میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، نادین لبکی کارگردان فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار «کفرناحوم» پنجشنبه به ملاقاتهای مجازی فستیوال فیلم ونیز پیوست و ضمن صحبت درباره سینما از وضعیت کشورش هم حرف زد.
وی گفت: دقیقا یک ماه پیش، ما بزرگترین انفجار غیرهستهای تاریخ را داشتیم. یک خانه در بیروت نیست که آسیب ندیده باشد؛ یک خانواده نیست که تحت تاثیر قرار نگرفته باشد؛ همه به خاطر یک فاجعه به وجود آمده به دست انسان و نتیجه سالها بیتوجهی دولت فاسد و بیکفایت لبنان.
لبکی افزود: ما واقعاً از حدسها و تئوریهای توطئه خسته شدهایم، کمک لازم داریم. باید حقیقت را بدانیم و نیازمند تحقیقی بینالمللی هستیم. یک بار هم که شده، باید درک کنیم چه اتفاقی افتاد و چه کسی سعی داشت ما را بکشد. شاید بعضی مواقع باید بدترین چیزها را پشت سر گذاشت تا سفر سخت را آغاز کرد.
به باور او، رخدادهای عظیمی که طی ماههای اخیر هم در بیروت و هم در سراسر جهان شکل گرفتهاند، ضرورت تغییر را افزایش دادهاند.
لبکی گفت: ۲۰۲۰ سال سختی برای همه بوده است. حس میکنم تغییر خاصی شکل گرفته اما بهایی دارد. طبیعت دارد به ما میگوید که باید راهت را تغییر دهی چون این سیستم کار نمیکند. انگار ضربالاجلی برای بشریت شکل گرفته است.
لبکی که ۲ سال پیش با «کفرناحوم» بزرگترین موفقیت مسیر حرفهایاش را تجربه کرد و توانست جایزه هیات داوران فستیوال فیلم کن را هم به خود اختصاص دهد، درباره سینما هم صحبت کرد.
وی گفت: من همیشه به قدرت سینما و هنر در کل باور داشتهام. سینما به احساسات شما چنگ میزند و هر داستانی که بخواهید تعریف کنید، مشکل را انسانی میکند.
لبکی به این نکته اشاره کرد که «کفرناحوم» برای خودش فقط یک فیلم نبود و او را به عنوان یک انسان تغییر داد.
وی گفت: خط خیلی نازکی بین داستان و واقعیت وجود دارد و وقتی این کار را میکنید، مردم حقیقت را حس میکنند. آنها شروع به عمل کردن میکنند و این اتفاق در زندگی روزمرهشان هم میافتد.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان