میرنیوز
علیاکبر ثقفی تهیهکننده سینما که به تازگی برای فیلم سینمایی «جنگی بود، جنگی نبود» به تهیهکنندگی و کارگردانی خود پروانه ساخت دریافت کرده است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این پروژه توضیح داد: این فیلم یک اثر اجتماعی و خانوادگی است که پروداکشن سنگینی خواهد داشت و به همین دلیل در حدود چهار تا پنج ماه زمان برای پیشتولید آن نیاز داریم.
وی درباره ارتباط نامگذاری فیلم با حال و هوای سالهای جنگ تحمیلی هم گفت: این نام هم بخش «جنگی بود» دارد و هم بخش «جنگی نبود» و نمیتوان بر اساس آن چنین قضاوتی داشت. اسم فیلم تنها یک عنوان است مانند یکی از فیلمهای قبلیمان که نامش «مرگ کسب و کار من است» بود. این فیلم هم یک فیلم خانوادگی است که صرفاً اتفاقات آن در سالهای جنگ رقم میخورد و مربوط به دهه ۶۰ است. فیلم صرفاً در زمان جنگ روایت میشود.
این کارگردان سینما درباره همکاری با دخترش فاطمه ثقفی در فرآیند نگارش فیلمنامه این پروژه هم توضیح داد: نگارش این فیلمنامه برای خانم ثقفی، بیش از یکسال زمان برد و در بخشهایی هم من به او کمک کردم. او که پیشتر در فیلمهای قبلی هم همکاریهایی با ما داشت، دکترای فلسفه هنر دارد و پیشتر در زمینه کارهای ادبی هم تجربههایی داشته است. برای فیلمنامه «جنگی بود، جنگی نبود» هم ایدهای داشت که با همکاری هم آن را تبدیل به یک قصه و فیلمنامه کردیم که البته بخش اصلی کارهای آن را خودش انجام داد.
وی در توضیح بیشتر درباره داستان فیلم هم گفت: فیلم درباره خانواده پرجمعیتی است که در سالها جنگ با چالشهایی مواجه میشوند. در طول فیلم و همزمان با وقایع مربوط به جنگ به سرنوشت اعضای این خانواده میپردازیم.
ثقفی با اشاره به آغاز پیشتولید این فیلم تأکید کرد: این فیلم پروژه سنگینی است که فقط ۴۰ بازیگر دارد. همزمان به دنبال سرمایهگذار هم هستیم و امیدواریم بتوانیم فیلم را به جشنواره فیلم فجر امسال برسانیم. اگر همه شرایط مهیا شود و خدا بخواهد، انشالله فیلم را به جشنواره میرسانیم.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان