میرنیوز
امیر دژاکام نویسنده و کارگردان تئاتر که طی یک سال اخیر نمایش «ایوب خان» را تمرین و تولید کرده و آمادگی لازم برای اجرای عمومی را دارد، درباره وضعیت اجرای این اثر در ماههای باقیمانده سال ۹۹، به خبرنگار مهر گفت: «ایوب خان» اثری آماده است و آن را بلافاصله بعد از پایان تعطیلات کرونایی تئاتر در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه میبریم.
وی یادآور شد: از بهمن سال ۹۸ تا الان نمایش «ایوب خان» همراه من بوده و در فضاهای بازی چون چیتگر، کاخ سعدآباد و آبشار تهران نیز اجراهای معدودی داشتیم ولی به دلیل قرمز شدن شرایط کرونایی تهران اجرای نمایش متوقف شد.
دژاکام با بیان اینکه مشخص نیست چرا تئاتر و سینما باید تعطیل باشند، متذکر شد: یک ساندویچی کوچک با ابعاد ۴ در ۶ متر باز است و مقابل یخچال آن ۲۰ نفر منتظر گرفتن ساندویچ ایستادهاند اما سالنهای سینما نظیر سینما آزادی و سالنهای تئاتر نظیر سالن اصلی و تالار وحدت که سقفهای بلندی دارند و حضور مخاطب با فاصله گذاری در آنها کم خطر است، باید تعطیل باشند. بازارهای خرید و فروش باز و مملو از جمعیت هستند اما نمیدانم چرا باید سالنهای سینما و تئاتر بسته بمانند.
این هنرمند با سابقه تئاتر درباره هزینههای تولید نمایش «ایوب خان» و گروه بازیگری آن، تصریح کرد: من روی گنج نخوابیدهام و متصل به سرمایه داری که بخواهد پول خود را از طریق هنر شستشو دهد نیستم. نمایش باید متکی به خود نمایش و متنی که دارای اندیشه است باشد نه متکی به چوب و تخته و برخی بازیگران مطرح تکراری که همه نقشها را به یک شکل بازی میکنند و توقعات و دستمزدهای عجیب و غریب دارند.
وی ادامه داد: حدود ۲ سال و نیم است که حدود ۱۵ بازیگر را آموزش داده و با هم نمایش «ایوب خان» را تمرین و تولید کردیم که بازیگران بسیار خوبی هستند.
دژاکام در پایان سخنان خود تأکید کرد: نمایش «ایوب خان» در آمادهترین شکل ممکن است و به محض اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا پایان تعطیلات تئاتری را اعلام کند، در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه میرود.
منبع : خبرگزاری مهر
ابراهیم اثباتی آهنگساز شناخته شده تئاتر دار فانی را وداع گفت
بیانیه شبکه ۴ درباره اظهارات کارشناس «زاویه»/ عرصه گفتگو تنگ نشود
رادیو نمایش این هفته چه سریال هایی پخش می کند؟
خوشحالی هالیوود از رفتن ترامپ/ دینگ دانگ جادوگر مرد
جریانی سینمای ایران را هدایت میکند/ موضوعات تکراری و خستهکننده
«مافیای کنکور» در «دستخط» بررسی می شود/ پشت پرده یک استعفا
بررسی دنیای شاعرانه ابوالفضل جلیلی در یک دانشگاه فرانسوی
«سینمای بدنه» با نگاهی به آثار فریدون جیرانی بررسی می شود
کارمان با تو تمام نشده است/ دادگاه و زندان در انتظارت است
نمایش «یاماها» روزهای پایانی هفته ۲ اجرایی شد
میزبانی تماشاخانه ایرانشهر از ۱۲ نمایش در جشنواره تئاتر فجر
«پنهان خانه پنج در» در «فجر ۳۹» گشوده میشود/ خودم رقیب خودم هستم
«روابط عاشقانه» در صدر جوایز لومیر فرانسه/ یلدا بینصیب ماند
صداوسیما همچنان در راس اعتماد مردم است/ لزوم کسب درآمد ۲۷۰۰میلیاردی
پیش فروش نمایش «گرگاس ها» آغاز شد/ اجرا از ۹ بهمن
شرایط ویژه میزبانی سینماهای مردمی «فجر۳۹»/ بلیتفروشی سری لغو شد
شرایط ویژه میزبانی سینماهای مردمی «فجر ۳۹»/ بلیتفروشی سری لغو شد
وقتی کودکی اسلحه به دست میشود/ مشکل این روزهای «سینمای کوتاه»
کمک هزینه «تئاتر فجر» از کمک هزینه اجراهای عمومی آثار کسر نمیشود
«در جستجوی معنا» بر بوم نقاشی/ همین که «هستیم» کافی نیست؟
انتشار آلبوم سالار عقیلی پس از ۱۹ سال/ «میدانم که میآیی» شنیدنی شد
انجمن بازیگران آمریکا میخواهد دونالد ترامپ را اخراج کند
احتمال انصراف «پسر دلفینی» از «فجر ۳۹»/ انیمیشن را جدی نمیگیرند
«پات» به تالار قشقایی میرسد/ اسطوره سیاوش در دنیای مدرن
ماجرای کلاهگیسهای حاشیهساز «روزهای ابدی»/ بازیگران ارمنی بودند
سیروس مقدم «جزیره» را میسازد/ سریال ملودرام در شبکه نمایش خانگی
جریانسازی انقلابی با رادیو/ جنس مبارزه تغییر کرده است
۸۷۰ اثر به مرحله نهایی داوری هنرهای تجسمی فجر راه یافتند
کاهش خلاقیت در موسیقی ایرانی/ آنها که از تکرار سنت هراس نداشتند
«فجر» جلوی فراموشی «تئاتر» را میگیرد/ «کمان ابرو» و ادبیات کهن