میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جودی دنچ بازیگر سرشناس بریتانیایی در طول چندین سال اخیر بارها در مورد وضعیت خراب دید چشمهایش صحبت کرده است. این بازیگر ۸۸ ساله در گفتن واقعیت و سخت بودن خواندن خطوط دیالوگهایش با طرفدارانش کاملا راستگو بوده است.
دنچ به تازگی در یک مصاحبه جدید گفته است به دلیل از دست دادن بینایی، دیگر خواندن خطوط دیالوگهایش ناممکن شده است. این در حالی است که او پیشتر به خاطر داشتن حافظهای که از آن به عنوان عکاسی از فیلمنامه یاد میشد، شهرت داشت.
این بازیگر کهنهکار گفت: حالا باید ماشینی پیدا کنم که هم خطهای دیالوگهایم را به من بگوید وهم بگوید حالا نوبت کدام دیالوگ است. در حالی که حافظهای دارم که عادت به عکاسی از فیلمنامه دارد و همین حالا میتوانم تمامی «شب دوازدهم» را بازی کنم.
وی پیشتر هم در مصاحبهای با بنیاد ویژن که موسسهای خیریه درباره از دست رفتن بینایی در بریتانیاست، گفته بود از دوستانش میخواهد تا با خواندن فیلمنامههای جدید به وی کمک کنند تا او آنها را به خاطر بسپارد.
دنچ آن زمان گفته بود خلاصه میتوانی راهی پیدا کنی که بتوانی کارهایی را که برایت دشوار است انجام دهی و من حالا از طریق تکرار و تکرار دیالوگهایی که دوستان برایم میخوانند آنها را یاد میگیرم و به خاطر میسپارم.
دنچ هنوز روحیه خوبی دارد و حتی درباره اینکه چگونه از دست دادن بیناییاش گاهی موجب شده تا لحظات طنزی در مکانهای اجرا خلق شود، صحبت کرده است. وی گفت: چند سال پیش با کنت برانا «داستان زمستان» را اجرا میکردم و در نقش پائولینا روی صحنه رفته بودم و بعد از سه هفته اجرا، وی به من گفت باید برای هواداران یک سخنرانی انجام دهم. در پایان او به من گفت: اگر قرار بود حرفهایت را خطاب به کمی آن طرفتر بیان میکردی فقط داشتی با من حرف میزدی نه با هواداران!
جودی دنچ سال ۲۰۲۲ برای بازی در نقش مکمل «بلفاست» ساخته کنت برانا نامزدی اسکار را کسب کرد. وی به تازگی نقشی کوتاه در کمدی موزیکال «سرزنده» با بازی ویل فارل و رایان رینولدز اجرا کرد و بازیگر درام «هالهلویا» ریچارد آیر در سال ۲۰۲۲ بود که با اقتباس از نمایشی به همین نام از آلن بنت ساخته شد.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان