میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، فرانسیس فورد کاپولا، فیلمساز سرشناس، در حالی که هنوز به تماشای فیلم «باربی» یا «اوپنهایمر» نرفته، اما موفقیت این ۲ فیلم را در باکس آفیس ستود و آن را «پیروزی سینما» خواند.
وی گفت: من هنوز آنها را ندیدهام، اما این واقعیت که مردم سالنهای بزرگ را برای دیدنشان پر میکنند و این که آنها نه «دنباله» هستند و نه «پیشدرآمد» عالی است.
«باربی» و «اوپنهایمر» که ۲ داستان کاملا متفاوت؛ اولی درباره یک عروسک و دومی درباره ساخت بمب اتمی هستند، چهارمین آخر هفته پرفروش باکس آفیس آمریکا در تاریخ را رقم زدند و در حالی که ابتدا تصور میشد این ۲ فیلم رقیب سرسختی برای هم هستند، در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در روز افتتاحیه همزمان خود فروش کردند. هر دو فیلم آخر هفته دوم خود را نیز با موفقیت دارند تجربه میکنند و جایگاه یک و دوم فهرست فروش را در اختیار دارند.
کارگردان «پدرخوانده» که خود سازنده سهگانهای از این داستان بود، هرگز از مخالفت با فیلمهای دنباله یا پیشدرآمدهای مارولی دست نکشیده و سال ۲۰۱۹ در حمایت از اظهارات جنجالی مارتین اسکورسیزی در مورد فیلمهای مارول و زمانی که او گفت این فیلمهای «سینمای واقعی» نیستند، درآمد.
کاپولا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود: مارتین وقتی گفت این سینما نیست مهربانانه حرف زد، او نگفت که این کار نفرتانگیز است و من این را میگویم.
وی در مصاحبه بعدی خود هم افزوده بود: قبلاً فیلمهای استودیویی وجود داشت. اکنون فیلمهای مارول وجود دارد و به چه معناست؟ این که یک نمونه اولیه بارها و بارها و بارها و بارها تکرار میشود تا متفاوت به نظر برسد.
حالا به نظر میرسد نگرانی کاپولا در مورد آینده سینما کمی با موفقیت این ۲ فیلم متفاوت برطرف شده باشد.
کاپولا در اینستاگرام، در پاسخ به سوال کاربری که از وی پرسید وضعیت سینما را در ۱۰ سال آینده چگونه میبیند؟ پاسخ داد: تصور من این است که ما در آستانه عصر طلایی هستیم که به طرز شگفتانگیزی مردم را به سینماها میکشاند.
کاپولا خودش به تازگی دوباره دست به فیلمسازی زده و فیلمش با بازی آدام درایور در نقش اصلی با عنوان «مگالوپلیس» سال آینده اکران میشود.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان