میرنیوز
یوسف صیادی بازیگر نقش امیر مسعود وزیری در سریال «معمای شاه» درباره این نقش به بهانه پخش سریال از آیفیلم به خبرنگار مهر بیان کرد: نقش امیر مسعود یک نقش ریسکی بود و مثل یک تیغ دو لبه میماند و ممکن بود سالها فعالیت مرا در عرصه کمدی زیر سوال ببرد یا برعکس، موفق شود و بخشی از تواناییام در بازیگری را به اثبات برساند که خدا را شکر، مردم با نقش ارتباط برقرار کردند.
وی ادامه داد: این نقش یک چالش در پرونده بازیگریام است، امیرمسعود انسان عقب ماندهای است که حرفهای بهلولوار میزند. نمیگویم این نقش خیلی خوب از آب درآمد اما همین که مردم با آن رابطه گرفتند و دوستش داشتند راضیکننده است.
این بازیگر کمدی درباره چالشهای این نقش اظهار کرد: این نقش برایم یک چالش بود. البته وقتی سریال را دیدم با خودم گفتم بهتر هم میتوانست باشد که این یک قاعده کلی برای همه نقشها است. شاید جالب باشد که برایتان بگویم وقتی نقش امیر مسعود به من پیشنهاد شد یکی از مدیران موافق نبود و ترجیح میداد که نقش دیگری را بازی کنم اما آقای ورزی اصرار داشت که این نقش برای من باشد و اتفاقاً وقتی سریال پخش شد همان مدیر اعتراف کرد که نقش خیلی خوب شده است.
وی در توضیحات بیشتر از این نقش گفت: امیر مسعود فرزند بزرگ خانواده وزیری است و رفتارهای یک انسان عقبمانده ذهنی را دارد و طبیعی است که در این شرایط خیلی او را جدی نگیرند اما همین فرد به ظاهر کندذهن گاهی حرفهای سنگینی میزند که دیگران را به تعجب و واکنش وامیدارد. این کاراکتر در بیشتر قسمتهای سریال حضور دارد. وقتی قرار شد نقش امیرمسعود را من بازی کنم با آقای ورزی صحبت کردم و پیشنهاد دادم که با توجه به سابقهای که در کارهای کمدی دارم رگههایی از طنز را به این شخصیت اضافه کنیم تا جذابتر شود. آقای ورزی هم موافقت کردند و بُعد طنز در کاراکتر امیرمسعود پررنگ شد.
صیادی در ادامه درباره علاقهاش به کار تاریخی عنوان کرد: همه میدانند که ژانر مورد علاقه من کمدی است. با این حال تاریخ را هم دوست دارم. اگر بشود این دو ژانر را در کنار هم داشته باشیم نتیجه خیلی جذابی به دست میدهد.
وی ادامه داد: به نظرم حتی در کار تاریخی هم میتوان کمدی داشت و نقش طنز بازی کرد تقریباً شبیه به آنچه خودم در سریال «معمای شاه» انجام دادم و از این حیث سریال تاریخی را متناقض با کار طنز نمیبینم.
منبع : خبرگزاری مهر
حضور« فیگور» در جشنواره گوآ
پایان زندگی و حیاتی دوباره به روایت «ما ایرانی ها»
دور تازه اجراهای «تئاتر صاحبدلان» از محوطه تئاتر شهر آغاز میشود
تام کروز برای کنترل کرونا ربات نخریده است
تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره «هنر زنده است»
تالارهای نمایشی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر مشخص شد
«نسیم آوا» همنوای مردم در فاطمیه شد/ تغییر رویکرد در مناسبتها
عکاس ایرانی برنده جایزه طلایی فستیوال «میهودو» شد
بهترین مستندهای سال شناخته شدند/ معرفی برندگان «ایدا»
عکاس ایرانی برنده جایزه طلایی فستیوال «میهودو» ژاپن شد
شرایط فعلی تئاتر اصلاً طبیعی نیست/ سه متن نمایشی آماده اجرا داریم
اعلام آثار راه یافته به مرحله بازبینی جشنواره ملی تئاتر «آرخه»
حضور پرسپولیس در فینال جام باشگاههای آسیا سوژه یک مستند شد
نقد «دختر گمشده» در شبکه سحر
«مسخ در مسلخ» به بنگلادش میرود
«آهو» به تدوین رسید/ داستان یک خبر ناخوشایند
آیپیتیوی سازمان تبلیغات دوباره فعال میشود/ جزییات یک تفاهمنامه
سینمای ایران چرا «افسرده» است؟/ «عمار» آلترناتیو «فجر» نیست
«بادبان شکسته» گروه «خاموش» منتشر شد/ خوانندگی حسین علیشاپور
«سرزمین آوارهها» همزمان بهصورت پردهای و آنلاین اکران میشود
خانه موزه انتظامی تا ۱۴۰۰ اجرا ندارد/ برنامه مجازی «آقای بازیگر»
رکوردشکنی عجیب در حراج تهران/ حاشیهای که ۱۲ میلیارد تومان چکش خورد!
رکوردشکنی عجیب در حراج تهران/ حاشیهای که ۱۲میلیارد تومان چکش خورد!
رکورد فروش در «حراج تهران» شکست/ کدام آثار میلیاردی فروخته شدند؟
برگزاری سیزدهمین «حراج تهران»/ کدام آثار میلیاردی فروخته شدند؟
بونگ جون هو رییس هیات داوران جشنواره «ونیز» ۲۰۲۱ شد
بازخوانی یک «تاریخ انقضا»/ روایتی متفاوت از روزی که شاه رفت
«شمش طلا» با حضور ابراهیم حاتمیکیا کلید خورد
۸۸ اثر نگارگری به مرحله نهایی داوری «تجسمی فجر» راه یافتند
«اسپایک لی» جایزه افتخاری سینماتک آمریکا را دریافت کرد