میرنیوز
سیداحمد موسویان تهیهکننده برنامه سحرگاهی شبکه دو با نام «صبح روز بعد» درباره این برنامه که از ابتدای ماه مبارک رمضان روی آنتن رفته است به خبرنگار مهر بیان کرد: مدیر شبکه دو از ما خواست برای ایام رمضان و بازه سحرگاهی کار متفاوت و خلاقانهای داشته باشیم به ما اعتماد کردند و ما هم سعی کردیم نوعی خطشکنی کنیم.
وی اضافه کرد: کارگروهی از حرفهایها به همین منظور تشکیل شد و سعی کردیم سی شب سی روایت از قهرمانان ملی مذهبی ایران روایت کنیم، خود فرزاد جمشیدی هم در اتاق فکر برنامه حضور داشت. فرمی داشتیم که هم محتوا را پوشش دهیم و هم این ساختار جذابیت بصری داشته باشد بازخوردها هم خدا را شکر تا الان خیلی خوب بوده است. محسن برمهانی معاون سیما به پشت صحنه آمد و به دوستان و گروه لطف داشتند.
موسویان با اشاره به بخشی از برنامه که به آسیبهای اجتماعی میپردازد گفت: هر ساله در ایام ماه مبارک برنامهها به اتفاقات مرتبط با خیریهها و آزاد کردن زندانیها میپردازد. ما غیر از قصه قهرمانان یک خط قصه دیگری هم داشتیم که آسیبهای اجتماعی بود. سراغ گرمخانهها رفتیم و افراد کم برخورداری که شهرداری آنها را در گرمخانهها اسکان داده بود و هر شب با آنها گفتگو میکردیم. هر شب با دو سوژه مختلف که به دلیل آسیبهای اجتماعی و روحی از خانه و اجتماع دور شدهاند گفتگو داریم.
وی اضافه کرد: در بخش دیگر این برنامه شعرخوانی صابر خراسانی را داریم که بیست دقیقه به اذان صبح داستانی مرتبط باحال و هوای مشهد و حرم امام رضا (ع) را تعریف میکند. همچنین مناجاتخوانی و بخش معرفی شهدا را داریم.
این تهیهکننده در ادامه درباره تغییر فضای برنامه در شبهای قدر یادآور شد: در شبهای قدر آیتمها بر اساس حال و هوای شبهای قدر تغییر میکند. همین آیتمها را داریم اما فضای آنها با رویکرد شبهای قدر همراه میشود. یکی از بخشها سخن بزرگان سخنان مرحوم فاطمینیا، مرحوم علی صفایی حائری است و اینها هم مطابق با این شبها پخش میشود.
وی با اشاره به یکی از اتفاقات این برنامه بیان کرد: هر شب دکور ما عوض میشود و مطابق با سوژه و شخصیتها سه دکور متفاوت داریم به نوعی که تا آخر ماه مبارک ۹۰ دکور خواهیم داشت. این کار سخت است اما محتوا میطلبد که این تغییر را داشته باشیم. هادی نعمتاللهی کارگردان هنری برنامه است و با همراهی او این تغییرات را داریم. خواستیم فضا صرفاً خطی و گفتگومحور نباشد و اتفاق مورد نظرمان شکل بگیرد.
موسویان در پایان بیان کرد: محتوای برنامه در این شبها براساس شبهای قدر تغییر میکند. مخاطب سحر معمولاً مخاطب ثابتی است و ساختار ثابتی داشته است با اتاق فکری که داشتیم آن را به سمت قصه بردیم.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان