میرنیوز

«خروج» روایت بخشی از رنج مردم است/ اعتراض به رئیس‌جمهور خنده‌رو!

«خروج» روایت بخشی از رنج مردم است/ اعتراض به رئیس‌جمهور خنده‌رو! 2020-04-28T15:29:57+04:30

آتش تقی‌پور بازیگر فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا که این روزها به‌صورت آنلاین در حال اکران است در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر گفت: من پیش از این در یک سریال با ابراهیم حاتمی‌کیا همکاری داشتم. به همین واسطه با نحوه کار همدیگر آشنا بودیم و من نگرش او را می‌شناختم. به همین دلیل تا پیشنهاد همکاری در این فیلم را به من داد خوشحال شدم البته شرطی برای همکاری گذاشته بود؛ اینکه همه ما نحوه کار و رانندگی تراکتور را یاد بگیریم.

این بازیگر پیشکسوت ادامه داد: در همان زمان شخصی به نام مهندس مروتی از مشهد آمد تا به ما رانندگی تراکتور را یاد بدهد چون تراکتور یکی از وسیله‌های بسیار خطرناک است یعنی اگر کسی با آن تصادف کند و یا واژگون شود احتمال مرگ راننده بسیار بالاست. حتی یادم است روز اولی که نشستم تا رانندگی کنم، تمام وزنم را روی کلاج می‌انداختم اما پایین نمی‌رفت. این در حالی است که من ۱۰۵ کیلو وزن دارم و باید کلاج پایین می‌رفت ولی به هرحال رانندگی با این وسیله سخت بود. کار در «خروج» خیلی سخت بود چون همه لوکیشن‌های آن بیرونی و ممکن بود مشکلاتی پیش بیاید برای مثال با توجه به اینکه ما به خیابان‌های تهران می‌آمدیم امکان تصادف وجود داشت و همین کار را سخت می‌کرد.

وی افزود: حاتمی کیا یک کارگردان سخت‌گیر و جدی است اما در عین حال طنزی در کلامش دارد که هنرپیشه می‌تواند به آن پی ببرد. البته منظورم این نیست که او در «خروج» تعمدا سعی کرده که کسی را بخنداند اما موقعیت‌هایی پیش آمده که در عین حال که به درد این مردم فکر می‌کنیم ممکن است خنده‌مان بگیرد البته من از پیشتر این نگاه او را می‌شناختم بنابراین نه اینکه بخواهم در «خروج» تعمدا به صورت طنز بازی کنم، اما در کار لحظات این چنینی را می‌بینیم که باعث می‌شود تماشاگر بخندد.

«خروج» روایت بخشی از رنج مردم است/ اعتراض به رئیس‌جمهور خنده‌رو!

کاش نام فیلم «خروج» نبود

تقی‌پور بیان کرد: حاتمی‌کیا در «خروج» به زندگی آدم‌ها و معیشت آن‌ها اعتراض دارد. البته کلمه «خروج» در اسلام به خوارج منتسب است و کاش نام فیلم را چنین نمی‌گذاشت. به هر حال وقتی کسی برای حیات و ممات خود می‌جنگد نمی‌شود نام خارج شده را روی او بگذاریم. در «خروج» می‌بینیم که به ناگاه آب شور به مزرعه یک کشاورز می‌آید و به آن آسیب می‌زند به همین دلیل او بر آشفته می‌شود، از همین رو کار او یک اعتراض قرص و محکم است. این فقط بخشی از درد و رنج مردم بود که در این فیلم به تصویر کشیده شد. یعنی رنج انسان‌هایی که برای زندگی می‌جنگند اما برخی مسئولان ما نسبت به آنها بی تفاوت هستند.

این روزها که وضعیت کرونایی داریم، دولتمردان مدام می‌گویند در خانه بمانید در حالی که مسئولیت معیشت مردم را به عهده نمی‌گیرند، گویا نفسشان از جای گرم بلند می‌شد و زندگی خوبی دارند اما وقتی زندگی یک فرد بسته به شغلش است چطور می‌تواند از خانه بیرون نرود؟وی افزود: در چنین شرایطی چه باید کرد؟ این اعتراض یک چیز طبیعی است. حاتمی‌کیا قهرمان‌های «خروج» را در موقعیتی گذاشته است که جز اینکه اعتراض مصلحانه کنند کار دیگری از آنها برنمی‌آید. در این فیلم می‌بینیم که هیچ کسی به حرف کشاورزها گوش نمی‌کند. انگار این مسئولان و مدیرانی که دور و بر این آدم‌ها هستند اصلا به آن‌ها بی‌توجه هستند در عین حال همین مسئولان بر این باورند که آدم‌ها باید ساکت شوند. اما چرا باید ساکت شد؟

بازیگر «خروج» ادامه داد: یک مثال ساده می‌زنم؛ این روزها که وضعیت کرونایی داریم، دولتمردان مدام می‌گویند در خانه بمانید در حالی که مسئولیت معیشت مردم را به عهده نمی‌گیرند، گویا نفسشان از جای گرم بلند می‌شد و زندگی خوبی دارند اما وقتی زندگی یک فرد بسته به شغلش است چطور می‌تواند از خانه بیرون نرود؟ چنین فردی حتی به مرگ هم راضی می‌شود تا بتواند خرج معاش خود و خانواده خود را دربیاورد.

تقی‌پور افزود:‌ در «خروج» هم می‌بینیم این آدم‌ها راه می‌افتند تا اعتراض خود را به گوش دولتمردان برسانند گرچه از همان ابتدای امر سرانجام کار مشخص است، شواهد نشان می‌دهد که پاسخی به این اعتراض‌ها داده نمی‌شود و به جایی نمی‌رسد کما اینکه در مسیر برخی از آن‌ها به دلیل ناتوانی از این گروه جدا می‌شوند، اتفاقاتی می‌افتد که مجبور می‌شوند برگردند یا حتی به حرف دولت مردان گوش می‌دهند و فکر می‌کنند آن‌ها راست می‌گویند و برمی‌گردند کما اینکه در این سال‌ها خیلی از ماها به همین نحو قانع شده‌ایم، فکر کرده‌ایم مسئولانمان درست می‌گویند و سکوت کرده‌ایم.

این بازیگر اظهار کرد: هرچند در «خروج» معترضان به سمت دفتر ریاست جمهوری حرکت می‌کنند اما در سکانس‌های ابتدایی می‌بینیم که رییس جمهور به کلبه یک کشاورز آمده است به نظرم در همان سکانس خود رییس جمهور باید پیشنهاد کمک رسانی به مردم را می‌داد نه اینکه آن کشاورز طلب یاری کند. پس مسئولان به چه دردی می‌خورند؟

«خروج» روایت بخشی از رنج مردم است/ اعتراض به رئیس‌جمهور خنده‌رو!

رئیس جمهوری که در «خنده‌رویی» استاد است!

بازیگر پیش‌کسوت فیلم سینمایی‌«خروج» در ادامه گفت: به هر حال رییس جمهور ما امروز در خنده‌رویی و برگزار کردن امور همراه با خنده استاد است! به نظرم می‌شد فیلم به گونه‌ای پیش برود که اصلا خود این رئیس‌جمهور نوعی پیشنهاد یاری به کشاورزان بدهد. با این وجود به نظرم حاتمی‌کیا یک فیلم خوب ساخته است یعنی در این شرایطی که آدم‌ها باید به معیشت خود فکر و اعتراض کنند چنین فیلمی ساخته می‌شود. باید بگوییم ما انسان هستیم و باید دولت مردان ما به این موضوع فکر کنند. داستان «خروج» بر اساس یک داستان واقعی است و درد مردم در آن دیده می‌شود.

حاتمی‌کیا در یک برج عاج سکونت ندارد که متوجه مشکلات مردم نشود و آن‌ها را نفهمد البته هنرمندانی داریم که درد مردم را یا نمی‌فهمند یا می‌فهمند و بازگو نمی‌کنند اگر نفهمند می‌شود آن را به حساب نادانی آن‌ها گذاشت ولی اگر بفهمند و زبان گویای این مردم نباشند، خیانت کرده‌اندوی گفت: من می‌دانم که حاتمی‌کیا درد مردم و معیشت آن‌ها را دارد. او کارگردانی از دل همین مردم است و دردهای آن‌ها را می‌بیند، او از آدم‌ها جدا نیست. این در حالی است که برخی از دولت مردان ما دغدغه مردم را ندارند، زنده بودن و مردنشان برایشان مطرح نیست. حاتمی‌کیا درد کشاورزی را به تصویر کشیده که متعلق به طبقه پایین و زحمتکش جامعه است که نادیده گرفته می‌شود. حاتمی‌کیا در یک برج عاج سکونت ندارد که متوجه مشکلات مردم نشود و آن‌ها را نفهمد البته هنرمندانی داریم که درد مردم را یا نمی‌فهمند یا می‌فهمند و بازگو نمی‌کنند اگر نفهمند می‌شود آن را به حساب نادانی آن‌ها گذاشت ولی اگر بفهمند و زبان گویای این مردم نباشند، خیانت کرده‌اند و از آن‌ها هیچ اجاقی روشن نمی‌شود. حاتمی کیا چنین نیست.

بازیگر «خروج» افزود: حاتمی‌کیا در فیلم‌هایش دست روی موضوعاتی می‌گذارد که کمتر کسی به آن توجه کرده است. در این میان برخی حتی عذر بدتر از گناه می‌آورند، کاش این افراد اگر درمان‌گر درد مردم نیستند حداقل مهر سکوت بر لبشان بزنند. برخی از مسئولانمان ما هم چنین هستند. برای مثال می‌گویند پول نداریم و نمی‌توانیم به مردم رسیدگی کنیم اما اگر توانایی اداره کشور را ندارند بهتر است کنار بروند تا مردم بیش از این سختی نکشیدند.

وی ادامه داد: من به آقای روحانی رای دادم اما حالا پشیمانم چون اوضاع مردم خوب نیست. همه ما کارکرد آدم‌ها را می‌بینیم. اما مگر در این مملکت آدم کارشناس و کاربلد نداریم؟ چرا امور به دست برخی می‌افتد که سررشته‌ای ندارند؟ خیلی‌ها فراری شده‌اند در حالی که سرمایه کشور برای آن‌ها خرج شده اما گویا ما دودستی آن‌ها را تقدیم کرده و گفته‌ایم آقای آمریکا، آقای کانادا این نخبگان ما مال شما باشد.

تقی پور توضیح داد: اوایل انقلاب فیلمسازانی بودند که فیلم‌های یک طرفه‌ای می‌ساختند اما حاتمی‌کیا از آن دسته نیست. من نه از حاتمی‌کیا دفاع می‌کنم و نه چیز دیگری بلکه این حرف‌ها را به دلیل این می‌زنم که کارنامه او را بررسی کرده‌ام. آدم‌هایی هستند که به نظر می‌رسد صمیمی‌ترین ودلسوزترین افراد به خود و کشور هستند اما آن‌ها در باطن، دشمن ترین فرد هستند کاری می‌کنند که حتی آمریکا هم با ما نمی‌کند. این به خاطر این است که اگر به هر چیزی یک طرفه نگاه کنی تبدیل به یک آدم دگم می‌شوی چنین افرادی فقط حرف خود را قبول دارند.

در سینمای ایران آدم‌ها سرجای خود نیستند

این بازیگر پیشکسوت در بخش دیگر از صحبت هایش بیان کرد: در سینمای ما معمولا آدم‌ها سرجای خود نیستند. به نظرم حق پیشکسوتان این است که در آثار حضور داشته باشند. نباید آنها را به امان خدا رها کرد به همین جهت در «خروج» می‌بینیم که چند بازیگر پیشکسوت حضور دارد. نباید این تصور را داشته باشیم که تاریخ مصرف آنها تمام شده است اگر این چنین فکر کنیم پس باید بدانیم که در میان دولت مردان ما افراد زیادی وجود دارند که باید بازنشسته شوند. پس چرا بازنشسته نمی‌شوند؟

وی در پایان گفت: «خروج» این روزها به صورت آنلاین اکران می‌شود در حالی که ما پیش از این چنین تجربه‌ای نداشتیم و حاتمی‌کیا در این عرصه پیشقدم شد. البته به نظرم در موقعیت فعلی این بهترین راه بود تا فیلم نمیرد و حرف آن بیات نشود ضمن اینکه شنیده‌ام فروش خوبی هم داشته است. به نظرم دیگران هم می‌توانند این راه را ادامه بدهند. این نکته را هم باید بگویم که من ساز و کار ورود به این پلتفرم‌ها برای تماشا را بلد نیستم و نمی‌دانم چگونه باید وارد سامانه‌های درخواستی شوم به همین دلیل از زمان اکران تاکنون موفق به تماشای «خروج» نشده ام.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
2023-09-25T21:28:38+03:30
فیلم سینمایی «بی سر و صدا» ساخته مجیدرضا مصطفوی با پایان فیلمبرداری به زودی وارد مراحل فنی پس از تولید می‌شود.

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
2023-09-25T21:28:37+03:30
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و مجموعه تئاتر شهر میزبان چند نشست تخصصی، نمایش ویژه بانوان و نمایش های رادیویی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره بین المللی نم...

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها
2023-09-25T21:28:37+03:30
فصل تازه کنسرت های موسیقی پاپ با برگزاری سه اجرای زنده سه خواننده این ژانر موسیقایی در سه شهر آذربایجان شرقی آغاز می شود.

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
2023-09-25T21:28:37+03:30
نمایش رادیویی «فرشتگان خرمشهر» به کارگردانی صادق وفایی که درباره زنان مبارز و پرستار در زمان مقاومت خرمشهر است هفته اول مهر ۱۳۹۹ همزمان با هفته دفاع مقدس از ...

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
2023-09-25T21:28:37+03:30
رادیو صبا به مناسبت سالروز به امامت رسیدن ولی عصر (عج) ویژه برنامه «دست افشان» را راهی آنتن می کند.

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
2023-09-25T21:28:36+03:30
تام هنکس برای نوشتن و روایت نمایشگاه فضایی چندجانبه در لندن همکاری می‌کند.

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
2023-09-25T21:28:36+03:30
کارگردان مجموعه مستند «آرزم» بیان کرد که این مجموعه روایتی از جنگ دارد که تاکنون گفته نشده است.

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود
2023-09-25T21:28:36+03:30
نشست تحلیل و بررسی سینمای زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور همزمان با هفته دفاع مقدس در موزه سینما برگزار می‌شود.

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
2023-09-25T21:28:36+03:30
جلیل شعبانی تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به خاطرات خود از سال‌ها فعالیت در انجمن سینمای جوانان از تأثیرگذاری این انجمن در کشف استعدادهای فیلمسازی در سینمای ایر...

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
با پایان مهلت ارسال اثر برای حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، ۶۱۵ مستند ایرانی خواستار حضور در این دوره شد.

فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن

فراخوان صندوق اعتباری هنر  برای اعضای متقاضی مسکن
2023-09-25T21:28:35+03:30
با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند، برای ۵۷۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن که دارای فرزند هس...

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام شد.

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
رابرت دنیرو و «اوبر» خبرهای منتشر شده درباره ایفای نقش «راننده تاکسی» توسط این بازیگر برای تبلیغات تلویزیونی بریتانیا را تکذیب کردند.

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
2023-09-25T21:28:34+03:30
بخش روزهای سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی «مروارید جاده ابریشم» تاشکند برگزار می‌شود.

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند
2023-09-25T21:28:34+03:30
رضا کیانیان به عنوان صداپیشه به نمایش «کمدی گمنام» به کارگردانی علی اصغری پیوست.

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
2023-09-25T21:28:34+03:30
در بیست و دومین دوره مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا و از او قدردانی می‌شود.

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه
2023-09-25T21:28:34+03:30
مستند «استوار ساقی» درباره زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه به کارگردانی میلاد محمدی در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته می‌شود.

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
2023-09-25T21:28:33+03:30
جشنواره بین المللی جایزه عکس ۵ نشست‌های تخصصی با موضوع سینما را از سوم تا نهم مهر با حضور جمعی از منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
2023-09-25T21:28:33+03:30
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری از چهارشنبه این هفته پنجم مهر ماه اکران خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
2023-09-25T21:28:33+03:30
آثار راه یافته به بخش عکس سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند.

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»
2023-09-25T21:28:33+03:30
در آستانه اکران عمومی کمدی سینمایی «هتل» تازه‌ترین ساخته مسعود اطیابی، پوستر رسمی این فیلم منتشر شد.

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
2023-09-25T21:28:32+03:30
محمدهادی عطایی با اشاره به فعالیت های جدیدش در مقام بازیگر و کارگردان از حضور در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان از ۹ مهر ماه خبر داد.

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
2023-09-25T21:28:32+03:30
پوستر مجموعه مستند «ایلستان» همزمان با اتمام تولید فصل اول رونمایی شد.

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
2023-09-25T21:28:32+03:30
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هایپاور» که همزمان با هفته دفاع مقدس در گروه «هنروتجربه» روی پرده رفته است، به انتقادات نسبت به کیفیت این فیلم پاسخ داد.

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»
2023-09-25T21:28:31+03:30
مدیر شبکه امید و کودک درباره تغییر کنداکتور این شبکه‌ها در هفته دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
2023-09-25T21:28:31+03:30
قرارداد تاریخی برای پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه نویسندگان به دست آمد.

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
2023-09-25T21:28:31+03:30
نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی صبح سوم مهر در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید
2023-09-25T21:28:31+03:30
جزییات «جشنواره موسیقی سنتی صدا و سیما» که قرار است ۸ تا ۱۱ مهر در کردستان برگزار شود امروز ۳ مهر طی نشستی تشریح شد.

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟
2023-09-13T13:50:12+03:30
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه تسهیلات رایگان برای اعضای بالای ۶۰ سال دارای مدرک درجه یک هنری این مجموعه تحت پوشش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان
2023-09-13T13:50:12+03:30
بنیاد جایزه ملی کتاب، دعوت از درو بریمور برای میزبانی مراسم اهدای جوایز سالانه این بنیاد را پس گرفت.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)