میرنیوز

دعوت ویژه مدیران به یک همایش موسیقایی/ عاشیق‌ها روح شهر را آرام می‌کنند

دعوت ویژه مدیران به یک همایش موسیقایی/ عاشیق‌ها روح شهر را آرام می‌کنند 2022-11-01T13:38:44+03:30

خبرگزاری مهر- گروه هنر- علیرضا سعیدی: مدیران برگزاری همایش سراسری عاشیق‌های ایران (عاشیقلار) که از ساعت ۱۸ تا ۲۲ امروز سه شنبه دهم آبان ماه میزبان شهروندان تهرانی و علاقه مندان موسیقی عاشیقی در پردیس تئاتر تهران خواهند بود، با حضور در خبرگزاری مهر به تشریح برنامه‌های این رویداد موسیقایی پرداختند.

عاشیق سلجوق شهبازی مدیر هنری همایش سراسری عاشیق‌های ایران و مدیر خانه عاشیق‌ها، حسین عالم‌بخش مدیر پردیس تئاتر تهران، قریب منوچهری و حسین رضازاده دست‌اندرکاران برگزاری همایش سراسری عاشیق‌های ایران در بخش دوم این نشست رسانه‌ای بود که ارائه توضیحاتی از انگیزه‌ها و دغدغه‌های خود برای برپایی چنین رویدادهای موسیقایی از تلاش و برنامه‌ریزی برای استمرار برنامه‌های پژوهشی در حوزه موسیقی عاشیقی و موسیقی دیگر اقوام کشورمان در پردیس تئاتر تهران پرداختند.

همایش سراسری عاشیق‌های ایران (عاشیقلار) در قالب اجرای گروه‌های مختلف شرکت‌کننده از شهرهای مختلف کشور، به همراه بزرگترین اجرای گروهی و تجلیل از سرگروه‌های هنری عاشیق‌های ایران ساعت ۱۸ تا ۲۲ روز سه‌شنبه دهم آبان‌ماه به میزبانی پردیس تئاتر تهران وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

در این همایش که با افتتاحیه رسمی خانه عاشیق‌های ایران در پردیس تئاتر تهران نیز همراه خواهد بود، ضمن اجرای گروه کر بزرگ عاشیق‌ها متشکل از ۴۰۰ هنرمند به سرپرستی عاشیق سلجوق شهبازی چندین هنرمند پیشکسوت و شناخته موسیقی عاشیقی در نوبت‌های مختلف به اجرای برنامه می‌پردازند. از جمله اقداماتی که ستاد برگزاری این رویداد روی آن متمرکز شده، برگزاری یک رویداد خیریه به منظور کمک به آسیب‌دیدگان از زلزله مهرماه شهرستان خوی با مدیریت حسین رضازاده از دست‌اندرکاران ستاد برگزاری همایش، تجلیل از سرگروه‌های شرکت‌کننده و ارائه یک مقاله تخصصی در حوزه ادبیات عاشیقی توسط حسین سیامی است که قرار است در نوبت‌های مختلف پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

دعوت مدیران به یک همایش موسیقایی/عاشیق‌ها روح شهر را آرام می‌کنند

انگیزه‌های آقای مدیر بعد از برگزاری یک جشنواره در حوزه هنری

حسین عالم بخش مدیر پردیس تئاتر تهران در ابتدای بخش دوم نشست رسانه‌ای همایش سراسری عاشیق‌های ایران (عاشیقلار) ضمن ارائه برخی از برنامه‌های این مجموعه فرهنگی هنری در ماه‌های پیش رو به استمرار برگزاری برنامه‌های موسیقایی در حوزه موسیقی اقوام ایران و همچنین موسیقی آیینی در پردیس تئاتر تهران تاکید کرد و گفت: برگزاری همایش عاشیق‌های ایران برای بنده و همکارانم مقدمه و تلاش برای آغاز راه جدیدی از فعالیت‌های پردیس تئاتر تهران است که امیدوارم با کنترل کرونا و بهبود شرایط فعلی بتوانیم با قدرت هرچه تمام تر میزبان شهروندان تهرانی باشی که همواره علاقه مندی خود را به آثار نمایشی خوب و استاندارد، موسیقی آیینی و موسیقی اقوام ایران نشان داده‌اند. بنابراین همایش پیش رو فقط بخشی از برنامه‌های ماست که امیدوارم نهایت آن رسیدن به مرحله تولید هم باشد

وی ادامه داد: زمانی که بنده افتخار همکاری با حوزه هنری را داشتیم، تلاش کردیم به واسطه یک گروه از هنرمندان «جشنواره نقالان علوی» را برگزار کنیم. جشنواره‌ای که یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های آن انتقال مدح و ستایش دوستداران امیرالمومنین در قالب نقالی به عموم مردم بود که عمدتاً با شکل موزه‌ای این گونه هنری – موسیقایی آشنا بودند. بسیار مفتخرم که این را اعلام کنم، بعد از برگزاری این جشنواره بود که نقالی و پرده خوانی واقعاً جان تازه‌ای گرفت و بسیاری از شهروندان علاقه‌مند شدند تا به‌واسطه تماشای آثار به اجرا در آمده در این جشنواره هنر نقالی و پرده خوانی را یاد بگیرند.

این نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر با اشاره به ویژگی‌های ممتاز موسیقی عاشیقی بیان کرد: به اعتقاد من موسیقی عاشیقی از جمله گونه‌های موسیقایی کشورمان است که دربرگیرنده نکات بسیار زیادی در حوزه‌های موسیقایی و آیینی و اعتقادی است و به نظرم وقت آن است که در بین شهروندان تهرانی جان تازه‌ای بگیرد. چرا که من از نزدیک شاهد بوده‌ام هنرمندان تلاشگری چون عاشیق سلجوق شهبازی چه زحمات فراوانی را برای اجرای این برنامه متقبل شدند.

دعوت مدیران به یک همایش موسیقایی/عاشیق‌ها روح شهر را آرام می‌کنند

این موسیقی می‌تواند یک رشته دانشگاهی باشد

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه ریاست و معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در توسعه و ترویج موسیقی آیینی و موسیقی نواحی گفت: موسیقی عاشیقی یک مکتب بسیار ارزشمند در حوزه موسیقی اقوام ایران است و به طور حتم برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند در زنده ماندن این هنر ارزشمند تاثیرگذار باشد. البته برگزاری چنین رویدادهایی نیازمند پشتوانه علمی است که امیدوارم با تاسیس کانون یا خانه موسیقی عاشیق‌ها در پردیس تئاتر تهران بتوانیم فعالیت‌های ثمربخشی را برای توسعه فعالیت‌های آکادمیک در این حوزه موسیقایی انجام دهیم. این موسیقی قطعاً حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که می‌تواند حتی در قالب دروس دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد.

برگزاری همایش عاشیق‌های ایران برای بنده و همکارانم آغاز راه جدیدی است که امیدوارم با کنترل کرونا و بهبود شرایط فعلی بتوانیم میزبان شهروندان تهرانی باشیم که همواره علاقه مندی خود را به آثار نمایشی خوب و موسیقی آیینی و موسیقی اقوام ایران نشان داده‌اند عالم بخش تصریح کرد: اگر اکنون هنر تعزیه توانسته در قالب هنری بسیار ارزشمند به عنوان یک رشته تحصیلی دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد، من حتم دارم موسیقی نواحی ایران نیز دارای چنین قابلیت‌های ارزشمندی است که بتواند در حوزه‌های تخصصی دانشگاهی مورد توجه قرار گیرد. این هنرها دارای یک پشتوانه مردمی است که اگر همه مدیران و مسئولان فرهنگی کشور دست به دست هم دهند می‌توان از برگزاری چنین همایش‌ها و رویدادهایی بیشترین بهره برداری را کرد. این موسیقی‌ها می‌تواند سخت‌ترین روحی مردم یک جامعه را بانشاط کند و شرایطی را فراهم سازد که یکی از مولفه‌های آن امید به آینده و زندگی است. این موسیقی‌ها سرشار از بار معنوی و اعتقادی است که ریشه در باورهای الهی هنرمندانی دارد که وقتی ساز به دست می‌گیرند باید وضو داشته باشند.

مدیر پردیس تئاتر تهران در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در حوزه ریاست و معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در توسعه و ترویج موسیقی آیینی و موسیقی نواحی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ماه‌های اخیر نهایت تلاش خود را انجام داده تا در حوزه تولید موسیقی خوب و با کیفیت پیشتاز باشند. در این راه نیز کوشش داشته تا با شناسایی و پژوهش در حوزه‌های مختلف موسیقایی به ویژه موسیقی اقوام ایران شرایطی را فراهم سازد که هم شاهد تولیدات ارزشمند و دارای سطح ارزشمند علمی موسیقایی و هم موسیقی‌های مردم پسندی باشیم که در سطح عمومی جامعه نیز بتواند جریان موثری داشته باشد. کما اینکه استقبال بسیار چشمگیر مردم از رویدادهای موسیقایی جشنواره ایران زیبا و حضور پررنگ گروه‌های مختلف موسیقی وابسته به سازمان در رویدادهای مهمی چون جشنواره موسیقی گواه مهمی بر این ادعاست که برای مجموعه ما بسیار حائز اهمیت است.

دعوت مدیران به یک همایش موسیقایی/عاشیق‌ها روح شهر را آرام می‌کنند

شنیدن یک موسیقی دل‌نشین که همه برای انجامش زحمت کشیدند

عالم بخش درباره برخی از دلایل خود از انتخاب موسیقی عاشیقی برای برگزاری این همایش گفت: به طور حتم موسیقی اقوام ایران رنگین کمانی از انواع و اقسام موسیقی‌هایی است که هرکدام دربرگیرنده جذابیت‌های فراوانی است. در این بین موسیقی عاشیقی که علاوه بر آذربایجان در گستره‌های جغرافیایی دیگر کشورمان نیز پراکنده شده‌اند از پرمخاطب ترین و ارزشمندترین گونه‌های موسیقایی است که می‌تواند برای هر شنونده جذاب و شنیدنی باشد. موسیقی‌هایی که به قدری دل نشین و ارزشمندند که شنیدنی‌ترین نوحه‌ها و اذان‌ها متعلق به هنرمندانی است که در این عرصه حضور جدی و تاثیرگذاری داشتند.

وی تصریح کرد: همایش عاشیقلار هم نتیجه چنین رویکرد اعتقادی و مردمی به موسیقی است که برای برگزاری آن مدیریت و معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت امور موسیقی و پردیس تئاتر تهران در قالب یک پروژه مشترک هر آنچه در توان داشتند انجام دادند تا بتوانیم در این شرایط در التیام حال شهروندان تهرانی اقداماتی را انجام دهیم.

در همایش عاشیق‌های ایران چه اتفاقاتی می‌افتد؟

رقیب منوچهری از برگزار کنندگان همایش سراسری عاشیق‌های ایران (عاشیقلار) هم در بخش دیگری از این نشست رسانه‌ای ضمن ارائه جزییات همایش توضیح داد: طی تازه‌ترین برنامه ریزی هایی که انجام گرفته همایش در بخش‌های پژوهشی و اجرایی و کمک به زلزله زدگان خوی میزبان مخاطبان است. ما در بخش پژوهشی پنل‌های تخصصی را همراه با اجرای موسیقی در نظر گرفته‌ایم که طی آن تعدادی از پژوهشگران و هنرمندان موسیقی کشورمان مقالات و سخنرانی‌هایی را با موضوع تاریخ نگاری موسیقی عاشیق‌ها، برگزاری نمایشگاه با موضوع موسیقی عاشیقی به مخاطبان ارائه می‌دهند.

وی افزود: در بخش اجرایی هم برترین گروه‌ها و هنرمندان موسیقی عاشیقی علاوه بر اجرای بزرگترین کنسرت موسیقی عاشیقی، تعدادی از هنرمندان فعال این عرصه از جمله سخاوت صابر از ارسباران، نصرت‌الله زرگر از همدان، نوروز چمنی از اهر، رسول اجاقلو از تبریز، شهباز سلیمانی از تبریز، گروه بالابان به سرپرستی فرامرز گوزلی، اکبرزارعی از منطقه قره داغ، ایرج خداوردی از مشکین شهر، ستار برازش از میاندوآب، بهمن محیطی از خلخال، یوسف عباسپور از منطقه دیریلی، غلامرضا کمیجانی از استان مرکزی، احمد شهبازی از قزوین، سعید صفری از منطقه خدافرین، یوسف حسین زاده از کرج، محمد پوراسماعیلی از منطقه ارس، علی رضا بخشی از کلیبر، خدمت شکوری از منطقه افشار و انگوران، فرج مرادی از هشتگرد و نظر آباد، علی طالبی از شهریار، جمشید عبدی از میانه، بلود صالحپور از تبریز، یاشار عباسی از پارس آباد برنامه‌های خود را در قالب کنسرت‌ها ۳ تا ۵ دقیقه‌ای اجرا می‌کنند.

دعوت مدیران به یک همایش موسیقایی/عاشیق‌ها روح شهر را آرام می‌کنند

همایش عاشیق‌ها، زلزله خوی و دعوت از خیرین

منوچهری در باره بخش همدردی با آسیب‌دیدگان زلزله خوی هم گفت: یکی از اتفاقات مهمی که طی هفته‌های گذشته صورت گرفت، وقوع زلزله شهرستان خوی بود که خوشبختانه آسیب جانی نداشت اما بسیاری از منازل و ساختمان‌ها بر اثر شدت زلزله آسیب دیده و بسیاری از شهروندان خویی را بی خانمان کرد. از این جهت تصمیم داریم در پروژه همایش عاشیق‌ها، ویژه برنامه‌هایی را به همین مناسبت برگزار کنیم که طی آن افراد خیر بتوانند برای ترمیم و بازسازی صدمات ناشی از زلزله همراه ما باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه اتفاقات و التهابات اخیر شرایطی را ایجاد کرد که زلزله خوی چندان که باید در رسانه‌ها منعکس نشود، بنابراین برگزاری همایش سراسری عاشیق‌های ایران فرصتی است که هم وطنان عزیزما برای ابراز همدردی با آسیب دیدگان این زلزله آستین بالابزنند و با کمک‌های خیرخواهانه خود همراه این پروژه باشند.

حسین رضا زاده یکی دیگر از برگزارکنندگان همایش عاشیقلار هم در این نشست رسانه‌ای بیان کرد: متاسفانه در تاریح سیزدهم مهر ماه سال جاری زلزله شدیدی در شهرستان خوی اتفاق افتاد که اتفاق جانی نداشت اما بالای ۱۰ هزار نفر مصدوم و بسیاری از خانه‌های مسکونی این شهر نیز تخریب شد. بنابراین همه این موارد نیازمند بازسازی هستند که امیدوارم با یاری و مساعدت مسئولان بتوانیم شرایط مطلوبی را برای آسیب دیدگان فراهم کنیم.

این کارشناس مسائل فرهنگی اجتماعی با اشاره به امکانات محدود کمک رسانه به آسیب دیدگان زلزله توضیح داد: متاسفانه همان گونه که آقای منوچهری به آن اشاره داشت، اتفاقات و التهابات اخیر کشور شرایطی را ایجاد کرد که آسیب‌ها و پسامدهای منفی زلزله خوی آنچنان که باید در رسانه‌ها منعکس نشود و به تبع آن نیز کمک‌های مردمی کمتری به سمت این منطقه روانه شود. این خیلی درد بزرگی برای ما بود و هست. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا از هر ابزار و وسیله‌ای کمک بگیریم تا بتوانیم کمک‌های بیشتری را به مردم زلزله زدی تقدیم کنیم. اتفاقاً در این شرایط بود که استاد شهبازی با ما تماس گرفتند و اعلام آمادگی خود را برای کمک به واسطه برگزاری همایش عاشیقلار اعلام کردند. ما هم از این پیشنهاد با تمام وجود استقبال کردیم و بنا بر این شد که بنده به عنوان هماهنگ کننده و رابط شهرستان خوی با همایش شرایطی را فراهم کنم تا بتوانیم بخشی از این رویداد را به کمک به زلزله زدگان خوی اختصاص دهیم.

دعوت مدیران به یک همایش موسیقایی/عاشیق‌ها روح شهر را آرام می‌کنند

یک درخواست از مسئولانی که فقط می‌شنوند

عاشیق سلجوق شهبازی مدیر هنری همایش سراسری عاشیق‌های ایران در بخش پایانی این نشست نیز ضمن دعوت از همه مدیران فرهنگی و سیاسی کشورمان برای حضور در این همایش گفت: ممکن است دیگر شاهد چنین اتفاق بزرگی در حوزه موسیقی عاشیقی نباشیم. بنابراین دوست داریم که مسئولان فرهنگی در این برنامه حضور داشته باشند تا به عظمت موسیقی عاشیق‌ها پی ببرند و اگر دوست داشتند حمایت‌های بیشتری در این زمینه داشته باشند. شاید این رویداد موجب شد مدیران عزیز هنرمندانی را ببینند که بهترین و با ارزشمندترین هنر را به یدک می‌کشند اما متاسفانه اقشار آسیب‌پذیری هستند که چشم امیدشان به حمایت معنوی مدیرانی است که وظیفه اصلی شان حمایت از هنرمندان است.

سلجوق شهبازی: اگر مدیران این فرهنگسراها علاوه بر نگاه تخصصی به حوزه موسیقی نواحی با نگاه حمایت گرایانه به هنرمندان این عرصه از آنها برای اجرای برنامه در مجموعه‌های خود دعوت کنند، خیلی زود شاهد خروجی عالی و موثری از این مجموعه‌ها هستیم وی با انتقاد از کمبود حمایت‌های مالی و معنوی از هنرمندان موسیقی نواحی ایران توسط ارگان‌های دولتی تصریح کرد: در این مدت با بسیاری از مسئولان و مدیران فرهنگی زیادی صحبت کردم تا بتوانم در حد امکان از آنها برای کمک به هنرمندان حمایت‌هایی را دریافت کنم. آنها نیز همواره به حرف‌های من به دقت گوش داده‌اند اما متاسفانه در کم‌ترین شکل و وقت ممکن بود که توانستم از این حرف زدن‌ها و گوش دادن‌ها خروجی مناسبی دریافت کنم. البته جا دارد بازهم از مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قدردانی کنم که شرایط برگزاری این همایش و افتتاح خانه موسیقی عاشیق‌ها را برای ما فراهم کرد تا بتوانیم به سهم خود در این شرایط جامعه فضای مناسبی را به لحاظ روحی ایجاد کنیم.

این هنرمند موسیقی نواحی با اشاره به تعدد فرهنگسراهای مختلف در شهر تهران پیشنهاد داد: همایش موسیقی عاشیقلار یک روز برگزار می‌شود. اما من اعتقاد دارم با توجه به تعدد فرهنگسراهای شهر تهران و اسامی خوبی که برای هریک از آنها برگزیده شده می‌توانیم در هر روز از سال و در هر کدام از این فرهنگسراها اجرای موسیقی نواحی داشته باشیم. موسیقی‌هایی که می‌تواند به احیای کارکرد این فرهنگسراها کمک قابل توجهی داشته باشد. من بر این باورم که اگر مدیران این فرهنگسراها علاوه بر نگاه تخصصی به حوزه موسیقی نواحی با نگاه حمایت گرایانه به هنرمندان این عرصه از آنها برای اجرای برنامه در مجموعه‌های خود دعوت کنند، خیلی زود شاهد خروجی عالی و موثری از این مجموعه‌ها هستیم که هر کدام می‌توانند نماینده بخشی از جغرافیای ایران عزیز ما باشند و در آرام کردن روح شهروندان نقش مهمی ایفا کند.

دعوت مدیران به یک همایش موسیقایی/عاشیق‌ها روح شهر را آرام می‌کنند

تاسیس یک قرارگاه فرهنگی هنری برای پرداخت خمس و زکات!

حسین عالم بخش مدیر پردیس تئاتر تهران هم در پایان این نشست خبری تاکید کرد: ما در پردیس تئاتر تهران انگیزه‌ها و برنامه‌های زیادی برای اجرا داشتیم که متاسفانه ماجرای کرونا کارهایمان را به عقب انداخت اما امیدوارم با برگزاری چنین همایش‌هایی که به اعتقاد من قرارگاه جهادی تئاتر تهران است بتوانیم برنامه‌های موثری را برای شهروندان تهرانی تقدیم کنیم. ما همین چندی پیش بود که به واسطه همکاری و همراهی تعدادی از هنرمندان ارزنده تئاتر کشورمان پویش «تئاتر برای همه بچه‌ها» را در روستاها و شهرهای کوچک استان تهران آغاز کردیم که خوشبختانه استقبال بی نظیری از آن شد.

وی با اشاره به حمایت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حوزه‌های حمایتی افزود: با تکیه بر مواردی که به آن اشاره کردم، ما این آمادگی را داریم که در قالب این پویش جهادی به کمک کودکان و نوجوانان زلزله زده شهرستان خوی بشتابیم و با این اقدام جهادی بتوانیم دل این عزیزان را به سهم خود شاد کنیم. جالب است بدانید همین گروه جهادی چندی پیش هم در مسیر راه پیمایی اربعین به اجرای برنامه پرداخت که خیلی هم سرو صدا کرد و فکر می‌کنم برای ما حکم خمس و زکاتی را دارید که می‌توانیم به سهم خودمان انجام دهیم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
2023-09-25T21:28:38+03:30
فیلم سینمایی «بی سر و صدا» ساخته مجیدرضا مصطفوی با پایان فیلمبرداری به زودی وارد مراحل فنی پس از تولید می‌شود.

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
2023-09-25T21:28:37+03:30
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و مجموعه تئاتر شهر میزبان چند نشست تخصصی، نمایش ویژه بانوان و نمایش های رادیویی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره بین المللی نم...

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها
2023-09-25T21:28:37+03:30
فصل تازه کنسرت های موسیقی پاپ با برگزاری سه اجرای زنده سه خواننده این ژانر موسیقایی در سه شهر آذربایجان شرقی آغاز می شود.

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
2023-09-25T21:28:37+03:30
نمایش رادیویی «فرشتگان خرمشهر» به کارگردانی صادق وفایی که درباره زنان مبارز و پرستار در زمان مقاومت خرمشهر است هفته اول مهر ۱۳۹۹ همزمان با هفته دفاع مقدس از ...

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
2023-09-25T21:28:37+03:30
رادیو صبا به مناسبت سالروز به امامت رسیدن ولی عصر (عج) ویژه برنامه «دست افشان» را راهی آنتن می کند.

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
2023-09-25T21:28:36+03:30
تام هنکس برای نوشتن و روایت نمایشگاه فضایی چندجانبه در لندن همکاری می‌کند.

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
2023-09-25T21:28:36+03:30
کارگردان مجموعه مستند «آرزم» بیان کرد که این مجموعه روایتی از جنگ دارد که تاکنون گفته نشده است.

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود
2023-09-25T21:28:36+03:30
نشست تحلیل و بررسی سینمای زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور همزمان با هفته دفاع مقدس در موزه سینما برگزار می‌شود.

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
2023-09-25T21:28:36+03:30
جلیل شعبانی تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به خاطرات خود از سال‌ها فعالیت در انجمن سینمای جوانان از تأثیرگذاری این انجمن در کشف استعدادهای فیلمسازی در سینمای ایر...

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
با پایان مهلت ارسال اثر برای حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، ۶۱۵ مستند ایرانی خواستار حضور در این دوره شد.

فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن

فراخوان صندوق اعتباری هنر  برای اعضای متقاضی مسکن
2023-09-25T21:28:35+03:30
با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند، برای ۵۷۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن که دارای فرزند هس...

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام شد.

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
رابرت دنیرو و «اوبر» خبرهای منتشر شده درباره ایفای نقش «راننده تاکسی» توسط این بازیگر برای تبلیغات تلویزیونی بریتانیا را تکذیب کردند.

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
2023-09-25T21:28:34+03:30
بخش روزهای سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی «مروارید جاده ابریشم» تاشکند برگزار می‌شود.

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند
2023-09-25T21:28:34+03:30
رضا کیانیان به عنوان صداپیشه به نمایش «کمدی گمنام» به کارگردانی علی اصغری پیوست.

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
2023-09-25T21:28:34+03:30
در بیست و دومین دوره مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا و از او قدردانی می‌شود.

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه
2023-09-25T21:28:34+03:30
مستند «استوار ساقی» درباره زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه به کارگردانی میلاد محمدی در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته می‌شود.

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
2023-09-25T21:28:33+03:30
جشنواره بین المللی جایزه عکس ۵ نشست‌های تخصصی با موضوع سینما را از سوم تا نهم مهر با حضور جمعی از منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
2023-09-25T21:28:33+03:30
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری از چهارشنبه این هفته پنجم مهر ماه اکران خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
2023-09-25T21:28:33+03:30
آثار راه یافته به بخش عکس سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند.

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»
2023-09-25T21:28:33+03:30
در آستانه اکران عمومی کمدی سینمایی «هتل» تازه‌ترین ساخته مسعود اطیابی، پوستر رسمی این فیلم منتشر شد.

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
2023-09-25T21:28:32+03:30
محمدهادی عطایی با اشاره به فعالیت های جدیدش در مقام بازیگر و کارگردان از حضور در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان از ۹ مهر ماه خبر داد.

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
2023-09-25T21:28:32+03:30
پوستر مجموعه مستند «ایلستان» همزمان با اتمام تولید فصل اول رونمایی شد.

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
2023-09-25T21:28:32+03:30
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هایپاور» که همزمان با هفته دفاع مقدس در گروه «هنروتجربه» روی پرده رفته است، به انتقادات نسبت به کیفیت این فیلم پاسخ داد.

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»
2023-09-25T21:28:31+03:30
مدیر شبکه امید و کودک درباره تغییر کنداکتور این شبکه‌ها در هفته دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
2023-09-25T21:28:31+03:30
قرارداد تاریخی برای پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه نویسندگان به دست آمد.

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
2023-09-25T21:28:31+03:30
نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی صبح سوم مهر در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید
2023-09-25T21:28:31+03:30
جزییات «جشنواره موسیقی سنتی صدا و سیما» که قرار است ۸ تا ۱۱ مهر در کردستان برگزار شود امروز ۳ مهر طی نشستی تشریح شد.

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟
2023-09-13T13:50:12+03:30
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه تسهیلات رایگان برای اعضای بالای ۶۰ سال دارای مدرک درجه یک هنری این مجموعه تحت پوشش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان
2023-09-13T13:50:12+03:30
بنیاد جایزه ملی کتاب، دعوت از درو بریمور برای میزبانی مراسم اهدای جوایز سالانه این بنیاد را پس گرفت.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)