میرنیوز

نبود اعتبار سبب کاستی مرمت موزه هنرهای معاصر شد/ وضعیت انتخاب دبیرکل

نبود اعتبار سبب کاستی مرمت موزه هنرهای معاصر شد/ وضعیت انتخاب دبیرکل 2023-08-22T14:07:48+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه‌ای محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران با اهالی رسانه صبح سه‌شنبه ۳۱ مرداد در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

خراسانی‌زاده در ابتدای نشست بیان کرد: از حضورم در جایگاه اداره‌کل هنرهای تجسمی سه ماه می‌گذرد و خیلی از دوستان تقاضای نشست یا گفتگو داشتند که من آن را موکول به اشراف بیشتر از مجموعه می‌کردم. اداره‌کل هنرهای تجسمی به عنوان بالاترین عرصه جمهوری اسلامی ایران در هنرهای تجسمی شاید شاکله‌ای دارد که اندکی با آن چیزی که باید باشد، فاصله دارد. این مجموعه هنرمندان بیشتری از مجموع هنرمندان سایر عرصه‌های هنری دارد و در ۱۰ رشته‌ای که متولی آن هستیم، تعداد هنرمندان بسیاری را در بر می گیرد.

وی افزود: این جامعه بسیار پرمخاطب و نجیب و مظلوم است و چون مثل بقیه هنرها چهره‌هایی به عنوان سلبریتی ندارد، مظلوم‌تر از بقیه حوزه‌ها واقع شده است. شاید همین موضوع هم باعث شده که عنوان فعالیت‌های هنرهای تجسمی برای همگان گنگ باشد. بنابراین مهمترین کارکردی که مدنظر ماست شأن هنرهای تجسمی است.

راه‌اندازی بازارهای تجسمی موقت برای تعامل بیشتر با هنرمندان

خراسانی‌زاده درباره برخی فعالیت‌های اداره‌کل تجسمی گفت: اخیراً به همت مجلس شورای اسلامی اتفاق خوبی رقم خورد و چالش قانونی در عرصه حراج‌ها تنظیم شد. همچنین از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تکلیف قانونی در حوزه تنظیم سند ملی هنرهای تجسمی را داریم که قرار شد ملزومات آن را فراهم کنیم که از ادوار پیشین آغاز شده بود و هنوز به نتیجه نرسیده است. نکته دیگر، شورای مجسمه و یادمان شهری است که وظیفه سیاستگذاری و نظارت اجرایی آن را عهده‌دار هستیم. این شورا کارش آغاز شده و مجموعه وزارت راه و شهرسازی، بنیاد شهید، فرهنگستان هنر و دیگر دستگاه‌های همکار را دعوت کردیم و به زودی شاهد احیای این شورا خواهیم بود. مسأله دیگر ما، پرداختن به نیازمندی‌های عرصه اقتصاد هنر است که درصددیم بازارهای موقت تجسمی را با عناوینی چون نمایشگاه‌های هنری و آرت‌فر برگزار کنیم و سعی کردیم با نام حراج‌های هنری که ممکن است شفافیت لازم را نداشته باشد، جلو نرویم.

وی همچنین بیان کرد: یکی دیگر از کارهای ما در حیطه نگارخانه‌ها هستند که در واقع باید هنرمندان را معرفی کنند و در رویدادهای ملی و فراملی آثار هنرمندان را عرضه کنند. در همین زمینه، گفتگوهایی با تشکل‌های مربوطه همچون انجمن نگارخانه‌داران تهران آغاز کردیم و به زودی به نتیجه خواهد رسید. بنابراین تلاش می‌کنیم چالش‌هایی که وجود دارد مرتفع کنیم و با ایجاد زیرساخت قانونی به کمک آنها بیاییم.

خراسانی زاده بیان کرد: مبحث بعدی ما، تعامل با هنرمندان تجسمی است که برخی از این هنرمندان از ما دلخورند و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گلایه دارند. حضور در محافل آنها و گفتگو با آنها آغاز شده است و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم. مسأله بعدی بازسازی ساختار درونی ما در اداره‌کل هنرهای تجسمی است که فضای به روزتری برای ارائه خدمات شکل بگیرد.

موزه هنرهای معاصر تهران باید خط شکن باشد

مدیرکل هنرهای تجسمی در ادامه به موزه هنرهای معاصر تهران اشاره کرد و گفت: همانطور که می‌دانید به صورت بلامنازع موزه هنرهای معاصر تهران مهمترین موزه هنری غرب آسیا است و ما مهمترین آثار گنجینه غرب را در خارج از غرب در موزه داریم و وجه تسمیه این عنوان و جایگاه به این دلیل است که باید هنرهای معاصر کشور را خط دهی و جهت دهی کند و ما این جایگاه که باید اتفاقات بعدی را رقم بزند لازم داریم که در حال برنامه‌ریزی برای این مورد هستیم. موزه هنرهای معاصر تهران باید خط شکن باشد و این تمایز را باید بین موزه و نگارخانه‌ها قائل باشیم و وقتی قرار است نمایشگاهی برگزار شود باید تفاوت بین فضای نمایشگاهی نگارخانه‌ها با موزه را متوجه باشیم. به همین منظور باید به دنبال این باشیم صرفاً رویدادهایی را در موزه دنبال کنیم که در لبه رو به جلوی هنرهای معاصر قابل تعریف باشند.

وی تاکید کرد: یکی از نکات جدی و خلاءهای ما، فقدان یا مسأله نبود نقد هنری است. توصیف و تحلیل آثار هنری حتی از سوی هنرمندان نیز صورت نمی‌گیرد اما وظیفه منتقد هنری است که باید یک اثر را تحلیل کند. سبک‌شماری‌ها و ارتقا دادن‌ها با جریان نقد هنری شکل می‌گیرد، چیزی که در کشور ما کمرنگ است و ما به دنبال این هستیم به عنوان این جریان پیشتاز باشیم.

خراسانی زاده، ارتقای تعاملات بین‌المللی با سایر کشورها را از دیگر رویکردهای موزه هنرهای معاصر تهران دانست و بیان کرد: در همین ارتباط تلاش داریم امسال که قرار است ایران در بینال ونیز حضور داشته باشد توفیقاتی داشته باشیم که نیازمند سرمایه‌گذاری از سوی دستگاه‌های دولتی و خصوصی است. چند روز قبل با مدیرکل تنظیم‌گری سازمان فرهنگ و ارتباطات جلسه‌ای داشتیم و امیدوارم با سایر دستگاه‌های فرهنگی هنری در این خصوص جلسه برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را پیش‌رو داریم که حضور هنرمندان در بخش‌های مختلف برای ما محترم است. همچنین هفتمین دوسالانه خوشنویسی نیز پاییز امسال برقرار خواهد بود و امروز نخستین جلسه سیاستگذاری آن برگزار می‌شود که باز هم میزبانی قزوین را شاهدیم. دوسالانه خوشنویسی یکی از منظم‌ترین دوسالانه‌ها است که قزوین هر ۲ سال یک بار برگزار می‌کند، امسال سعی کردیم مشارکت برخی فضاهای پایتخت را داشته، باشیم و بتوانیم در تهران نیز بخشی از فرایندها یا نمایش آثار داشته باشیم.

سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران درباره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان که از فردا در شهر سنندج برگزار می‌شود، عنوان کرد: سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان رویدادی تأثیرگذار در شکوفایی و بروز استعدادهای جوانان نیز از فردا برگزار می‌شود و این جشنواره در استانی برگزار می‌شود که مهد فرهنگ و هنر است و دارای ارزش‌های هنری و فرهنگی است علیرغم اینکه بیشتر اخبار امنیتی را از آن می‌شنویم. پرداختن به بخشی از قالب استاد شاگردی را نیز در این رویداد شاهدیم.

وی بیان کرد: برای اولین بار در ۲۹ دوره جشنواره جوانان، دبیری آن برعهده یک بانوی هنرمند است که متأسفانه کمتر شاهد مدیریت بانوان در عرصه‌های مهم هستیم. شعار این رویداد «ایران دوست داشتنی» است و در این جشنواره جوان‌گرایی را مدنظر قرار دادیم که بسیار خرده گرفتند اما ما به آنها می‌گوئیم اجازه بدهید که این جشنواره را با جوانان پیش ببریم.

در ادامه نشست، خراسانی زاده به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی فجر به زودی معرفی می‌شود

خراسانی‌زاده درباره انتخاب و معرفی دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: بر خلاف سایر جشنواره‌های فجر، جشنواره هنرهای تجسمی فجر یک جشنواره نیست و متشکل از ۱۰ جشنواره است و ما تنها جشنواره فجری هستیم که دبیرکل داریم و ۱۰ دبیر مجزا کارها را انجام می‌دهند. متأسفانه سایه سنگین جشنواره فیلم فجر سبب شده کمتر ظرفیت‌های هنری هنرمندان دیده شود. تصمیم درباره دبیر جشنواره فجر گرفته شده و اعضا هم همچنین مشخص شده‌اند اما فرآیند مرسومی وجود دارد که طبق آن، ابتدا باید شورای سیاست‌گذاری شکل بگیرد و بعد دبیرکل مشخص شود به همین دلیل اجازه دهید بعداً نام دبیرکل جشنواره فجر را اعلام کنیم.

وی افزود: مسأله مهم در انتخاب دبیرکل فجر این است که ما علاقمند بودیم در جشنواره‌های پیشین تجسمی فجر به عنوان دبیرکل نبوده باشد و همچنین دوست داشتیم فردی باشد که به خط سیاسی و فکری متصل نباشد و با گروه خاصی تعامل نداشته باشد اگرچه از همگان در جشنواره استفاده خواهیم کرد. همچنین دبیرکل باید نگاهی فراگیر داشته باشد.

خراسانی زاده درباره مسائلی که دوره‌های گذشته جشنواره تجسمی فجر پیش آمد و قهر برخی هنرمندان توضیح داد: قهر و آشتی‌ها برای رشد خوب است اما آغوش‌مان برای افرادی که برای کشور کار می‌کنند باز است. جشنواره‌های ما در چارچوب قوانین کشور برگزار می‌شود و بدیهی است که کسی نسبت به چارچوب‌ها اعتقادی ندارد نمی‌تواند در این چارچوب کاری انجام دهد.

سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره ناقص ماندن مرمت موزه و نبود سیستم اطفاء حریق و جایگزینی شیشه‌های استاندارد به جای شیشه‌های غیراستاندارد که از سوی مهر پیگیری شده بود، گفت: زمانی یک ذهنیتی که از موزه هنرهای معاصر وجود دارد که به بیرون از موزه برمی‌گردد و زمانی است که دچار چالش‌های آن همچون رقم و بودجه و اعتبار می‌شویم. اینکه مدیران پیش از من در هر دوره‌ای که چه از لحاظ اندیشه و سیاست با هم همخوانی داشته باشیم یا خیر، در موزه تلاش کردند و جسارت داشتند با وجود محدودیت‌ها، مرمت را انجام دهند، مهم است. برای مثال بنای ما بر این بوده که یک ساختمان ۲۰ طبقه بسازیم اما وقتی جلوتر می‌رویم متوجه می‌شویم که به اندازه ۱۰ طبقه نمی‌توان برای آن اعتبار صرف کرد. و حالا باید انتخاب کنیم که اصلاً نسازیم یا همان ۱۰ طبقه بسازیم. می‌خواهم بگویم زحمات عزیزان پیش از من، شاید به خاطر این موضوعات تکمیل نشده است و بر اساس آنچه که داشتند و اعتباراتی که تخصیص داده شده برنامه‌ریزی کردند.

وی توضیح داد: الان مرمت تمام شده است اما بخش‌هایی ممکن است وجود داشته باشد که توسعه فضای فیزیکی موزه در حال پیگیری است. موزه از لحاظ محافظت از آسیب‌ها بی‌دفاع نیست ولی حتماً کاستی‌هایی وجود دارد و حتماً تلاش می‌کنیم این کاستی‌ها را با اولویت‌بندی و نقش آفرینی برخی مجموعه‌ها کاهش دهبم. مهمتر از همه اینها حساسیتی است که از سوی هنرمندان و خبرنگاران با آن مواجهیم که البته اولویت من این است که باید جایگاه و شأن موزه هنرهای معاصر تهران در نظر گرفته شود و به کمک هنرمندان و خبرنگاران درصدد احیای این جایگاه باشیم و اگر نقصی در ساختمانش باشد بعداً هم می‌شود درست کرد. در یک ماه و نیمی که در این حوزه حضور دارم بخش‌هایی از ایرادات پیگیری شده و یکی دو مورد هم برطرف شده است.

خراسانی زاده در پاسخ به خبرنگار مهر که مشخصاً درباره سیستم اطفا حریق گنجینه و فضای گالری‌های موزه پرسید، گفت: سیستم اطفا حریق موزه هنرهای معاصر تهران فعال است به ویژه بخش گنجینه که دارایی ناموسی ایران را در دلش دارد البته در بخش‌هایی از فضاهای موزه دچار چالش‌هایی هستیم که آنها در حال برطرف شدن است.

وی در این زمینه مدعی شد: ما هر هفته آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را بررسی می‌کنیم تا کوچک‌ترین مرمت و مسأله‌ای را پیگیری کنیم. در فضای نمایشگاهی و اداری موزه شیشه‌های استاندارد داریم، هر چند همه فضای بزرگ موزه ممکن است استاندارد لازم را نداشته باشد اما این استاندارها در گالری‌ها رعایت شده است.

خراسانی زاده همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احیا و توسعه باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر تهران و اضافه شدن فضای بازارچه لاله به این باغ مجسمه توضیح داد: بررسی‌هایی از سوی شهرداری در این مورد شروع کرده تا چطور از این فضا بهره بگیریم. در بازارچه لاله، دوستانی هستند که زحمت می‌کشند و نمی‌خواهم به کسب و کار کسی لطمه بخورد. قرار است مدیریت شهری به ما کمک کند تا با رعایت شأن و کسب و کار بازارچه لاله این مسأله حل و فصل شود. پس از حل و فصل این موضوع، استفاده بهینه از فضای موزه را مدنظر قرار دادیم اما برای اینکه دوستان آسیب نبینند کمی حساسیت داریم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
2023-09-25T21:28:38+03:30
فیلم سینمایی «بی سر و صدا» ساخته مجیدرضا مصطفوی با پایان فیلمبرداری به زودی وارد مراحل فنی پس از تولید می‌شود.

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
2023-09-25T21:28:37+03:30
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و مجموعه تئاتر شهر میزبان چند نشست تخصصی، نمایش ویژه بانوان و نمایش های رادیویی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره بین المللی نم...

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها
2023-09-25T21:28:37+03:30
فصل تازه کنسرت های موسیقی پاپ با برگزاری سه اجرای زنده سه خواننده این ژانر موسیقایی در سه شهر آذربایجان شرقی آغاز می شود.

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
2023-09-25T21:28:37+03:30
نمایش رادیویی «فرشتگان خرمشهر» به کارگردانی صادق وفایی که درباره زنان مبارز و پرستار در زمان مقاومت خرمشهر است هفته اول مهر ۱۳۹۹ همزمان با هفته دفاع مقدس از ...

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
2023-09-25T21:28:37+03:30
رادیو صبا به مناسبت سالروز به امامت رسیدن ولی عصر (عج) ویژه برنامه «دست افشان» را راهی آنتن می کند.

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
2023-09-25T21:28:36+03:30
تام هنکس برای نوشتن و روایت نمایشگاه فضایی چندجانبه در لندن همکاری می‌کند.

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
2023-09-25T21:28:36+03:30
کارگردان مجموعه مستند «آرزم» بیان کرد که این مجموعه روایتی از جنگ دارد که تاکنون گفته نشده است.

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود
2023-09-25T21:28:36+03:30
نشست تحلیل و بررسی سینمای زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور همزمان با هفته دفاع مقدس در موزه سینما برگزار می‌شود.

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
2023-09-25T21:28:36+03:30
جلیل شعبانی تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به خاطرات خود از سال‌ها فعالیت در انجمن سینمای جوانان از تأثیرگذاری این انجمن در کشف استعدادهای فیلمسازی در سینمای ایر...

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
با پایان مهلت ارسال اثر برای حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، ۶۱۵ مستند ایرانی خواستار حضور در این دوره شد.

فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن

فراخوان صندوق اعتباری هنر  برای اعضای متقاضی مسکن
2023-09-25T21:28:35+03:30
با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند، برای ۵۷۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن که دارای فرزند هس...

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام شد.

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
رابرت دنیرو و «اوبر» خبرهای منتشر شده درباره ایفای نقش «راننده تاکسی» توسط این بازیگر برای تبلیغات تلویزیونی بریتانیا را تکذیب کردند.

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
2023-09-25T21:28:34+03:30
بخش روزهای سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی «مروارید جاده ابریشم» تاشکند برگزار می‌شود.

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند
2023-09-25T21:28:34+03:30
رضا کیانیان به عنوان صداپیشه به نمایش «کمدی گمنام» به کارگردانی علی اصغری پیوست.

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
2023-09-25T21:28:34+03:30
در بیست و دومین دوره مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا و از او قدردانی می‌شود.

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه
2023-09-25T21:28:34+03:30
مستند «استوار ساقی» درباره زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه به کارگردانی میلاد محمدی در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته می‌شود.

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
2023-09-25T21:28:33+03:30
جشنواره بین المللی جایزه عکس ۵ نشست‌های تخصصی با موضوع سینما را از سوم تا نهم مهر با حضور جمعی از منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
2023-09-25T21:28:33+03:30
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری از چهارشنبه این هفته پنجم مهر ماه اکران خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
2023-09-25T21:28:33+03:30
آثار راه یافته به بخش عکس سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند.

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»
2023-09-25T21:28:33+03:30
در آستانه اکران عمومی کمدی سینمایی «هتل» تازه‌ترین ساخته مسعود اطیابی، پوستر رسمی این فیلم منتشر شد.

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
2023-09-25T21:28:32+03:30
محمدهادی عطایی با اشاره به فعالیت های جدیدش در مقام بازیگر و کارگردان از حضور در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان از ۹ مهر ماه خبر داد.

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
2023-09-25T21:28:32+03:30
پوستر مجموعه مستند «ایلستان» همزمان با اتمام تولید فصل اول رونمایی شد.

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
2023-09-25T21:28:32+03:30
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هایپاور» که همزمان با هفته دفاع مقدس در گروه «هنروتجربه» روی پرده رفته است، به انتقادات نسبت به کیفیت این فیلم پاسخ داد.

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»
2023-09-25T21:28:31+03:30
مدیر شبکه امید و کودک درباره تغییر کنداکتور این شبکه‌ها در هفته دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
2023-09-25T21:28:31+03:30
قرارداد تاریخی برای پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه نویسندگان به دست آمد.

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
2023-09-25T21:28:31+03:30
نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی صبح سوم مهر در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید
2023-09-25T21:28:31+03:30
جزییات «جشنواره موسیقی سنتی صدا و سیما» که قرار است ۸ تا ۱۱ مهر در کردستان برگزار شود امروز ۳ مهر طی نشستی تشریح شد.

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟
2023-09-13T13:50:12+03:30
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه تسهیلات رایگان برای اعضای بالای ۶۰ سال دارای مدرک درجه یک هنری این مجموعه تحت پوشش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان
2023-09-13T13:50:12+03:30
بنیاد جایزه ملی کتاب، دعوت از درو بریمور برای میزبانی مراسم اهدای جوایز سالانه این بنیاد را پس گرفت.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)