن اجراها هم با حضور تماشاگران و هم به صورت آنلاین برگزار میشود، استقبال میکنم. من در این دوره از جشنواره در نمایش «بیست متری جوادیه» به کارگردانی رضا بهرامی نیز به عنوان بازیگر حضور دارم و میتوان گفت که در این دوره خودم رقیب خودم هستم.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: درس اول این بود که نترسید از آنچه با آن میترسانند، در زمانهای که آگاهی برای زنان جرم محسوب میشد عطری جان منزل خود را وقف آموزش و تحصیل زنان کرده که مردان، شوهران، گزمهها و در آخر بیگانگان و مغولها بر آنها وارد میشوند و هر بار به ترفندی باید ایشان را مغلوب سازند.
منبع : خبرگزاری مهر
اختصاص یک روز فروش سینماهای «بهمن سبز» به مردم سیسخت
قطعه ای برای نوروز ۱۴۰۰ منتشر می کنم/ طاقچه بالای سرمایه گذاران
«هزار افسان» به دلیل محدودیتهای کرونایی همچنان متوقف است
عضو سیاهپوست نداریم/ دردسر ادامه دارد
نقشی جدی که از مخاطب خنده میگیرد/ فرصتی که غنیمت شمرده شد
«مامان» و رویای مخاطب گسترده در سینما/ اکران آنلاین عاقلانه نیست
سریال انیمیشن «ترمیناتور» ساخته میشود/ نتفلیکس سفارش داد
احتمال اکران «رمانتیسم عماد و طوبا» در نوروز ۱۴۰۰/ هنوز منتظریم!
شایعه «کمک ۳ هزار میلیاردی به صداوسیما از جیب مردم» از کجا آمد؟
محیط «تئاتر شهر» باید از مزاحمتها پاک شود/ نیاز به مدیریتی جدی
«کابوسها» به دیوار چهارم رسید/ کشمکشهای مکبث با خود و اطرافیانش
رونمایی از بزرگترین دیوارنگاره بغداد با نقاشی حسن روحالامین
هشدار سینماگران نسبت به انحصار در پلتفرمهای اینترنتی نمایش خانگی
مجید مجیدی: جهان پرخشونت امروز از زبان مشترک انسانی خالیست
پروژهام در «خندوانه» نادیده ماند/ نقشآفرینی متفاوت در کمدی خانگی
آلبوم «تا صبح شب یلدا» با شعرخوانی «سایه» شنیدنی شد
جرج کلونی و جولیا رابرتز با «بلیتی به بهشت» همراه میشوند
ساخت دنباله «یاسهای وحشی» پس از ۲۳ سال/ «سینما» در معرض تعطیلی است!
رانلد پیکاپ بازیگر «تاج» درگذشت
معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشنواره «رضوی»/ زبان سینما جریانساز است
«سبالو» به تهیهکنندگی فاطمه معتمدآریا اکران میشود
ماجرای تعطیلی یک نمایشگاه/ عکسهای «پرنسسهای کوره» فروخته شدند
فعالان تئاتر خیابانی با قادر آشنا دیدار کردند/ وعده پیگیری مطالبات
«چهار مضراب برای سنتور» خواندنی شد/ توضیحات آقای مولف
جزئیاتی از فصل جدید «خندوانه»/ رامبد جوان چگونه با کرونا کنار آمد؟
سیزدهمین جشنواره «تجسمی فجر» به پایان رسید/ اعلام برگزیدگان
محمدرضا الوند از فعالان تئاتر ایران درگذشت
رضا صادقی به «کتابباز» میآید
«مولود کعبه» منتشر شد/ روایت تولید یک قطعه برای امام علی(ع)
بررسی «روح» در «نقد سینما» شبکه پنج