میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، ویلیام لینک نویسنده و تهیهکننده هالیوودی که بیشتر از همه به خاطر نوشتن سریال تلویزیونی جنایی درام «کلمبو» شناخته میشد به خاطر ایست قلبی در ۸۷ سالگی در لس آنجلس از دنیا رفت.
لینک در مسیر حرفهای کاری خود که چند دهه قدمت داشت به خاطر کار کردن کنار ریچارد لوینسون شریک فیلمنامهنویسی و تهیهکنندگی خود به شهرت رسید. این دو نفر روی مجموعهای از پروژههای شناخته شده از جمله سریالهای جنایی «کلمبو» و «قتل، او نوشت» همکاری کردند.
استیون اسپیلبرگ که نخستین اپیزود «کلمبو» را کارگردانی کرده بود سهشنبه به تجلیل از لینک پرداخت.
اسپیلبرگ در بیانیهای نوشت: «طبیعت حقیقتاً خوب بیل همیشه الهامبخش من برای انجام دادن کاری خوب برای مردی بود که همراه با دیک لوینسون تبدیل به بخش عظیمی از مدرسه فیلم شخصی من در استودیوی یونیورسال شد.»
او اضافه کرد: «بیل یکی از محبوبترین و صبورترین معلمان من بود و بیش از هر چیزی من درباره آناتومی حقیقی یک خط داستانی از او یاد گرفتم. وقتی بیل و دیک به یک کارگردان جوان و بیتجربه اعتماد کردند تا نخستین اپیزود «کلمبو» را کارگردانی کند خیلی شانس آوردم. این کار به من کمک کرد استودیو را راضی کنم اجازه دهد «دوئل» را بسازم و هر چیزی که بعد از آن آمد را بسیار به بیل وامدار هستم».
لینک نخستین بار نویسندگی را سال ۱۹۵۹ با اپیزودی از سریال «خانه بازی وستینگهاوس دسیلو» تجربه و همان سال برای پنج سریال دیگر هم کار کرد. او طی دهههای بعد از استعداد نویسندگیاش برای خلق بیش از ۷۰ سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی استفاده کرد.
اما او فقط زمانی وارد مسیر موفقیت تلویزیونی شد که استعدادش را به صنعت نشر برد. لینک و لوینسون، که در سال ۱۹۸۷ از دنیا رفت، پیش از خدمت کردن در ارتش آمریکا بین سالهای ۱۹۵۶ تا ۱۹۵۸ داستانی با عنوان «وقتی کار میکنی سوت بزن» در مجله داستانهای مرموز الری کویین منتشر کردند.
شخصیت ستوان کلمبو طی سالهای مختلف از تلویزیون روی آنتن رفت و تا سال ۲۰۰۳ هم پخش میشد.
لینک با کار نویسندگی خود دو بار برنده جایزه امی شد و ۹ بار هم نامزدی آن را کسب کرد. او و لوینسون همچنین در سال ۱۹۹۴ و پس از مرگ لوینسون وارد تالار مشاهیر آکادمی تلویزیون شدند.
منبع : خبرگزاری مهر
«روابط عاشقانه» در صدر جوایز لومیر فرانسه/ یلدا بینصیب ماند
صداوسیما همچنان در راس اعتماد مردم است/ لزوم کسب درآمد ۲۷۰۰میلیاردی
پیش فروش نمایش «گرگاس ها» آغاز شد/ اجرا از ۹ بهمن
شرایط ویژه میزبانی سینماهای مردمی «فجر۳۹»/ بلیتفروشی سری لغو شد
شرایط ویژه میزبانی سینماهای مردمی «فجر ۳۹»/ بلیتفروشی سری لغو شد
وقتی کودکی اسلحه به دست میشود/ مشکل این روزهای «سینمای کوتاه»
کمک هزینه «تئاتر فجر» از کمک هزینه اجراهای عمومی آثار کسر نمیشود
«در جستجوی معنا» بر بوم نقاشی/ همین که «هستیم» کافی نیست؟
انتشار آلبوم سالار عقیلی پس از ۱۹ سال/ «میدانم که میآیی» شنیدنی شد
انجمن بازیگران آمریکا میخواهد دونالد ترامپ را اخراج کند
احتمال انصراف «پسر دلفینی» از «فجر ۳۹»/ انیمیشن را جدی نمیگیرند
«پات» به تالار قشقایی میرسد/ اسطوره سیاوش در دنیای مدرن
ماجرای کلاهگیسهای حاشیهساز «روزهای ابدی»/ بازیگران ارمنی بودند
سیروس مقدم «جزیره» را میسازد/ سریال ملودرام در شبکه نمایش خانگی
جریانسازی انقلابی با رادیو/ جنس مبارزه تغییر کرده است
۸۷۰ اثر به مرحله نهایی داوری هنرهای تجسمی فجر راه یافتند
کاهش خلاقیت در موسیقی ایرانی/ آنها که از تکرار سنت هراس نداشتند
«فجر» جلوی فراموشی «تئاتر» را میگیرد/ «کمان ابرو» و ادبیات کهن
اهم نگرانیها برای از سرگیری اجرای کنسرتها/ چه کسانی معترضند؟
انتقاد تند «اتحادیه» از برخی تهیهکنندگان/ قرارداد تیپ را رعایت کنید
امیدواری حسین انتظامی به میزبانی سینماهای مردمی در «فجر ۳۹»
تهیهکنندگان تلویزیونی صاحب صنف شدند/ همراهی با فعالان شبکه خانگی
آغاز کار مدرسه تئاتر مولوی از فروردین ۱۴۰۰/ هزینه ثبتنام ناچیز است
اثری که در دوسالانه مجسمهسازی دیده نشد!/ دلایل نصب در تالار حافظ
بودجه ۳هزار میلیاردی تولید در فضای مجازی فقط برای صداوسیما نیست/توزیع بین۲۷دستگاه
جزییات «نون.خ۳» از زبان سعید آقاخانی/ اکبر عبدی انصراف داد
بهناز نازی به عنوان اولین بازیگر «گرگاسها» معرفی شد
راهیابی ۹۳ اثر خوشنویسی به تجسمی فجر/ بیشتر آثار نستعلیق بودند
بودجه ۳ هزار میلیاردی تولید در فضای مجازی فقط برای صداوسیما نیست
اکران آنلاین مستند «نوزده نوزده» آغاز شد/ داستان یک مذاکره