میرنیوز

«سینماحقیقت» چهاردهم در ایستگاه پایانی/ تندیس‌های فیروزه اهدا شد

«سینماحقیقت» چهاردهم در ایستگاه پایانی/ تندیس‌های فیروزه اهدا شد 2020-12-23T19:49:52+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» امشب چهارشنبه سوم دی‌ماه رأس ساعت ۱۸ و با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد.

در این آیین که به صورت مجازی از پلتفرم‌های ارتباطی جشنواره پخش شد، در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مهمانان به‌صورت محدود دعوت شده و حضور داشتند.

حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی و سیدمحمد مهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر از مدیران سینمایی حاضر در این مراسم بودند.

اجرای این مراسم را منصور ضابطیان برعهده داشت و در آغاز به ارائه توضیحاتی درباره شرایط متفاوت برگزاری جشنواره چهاردهم در سایه تهدید ویروس کرونا پرداخت.

آینده «مستند» بدون اکران آنلاین چیزی کم دارد

محمد حمیدی مقدم دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در نخستین سخنرانی این مراسم با خیرمقدم به مهمانان محدود آیین اختتامیه گفت: از شور و هیاهوی سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت یک سال گذشت. انگار یک قرن گذشته است. عصر جدید با شرایط متفاوت. کرونا تنها تن انسان را نشانه نگرفت، خاموشی و سکون را همه‌جا پخش کرد. بزرگان و عزیزان بسیاری را از ما گرفت. مستندسازان در این شرایط دل به دریا زدند و به ثبت شرایط پرداختند. آیا می‌شد ساکت نشست و این آثار را به بایگانی سپرد. در هر یک از این آثار دنیایی حرف وجود دارد.

وی ادامه داد: در شرایطی که بسیاری از رویدادها در سایه تعلیق به آینده‌ای نامعلوم موکول شد، سینماحقیقت پای در مسیری متفاوت گذاشت، زیر باور داشت، سکوت، درمان نیست.

حمیدی‌مقدم گفت: چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت روش تجربه‌گرایی را ادامه دارد. برگزاری برخط جشنواره هوشمندانه بود و چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرد. جشنواره چهاردهم این فرصت را به مردم داد که به تماشای مستند بنشینند. فرصتی برابر و عادلانه برای مخاطبان اصلی فیلم مستند. به این ترتیب سینمای مستند، تکثیر شد، به وسعت همه ایران. ۲۵ آذر ۱۳۹۹ روزی تاریخ‌ساز در سینمای مستند خواهد ماند که از یاد نخواهد رفت. نقطه آغاز دورانی جدید برای سینمای مستند در قالب اکران برخط. از این روز وارد تعاملی تازه با مخاطبانی گسترده شدیم.

وی افزود: فردای سینمای مستند، بدون اکران برخط چیزی کم خواهد داشت. جشنواره چهاردهم از این منظر تجربه‌ای متفاوت بود.

دبیر جشنواره چهاردهم در پایان از همکاران خود در ستاد برگزاری جشنواره سپاسگزاری کرد و در بخشی از صحبت‌های خود آمار بازدید از خانه جشنواره در ایام برگزاری را بالغ بر ۵۰ هزار نفر اعلام کرد.

اهدای جوایز بخش «کارآفرینی»

در ادامه نوبت به نخستین بخش اهدای جوایز رسید. در این بخش هیأت داوران بخش مستند کارآفرینی معرفی و روی سن دعوت شدند. خوانساری مدیر اتاق بازرگانی هم در این بخش حضور داشت.

هیات داوران بهش کارآفرینی، فیلم «خالقین کوچک» به کارگردانی سهراب نوربخش را شایسته تقدیر و جایزه نقدی دانستند و در ادامه جایزه سوم این بخش را به مستند «زیر این چتر باران می‌بارد» به کارگردانی کتایون جهانگیری اهدا کردند.

لوح تقدیر و جایزه دوم بهترین مستند کارآفرینی به «ف – الف» به کارگردانی فرشاد اکتسابی اهدا شد. فرشاد اکتسابی پس از دریافت جایزه خود از عوامل تولید این مستند و مسئولان مرکز گسترش تشکر کرد.

جایزه اول بخش مستندهای کارآفرینی هم به مستند «راه ناتمام» (اصغر قندچی) به کارگردانی مصطفی رزاق‌کریمی اهدا شد. رزاق کریمی در این بخش گفت: پس از سال‌ها تجربه مستندسازی صنعتی در ایران و خارج از کشور تجربه ساخت این مستند برایم اتفاق ویژه‌ای بود و بابت آن از همه دوستان به‌خصوص مدیران مرکز گسترش تشکر می‌کنم.

فیلم برگزیده شبکه مستند سیما؛ «هجده هزار پا»

در ادامه محسن یزدی مدیر شبکه مستند، جایزه مستند برگزیده این شبکه از میان فیلم‌های جشنواره امسال را به فیلم «هجده هزارپا» ساخته مهدی شاه‌محمدی اهدا کرد.

شاه‌محمدی در این بخش گفت: تشکر می‌کنم از همه دوستان مستندسازم که تلاش کردند و سینمای مستند را یک سال دیگر پیش بردند. قبل از هر چیز باید یاد بگیریم که قواعد بازی حضور در جشنواره را بپذیریم. امیدوارم دوستانی که از دیشب تا امروز کمی بداخلاق بودند، کمی وضعیت را تغییر دهند و فشاری که روی داوران است را کم کنند.

فیلم‌های برگزیده بخش «کرونا روایت»

پس از پخش کلیپی درباره بخش ویژه کرونا جشنواره، مجری مراسم از مهرداد اسکویی، احمد الستی و محمد کیاسالار برای اهدای جوایز برگزیدگان این بخش دعوت کرد تا روی صحنه بیایند.

در ادامه برنامه جایزه سوم این بخش به مستند «تنگ‌نای» به کارگردانی مشترک جواد یقموری و مهدی امینی اهدا شد.

جایزه دوم بخش کرونا روایت، به مستند «قطعه ۱۹» به کارگردانی مسعود دهنوی رسید.

جایزه ویژه هیأت داوران این بخش به فیلم «آنجا سپیده دم» به کارگردانی مشترک محسن جهانی و هاشم مسعودی تعلق گرفت.

جایزه اول بخش کرونا روایت هم به مستند «پسقله» به کارگردانی مجید شیدا اهدا شد. شیدا پس از دریافت جایزه‌اش درباره نام مستند خود «پسقله» توضیح داد که این عبارت ناظر به اصطلاحی یزدی است که به ویروس «فسقلی» کرونا اشاره دارد.

فیلم‌های برگزیده «جایزه شهید آوینی»

در ادامه مراسم محمدحسین حقیقی، محمد داوودی و پژمان لشگری‌پور برای اهدای جوایز بخش شهید آوینی به صحنه آمدند.

تندیس برنزی شهید آوینی در این بخش به علی‌محمد ذوالفقاری کارگردان فیلم «گزارش رمادی» اهدا شد.

تندیس نقره‌ای این بخش به حسن جعفری کارگردان فیلم «چلچلای سفری» رسید.

هیأت داوران دو فیلم را شایسته دریافت جایزه ویژه دانستند. جایزه ویژه هیأت داوران به خاطر تحقیق و پژوهش شاخص و توجه به نقش این عنصر مهم و کلیدی در ساخت مستند به رضا اعظمیان به خاطر فیلم «جزیره ماهی» تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیأت داوران به خاطر نگاه صمیمی و مؤثر فیلمساز بر حضور و نقش برادران مجاهد افغانستانی در سال‌های دفاع مقدس به وحید فرجی کارگردان فیلم «محسن ژاپنی» تعلق گرفت.

رضا اعظمیان کارگردان «جزیره ماهی» حین دریافت جایزه خود با اشاره به سالگرد عملیات کربلای ۴ گفت: پنج سال پیش در چنین شبی ۶۰ گردان نیروی پیاده و حدود ۱۲ هزار نفر غواص در عملیات کربلای ۴ شرکت کردند عملیاتی که به ظن من پیچیده‌ترین عملیات بود چراکه دشمن با آگاهی تمام منتظر این عملیات بود، دوئل ایران و عراق بود عراقی که در والفجر ۸ شکست خورده بود می‌توانست دو روز قبل از عملیات با بیماران آبادان و خرمشهر صد هزار نفر از ما را شهید کند اما این کار آن نکرد چون پیش‌تر شکست خورده بودند امیدوارم جزیره ماهی ادای دینی به بخشی از ایثار شهدای غواص باشد.

تندیس طلایی و دیپلم افتخار و مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال جایزه برگزیده بخش آوینی به مهدی شاه‌محمدی کارگردان فیلم «هجده هزارپا» اهدا شد.

مهدی شاه محمدی بعد از دریافت جایزه نخست شهید آوینی گفت: اتفاق بدی داشت برای جایزه شهید آوینی رخ می‌داد در آخرین دوره‌هایی که مستقل برگزار می‌شد. تمهید آقای طباطبایی نژاد این بخش را زنده نگه داشت حداقل در آن موقع به افول رفته بود و الحاق این جایزه به سینما حقیقت باعث زنده ماندن آن شد امیدوارم کسی بیاید که بعداً تصمیم بهتری هم بگیرد.

در ادامه محمد حمیدی مقدم، جایزه «سرباز وطن» را به ساسان فلاح فر کارگردان و حسن قائدی کاراکتر اصلی مستند «چشم ایرانی» اهدا کرد.

اهدای جوایز بخش ملی

بعد از پخش کلیپی از نکوداشت زنده یاد خسرو سینایی، زنده یاد حمید سهیلی، زنده‌یاد اکبر عالمی، زنده‌یاد منوچهر طیاب و بزرگداشت مهوش شیخ‌الاسلامی، فرشاد فداییان و کامران شیردل نوبت به اهدای جوایز بخش ملی رسید.

حسام اسلامی و مرتضی پایه‌شناس در این بخش به نمایندگی از هیأت داوران برای اهدای جوایز فنی روی صحنه حاضر شدند.

جایزه بهترین نویسنده گفتار متن یا گوینده در بخش ملی (کوتاه)، متن مشترکاً به امیرمسعود حسینی نویسنده و سیامک صفری گوینده مستند «طاهر» اهدا شد.

در ادامه جایزه بهترین صداگذاری به آرش قاسمی برای مستند «سنجاقک‌های برکه خشک» اهدا شد.

جایزه بهترین پژوهش به مهرداد شیخان برای مستند «انیمیشن ایرانی» اهدا شد.

جایزه بهترین موسیقی متن به کیاوش صاحب نسق برای مستند «آخرین نفس‌ها» رسید.

جایزه بهترین تدوین به مصطفی گندم‎کار و سوگل مرادی برای مستند «هوبره» اهدا شد.

جایزه بهترین فیلمبردار در بخش ملی به داوود رحمانی برای مستند «کل فاطمه» اهدا شد.

در ادامه جایزه ویژه هیأت داوران به محسن خانجهانی برای کارگردانی مستند «بر سر خاک» اهدا شد. خان جهانی پس از دریافت جایزه‌اش گفت: فیلم من درباره فرسایش خاک است و امیدوارم مسئولان فیلم را خوب ببینند ولی مخاطب اصلی‌اش مردم هستند. خاک هم مثل آب در حال تمام شدن است اما کسی توجه نمی‌کند.

جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند کوتاه به علی اسدی و رسول داوری کارگردانان مستند «برانازا، (برادر خشکی‌ها)» اهدا شد.

جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند نیمه بلند هم به مهدی زمانپورکیاسری کارگردان مستند «کل فاطمه» رسید.

جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند هم به عطیه زارع آرندی کارگردان مستند «جاهای خالی پر شود» اهدا شد.

این گزارش در حال تکمیل است....

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
2023-09-25T21:28:38+03:30
فیلم سینمایی «بی سر و صدا» ساخته مجیدرضا مصطفوی با پایان فیلمبرداری به زودی وارد مراحل فنی پس از تولید می‌شود.

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
2023-09-25T21:28:37+03:30
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و مجموعه تئاتر شهر میزبان چند نشست تخصصی، نمایش ویژه بانوان و نمایش های رادیویی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره بین المللی نم...

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها
2023-09-25T21:28:37+03:30
فصل تازه کنسرت های موسیقی پاپ با برگزاری سه اجرای زنده سه خواننده این ژانر موسیقایی در سه شهر آذربایجان شرقی آغاز می شود.

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
2023-09-25T21:28:37+03:30
نمایش رادیویی «فرشتگان خرمشهر» به کارگردانی صادق وفایی که درباره زنان مبارز و پرستار در زمان مقاومت خرمشهر است هفته اول مهر ۱۳۹۹ همزمان با هفته دفاع مقدس از ...

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
2023-09-25T21:28:37+03:30
رادیو صبا به مناسبت سالروز به امامت رسیدن ولی عصر (عج) ویژه برنامه «دست افشان» را راهی آنتن می کند.

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
2023-09-25T21:28:36+03:30
تام هنکس برای نوشتن و روایت نمایشگاه فضایی چندجانبه در لندن همکاری می‌کند.

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
2023-09-25T21:28:36+03:30
کارگردان مجموعه مستند «آرزم» بیان کرد که این مجموعه روایتی از جنگ دارد که تاکنون گفته نشده است.

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود
2023-09-25T21:28:36+03:30
نشست تحلیل و بررسی سینمای زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور همزمان با هفته دفاع مقدس در موزه سینما برگزار می‌شود.

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
2023-09-25T21:28:36+03:30
جلیل شعبانی تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به خاطرات خود از سال‌ها فعالیت در انجمن سینمای جوانان از تأثیرگذاری این انجمن در کشف استعدادهای فیلمسازی در سینمای ایر...

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
با پایان مهلت ارسال اثر برای حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، ۶۱۵ مستند ایرانی خواستار حضور در این دوره شد.

فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن

فراخوان صندوق اعتباری هنر  برای اعضای متقاضی مسکن
2023-09-25T21:28:35+03:30
با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند، برای ۵۷۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن که دارای فرزند هس...

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام شد.

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
رابرت دنیرو و «اوبر» خبرهای منتشر شده درباره ایفای نقش «راننده تاکسی» توسط این بازیگر برای تبلیغات تلویزیونی بریتانیا را تکذیب کردند.

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
2023-09-25T21:28:34+03:30
بخش روزهای سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی «مروارید جاده ابریشم» تاشکند برگزار می‌شود.

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند
2023-09-25T21:28:34+03:30
رضا کیانیان به عنوان صداپیشه به نمایش «کمدی گمنام» به کارگردانی علی اصغری پیوست.

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
2023-09-25T21:28:34+03:30
در بیست و دومین دوره مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا و از او قدردانی می‌شود.

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه
2023-09-25T21:28:34+03:30
مستند «استوار ساقی» درباره زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه به کارگردانی میلاد محمدی در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته می‌شود.

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
2023-09-25T21:28:33+03:30
جشنواره بین المللی جایزه عکس ۵ نشست‌های تخصصی با موضوع سینما را از سوم تا نهم مهر با حضور جمعی از منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
2023-09-25T21:28:33+03:30
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری از چهارشنبه این هفته پنجم مهر ماه اکران خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
2023-09-25T21:28:33+03:30
آثار راه یافته به بخش عکس سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند.

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»
2023-09-25T21:28:33+03:30
در آستانه اکران عمومی کمدی سینمایی «هتل» تازه‌ترین ساخته مسعود اطیابی، پوستر رسمی این فیلم منتشر شد.

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
2023-09-25T21:28:32+03:30
محمدهادی عطایی با اشاره به فعالیت های جدیدش در مقام بازیگر و کارگردان از حضور در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان از ۹ مهر ماه خبر داد.

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
2023-09-25T21:28:32+03:30
پوستر مجموعه مستند «ایلستان» همزمان با اتمام تولید فصل اول رونمایی شد.

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
2023-09-25T21:28:32+03:30
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هایپاور» که همزمان با هفته دفاع مقدس در گروه «هنروتجربه» روی پرده رفته است، به انتقادات نسبت به کیفیت این فیلم پاسخ داد.

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»
2023-09-25T21:28:31+03:30
مدیر شبکه امید و کودک درباره تغییر کنداکتور این شبکه‌ها در هفته دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
2023-09-25T21:28:31+03:30
قرارداد تاریخی برای پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه نویسندگان به دست آمد.

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
2023-09-25T21:28:31+03:30
نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی صبح سوم مهر در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید
2023-09-25T21:28:31+03:30
جزییات «جشنواره موسیقی سنتی صدا و سیما» که قرار است ۸ تا ۱۱ مهر در کردستان برگزار شود امروز ۳ مهر طی نشستی تشریح شد.

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟
2023-09-13T13:50:12+03:30
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه تسهیلات رایگان برای اعضای بالای ۶۰ سال دارای مدرک درجه یک هنری این مجموعه تحت پوشش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان
2023-09-13T13:50:12+03:30
بنیاد جایزه ملی کتاب، دعوت از درو بریمور برای میزبانی مراسم اهدای جوایز سالانه این بنیاد را پس گرفت.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)