میرنیوز

سینمای ایران چرا «افسرده» است؟/ «عمار» آلترناتیو «فجر» نیست

سینمای ایران چرا «افسرده» است؟/ «عمار» آلترناتیو «فجر» نیست 2021-01-16T10:09:46+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه تلویزیونی «نقد سینما»، بیست و هشتمین قسمت از فصل جدید برنامه «نقد سینما» جمعه‌شب ۲۶ دی‌ماه روی آنتن شبکه پنج رفت. این قسمت از برنامه به بررسی کارنامه یک دهه برگزاری جشنواره فیلم «عمار» به بهانه برگزاری یازدهمین دوره این رویداد و نیز آسیب‌شناسی افسردگی حاکم بر فیلم‌های ایران در دهه ۹۰ اختصاص داشت.

در بخش نخست برنامه امیررضا مافی میزبان حامد بامروت‌نژاد تهیه‌کننده سینما و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره «عمار» و دانش اقباشاوی کارگردان سینما بود تا درباره جشنواره «عمار» به گفتگو بپردازند.

بامروت‌نژاد در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به «مزیت‌های نسبی جشنواره عمار» گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای جشنواره «عمار» این است که سعی دارد زمین بازی سینمای ایران را عوض کند. چندین سال است که به ما گفته‌اند سینما، فرم است و محتوا. در حالی که ما معتقدیم سینما ضلع سومی به نام «سازماندهی» دارد و ما هیچگاه به آن توجه نمی‌کنیم. مدام مشغول دعوای فرم و محتوا هستیم.

وی در ادامه در تعریف «سازمان‌دهی» گفت: به تعبیر شهید آوینی، سینما هنر است، صنعت است و رسانه است. سال‌هاست ما درگیر فرم و محتوا شده‌ایم و گویی تنها در وجه هنری سینما متوقف مانده‌ایم. جشنواره «عمار» تلاش دارد این زمین بازی را تغییر دهد و بگوید سینما تنها یکی از اجزایش فرم و محتوا است. سینما قرار است رسانه هم باشد. فیلم باید نسبتی با زمانه‌اش داشته باشد. سینما صنعت است. یک هنر فردی و محدود به گوشه گالری نیست. در این نگاه سینما با مقوله‌ای به نام بازار گره می‌خورد و اینجاست که مخاطب حائز اهمیت می‌شود.

این تهیه‌کننده افزود: «عمار» آمده است بگوید سینما ماشینی است که چهار چرخ دارد و «فرم و محتوا» تنها یک چرخ آن است. امروز چند نفر مخاطب سینمای ایران هستند؟ نهایتاً ۴ میلیون از جمعیت ۸۰ میلیون نفری! آیا تماشاگر یا مخاطب در فرم نهایی فیلم تأثیر نباید داشته باشد؟

دانش‌اقباشاوی در پاسخ به این پرسش گفت: طبیعتاً تأثیر می‌گذارد و این بدیهی است. سبک زندگی انسان‌ها، ذائقه آن‌ها را تغییر می‌دهد. اگر مکانیزم و سازمان‌دهی‌ای برای سلایق مختلف باشد و به مطرودین حوزه فرهنگ که تا به امروز راهی به پردیس‌های سینمایی و سالن‌های مولتی پلکس سینما نیافته‌اند، توجه نشان دهد، جشنواره‌ای مانند «عمار» شکل می‌گیرد. جشنواره‌ای که دارد برای یک سلیقه خاموش و دیده‌نشده، سازمان‌دهی تازه‌ای را ایجاد می‌کند.

بامروت‌نژاد در این بخش تأکید کرد: حرف ما این است که همه مردم ایران باید مخاطب سینما باشند و چرا ما خودمان را محدود به همین جمعیت چهارمیلیون نفری کنیم و همه سینماگران را هم محدود و مجبور کنیم که به ذائقه همین ۵ درصد از جمعیت ایران توجه داشته باشند؟

اقباشاوی در این بخش تأکید کرد: یکی از تعاریف خوب از «هنرمند مردمی» که خودم هم تلاش می‌کنم به آن پایبند باشم این است که در پروسه قبل از تولید اثرش در کنار مردم باشد، از مردم یاد بگیرد، یادگرفته‌هایش را با فرمی جذاب، تبدیل به اثر هنری کند و به همان مردم ارائه دهد. اینگونه مردم از تماشای خود واقعی‌شان لذت می‌برند.

امیررضا مافی در این بخش پرسید که آیا «عمار» نمی‌خواهد آلترناتیو و بدیل سینمای رسمی امروز ایران باشد؟ که بامروت‌نژاد در پاسخ گفت: این خیلی کوچک کردن راهبرد کلان «عمار» است. مگر می‌توان گفت «عمار» مثلاً بدیل فجر است؟ اصلاً فجر یک رویداد التقاطی است که مشخص نیست سر و تهش کجاست! «عمار» اما یک رویداد با راهبرد مشخص است. در این راهبرد فرم و محتوا حتماً تأثیرگذار است، اما همه چیز نیست.

این عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره «عمار» در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه فکر نمی‌کنید آثار جشنواره «عمار» نیاز به پیشرفت فرمی دارند؟ پاسخ داد: اگر سینما را به عنوان یک مدیوم زبانی در نظر بگیریم، دستور زبان خاص خود را پیدا می‌کند. وقتی شما در ترکیب مخاطبان ایجاد تغییر می‌کنید، دستور زبان هم تغییر می‌کند. نمی‌توان در خلا پرسید که آیا این فیلم فرم مناسبی دارد یا خیر، باید اول بدانیم برای چه مخاطبی ساخته شده است. باید بدانیم در چه سازمان‌دهی‌ای قرار است اثر عرضه شود، بعد می‌توان درباره مناسب بودن فرم آن صحبت کرد.

دانش اقباشاوی در این قسمت از بحث گفت: جشنواره «عمار» قرار نیست سینما را از ابتدا اختراع کند بلکه می‌خواهد زیبایی‌شناسی مطلوب یک طیف خاص را ارائه دهد. چیزی که پیش‌تر در آمریکای لاتین و برزیل هم تجربه شده است. رشد فرمی هم قرار نیست به‌صورت خود به خودی اتفاق بیفتد. در بخش آموزش دبیرخانه جشنواره «عمار» باید به‌شکل جدی کار کند.

پرونده ویژه؛ سینمای ایران چرا افسرده است؟

در بخش پرونده ویژه «نقد سینما» امیر رضا مافی میزبان سیدمحمد حسینی منتقد سینما بود. در این بخش محمدحسینی درباره دلیل افسردگی فیلم‌های سینمای ایران گفت: ما چرا به سینما می‌رویم تا بر پرده عریض فیلم تماشا کنیم؟ می‌رویم تا فستیوالی از رنگ‌ها را شاهد باشیم که به ما آرامش بدهد. در سینمای ایران ما بحران رنگ داریم. اگر سینمای ایران را با سینمای کره، چین، ترکیه و هند که در منطقه ما هستند قیاس کنیم، بخش عمده‌ای از جذابیت آن‌ها همین فستیوال رنگ‌هاست. در هر قاب‌شان یک عالمه رنگ هست. ما رنگ در سینمای ایران نداریم.

وی ادامه داد: سینمای ما اقلیم هم ندارد. حتی در فیلم‌های کمدی‌مان هم این مشکل را داریم. اصلاً ایرانی در فیلم‌های ما وجود ندارد. از معادن و دشت‌های کرمان تا روستائیان سیستان و بلوچستان، خوزستان و لرستان، اصلاً این اقلیم‌ها را در سینما نداریم.

این منتقد سینما در آسیب‌شناسی این بخش به بحران تولید در سینما اشاره کرد و گفت: سینمای ما فرآیند طبیعی تولید ندارد و فیلم‌ها در همان مرحله تولید می‌خواهند پول‌شان را دربیاورند. دهه ۹۰ دهه‌ای است که دوربین‌های ما لنگ شدند و جان حرکت نداشتند. برای همین لوکیشن‌ها بسته و آدم‌ها خسته، بروز عینی در آثار دهه ۹۰ داشته‌اند. به استثنای فیلمسازی همچون حمید نعمت‌الله که وقتی می‌خواهد فیلم اجتماعی هم بسازد «شعله‌ور» می‌سازد.

حسینی افزود: مخاطب وقتی با اثر ما برخورد می‌کند، گویی باید احساس عاطفی توأم با ترحم نسبت به آن داشته باشد. در چنین بستری حتماً قهرمان خلق نمی‌شود. برای همین حتی در ژانرهای منحصر به فرد سینمای خودمان هم غالباً شخصیت‌هایی خلق می‌شوند که اصطلاحاً «حیوانکی» هستند و دلمان برای‌شان می‌سوزد!

این منتقد سینما در ادامه به اپیدمی افسردگی بعد از جنگ جهانی در اروپا اشاره کرد و گفت: در این شرایط نئورآلیسم در سینما شکل می‌گیرد که گویی به این کوره افسردگی می‌دمد. آن رویکرد بیشتر ۸ سال در اروپا دوام نیاورد. در ایران هم ۵۰ سال است که ما این مسیر را ادامه می‌دهیم و هنوز هم اصرار داریم این فضا را ادامه دهیم.

حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره جای خالی قصه در سینمای ایران گفت: فضایی که ما در سینما درست می‌کنیم، به اجتماع بازمی‌گردد. ما به دنبال خوش‌باشی در سینما نیستیم اما «درد» را هم می‌توان جور دیگری در سینما تصویر کرد. آنچه امروز سینمای ما از واقعیت روایت می‌کند، از سمت درد و رنج است نه از سمت مردم. با دیدن این فیلم‌ها اتفاقی برای ما نمی‌افتد.

وی افزود: اگر ژانر و گونه در سینمای ایران وجود داشت و مثلاً فیلمی مانند «جاذبه» در سینمای ایران داشتیم، به‌واسطه آن با عظمت کهکشان مواجه می‌شدیم و آن را با همه شکوهش درک می‌کردیم، به همان اندازه که نگاهمان باز می‌شد، به همان میزان، دردها و رنج‌های زندگی‌مان کمتر می‌شد. این می‌شود سینمایی که کمک می‌کند به کاهش رنج.

این منتقد سینما در ادامه گفت: ما در سینمای ایران اگر ۳۰ فیلم ببینیم، در یکی از آن‌ها نگاه به آسمان و لحظه مناجات نیست، در حالی که اگر بنا بر واقعیت‌گرایی افراطی هم داشته باشیم، آیا غیر از این است که هر یک از ما به محض اینکه ترمز ماشین‌مان حین حرکت ایراد پیدا کند، زیر لب می‌گوییم یاابوالفضل (ع). فارغ از تیپ و جایگاه اجتماعی‌مان. این بخشی از زندگی و حیات ما است.

وی با اشاره به سروشکل زندگی سرد آدم‌ها در دوران کرونا گفت: داعشی‌ترین دوران تاریخ ما دوران مغول است و هنرمند شاخص آن دوران عطار نیشابوری است. دو اثر از خود به یادگار گذاشته که در یکی به گردهمایی فرا می‌خواند و در دیگر به تذکر اشاره می‌کند و تذکرالاولیا ا می‌نویسد. این یک نوع نگاه به هنر است و این نوع که فقط بدی‌ها را نشان دهیم هم یک رویکرد است که به عقیده من بسیار سخیف است. مدیران سینما باید بیندیشند که سینمای ایران برای پساکرونا به چه چیزهایی نیاز دارد. سینمای ایران رنگ و قصه و اقلیم نیاز دارد.

آموزش فیلمسازی با بهروز افخمی؛ کارگردانی را با فیلم کوتاه آغاز کنید

بخش پایانی «نقد سینما» به سنت برنامه‌های قبل به آموزش فیلمسازی توسط بهروز افخمی اختصاص داشت. در این بخش افخمی در گفتگو با امیررضا مافی به طرح نکاتی برای ورود جوانان به عرصه کارگردانی پرداخت.

افخمی در ابتدا گفت: بازار فیلم کوتاه امروز بازار وسیعی شده است و فیلمسازان جوان می‌توانند با ساخت فیلم کوتاه آغاز کنند. به واسطه اینترنت هم هر فیلم خوبی به‌راحتی می‌تواند میلیون‌ها مخاطب حتی در سطح جهانی پیدا کند. ۲۰ سال پیش اگر کسی از من می‌پرسید چگونه کارگردانی را آغاز کنیم؟ نمی‌گفتم با فیلم کوتاه آغاز کن چون فیلمسازی که می‌خواهد فیلم‌کوتاه بسازد باید انتظار بازگشت مالی هم می‌داشت که آن زمان میسر نبود. اما امروز سال‌هاست که فیلم کوتاه از حدود عرضه صرف در جشنواره‌ها و گعده‌های دوستانه فراتر رفته است. این امکان وجود دارد که شما با ساخت یک فیلم یکی دو دقیقه‌ای غیر تبلیغاتی، کلی پول به دست بیاورید.

در ادامه بحث بهروز افخمی مباحث خود را با تمرکز بر دو فیلم کوتاه ادامه داد و پس از پخش هر فیلم، نکاتی را درباره کارگردانی آن‌ها به‌ٌصورت مصداقی و با ارجاع به جزییات کارگردانی در این دو اثر مطرح کرد.

افخمی در پایان‌بندی مباحث خود بار دیگر بر اهمیت تجربه کارگردانی فیلم کوتاه برای ورود به میدان کارگردانی تأکید کرد.

برنامه «نقد سینما» به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری جمعه‌شب‌ها ساعت ۲۲ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

جشنواره «مبارک» به پایان راه رسید/ قدردانی از دبیر فقید رویداد

جشنواره «مبارک» به پایان راه رسید/ قدردانی از دبیر فقید رویداد
2021-03-07T20:15:57+03:30
آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک عصر امروز با معرفی برگزیدگان در تالار وحدت برگزار شد.

تحلیل روان‌شناسی «داستان‌ها و آدم‌ها» در رادیو «سلامت»

تحلیل روان‌شناسی «داستان‌ها و آدم‌ها» در رادیو «سلامت»
2021-03-07T13:49:17+03:30
برنامه «داستان‌ها و آدم‌ها» به تهیه‌کنندگی سارا شریفی به بازخوانی ماجرای زندگی آدم‌ها اختصاص دارد که در داستان‌ها به نگارش درآمده است.

نتفلیکس «چشم آبی روشن» را خرید/ گرفتن امتیاز با ۵۵ میلیون دلار

نتفلیکس «چشم آبی روشن» را خرید/ گرفتن امتیاز با ۵۵ میلیون دلار
2021-03-07T13:22:37+03:30
نتفلیکس در بازار فیلم اروپا با خرید امتیاز پخش جهانی «چشم آبی روشن» به قیمت ۵۵ میلیون دلار رکورد شکست.

استیون اسپیلبرگ به سراغ «طلسم» استیون کینگ رفت

استیون اسپیلبرگ به سراغ «طلسم» استیون کینگ رفت
2021-03-07T13:09:17+03:30
استیون اسپیلبرگ و برادران دافر اقتباسی از «طلسم» استیون کینگ را در قالب یک سریال برای نتفلیس در نظر دارند.

انتقاد تهیه‌کننده «دادستان» از گروکشی‌ها/ تلویزیون از دولت مستقل شود

انتقاد تهیه‌کننده «دادستان» از گروکشی‌ها/ تلویزیون از دولت مستقل شود
2021-03-07T12:55:57+03:30
محمد خزاعی تهیه‌کننده سریال «دادستان» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی طی یک نشست خبری درخواست کرد بودجه صداوسیما از دولت جدا شود تا از طرف دولت گروکشی صورت نگیرد.

اکران «شیار ۱۴۳» در افتتاحیه مراسم روز جهانی زن در اسپانیا

اکران «شیار ۱۴۳» در افتتاحیه مراسم روز جهانی زن در اسپانیا
2021-03-07T12:15:57+03:30
مراسم روز جهانی زن در اسپانیا با نمایش «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار آغاز شد.

مسابقه محمدرضا گلزار و چالش «درآمد مشروع»/ «هفت‌خوان» چرا مشروط شد؟

مسابقه محمدرضا گلزار و چالش «درآمد مشروع»/ «هفت‌خوان» چرا مشروط شد؟
2021-03-07T09:09:18+03:30
صدور مجوز انتشار مسابقه «هفت خوان» با اجرای محمدرضا گلزار در پلتفرم‌های اینترنتی، با پیش شرط‌هایی از طرف ساترا مواجه شده است؛ ماجرای این مجوز مشروط چیست؟

«مرگ گرم» تاریخ معاصر را روایت می‌کند/ پیش‌بینی وقایع ۱۴۰۰

«مرگ گرم» تاریخ معاصر را روایت می‌کند/ پیش‌بینی وقایع ۱۴۰۰
2021-03-07T08:02:37+03:30
کارگردان «مرگ گرم» که قرار است فروردین ۱۴۰۰ به صحنه برود، عنوان کرد این نمایش در اپیزودهای مختلف اتفاقات دهه ۴۰ تا ۹۰ را به تصویر می‌کشد و پیش‌بینی‌ای از وقا...

«هَندپَن» خواندنی شد/ حاصل جنگ و گریز ۱۰ ساله با یک ساز

«هَندپَن» خواندنی شد/ حاصل جنگ و گریز ۱۰ ساله با یک ساز
2021-03-07T07:49:17+03:30
کتاب آموزشی «هندپن» به نگارش و اجرای مهدی دیزانی در قالب یک لوح فشرده تصویری و یک اثر تالیفی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

رازهای عاشقانه پیرمرد زردپوش در «حلب»/ این مرد چرا حرف نمی‌زند؟

رازهای عاشقانه پیرمرد زردپوش در «حلب»/ این مرد چرا حرف نمی‌زند؟
2021-03-07T06:02:37+03:30
ماهان خمامی‌پور کارگردان مستند کوتاه «شبیه‌سازی آقای زرد» که در قالب «سه اپیزود از حلب» در «هنر و تجربه» در حال اکران است، به ارایه توضیحاتی درباره این اثر پ...

بازگشت «تله تئاتر» به تلویزیون به همت مراکز استانی صداوسیما

بازگشت «تله تئاتر» به تلویزیون به همت مراکز استانی صداوسیما
2021-03-06T17:42:40+03:30
نخستین نشست شورای تله تئاتر گروه فیلم و سریال مرکز سیمای استان‌ها با تصویب سیاست‌های اصلی تولید در این حوزه برگزار شد.

همکاری علیرضا قربانی و گروه موسیقی فلسطینی/ «عروج» شنیدنی شد

همکاری علیرضا قربانی و گروه موسیقی فلسطینی/ «عروج» شنیدنی شد
2021-03-06T17:42:39+03:30
آهنگ «عروج» با صدای علیرضا قربانی و اجرای «جبران تریو» و آهنگسازی و مدیریت هنری «حسام ناصری» منتشر شد.

تکذیب تغییر کاربری سینماهای حوزه هنری/ پرچمدار احیای سینما هستیم

تکذیب تغییر کاربری سینماهای حوزه هنری/ پرچمدار احیای سینما هستیم
2021-03-06T16:22:39+03:30
در پی انتشار اخباری درباره تغییر کاربری سینمای متعلق به حوزه هنری، این نهاد این موضوع را تکذیب کرد.

در دیوان سینمای ایران نمی‌توان از صفحه ملاقلی‌پور به‌سادگی گذشت

در دیوان سینمای ایران نمی‌توان از صفحه ملاقلی‌پور به‌سادگی گذشت
2021-03-06T16:09:19+03:30
محمدیاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح در یادداشتی به مناسبت سالروز درگذشت رسول ملاقلی‌پور یاد و خاطره این هنرمند را زنده کرد.

تهیه‌کننده «چاق و لاغر» درگذشت

تهیه‌کننده «چاق و لاغر» درگذشت
2021-03-06T14:49:19+03:30
علی‌اصغر آزادان تهیه‌کننده باسابقه مجموعه‌های تلویزیونی همچون «چاق و لاغر» درگذشت.

هشدار درباره بزهکاری‌های سازمان‌دهی‌ شده در حریم «تئاتر شهر»

هشدار درباره بزهکاری‌های سازمان‌دهی‌ شده در حریم «تئاتر شهر»
2021-03-06T14:09:19+03:30
امیر دژاکام از برخی اظهارنظرها مبنی‌بر اینکه تعیین حریم در اطراف تئاتر شهر مانعی برای حضور مردم در این مجموعه است، انتقاد و تأکید کرد هدف از تعیین حریم، ایجا...

«منطقه پرواز ممنوع۲» ساخته می‌شود/ انتشار فراخوان ثبت ایده

«منطقه پرواز ممنوع۲» ساخته می‌شود/ انتشار فراخوان ثبت ایده
2021-03-06T13:55:59+03:30
مدرسه سینمایی اندیشه و هنر(ماه)، تصمیم دارد قسمت دوم «منطقه پرواز ممنوع» را با ایده مردم و مخاطبان بسازد.

«هفت‌خوان» محمدرضا گلزار مجوز گرفت/ ساخت چند برنامه ترکیبی اینترنتی

«هفت‌خوان» محمدرضا گلزار مجوز گرفت/ ساخت چند برنامه ترکیبی اینترنتی
2021-03-06T13:16:00+03:30
در جلسه اسفندماه شورای موافقت‌نامه کلی و تطبیق محتوای ساترا، با مجوز انتشار ۵ برنامه در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر دارای مجوز از ساترا موافقت شد.

نامزدهای جوایز ساترن معرفی شدند/ از «تنت» تا «جوکر» در فهرست

نامزدهای جوایز ساترن معرفی شدند/ از «تنت» تا «جوکر» در فهرست
2021-03-06T13:15:59+03:30
نامزدهای جوایز ساترن ۲۰۲۱ که به بهترین فیلم‌های علمی تخیلی و فانتزی تعلق می‌گیرد معرفی شدند.

ضرورت بازگشت به «هنر متعهد»/ مسئولیت هنرمند چیست؟

ضرورت بازگشت به «هنر متعهد»/ مسئولیت هنرمند چیست؟
2021-03-06T12:49:20+03:30
شهاب اسفندیاری استاد دانشگاه در یادداشتی به حاشیه‌های اخیر در حوزه هنر پرداخت و از ضرورت بازگشت به «هنر متعهد» نوشت.

«میکروفن مخفی» در رادیو روشن شد/ روایتی از محصولات تقلبی پزشکی

«میکروفن مخفی» در رادیو روشن شد/ روایتی از محصولات تقلبی پزشکی
2021-03-06T12:49:20+03:30
برنامه «زاویه پنهان» در قالب آیتمی با نام «میکروفن مخفی» به سراغ کسانی می‌روند که محصولات تقلبی را روانه جامعه می‌کنند.

هشدار درباره بزهکاری‌های سازمان‌دهی‌شده در حریم «تئاتر شهر»

هشدار درباره بزهکاری‌های سازمان‌دهی‌شده در حریم «تئاتر شهر»
2021-03-06T12:22:39+03:30
امیر دژاکام از برخی اظهارنظرها مبنی‌بر اینکه تعیین حریم در اطراف تئاتر شهر مانعی برای حضور مردم در این مجموعه است، انتقاد و تأکید کرد هدف از تعیین حریم، ایجا...

نوروزی‌های «صبا» تشریح شد/ از طنز و سرگرمی تا پخش مسابقه

نوروزی‌های «صبا» تشریح شد/ از طنز و سرگرمی تا پخش مسابقه
2021-03-06T11:02:39+03:30
حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو «صبا» ضمن تشریح برنامه‌های این رادیو در ایام نوروز ۱۴۰۰ از آغاز بخشی از این تولیدات ویژه از ۲۱ اسفند خبر داد.

سرنوشت نامعلوم «پسماندگان»/ نمایش خیابانی نیاز به آسیب‌شناسی دارد

سرنوشت نامعلوم «پسماندگان»/ نمایش خیابانی نیاز به آسیب‌شناسی دارد
2021-03-06T08:49:19+03:30
کیوان نخعی با اشاره به امکان اجرای عموم پیدا نکردن نمایش خیابانی «پسماندگان» بعد از سه سال عنوان کرد تئاتر خیابانی شرایط به‌سامانی ندارد و نیازمند آسیب‌شناسی...

همراهی نوازنده ایرانی با تور بین‌المللی سازهای کوبه‌ای

همراهی نوازنده ایرانی با تور بین‌المللی سازهای کوبه‌ای
2021-03-06T08:35:59+03:30
یکی از نوازندگان فعال سازهای کوبه‌ای بهار سال ۱۴۰۰ همراه با تعدادی از هنرمندان شناخته شده سازهای کوبه‌ای مجموعه کنسرت‌هایی را برگزار خواهد کرد.

سری جدید کمدی «دودکش» کلید خورد/ یک خانواده در آمپاس!

سری جدید کمدی «دودکش» کلید خورد/ یک خانواده در آمپاس!
2021-03-06T08:22:39+03:30
مجموعه کمدی اجتماعی «دودکش۲» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد به تازگی کلید خورده است.

سینماهای چین میزبان یک اکشن هالیوودی می‌شوند/ «۲۱ پل» روی پرده

سینماهای چین میزبان یک اکشن هالیوودی می‌شوند/ «۲۱ پل» روی پرده
2021-03-06T08:09:19+03:30
«۲۱ پل» چادویک بوزمن به عنوان نخستین فیلم اکشن هالیوودی امسال چین انتخاب ‌شد.

حواشی «پدرخوانده» از زبان کارگردان جداشده/ پایه‌گذار پروژه بودم

حواشی «پدرخوانده» از زبان کارگردان جداشده/ پایه‌گذار پروژه بودم
2021-03-06T07:55:59+03:30
رحیم طوفان که قرار بود کارگردانی سریال «پدرخوانده» را برای عرضه در شبکه نمایش خانگی برعهده داشته باشد، بیان کرد که بیش از یک ماه است از کارگردانی این سریال ا...

دریغ از حتی یک پوستر برای اطلاع‌رسانی اکران سینماها/ مردم نترسند!

دریغ از حتی یک پوستر برای اطلاع‌رسانی اکران سینماها/ مردم نترسند!
2021-03-06T06:22:39+03:30
نادر طریقت کارگردان فیلم سینمایی «اینجا هم باران می‌بارد» که این روزها در حال اکران است، بیان کرد که با توجه به شرایط کرونایی دیگر سینماداران هم انگیزه‌ای بر...

خرس طلای برلیناله ۲۰۲۱ به رومانی رفت

خرس طلای برلیناله ۲۰۲۱  به رومانی رفت
2021-03-05T16:22:39+03:30
جایزه خرس طلای برلیناله ۲۰۲۱ به فیلمی از سینمای رومانی تعلق گرفت.