میرنیوز

نظارت صداوسیما بر وی‌اودی‌ها با کدام قانون؟/ توقف تولید «همرفیق» تخلف است

نظارت صداوسیما بر وی‌اودی‌ها با کدام قانون؟/ توقف تولید «همرفیق» تخلف است 2020-08-18T11:14:41+04:30

خبرگزاری مهر- گروه هنر- عطیه موذن: بحث بر سر صدور مجوز ساخت تولیدات خانگی از سریال سازی به برنامه‌های ترکیبی هم رسیده است. طی چند وقت اخیر حرف و حدیث‌های درباره توقف تولید برنامه‌های ترکیبی چهره‌هایی همچون رامبد جوان، مجید صالحی و عادل فردوسی‌پور در محافل رسانه‌ای مطرح شده بود که از میان آن‌ها تنها «ام‌شو» با اجرای مجید صالحی بود که توضیح رسمی «ساترا» درباره توقف تولیدش منتشر شد و درباره باقی این تولیدات مجازی همه مراجع رسمی سکوت کرده‌اند. تولیداتی که برخی آن‌ها را قربانی رقابت میان ارشاد و صداوسیما بر سر نظارت بر فضای مجازی می‌دانند.

جدیدترین مصداق این چالش میان ارشاد و ساترا به‌عنوان زیرمجموعه سازمان صداوسیما برنامه ترکیبی «همرفیق» با اجرای شهاب حسینی است که حواشی آن عیان‌تر از نمونه‌های قبلی در فضای رسانه‌ای منعکس شده است. ابتدا مجوز ساخت این برنامه ترکیبی توسط سازمان سینمایی صادر شد و بعد از آن سازمان صوت و تصویر فراگیر یا ساترا نسبت به این مجوز واکنش نشان داد و تأکید کرد صدور مجوز برای این برنامه در حیطه اختیارات ساترا است. پیرو این اعلام محمدمهدی طباطبایی‌نژاد به‌عنوان معاون ارزشیابی و نظارت سینما در گفتگو با خبرنگار مهر تأکید کرد که مجوز صادر شده از سمت سازمان سینمایی مطابق قانون بوده و برای واگذاری اختیارات ارشاد در این زمینه به زیرمجموعه‌های سازمان صداوسیما نیاز به تغییر قانون است.

خبرگزاری مهر پیش از این در قالب گفتگوهایی مشروح با مسئولان «سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر» (ساترا) به ابعاد مختلف قانونی و اجرایی ورود این سازمان به بحث نظارت بر فضای مجازی و تولیدات این حوزه پرداخته است. هادی زجاجی مدیرکل نظارت و تطبیق (اینجا)، محمدرسول حاج اقلی سرپرست اداره کل صدور مجوز و امور رسانه‌ها (اینجا) و وحید فرهمند، معاون تدوین مقررات و امور حقوقی (اینجا) از مدیران «ساترا» بوده‌اند که در این گفتگوها موضع این سازمان در زمینه نظارت بر فضای مجازی به نمایندگی از صداوسیما را تشریح کرده‌اند.

«رمزگشایی از جدال صداوسیما و ارشاد بر سر وی‌اودی ها» هم عنوان گفتگویی مشروح با سیدصادق طباطبایی‌نژاد نایب رئیس وقت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بود که در قالب آن مروری بر روند بررسی ابعاد قانونی موضوع نظارت بر فضای مجازی و تقسیم وظایف این حوزه میان وزارت ارشاد و سازمان صداوسیما در مجلس داشتیم. (اینجا)

آنچه در ادامه می‌خوانید گفتگوی صریح و چالشی مهر با سید محمدمهدی طباطبایی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی است که به تشریح موضع این زیرمجموعه وزارت ارشاد در زمینه مجادلات اخیر بر سر نظارت بر محتوای تولیدی در فضای مجازی پرداخته است.

* آقای طباطبایی‌نژاد با توجه به بیانیه‌ای که سازمان صوت و تصویر فراگیر «ساترا» تنها چند ساعت بعد از انتشار خبر صدور پروانه ساخت برای برنامه «همرفیق» منتشر کرد، توضیح می‌دهید که چرا هنوز تولید محتوا در شبکه خانگی و دریافت مجوز بلاتکلیف است؟ و بالاخره مسئولیت در این حوزه با ساترا است یا سازمان سینمایی؟

بر اساس متون صریح قانونی مصوب نهادهای قانونگذار «صدور مجوز تولید و نمایش هرگونه محتوای سمعی و بصری» بر عهده وزارت ارشاد است. به تعبیری مسئولیت انتشار محتوا و صدور مجوز برای محصولات شبکه نمایش خانگی اعم از فیزیکی یا مجازی همچنان بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد است.

* حتی برای عرضه در پلتفرم‌های فضای مجازی؟

صدور مجوز در هر پلتفرمی برعهده ما است. قانون حتی برای صداوسیما هم مشخص کرده است که اگر خود صداوسیما بخواهد اثری را تولید کند که در سیما پخش نمی‌شود، باید از ارشاد مجوز بگیرد؛ از انتشار تا تولید و مجوز محتوا در تمامی اشکال آن.

* آنچه که دیوان عدالت اداری به آن رای داده است که «انتشار و پخش برنامه‌های صوتی و تصویری فراگیر، منحصراً در صلاحیت رسانه ملی است» چطور؟ نکته‌ای که عیناً در ابلاغیه سال ۹۴ رهبر انقلاب هم بر آن تأکید شده است.

مساله این است که عبارت «صوت و تصویر فراگیر» که در این ابلاغیه‌ها ذکر شده، مشخص نشده که چه مصادیقی دارد. متن قانونی که این مصادیق را مشخص کرده کجاست؟

عبارت «صوت و تصویر فراگیر» مشخص نشده است که چه مصادیقی دارد؛ متن قانونی که این مصادیق را مشخص کرده کجاست؟ اعتراض اصلی ما این است که وی‌اودی‌ها مصداق صوت و تصویر فراگیر نیستند * چون مصادیق مشخص نشده نمی‌توان به آن عمل کرد؟

وقتی مشخص نشده است صداوسیما یا «ساترا» چطور آن را تفسیر می‌کند؟ حتی اگر هم مشخص شود مغایر با مصوبه مجلس است. باید صوت و تصویر فراگیر معین شود که شامل پلتفرم‌های وی‌اودی می‌شود یا خیر؟ مرکز ملی فضای مجازی، صوت و تصویر فراگیر را تعریف کرده است که چنین رسانه‌ای دو ویژگی دارد اول اینکه دارای کنداکتور پخش باشد. دوم اینکه کاربر غیرقابل شناسایی باشد که وی‌اودی‌ها مصداق آن نیستند. همه وی‌اودی‌ها کاربرانی قابلیت شناسایی دارند.

در تلویزیون‌ها و آی‌پی‌تی‌وی‌ها شما نمی‌دانید مخاطب چه کسی است ولی در وی‌اودی‌ها مشخص است. اختلاف نظری هم داریم که می‌گوییم هنوز مرجعی این مصادیق صوت و تصویر فراگیر را تعریف نکرده است پس در این شرایط چرا صداوسیما مطابق خواسته خود آن را تعریف می‌کند. ممکن است صداوسیما بگوید هر پلتفرمی که بیش از صد هزار کاربر داشته باشد، مصداقی از صوت و تصویر فراگیر تلقی می‌شود. اینگونه باید گفت حتی کسانی که در شبکه‌هایی مثل اینستاگرام با فالوور صد هزار نفر به بالا فعالیت دارند و محتوای صوتی و تصویری می‌گذارند، شامل این پلتفرم‌ها می‌شوند و باید کنترل آن‌ها را به صداوسیما سپرد. در صورتی که در عمل اینگونه نیست.

* چرا این بلاتکلیفی به نتیجه مشخصی نمی‌رسد؟ صداوسیما عنوان می‌کند این وظیفه بر عهده آن‌هاست و شما می‌گویید هنوز مصادیق ورود صداوسیما مشخص نشده است.

پلتفرم‌های وی‌اودی‌ها رقیب تلویزیون هستند اما واقعیت این است که تقابل و دشمنی ندارند و از این منظر جای نگرانی نیست. این‌ها مجموعه‌هایی همراه هستند. تلویزیون بخشی از خواسته‌های مخاطبان را تامین می‌کند که مخاطب عمده و گسترده‌ای هم دارد و کسی که علاقمند به هزینه کردن باشد به وی‌اودی می‌آید. با این حال درباره مدیریت و صدور مجوز محتوا در فضای وی‌اودی ها، یک اعتراض اصلی ما این است که وی‌اودی‌ها مصداق صوت و تصویر فراگیر نیستند. پس مدیریت و نظارت بر آن‌ها به عنوان یک امر غیرقانونی به صداوسیما محول شده است.

اگر قرار است این اختیار محول شود قانون باید این را بگوید. شورای عالی فضای مجازی باید به صورت مصداقی، صوت و تصویر فراگیر را تعریف کند و اگر براساس تعریف به صداوسیما واگذار کرد، ما هم حرفی نداریم. هر چند بعد از آن هم می‌توان این نقد را وارد دانست و قانونگذار را مورد سوال قرار دارد که صداوسیما چطور می‌تواند برای وی‌اودی‌ها که در عمل رقیبش محسوب می‌شوند تنظیم‌گری کنند؟

نظارت صداوسیما بر وی‌اودی‌ها با کدام قانون؟/ توقف تولید «همرفیق» تخلف است
طباطبایی‌نژاد: نظارت صداوسیما (ساترا) بر وی‌اودی‌ها غیرقانونی است

* بالاخره چرا مدیران ارشاد و صداوسیما در این زمینه به هماهنگی نمی‌رسند؟

ممکن است گفته شود از نوع مدیریت ارشاد ناراحت هستند. عیبی ندارد آدم‌های خود را بگذارند. ویدئویی اخیراً در صداوسیما علیه شبکه نمایش خانگی پخش شد، من می‌توانم همین ویدئو را برای تولیدات تلویزیونی بسازم. اینکه بخش‌هایی از سریال‌های خانگی را گلچین کرده و مردم را نسبت به آن تولیدات بدبین کنید که کاری ندارد. من نمی‌خواهم بگویم این سریال‌ها ایرادی ندارند و بدون اشکال بوده‌اند اما سریال‌های خانگی نشان داده است که در ۱۰ سال اخیر توانسته است درهای شبکه‌های ماهواره‌ای خانواده‌ستیز را تخته کرده و مخاطب را جذب خود کند. توانسته است مخاطب ماهواره را پای سریال‌های جمهوری اسلامی بنشاند. با این حال ممکن است در این سریال‌ها مثلث و مربع عشقی هم بوده باشد....

* اما بسیاری معتقد هستند سریال‌ها سکانس‌ها و مضامینی دارند که گاهی با همان آثار ماهواره‌ای برابری می‌کند.

بینید عده‌ای می‌گویند شبکه خانگی مثل شبکه‌های ترکیه‌ای و فارسی وان و… شده است. درحالیکه آن شبکه‌های ماهواره‌ای پر از سریال‌های هنجارشکن بوده‌اند. سریال‌هایی که فضایشان شکستن حریم‌های شرعی بوده است. در سریال‌های ما ممکن است فضاهای ملتهب و عاشقانه وجود داشته باشد اما هیچیک از این سریال‌ها از شرع خالی نشده است. التهاب‌های عاشقانه داشته است که البته من هم شخصاً موافق آن‌ها نیستم ولی می‌خواهم بگویم هیچیک حریم‌شکنی نکرده‌اند.

ضمن اینکه باید بگویم در همین ویدئویی که از تلویزیون پخش شد، بخش‌هایی به سریال «موچین» که به خود تلویزیون تعلق دارد مربوط می‌شد؛ سریالی که خود تلویزیون مجوزش را داده است و جالب است بدانید که ضعیف‌ترین و عذر می‌خواهم باید گفت مبتذل‌ترین سریال نمایش خانگی همین اثر بوده است.

نظارت صداوسیما بر وی‌اودی‌ها با کدام قانون؟/ توقف تولید «همرفیق» تخلف است
«موچین» مبتذل‌ترین سریال شبکه خانگی است که مجوزش را تلویزیون داده است

* مبتذل به معنای اخلاقی یا سطحی بودن؟

ضعیف‌ترین سریال هم به لحاظ محتوا و هم ساختار. الان حدود ۲۷ سریال در مراحل مختلف پیش تولید و تولید قرار دارد و «موچین» عنوان اولین کار در این ۱۰ سال تولید شد که صداوسیما مجوز آن را داده است.

* به هر حال این سریال ضعیف است و ما هم آن را نقد کردیم اما ملتهب نیست...

واقعاً این سریال را در مقابل «آقازاده» یا «هم گناه» بگذارید، اصلاً قابل مقایسه هم نیستند.

* شما یک نمونه ضعیف را با سریال‌های موفق ارشاد مقایسه می‌کنید!

می‌خواهید از سریال «دل» مثال بزنیم؟ اولاً این سریال بسیار پربیننده است. دوم اینکه هیچ‌گاه حریم‌های اخلاقی را نشکسته است و البته سریال ملتهبی است که تعدد ارتباطات عاشقانه را در داستان خود دارد و این حتماً یک نقطه ضعف است. من هم موافق این سریال نیستم، اما درخواست اولیه برای مجوز آن را یکی از مدیران وقت حوزه هنری، به‌عنوان یکی از نهادهای مورد اطمینان ما داده بود. می‌دانستیم که تعدد روابط عاشقانه ممکن است در داستان ملتهب باشد ولی با خودمان گفتیم در مسیر تولید حتماً دوستان نظارت و مراعات می‌کنند. ما محدودیت‌هایمان را گفتیم و تذکراتمان را هم دادیم. سری اول درخواست انتشار آن هم از سوی موسسه «سوره» آمد و بعد از مدتی که قسمت‌های مختلف توزیع شد، دوستان کنار کشیدند.

* اما مساله فقط «دل» نیست، سریال‌های مختلفی در این سال‌ها بوده است که از معضلات این چنینی برخوردار بوده‌اند.

بدترین سریال ما که مورد نقد قرار گرفته سریال «دل» بوده است، سریال‌های دیگر که تا این اندازه مورد نقد قرار نگرفتند...

* سریال‌های مختلف دیگری هم از همین زاویه مورد انتقاد بوده‌اند «ممنوعه» که توقیف هم شد یا «رقص روی شیشه» و سریال‌هایی دیگر...

سراغ قبلی‌ها هم می‌رویم. در ویدئویی که از تلویزیون پخش شد بیشتر ایرادها به سریال «دل» وارد شد که بازهم تأکید می‌کنم این سریال هم حریم‌های اخلاقی را نشکسته است. البته انتقادها به آن وارد است و من هم با منتقدان این سریال موافقم. با این میزان از التهاب و کش آمدگی در روابط که سریال را به درازا کشانده، من هم موافق نیستم و به تهیه‌کننده هم تذکر داده‌ام.

نظارت صداوسیما بر وی‌اودی‌ها با کدام قانون؟/ توقف تولید «همرفیق» تخلف است
انتقادها به «دل» وارد است و به تهیه‌کننده تذکر داده‌ام

* طبیعتاً هم بخشی از نظارت به نظارت‌های پسینی هم برمی‌گردد.

اجازه بدهید درباره تجربه «دل» بیشتر توضیح دهم. ببینید ناظر پروژه کیست؟ ما از یکی از مدیران باسابقه تلویزیون که تجربه تهیه‌کنندگی هم داشتند درخواست کردیم که روی این سریال نظارت داشته باشد و آن را نجات دهد. ایشان هم ورود کرد، موارد اصلاحی را به گروه تولید سریال داد و مواردی را که فکر می‌کردیم با مدیریت او که پیش از این از مدیران ارشد صداوسیما و مورد اعتماد این نهاد بوده است، اصلاح کردیم. البته وی از مدیران مورد اعتماد ما هم بود و به سلایق او اطمینان داشتیم.

در حوزه پخش هم باید گفت، ما در سازمان سینمایی با فضای تلویزیون بیگانه نیستیم. اکثر مدیران درجه یک صداوسیما در شوراهای ارشاد هم حضور دارند. آقای دکتر حسن خجسته که سال‌ها معاون صدا بوده‌اند عضو شورای نمایش است، دکتر حسین کرمی که قائم مقام معاون سیماست عضو شورای پروانه ساخت و نمایش است، یعنی مسئولیت‌هایی که نقش کلیدی دارد. محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، رضا پورحسین از دیگر مدیران عضو شوراهای ما هستند. محمدمهدی یادگاری، کامبیز اخوان صفا، آقای قاسم خان که بازنشسته صداوسیماست همه مسئولیت‌های مهمی در صداوسیما داشته یا دارند. حتی خود من تهیه‌کننده ارشد صداوسیما بوده‌ام که بیش از ۲۰ سال در آن فعالیت داشته‌ام و الان در جایگاه معاون سازمان سینمایی هستم.

تأکید ما بر این است که تعامل کامل با همکاران‌مان در صداوسیما داشته باشیم و مصر هستیم که همه کارها بر محور قانون پیش برود. اگر قانون تصمیم به تغییر شرایط فعلی بگیرد و مسئولیت در این زمینه واگذار شود، کاملاً مطیع و تابع خواهیم بود، حتی اگر اصل واگذاری نقدهایی هم داشته باشیم * پس چرا الان اینقدر ارشاد و صداوسیما برای هماهنگی در این حوزه به مشکل خورده‌اند؟

سوال همین است، چرا صداوسیما یک باره درباره برخی برنامه‌ها این‌ها را مطرح می‌کند؟ چرا درباره یک سریال ترکیبی این را مطرح کرده است؟ دلیلش این است که برنامه‌ای به تهیه‌کنندگی عادل فردوسی‌پور و یا برنامه تولیدی شهاب حسینی می‌تواند فضای نمایش خانگی را پررونق کند.

* یعنی به روند جدید مجوزها مربوط نمی‌شود؟ به طور مثال به این سیاست که شما اعلام کرده‌اید دیگر مجوز ساخت به مجموعه‌های خانگی نمی‌دهید؟

این توقف یک ماه است که اعمال شده آن هم فقط در حوزه سریال‌سازی؛ این به معنای محدودیت نیست.

* یعنی در آینده دوباره شروع می‌کنید به مجوز دادن برای سریال‌های خانگی؟

همانطور که آقای حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی هم در مصاحبه خود اعلام کرد ما تا اطلاع ثانوی این روند را متوقف کرده‌ایم تا تصمیمات قانونی گرفته شود. مرجع قانونی باید تصمیم بگیرد که از این به بعد این مرجع ساترا یا صداوسیما است. این مرجع بالادستی شورای عالی انقلاب فرهنگی یا شورای عالی فضای مجازی است.

* پس علی رغم اینکه طبق ابلاغیه‌های رسمی مسئولیت نظارت و مدیریت در این حوزه انحصاراً به صداوسیما داده شده، شما معتقدید هنوز تکلیف و مصادیق آن مشخص نیست؟

حرف ما این است که مرجع قانونی در حال حاضر تعریفی برای «صوت و تصویر فراگیر» ارائه نکرده است و به همین دلیل از نظر ما تا زمانیکه این تعریف ارائه نشود تعریف قانونی موجود عملی نیست؛ یعنی صدور هر گونه محتوا طبق قانون فعلاً بر عهده وزارت ارشاد است. تأکید ما بر این است که تعامل کامل با همکاران‌مان در صداوسیما داشته باشیم و مصر هستیم که همه کارها بر محور قانون پیش برود. اگر قانون تصمیم به تغییر شرایط فعلی بگیرد و مسئولیت در این زمینه واگذار شود، کاملاً مطیع و تابع خواهیم بود، حتی اگر اصل واگذاری نقدهایی هم داشته باشیم.

* با توجه به تمام این مباحث مشخصاً بفرمایید «همرفیق» می‌تواند با همان مجوز سازمان سینمایی به تولید برسد؟

بله «هم رفیق» می‌تواند تولید شود و هرکسی هم جلوی تولید آن را بگیرد تخلف محسوب می‌شود و اقدامی غیرقانونی کرده است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
2023-09-25T21:28:38+03:30
فیلم سینمایی «بی سر و صدا» ساخته مجیدرضا مصطفوی با پایان فیلمبرداری به زودی وارد مراحل فنی پس از تولید می‌شود.

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
2023-09-25T21:28:37+03:30
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و مجموعه تئاتر شهر میزبان چند نشست تخصصی، نمایش ویژه بانوان و نمایش های رادیویی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره بین المللی نم...

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها
2023-09-25T21:28:37+03:30
فصل تازه کنسرت های موسیقی پاپ با برگزاری سه اجرای زنده سه خواننده این ژانر موسیقایی در سه شهر آذربایجان شرقی آغاز می شود.

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
2023-09-25T21:28:37+03:30
نمایش رادیویی «فرشتگان خرمشهر» به کارگردانی صادق وفایی که درباره زنان مبارز و پرستار در زمان مقاومت خرمشهر است هفته اول مهر ۱۳۹۹ همزمان با هفته دفاع مقدس از ...

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
2023-09-25T21:28:37+03:30
رادیو صبا به مناسبت سالروز به امامت رسیدن ولی عصر (عج) ویژه برنامه «دست افشان» را راهی آنتن می کند.

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
2023-09-25T21:28:36+03:30
تام هنکس برای نوشتن و روایت نمایشگاه فضایی چندجانبه در لندن همکاری می‌کند.

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
2023-09-25T21:28:36+03:30
کارگردان مجموعه مستند «آرزم» بیان کرد که این مجموعه روایتی از جنگ دارد که تاکنون گفته نشده است.

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود
2023-09-25T21:28:36+03:30
نشست تحلیل و بررسی سینمای زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور همزمان با هفته دفاع مقدس در موزه سینما برگزار می‌شود.

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
2023-09-25T21:28:36+03:30
جلیل شعبانی تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به خاطرات خود از سال‌ها فعالیت در انجمن سینمای جوانان از تأثیرگذاری این انجمن در کشف استعدادهای فیلمسازی در سینمای ایر...

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
با پایان مهلت ارسال اثر برای حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، ۶۱۵ مستند ایرانی خواستار حضور در این دوره شد.

فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن

فراخوان صندوق اعتباری هنر  برای اعضای متقاضی مسکن
2023-09-25T21:28:35+03:30
با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند، برای ۵۷۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن که دارای فرزند هس...

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام شد.

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
رابرت دنیرو و «اوبر» خبرهای منتشر شده درباره ایفای نقش «راننده تاکسی» توسط این بازیگر برای تبلیغات تلویزیونی بریتانیا را تکذیب کردند.

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
2023-09-25T21:28:34+03:30
بخش روزهای سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی «مروارید جاده ابریشم» تاشکند برگزار می‌شود.

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند
2023-09-25T21:28:34+03:30
رضا کیانیان به عنوان صداپیشه به نمایش «کمدی گمنام» به کارگردانی علی اصغری پیوست.

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
2023-09-25T21:28:34+03:30
در بیست و دومین دوره مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا و از او قدردانی می‌شود.

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه
2023-09-25T21:28:34+03:30
مستند «استوار ساقی» درباره زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه به کارگردانی میلاد محمدی در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته می‌شود.

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
2023-09-25T21:28:33+03:30
جشنواره بین المللی جایزه عکس ۵ نشست‌های تخصصی با موضوع سینما را از سوم تا نهم مهر با حضور جمعی از منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
2023-09-25T21:28:33+03:30
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری از چهارشنبه این هفته پنجم مهر ماه اکران خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
2023-09-25T21:28:33+03:30
آثار راه یافته به بخش عکس سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند.

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»
2023-09-25T21:28:33+03:30
در آستانه اکران عمومی کمدی سینمایی «هتل» تازه‌ترین ساخته مسعود اطیابی، پوستر رسمی این فیلم منتشر شد.

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
2023-09-25T21:28:32+03:30
محمدهادی عطایی با اشاره به فعالیت های جدیدش در مقام بازیگر و کارگردان از حضور در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان از ۹ مهر ماه خبر داد.

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
2023-09-25T21:28:32+03:30
پوستر مجموعه مستند «ایلستان» همزمان با اتمام تولید فصل اول رونمایی شد.

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
2023-09-25T21:28:32+03:30
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هایپاور» که همزمان با هفته دفاع مقدس در گروه «هنروتجربه» روی پرده رفته است، به انتقادات نسبت به کیفیت این فیلم پاسخ داد.

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»
2023-09-25T21:28:31+03:30
مدیر شبکه امید و کودک درباره تغییر کنداکتور این شبکه‌ها در هفته دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
2023-09-25T21:28:31+03:30
قرارداد تاریخی برای پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه نویسندگان به دست آمد.

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
2023-09-25T21:28:31+03:30
نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی صبح سوم مهر در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید
2023-09-25T21:28:31+03:30
جزییات «جشنواره موسیقی سنتی صدا و سیما» که قرار است ۸ تا ۱۱ مهر در کردستان برگزار شود امروز ۳ مهر طی نشستی تشریح شد.

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟
2023-09-13T13:50:12+03:30
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه تسهیلات رایگان برای اعضای بالای ۶۰ سال دارای مدرک درجه یک هنری این مجموعه تحت پوشش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان
2023-09-13T13:50:12+03:30
بنیاد جایزه ملی کتاب، دعوت از درو بریمور برای میزبانی مراسم اهدای جوایز سالانه این بنیاد را پس گرفت.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)