میرنیوز

ماجرای سوال از «حکم لایک کردن تصویر زن بی‌حجاب» چه بود؟/ به سبک «محیا»

ماجرای سوال از «حکم لایک کردن تصویر زن بی‌حجاب» چه بود؟/ به سبک «محیا» 2022-10-29T06:12:05+03:30

خبرگزاری مهر- گروه هنر- عطیه موذن: سوال مسابقه «محیا» طی هفته گذشته به حاشیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی بدل شد؛ سوالی مرتبط با حکم شرعی لایک کردن تصویر شخص بی‌حجاب در شبکه‌های اجتماعی و به دنبال آن سوالات مرتبط دیگری در همین مسابقه هم به سرعت به حاشیه‌ای جنجالی در شبکه‌های اجتماعی بدل و فراگیر شد.

این سوال‌ها اما در مسابقه‌ای با نام «محیا» طرح شده است، مسابقه‌ای که سهیل اسعد، یک مسلمان‌شده آرژانتینی و ساکن در ایران، اجرای آن را بر عهده دارد و البته یک مشاور روحانی هم در طول مسابقه او را همراهی می‌کند و توضیحاتی درباره سوالات شرعی ارائه می‌دهد. مسابقه‌ای که تلاش دارد مباحث فقهی را در فضای سرگرمی و در فرمی جذاب به مخاطب ارائه کند و حالا ضرورت حساسیت ویژه‌تر روی سوالات را هم می‌طلبد.

با حسین نصیری تهیه‌کننده مسابقه "محیا" به بهانه بازتاب‌های همین سوال حاشیه‌ای مرتبط با حجاب و لایک کردن آن در فضای مجازی و محافل رسانه‌ای گفتگویی صریح داشتیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید.

* اخیراً یکی از سوالات مسابقه در فضای مجازی حاشیه‌های زیادی پیدا کرد توضیحی درباره سوالات برنامه می‌دهید و اینکه این سوال بر چه مبنایی طراحی شد؟

این سوال از ابتدا در شکل‌های مختلف در برنامه بوده است و فکر می‌کنم دومین بار بود که مطرح شد. فقه فضای مجازی مبحث مفصلی است و فقه درباره فضای مجازی خیلی حرف دارد. ما حتی خیلی از حرف‌ها را نمی‌توانیم بیان کنیم و بیان هم نمی‌کنیم و سعی کردیم در برنامه بیشتر سراغ احکام اجتماعی برویم. بالاخره فرد مسلمان باید در رفتار فضای مجازی هم قواعد اسلامی پابند باشد. حالا یک وقتی کسی به اسلام اعتقاد ندارد خب تکلیف مشخص است.

* طراحی سوالات بر چه اساسی است مثلاً از کتابی درمی آورید یا خود عوامل طرح می‌کنند؟

ما شورایی داریم که در آن از فقها بهره گرفته شده است. اعضای این شورا ابتدا یک مساله فقهی را در می‌آورند که به طور مثال لازم است که طرح شود و بعد در شورای نویسندگان که متشکل از فعالین رسانه‌ای است، سوژه به صورت تلویزیونی پرداخت می‌شود چون خیلی از این سوژه‌ها قابلیت تلویزیونی شدن را ندارد.

هر یک از اینها هم در حوزه‌ای تخصص دارد. و بعد از اینکه موضوعات توسط شورای فقهی انتخاب شد به شورای نویسندگان می‌رود که چهار نفر هستند و آنها سوالات را طراحی می‌کنند. رضا عیوضی سردبیر برنامه است که خروجی همه اینها را تطبیق می‌دهد. به هر حال شما یا درباره احکام و فقه برنامه نمی‌سازید یا اگر ساختید فقه درباره همین مسائل است.

* اما نمی‌شود نگاه مطلق و قاطعی درباره همه احکام داشت، حتی خود علما هم در مواردی به‌خصوص در حوزه مباحث روز، در صدور احکام اختلاف‌نظر دارند...

من در معرض تماس‌های مختلفی بوده‌ام و اگر با قاطعیت می‌گویم به این دلیل است که برای هر مطلبی در برنامه زحمت کشیده می‌شود و توضیحات خوبی داده می‌شود. و تا کنون مخاطب محیا هم راضی بوده است. شما فقط یک عکس دیدید اما توضیحات کارشناس ما را در هنگام مطرح شدن این سوال را ندیدید. چون کسی آن توضیحات را پخش نمی‌کند. این سوال در اینجا اصلاً سوال غلطی نیست. ضمن اینکه ما اصلاً در برنامه سعی می‌کنیم سوالات به گونه‌ای باشد که وارد موارد اختلافی بین علما نشویم.

* مثلاً درباره همین لایک کردن تصویر شخص بی حجاب، یعنی شما دیده‌اید که مراجع در این باره نظر داده‌اند و وحدت نظر هم داشته‌اند؟

اصولی در فقه وجود دارد که براساس آن به مکلف می‌گویند عمل کند. مثلاً فکر می‌کنید اقای مکارم می‌گوید موسیقی شجریان حلال است یا محسن چاوشی و در مصداق ورود می‌کند؟ فقه ما به گونه‌ای است که بر عهده شخص می‌گذارد. ممکن است یک موسیقی برای شما حلال باشد برای من حرام.

* یعنی طرح چنین سوالی و تعیین پاسخ قطعی آن حاصل اجتهاد خود شما بوده است؟ به قول خود شما اقای مکارم و یا دیگر مراجع وارد مصداق نمی‌شود. اما خود شما وارد موضوعاتی شدید که شاید خیلی سطحی بود…

این نظر شماست. شما می‌توانید درباره خیلی از احکام اسلامی اینگونه بگویید. افرادی هم شاید باشند که اساساً اسلام را سطحی بدانند. ولی خب دین ما قواعدی دارد که در رفتار یک فرد منتشره در فضای مجازی هم تاثیر گذار است.

* بحث منتقدان دلسوز برنامه بر سر این است که در جایی که مخاطب درگیر مسائل مهمی در زندگی دینی است، اینها نمی‌تواند موضوع یک سوال در تلویزیون باشد...

بله اگر همه صدها سوال مطرح شده در محیا به همین منوال بود من حرف شما را قبول داشتم. اما مسایل متعددی در موضوعات مختلف طرح شده و بخش‌های متنوع زندگی اجتماعی فرد را پوشش داده است. این را بدانید پیش بردن یک مسابقه احکامی در تلویزیون کار بسیار دشواری است. چون ما با محدودیت حیطه‌های فقهی قابل طرح در رسانه مواجه هستیم. ما خیلی از احکام مرتبط با مسائل زندگی را نمی‌توانیم مطرح کنیم چون در رسانه عمومی هستیم. البته این نکته بدان معنا نیست که آن مسائل نباید مطرح شوند، اما مثلاً ما می‌توانیم احکام مخصوص بانوان را مطرح کنیم؟ خیر. با این حال بعد از مطرح شدن صدها سوال و حکم فقهی تنها یک سوال اینگونه مورد توجه افرادی قرار گرفته که اصلاً هرگز برنامه را ندیدند و خودشان را مخاطب قواعد زندگی دینی نمی‌دانند.

یکی از مخاطبین همان شب تماس گرفت و تشکر کرد و گفت مساله‌اش با همسرش همین است که چرا عکس زنان مردم را لایک می‌کند و حتی گفت زندگی‌اش در حال سقوط است * و چقدر براساس مسائل روز و مسائل مبتلابه جامعه باید پیش رفت؟

اتفاقاً ما در «محیا» سعی کردیم مسائلی را که آدم‌ها با آنها در جامعه درگیر هستند بیان کنیم. درباره همین مساله لایک کردن تصویر، ممکن است شما درگیرش نشده باشید اما یکی از مخاطبین همان شب تماس گرفت و تشکر کرد و گفت مساله‌اش با همسرش همین است که چرا عکس زنان مردم را لایک می‌کند و حتی گفت زندگی‌اش در حال سقوط است. او همین برنامه را از تلوبیون به همسرش هم نشان داده است.

* یعنی این فرد با دیدن چنین سوالی تاثیر می‌گیرد؟

حالا یا متاثر می‌شود یا نمی‌شود. خواستم بگویم این مسئله هم از مسائل روز است و افراد زیادی درگیر آن هستند. شاید به نظر شما اهمیت نداشته باشد.

* البته حرفم این است که این سوال بیشتر به حاشیه بدل شد تا تاثیر مثبتی در حوزه شناخت احکام به همراه داشته باشد…

الگوی «محیا» اساساً برای کسانی است که زندگی بر اساس دین را قبول دارند. ما با کسانی طرفیم که سبک زندگی دینی را انتخاب کرده‌اند و داریم به آن‌ها احکام شرعی را در قالب مسابقه یادآور می‌شویم. بنابراین «محیا» برنامه‌ای است که مخاطب خاص خود را دارد، مخاطبی که به دنبال یادگیری احکام فقهی و سبک زندگی اسلامی است. حالا حرف‌های افرادی که اصلاً این قاعده را قبول ندارند در اصل موضوع تاثیری ندارد.

* البته شاید شما حق داشته باشید که اینقدر راحت مخاطب خود را خط کشی کنید. مشکل این است که ما در صداوسیما برنامه‌ای برای کسانی که تکلیفشان اینقدر مشخص نیست و یا حتی نسبت به مسائل دین و شریعت فراتر از فقه، سوال و پرسش دارند برنامه‌ای نداریم.

اتفاقاً به نظرم برعکس است. بسیاری از برنامه‌های سازمان خط کشی این مدلی ندارد و شما نمی‌توانید قاطعانه بگویید مخاطبش چه کسانی هستند. عمده مسابقات در تلویزیون به موضوعات سرگرمی می‌پردازند. من دو هفته پیش به یک عروسی رفتم و آنجا فردی را دیدم که گفت سی سال است مدیر مدرسه‌ای در خوی است و هر بار که برنامه شروع می‌شود آن را می‌بیند و نکاتی را یادداشت کرده و با بچه‌های دبیرستان هم آنها را به اشتراک می‌گذارد. برای من جالب بود و پرسیدم که اینها را به ۱۶۲ هم گفته است که گفت تماس گرفته و گفته است که محیا برایش یک زنگ تفریح است. خودش تاکید داشت که برنامه‌های دیگر مساله او نیستند....

* من نه تنها منتقد این برنامه نیستم که اتفاقاً معتقدم لازم است که تلویزیون چنین برنامه‌هایی داشته باشد. به ویژه که ما همیشه فقه را به صورت خشک و رسمی و با یک میز و سخنران طرح می‌کنیم و حالا شما در قالب مسابقه مطرح کردید. اما سوالم این است که در چنین حوزه‌ای نباید حساسیت بیشتری روی طراحی سوال باشد؟

بله. املای نانوشته غلط ندارد. قطاری هم که ساکن است کسی به آن سنگ نمی‌زند. ما بیش از ده‌ها قسمت برنامه رفته‌ایم و چند هزار سوال در برنامه طرح کرده‌ایم. شاید اگر در زمان دیگری بود این‌طور حاشیه نمی‌شد.

* ولی همچنان فکر می‌کنید این سوالات مساله جامعه است؟

من سوال می‌کنم چند برنامه تلویزیون مساله جامعه هستند ان طور که شما می‌گویید؟

* حتماً درباره کلیت برنامه‌های سازمان بخواهیم صحبت کنیم شاید جواب این سوال حجم بالایی باشد، ولی در حال حاضر درباره مصداق برنامه شما صحبت می‌کنیم.

ببینید ما هیچ گاه نمی‌توانیم طرف مقابل را راضی کنیم. خدا به پیامبر هم این را می‌گوید که نمی‌توانی همه را راضی کنید.

* فکر نمی‌کنید این فرافکنی است؟ به قول شما صد قسمت برنامه رفته‌اید، چرا آنها واکنش منفی نداشت؟

حتی یک نفر که مخاطب من است به من نگفت کار اشتباهی کردم مثلاً مخاطب من در یک کانالی که به نظام فحاشی می‌شود حضور ندارد. ما در صداوسیما می‌خواهیم همیشه قشر خاکستری را ملاک قرار دهیم و برنامه‌هایی این چنینی می‌سازیم. من نمی‌گویم این کار بدی است اما مخاطبین خاص هم نیاز به برنامه‌هایی دارند که سطحشان فرق داشته باشد.

* اصلاً اینها برنامه‌های سرگرم کننده هستند نه مذهبی و غیرمذهبی! شما باید برنامه خود را با برنامه‌ای از جنس کار مذهبی مقایسه کنید که البته با مدل سرگرمی مذهبی در تلویزیون احتمالاً دیگر نداریم.

ببینید مسابقه محیا می‌توانست یک میز و دو صندلی باشد اسمش هم زلال احکام یا سمت خدا باشد. اما حالا یک برنامه سرگرمی هم هست و مخاطب خوبی هم دارد.

* الان مخاطبان شما از برنامه سمت خدا بیشتر است؟

اصلاً قیاس با برنامه‌ای که ۱۵ سال روی آنتن است اشتباه است… قسمت‌های ابتدایی خیلی از برنامه‌های برند یا افراد چهره را ببینید اصلاً شاید قابل تحمل هم نباشد. این قیاس درست نیست چون اصلاً چنین برنامه‌ای در سیما نداشته‌ایم.

خیلی از اینها هم که انتقاد دارند به اسلام نقد دارند نه اینکه چرا مثلاً تلویزیون چنین چیزی را پخش کرده است * بله من هم موافقم نباید قیاس کرد. یعنی الان در حال آزمون و خطا هم هستید؟

خیر. تکلیف من مشخص است. برنامه‌ای ساخته‌ام که مسائل اجتماعی بر پایه دین را مطرح می‌کنم. درباره نظر اسلام پیرامون محیط زیست حرف می‌زنیم. خیلی از اینها هم که انتقاد دارند به اسلام نقد دارند نه اینکه چرا مثلاً تلویزیون چنین چیزی را پخش کرده است.

* اینگونه هرکس به برنامه نقد کند یعنی به اسلام نقد دارد درحالیکه مخاطب می‌خواهد مسائل اصلی تر خود را در برنامه ببیند...

من فکر می‌کنم شما این برنامه را چندان نمی‌بینید. ما کلی مسائل فقهی مطرح کردیم و دقیقاً هم روی آن تاکید داریم که مسائل کاربردی مفید باشد. من با یکی از کارگردانان تلویزیون سلام و علیکی داشتم. اصلاً فکر نمی‌کردم این فرد مذهبی باشد و بعد برایم تعریف کرد که با پسرش «محیا» را می‌بیند و بعد با هم به پرسش‌های مسابقه جواب می‌دهند. این برای من خیلی جالب بود که یک کارگردان این برنامه را مبنای سرگرمی با فرزندش قرار داده است.

* کاش می‌شد از اینها اسم هم ببرید.

نمی توانم… اینها نظرهای شخصی است. اما در نهایت من هیچ قصدی ندارم که انشقاقی در جامعه ایجاد کنم و انچه هم بیان کردیم حرف اشتباهی نبوده است. حالا ممکن است شما بگویید زمان‌بندی خوبی برای طرح آن نبوده که من می‌گویم تفاوتی بوده بین زمان ضبط و زمان پخش برنامه.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
2023-09-25T21:28:38+03:30
فیلم سینمایی «بی سر و صدا» ساخته مجیدرضا مصطفوی با پایان فیلمبرداری به زودی وارد مراحل فنی پس از تولید می‌شود.

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
2023-09-25T21:28:37+03:30
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و مجموعه تئاتر شهر میزبان چند نشست تخصصی، نمایش ویژه بانوان و نمایش های رادیویی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره بین المللی نم...

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها
2023-09-25T21:28:37+03:30
فصل تازه کنسرت های موسیقی پاپ با برگزاری سه اجرای زنده سه خواننده این ژانر موسیقایی در سه شهر آذربایجان شرقی آغاز می شود.

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
2023-09-25T21:28:37+03:30
نمایش رادیویی «فرشتگان خرمشهر» به کارگردانی صادق وفایی که درباره زنان مبارز و پرستار در زمان مقاومت خرمشهر است هفته اول مهر ۱۳۹۹ همزمان با هفته دفاع مقدس از ...

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
2023-09-25T21:28:37+03:30
رادیو صبا به مناسبت سالروز به امامت رسیدن ولی عصر (عج) ویژه برنامه «دست افشان» را راهی آنتن می کند.

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
2023-09-25T21:28:36+03:30
تام هنکس برای نوشتن و روایت نمایشگاه فضایی چندجانبه در لندن همکاری می‌کند.

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
2023-09-25T21:28:36+03:30
کارگردان مجموعه مستند «آرزم» بیان کرد که این مجموعه روایتی از جنگ دارد که تاکنون گفته نشده است.

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود
2023-09-25T21:28:36+03:30
نشست تحلیل و بررسی سینمای زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور همزمان با هفته دفاع مقدس در موزه سینما برگزار می‌شود.

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
2023-09-25T21:28:36+03:30
جلیل شعبانی تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به خاطرات خود از سال‌ها فعالیت در انجمن سینمای جوانان از تأثیرگذاری این انجمن در کشف استعدادهای فیلمسازی در سینمای ایر...

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
با پایان مهلت ارسال اثر برای حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، ۶۱۵ مستند ایرانی خواستار حضور در این دوره شد.

فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن

فراخوان صندوق اعتباری هنر  برای اعضای متقاضی مسکن
2023-09-25T21:28:35+03:30
با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند، برای ۵۷۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن که دارای فرزند هس...

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام شد.

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
رابرت دنیرو و «اوبر» خبرهای منتشر شده درباره ایفای نقش «راننده تاکسی» توسط این بازیگر برای تبلیغات تلویزیونی بریتانیا را تکذیب کردند.

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
2023-09-25T21:28:34+03:30
بخش روزهای سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی «مروارید جاده ابریشم» تاشکند برگزار می‌شود.

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند
2023-09-25T21:28:34+03:30
رضا کیانیان به عنوان صداپیشه به نمایش «کمدی گمنام» به کارگردانی علی اصغری پیوست.

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
2023-09-25T21:28:34+03:30
در بیست و دومین دوره مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا و از او قدردانی می‌شود.

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه
2023-09-25T21:28:34+03:30
مستند «استوار ساقی» درباره زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه به کارگردانی میلاد محمدی در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته می‌شود.

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
2023-09-25T21:28:33+03:30
جشنواره بین المللی جایزه عکس ۵ نشست‌های تخصصی با موضوع سینما را از سوم تا نهم مهر با حضور جمعی از منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
2023-09-25T21:28:33+03:30
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری از چهارشنبه این هفته پنجم مهر ماه اکران خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
2023-09-25T21:28:33+03:30
آثار راه یافته به بخش عکس سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند.

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»
2023-09-25T21:28:33+03:30
در آستانه اکران عمومی کمدی سینمایی «هتل» تازه‌ترین ساخته مسعود اطیابی، پوستر رسمی این فیلم منتشر شد.

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
2023-09-25T21:28:32+03:30
محمدهادی عطایی با اشاره به فعالیت های جدیدش در مقام بازیگر و کارگردان از حضور در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان از ۹ مهر ماه خبر داد.

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
2023-09-25T21:28:32+03:30
پوستر مجموعه مستند «ایلستان» همزمان با اتمام تولید فصل اول رونمایی شد.

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
2023-09-25T21:28:32+03:30
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هایپاور» که همزمان با هفته دفاع مقدس در گروه «هنروتجربه» روی پرده رفته است، به انتقادات نسبت به کیفیت این فیلم پاسخ داد.

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»
2023-09-25T21:28:31+03:30
مدیر شبکه امید و کودک درباره تغییر کنداکتور این شبکه‌ها در هفته دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
2023-09-25T21:28:31+03:30
قرارداد تاریخی برای پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه نویسندگان به دست آمد.

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
2023-09-25T21:28:31+03:30
نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی صبح سوم مهر در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید
2023-09-25T21:28:31+03:30
جزییات «جشنواره موسیقی سنتی صدا و سیما» که قرار است ۸ تا ۱۱ مهر در کردستان برگزار شود امروز ۳ مهر طی نشستی تشریح شد.

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟
2023-09-13T13:50:12+03:30
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه تسهیلات رایگان برای اعضای بالای ۶۰ سال دارای مدرک درجه یک هنری این مجموعه تحت پوشش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان
2023-09-13T13:50:12+03:30
بنیاد جایزه ملی کتاب، دعوت از درو بریمور برای میزبانی مراسم اهدای جوایز سالانه این بنیاد را پس گرفت.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)