میرنیوز
اردشیر رستمی بازیگر و شاعر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بازسازی پردیس سینمایی «۲۹ بهمن» تبریز توسط موسسه بهمنسبز حوزه هنری، به عنوان بزرگترین پردیس سینمایی شمال غرب کشور با ۱۰ سالن نمایش در روز ۴ اسفند بیان کرد: هر چیزی باید بازسازی شود حتی اگر ویران شده باشد. در حقیقت اگر بازسازی نشود، عمرش کم میشود.
وی با بیان اینکه فرهنگ باید بازسازی شود و معماری بخشی از این بازسازی است، عنوان کرد: جهان در حال طی کردن مسیر خود است، اگر ما با دانش امروز با مخاطب برخورد نکنیم و به آنها سرویس ندهیم، مخاطب از ما کم میشود.
این بازیگر با اشاره به خاطرهای از سینما «۲۹ بهمن» تبریز گفت: برای اولین بار در سنین کودکی پا به این سینما گذاشتم و به یاد دارم همیشه بعد از تماشای فیلم به رستوران کوچکی که غذاهای خانگی داشت، میرفتیم؛ رستورانی که در سه قابلمه کوچک غذا میپخت که تنها ۳۰ تا ۴۰ نفر را جواب میداد و قیمت غذاهایش هم یک چهارم رستورانهای دیگر بود.
رستمی تاکید کرد: مردم مهماننواز شهر تبریز برای علم، فرهنگ، هنر، زیست شهری و… به شدت احترام قائل هستند و همین مساله باعث شده است هنرمندان زیادی از دل این شهر متولد شوند.
وی با بیان اینکه خراب شدن بناهای تاریخی و فرهنگی غصه انسان را دو چندان میکند، تصریح کرد: همه باید در حفظ میراث فرهنگی این سرزمین بکوشند. به یاد دارم آقای تقیزاده که زمانی رییس میراث فرهنگی آذربایجان شرقی بود، بازار را به ثبت بینالمللی رساند که تاثیر خوبی گذاشت.
این بازیگر ادامه داد: اگر از فعالیت یک عده که به نفع جامعه کار میکنند، الگوبرداری کنیم و همچنین دولت به ملت نزدیک شود، تمام دشواریها برطرف خواهد شد.
رستمی با اشاره به اینکه زمانه عوض شده است و سینما با تبدیل شدن به رسانه جمعی در خانه، تلفن همراه و… هم یافت میشود، عنوان کرد: ما در حال حاضر به سرویسهای جانبی برای خدمترسانی به مردم احتیاج داریم و نباید سینما به مثابه سینما باشد.
وی در پایان مطرح کرد: سینما باید به پایگاهی تبدیل شود که بتوان در آن دو تا سه ساعت وقت گذاشت و بیشتر نیازهای فرهنگی را تامین کرد. همچنین سینماها در زمان بازسازی باید تبدیل به پردیسهایی با سالنهای کوچک شوند که هم بتوان فیلمهای بیشتری در آن نمایش داد و هم سلیقه تعداد زیادتری از مخاطبان را تامین کرد.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان