میرنیوز
منیژه حکمت تهیهکننده و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شرایطی که بخش خصوصی سینما در آن قرار دارد، گفت: بخش خصوصی سینمای ایران از ۵ سال پیش روز به روز ضعیفتر شده و در حال نابودی است و با توجه به ساختار و پولهای عجیب و رانتهای عجیبتر دیگر بخش خصوصی در سینما وجود ندارد.
وی بیان کرد: میتوان گفت تقریباً بخش خصوصی در حال مرگ است، مگر اینکه یک جریان سازی مجدد در سینمای ایران رخ دهد، جریان سازی که بدون پولهای مشکوک و فضای آلوده در سینما ایجاد شود. این جریان سازی میتواند با تولید فیلمهای کم هزینه یا همان لوباجت شروع شود تا بخش خصوصی و مستقل سینمای ایران سرپا نگه داشته شود.
این تهیهکننده سینما تاکید کرد: از زمانی که نامحرمان به سینما ورود پیدا کردهاند، همه میدانستیم که بخش خصوصی نابود میشود اما صدای اعتراض ما به هیچ کجا نرسید. در حال حاضر نیز باید بدانیم که برای ادامه حیات خود، باید دوباره از جای خود بلند شویم و با حداقل بودجه فیلمهای خود را جلوی دوربین ببریم، چرا که بخش خصوصی و بخش مستقل با هنر و اندیشه آمیخته است.
وی تاکید کرد: نباید فراموش کرد که این دوران برهوت برای سینما و هنر سپری خواهد شد، سینما شغل ما است و ما نمیتوانیم عمری که صرف آن کردهایم را پشت درهای بسته بگذاریم و بگوییم چون پول و قدرت دارید هر کاری میخواهید در سینما بکنید و تنها راه مبارزه در این شرایط این است که با حداقلها فیلمهای خود را بسازیم.
حکمت در پاسخ به این پرسش که زمانی یک فیلم میتواند در جذب مخاطب موفق باشد که از بازیگران چهره استفاده کند و بازیگران نیز کمتر تمایل دارند، در فیلمهای کم هزینه ورود پیدا کنند گفت: من فیلم کم هزینه میسازم و بازیگران درجه یک سینما نیز در این پروژه حضور خواهند داشت، در واقع باید گفت که سینما برای برخی از بازیگران هنوز مهم است. زمانی که اندیشه، هنر و سینما وجود دارد، کسی که قصد کار داشته باشد هنرمندان خود را پیدا میکند.
این تهیه کننده سینما در پایان گفت: بعد از بحران جنگ جهانی دوم در اروپا، سینماگران اروپایی با حداقلها در سینما جریان سازی کردند و موفق نیز بودند، ما نیز چنین دورانی را پشت سر میگذاریم و در این شرایط باید سینما را از نو بسازیم.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان