میرنیوز
محمد درمنش تهیهکننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره فعالیتهای سینمایی خود گفت: در حال حاضر مشغول همکاری با چند گروه نویسندگی فیلمنامه هستم و چند طرح را برای نگارش فیلمنامه به این گروهها ارائه کردهام تا بدانیم کدام یک از طرحها در اولویت ساخت قرار میگیرد.
وی بیان کرد: در دوران کرونا و با توجه به شرایط نامناسب تولید در سینمای ایران، به این نتیجه رسیدم که در حال حاضر بهترین راه نگارش فیلمنامه است، به همین دلیل انرژی خود را صرف تولید محتوا کردهایم. برای نگارش یک فیلمنامه نباید به این فکر کرد که چه زمانی تمام میشود، بلکه باید به این فکر کرد که فیلمنامه چگونه تمام میشود.
این کارگردان سینما با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا نه تنها روال عادی زندگی را بهم ریخته است، بلکه روی فعالیتهای شغلی اقشار مختلف جامعه به خصوص سینماگران تاثیر منفی گذاشته است، توضیح داد: به عنوان مثال برای اکران «آن شب» به کارگردانی کورش آهاری برنامههای بسیاری داشتیم اما به دلیل تعطیلی سالنهای سینمایی اجرای این برنامهها نیز متوقف شده است، همچنین نتوانستیم پروژههایی که در دست داشتیم را به مرحله تولید برسانیم.
وی تاکید کرد: واقعاً در شرایط فعلی چه به لحاظ کرونا و چه به لحاظ اتمسفری که روی جامعه حاکم است و چه به لحاظ مسائل اقتصادی شرایطی به وجود آمده است که مردم کمتر تمایل به سینما رفتن دارند و به همین دلیل هم در حوزه تولید فیلم و هم در حوزه اکران فیلم باید تصمیمگیریهای متفاوتی نسبت به قبل داشته باشیم.
این تهیه کننده سینما ادامه داد: جمع بندی کلی این است که به دلیل شرایط موجود تقریباً همه سینماگران بلاتکلیف هستند و نمیتوان برنامهریزی دقیقی برای فعالیتهای سینمایی داشته باشیم. در شرایطی که مدیران ارشد کشور برنامهریزی مناسبی برای مواجه با این شرایط ندارند، ما چگونه میتوانیم برای خود برنامهریزی که منجر به عملی شدن شود، داشته باشیم.
درمنش در پایان گفت: مساله دیگر این است که در چنین شرایطی، سرمایه گذاری به خصوص در حوزه سینما بسیار سخت شده است و کمتر سرمایه گذاری تمایل به حضور در سینما دارد. البته در دیگر بخشهای اقتصادی نیز چنین مشکلاتی مواجه هستیم.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان