میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، ریدلی اسکات در مصاحبه با مجله امپایر گفته است خواکین فینیکس دو هفته قبل از اینکه دوربینهای حماسه تاریخی «ناپلئون» روشن شوند، در قبال کاری که باید در نقش این شخصیت میکرد، احساس ناآگاهی میکرد. این کارگردان و بازیگر برنده اسکار که بیش از دو دهه پیش در فیلم «گلادیاتور» با هم همکاری داشتند، در این فیلم هم بار دیگر در کنار هم قرار گرفتهاند تا فینیکس در نقش امپراتور فرانسه در مقابل ونسا کربی در نقش همسرش، ژوزفین دو بوهارنا، ظاهر شود.
اسکات در مورد فینیکس گفت: او میآید و ۲ هفته پیش از شروع کار میگوید «نمیدانم چه کار کنم؟». من میگویم، «چی؟! نمیدانم چه کار کنم!» خدایا. گفتم: «بیا داخل، بنشین.» ۱۰ روز، تمام وقت نشستیم و صحنه به صحنه صحبت کردیم. به یک معنا تمرین کردیم. کاملاً مو به مو.
اسکات در ادامه فینیکس را بهترین بازیگر نقش شخصیتهای آسیبدیده خواند و افزود به همین دلیل او برای بازی در نقش ناپلئون بسیار عالی بود.
این بازیگر هم گفته است برای بازی در فیلم دیگری به کارگردانی اسکات لازم نیست خیلی فکر کند. فینیکس گفت: حقیقت این است که کار دوباره با ریدلی برایم نوستالژیک بود. من تجربه فوقالعادهای از کار با ریدلی در «گلادیاتور» داشتم و آن موقع خیلی جوان بودم و آن فیلم اولین کار بزرگ من بود. واقعاً آرزو داشتم آن تجربه یا چیزی مشابه آن را دوباره انجام دهم. او در گذشته برای چیزهای دیگری به من مراجعه کرده است، اما من واقعاً از ایده پریدن به دل چنین کاری به کارگردانی ریدلی خوشم آمد.
اسکات قبلاً هم گفته بود انتخاب فینیکس در نقش ناپلئون موجب شد تا او به بازنویسی کامل فیلمنامه بپردازد تا بازیگر راحتتر باشد. فیلمنامه «ناپلئون» توسط دیوید اسکارپا نوشته شده که نویسنده فیلمنامه فیلم «همه پولهای دنیا» به کارگردانی اسکات نیز بود.
اسکات گفت: خواکین تقریباً تا آنجا که بشود از حالت معمولی دور است. نه عمداً، بلکه از روی شهود. این چیزی است که او را متمایز میکند. اگر چیزی او را آزار دهد، به شما اطلاع میدهد. او با پرسشهای مداومش «ناپلئون» را خاص کرد.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان