میرنیوز
نادر خوشبخت کارگردان نمایش «اهانت به تماشاگر» که در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی روی صحنه است، درباره این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: «اهانت به تماشاگر» اثر پیتر هاندکه است که اجرای آن را از ۱۹ آبان شروع کردهایم و هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی روی صحنه میبریم.
وی درباره موضوع نمایش «اهانت به تماشاگر» توضیح داد: به عنوان کارگردان خیلی وفادار به نمایشنامه بودم. پیتر هاندکه در این اثر به همراه تماشاگران حاضر در سالن، ماهیت تئاتر را روی صحنه میکاود.
خوشبخت درباره روند تولید این اثر نمایشی، یادآور شد: ۸ ماه زمان برای تمرین و تولید نمایش «اهانت به تماشاگر» صرف شد. روند تولید یک اثر در تئاتر با دیگر هنرها بسیار متفاوت است زیرا تولید یک تئاتر نیازمند زمانبندی دقیق و صرف وقت و انرژی زیادی است.
کارگردان نمایش «اهانت به تماشاگر» درباره وضعیت اجرای اثر خود در شرایط کنونی جامعه، تأکید کرد: در شرایط کنونی هیچ تبلیغ و حمایتی از تئاتر نمیشود و هیچگونه معرفی درستی از آثاری که روی صحنه هستند، شکل نمیگیرد.
وی ادامه داد: از ابتدای دوران پاندمی کرونا که تئاتر تعطیل شد تا از سرگیری فعالیتهای تئاتری، وقفهای طولانی در تولید و اجرای تئاتر ایجاد شد. بعد از این وقفه تمرین و تولید آثار نمایشی شروع شد ولی به عنوان یک تئاتری که تمام زیست و زندگیام در تئاتر است، نتوانستم از قبل اتفاقاتی را که برای اجرا میافتد پیشبینی کنم.
خوشبخت در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: وضعیت به گونهای است که باید با شرایط مواجه شویم تا بتوانیم آنها را بسنجیم و ببینیم کجای کار قرار گرفتهایم. باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که چرا تئاتر در همه شرایط متضرر است. باید ببینیم آیا تئاتر میخواهیم یا نه زیرا وقتی گروههای زمان و هزینه صرف تمرین و تولید اثری نمایشی میکنند ولی متضرر میشوند، انگیزهشان برای تولید تئاتر از بین میرود.
منبع : خبرگزاری مهر
«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذریها
زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
تام هنکس دوباره به فضا میرود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
ناگفتههای جنگ در «آرزم» روایت میشود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
سینمای رسول ملاقلیپور واکاوی میشود
از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن
گزارش آماری نمایشهای تماشاخانه ایرانشهر اعلام شد
شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت میکند
قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندانبان مشهور زندان قزلقلعه
بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
«بچه زرنگ» به سینماها میآید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
معرفی راهیافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول میکنه بره جهنم!؟»
بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دلها»
انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
صلاح نمیدانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیشتولید سریالهای جدید
کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت میکنند؟
بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان