میرنیوز
سعید پوراسماعیلی معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران و مدیر نشستهای تخصصی سیوهفتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این نشستها که طی ۱۰ شب و به صورت مجازی برگزار شد، گفت: نشستهای «۳۷-۲۰» در ادامه سه سال نشستهای قبلی با عنوان «۳۴-۲۰» در جشنواره سیوچهارم، «۳۵-۲۰» در جشنواره سیوپنجم، و «۳۶-۲۰» که در جشنواره سیوششم برگزار شد. امسال به دلیل شرایط کرونا و برگزاری بخشهایی از جشنواره بهصورت مجازی، نشستهای «۳۷-۲۰» هم شکل آنلاین به خود گرفت و تجربه تازهای را به ثبت رساندیم.
وی افزود: شکل باشکوه اجرای سه سال نشستهای قبلی و استقبال نزدیک به ۳۰۰ نفر بهصورت حضوری و بقیه بهصورت مجازی در دورههای قبلی، نشان از استقبال مخاطبان از نشستهای تخصصی جشنواره داشت و طبیعتاً برای اینکه به تقاضای علاقمندان پاسخ مناسب داده شود و این بخش از جشنواره تعطیل نشود، از طریق صفحه سینمای جوان در اینستاگرام بهصورت عمومی و بدون نامنویسی و پرداخت هزینه، بیست نشست امسال برگزار شد.
بهرهمندی از مزیت دورههای آموزشی مجازی
پوراسماعیلی در ادامه توضیح داد: طبیعتاً برگزاری نشستهای حضوری بهدلیل انرژی اجتماع آدمها و تعامل بیشتر و اثرگذاری استاد بر مخاطب، بسیار موثرتر و کارآمدتر است اما بهدلیل شروع آزمایشی «آموزش مجازی» در سینمای جوان و موفقیتهای بهدست آمده از مزیتهای دورههای مجازی بهره بردیم و موضوع و استاد و قالب برگزاری را متناسب با فضای مجازی طراحی کردیم.
ثبت رکورد حضور همزمان ۸۵۰ مخاطب در لحظه و مجموع ۶۵۰۰ بازدید در نشست داریوش خنجی و بازدیدهای مکرر ذخیره شده در آیجیتیوی صفحه اینستاگرام انجمن که همچنان در حال افزایش است، دلایل کافی برای استقبال علاقمندان از «۳۷-۲۰» است وی افزود: طبیعتاً اجرای مجازی نشستها باعث فراگیری آن در سراسر کشور، ضریب نفوذ بیشتر، حضور مخاطبان گستردهتر، سهولت حضور در نشستها و مزایای دیگری از این دست میشد که موفقیت این دوره از نشستها را تضمین میکرد و خوشبختانه طراحی صحیح و اجرای موفق آن، باعث شد استقبال مخاطب و اثرگذاری آن در قالب آموزشهای مجازی به حداکثر بهرهبرداری خود برسد. فکر میکنم در مجموع، اجرای این دوره از نشستها به نام «۳۷-۲۰» از استانداردهای قابل قبولی برخوردار بود و از طریق نظرسنجی و بازخوردهای مخاطبان، میتوان آنرا در تراز نشستهای قبلی ارزیابی کرد.
پوراسماعیلی با اشاره به آمار استقبال از این نشستها توضیح داد: بیش از ۳۳ هزار حضور و بازدید ثبت شده در نشستها، ۱۹۲۰ دقیقه آموزش مجازی، همچنین ثبت رکورد حضور همزمان ۸۵۰ مخاطب در لحظه و مجموع ۶۵۰۰ بازدید در نشست داریوش خنجی و بازدیدهای مکرر ذخیره شده در آیجیتیوی صفحه اینستاگرام انجمن که همچنان در حال افزایش است، دلایل کافی برای استقبال علاقمندان از «۳۷-۲۰» است که بهطور قطع به شکل حضوری این حجم بهرهبرداری ممکن نبود.
مدیر نشستهای تخصصی جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: کنسل کردن چند نفر از اساتید خارجی و تغییر موضوعاتی که از قبل تعیین شده بود با موضوعاتی که تمایل و درخواست خودشان بود باعث شد که موضوعات و مطالب مطرح شده به هم نزدیک شوند و مخاطب همه آنها را دنبال نکند. اما بههرحال نشستهایی مثل یوسف سایکی با دو هزار و ۸۳۸ بازدید و جرالد وبر با هزار و ۷۳۱ بازدید، نشان از استقبال کم نیست.
محتوای نشستها قرار نیست تبدیل به کتاب شود
پوراسماعیلی اظهار کرد: نشستهای اول به نام «۳۴-۲۰» بهصورت مجموعهای شامل کتاب / فیلم عرضه شد اما ویدئوی «۳۵-۲۰» و «۳۶-۲۰» آماده و در جشنواره قابل ارائه است اما به کتاب تبدیل نشدهاند چون با توجه به سیاست سازمان سینمایی که قرار نیست محتوای چاپی تولید شود، نشستها صرفاً بهصورت ویدئویی منتشر میشود.
وی در پایان گفت: نشستهای آموزشی بهصورت مجازی از تیرماه امسال به نام «برخط فرضی» آغاز شد و تاکنون ۱۷ استاد و موضوع سینمایی در چهارشنبه شبها ساعت ۲۲ برگزار شده است که در صفحه اینستاگرام سینمای جوان در هایلایت «برخط فرضی» ذخیره شده و قابل بازدید و استفاده است. از هفته آینده چهارشنبه ۲۸ آبان نیز ادامه خواهد داشت. هر نشست یک موضوع سینمایی مستقل و یک استاد جدید دارد. توصیه میکنم این نشستها را هم در صفحه اینستاگرام سینمای جوان از دست ندهید.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان