میرنیوز

ایده‌هایی که آزادانه «طراحی» شدند/ دغدغه‌هایی از جنس مرگ و زندگی

ایده‌هایی که آزادانه «طراحی» شدند/ دغدغه‌هایی از جنس مرگ و زندگی 2022-08-21T08:02:02+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها نمایشگاه گروهی «طراحی، طراحی» با هدف نمایش تازه‌های تجربه طراحی در فضای هنرهای تجسمی ایران در گالری‌های خانه هنرمندان ایران برپاست؛ نمایشگاهی که ۴۰۰ اثر از ۱۶۰ هنرمند طراحی را در دل خود دارد و تا ۳۱ مرداد میزبان علاقه‌مندان است.

امتیاز ویژه «آزاد بودن»

جعفر صادقی هنرمند طراح حاضر در نمایشگاه گروهی «طراحی، طراحی» درباره این رویداد که در خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است، به خبرنگار مهر گفت: این نمایشگاه موضوع آزاد دارد و ترجیح من هم این است در جشنواره‌های بدون موضوع شرکت کنم، زیرا در این صورت کارهایی انتخاب می‌شود که اعمال سلیقه در آن‌ها کمتر است و موضوع زیست آرتیست هم در نمایشگاه‌های آزاد مطرح می‌شود.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد در نمایشگاه «طراحی، طراحی» صرفاً با یک نمایشگاه گروهی مواجه نیستیم بلکه با مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های سولو طرف هستیم، زیرا ایده این بوده است که هر یک از هنرمندان با انتخاب سه اثر تکنیک و شناختی از خود به مخاطب نمایشگاه ارائه و نشان بدهند و توانسته‌اند چه رویکردی به یک امر داشته باشند، اما در صورت موضوعی بودن یک نمایشگاه، کیوریتور ممکن است نتواند خیلی با دست باز آثار را انتخاب کند.

صادقی درباره آثارش که در نمایشگاه «طراحی، طراحی» به نمایش درآمده است، عنوان کرد: این کارها دارای تکنیک آب مرکب هستند. همان تکنیکی که از بچگی بر آن کار می‌کنم و با پهنای قلم نیز کار کرده‌ام. این آثار در سال ۲۰۱۸ خلق شده‌اند.

این هنرمند درباره چالش‌های هنر طراحی بیان کرد: به نظرم هنر دیجیتال به طراحی آسیب نزده است و هنر دیجیتال هم در این نمایشگاه به نوعی حضور دارد. تا زمانی که بتوان در یک طراحی با ترکیب‌بندی و ساخت درگیر شد، یعنی با این هنر رو به‌رو هستیم. فرقی ندارد نور پروژکت شده باشد یا متریال، در هر صورت طراحی ممزوج شده است و مسیر آن را مشخص می‌کند. این‌ها هم عرض یکدیگر هستند شاید تکنیک تفاوت کند اما هنر همان است.

ایده‌هایی که آزادانه «طراحی» شدند/ دغدغه‌هایی از جنس مرگ و زندگی

صادقی درباره سابقه فعالیت خود توضیح داد: من از ۵ سالگی با اینکه بلد نبودم اما به کمک پدرم که خطاط بود خط می‌نوشتم و بعدها نقاشی و طراحی را دنبال کردم. از سال ۸۵ نیز به طور جدی‌تر در این رشته‌ها فعالیت کردم. کارهایم در این نمایشگاه نیز ترکیبی از همه این هنرهاست.

تکنولوژی در خدمت «هنر»

فاطمه فرجامی دیگر هنرمند حاضر در نمایشگاه گروهی «طراحی، طراحی» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سه اثر خود که در این رویداد به نمایش درآمده است، بیان کرد: کارهای من در این نمایشگاه مربوط به سال ۲۰۱۷ هستند. اگر بخواهم درباره ایده‌شان توضیح بدهم، باید بگویم بعد از برگزاری کارگاه‌های رنگ می‌دیدم که بچه‌ها از پالت‌های کاغذی استفاده می‌کردند و همیشه ناراحت بودم که چرا باید اینها دور ریخته شوند، بنابراین از پالت‌ها با کاغذی چاپ می‌گرفتم یا خودشان را جمع‌آوری می‌کردم. بنابراین به تدریج طرح‌هایی را در آن‌ها کشف می‌کردم که بستر آماده‌ای برای خلق این آثار بود و به نوعی نصف مسیر طی می‌شد. بعدها با ماژیک بر آن‌ها نقش‌هایی طراحی می‌کردم و اینگونه چنین آثاری خلق شدند. به نظرم آثار خوبی برای این نمایشگاه انتخاب شده زیرا پشت هر اثر ایده و تفکری نهفته است.

وی درباره سابقه فعالیت خود در رشته طراحی گفت: من از شانزده‌سالگی طراحی می‌کنم اما از سال ۹۶ به‌طور جدی‌تر این رشته را دنبال کرده‌ام. تاکنون در تعدادی نمایشگاه گروهی شرکت داشته‌ام اما هنوز نمایشگاه انفرادی برگزار نکرده‌ام.

فرجامی درباره چالش‌های هنر طراحی در روزگار کنونی عنوان کرد: به نظرم نقدی به تاثیر منفی تکنولوژی بر هنر نیست، زیرا امروز با وجود تکنولوژی بسترهای زیادی برای کار کردن فراهم شده است که در جهت تقویت هنر می‌توانند به خدمت گرفته شوند. هنرمندان نیز لازم است پیوسته خود را به روز نگه دارند و با زمان پیش بروند.

وقتی «مرگ» سوژه طراحی می‌شود

محسن انجم شعاع از هنرمندان حاضر در این رویداد، درباره آثار خود به مهر توضیح داد: من در نقاشی، بیشتر به‌دنبال تجربه کردن هستم. یعنی می‌خواهم براساس آنچه در گذشته در حوزه طراحی و نقاشی اتفاق افتاده است، بخشی از آن تجربه‌ها را تبدیل به تجربه خود کنم. در این مرحله لااقل هدفم این است. این اتفاق بارها و بارها رخ می‌دهد تا من بتوانم یک اثر را به‌طور کامل اثر خودم بدانم. آثاری که الان در این نمایشگاه در حال عرضه است، در واقع نگاهی است به آنچه در گذشته و در تاریخ هنر ما وجود داشته است و من تنها در حال گشت و گذار در میان آن‌ها هستم تا جایی که این تجربیات را بتوانم در قالب یک اثری هنری ارائه کنم؛ یعنی به جایی برسم که کارهایم دیگر تکرارناپذیر باشد.

در مرحله‌ای که قرار داریم در حال تجربه کردن هستیم و آنقدر تجربه کسب می‌کنیم تا بتوانیم خودمان را به آن مرحله اصلی برسانیم. آنچه امروز شاهد هستید، صرفاً تجربیاتی است که با یکدیگر به اشتراک می‌گذاریم تا همان‌طور که من از تجربه دیگران استفاده کرده‌ام دیگران هم در جریان تجربیات من قرار بگیرند.

وی افزود: اکثر کارهایی که در حال حاضر در این نمایشگاه شاهد هستید، آثاری تکرارپذیر هستند و هر فردی که برخوردی ابتدایی با هنر داشته باشد می‌تواند این آثار را تکرار کند اما اثری از رامبراند یا میکل‌آنژ را به راحتی نمی‌توان تکرار کرد.

این هنرمند بیان کرد: ما در مرحله‌ای که قرار داریم در حال تجربه کردن هستیم و آنقدر تجربه کسب می‌کنیم تا بتوانیم خودمان را به آن مرحله اصلی برسانیم. آنچه امروز شاهد هستید، صرفاً تجربیاتی است که با یکدیگر به اشتراک می‌گذاریم تا همان‌طور که من از تجربه دیگران استفاده کرده‌ام دیگران هم در جریان تجربیات من قرار بگیرند؛ این انتقال تجربه می‌تواند، خوب، بد و یا حتی بی‌فایده باشد اما در عین حال هم می‌تواند کاملاً جنبه کاربردی داشته باشد.

انجم‌شعاع درباره دغدغه‌های خود در خلق این آثار گفت: این آثار محصول حدود ۳ الی ۴ سال پیش است که درآن مقطع من خیلی درگیر مقوله «مرگ» بودم. نه اینکه مسئله‌ای برایم به‌وجود آمده باشد اما دوست داشتم تا آن ماهیت از زندگی که می‌تواند محصول ترس از مرگ در انسان‌ها باشد را بیشتر درک کنم. تصویر افرادی که در حال جان دادن هستند هم برایم موضوعیت داشت؛ من چند طراحی دارم از آشنایانی که یا پس از مرگ‌شان از آن‌ها طراحی کرده‌ام و یا در حال مرگ بودند و من آن لحظه را طراحی کردم. این آثار را پیش‌تر هم ارائه کرده‌ام. در دوره چند ساله‌ای، کل آثارم درباره همین موضوع مرگ، مردن و اتفاقاتی که آدم‌ها تا پیش از جان سپردن تجربه می‌کنند بود.

سگ‌کُشی یا سگ‌کِشی؟

سیروس آقاخانی نیز درباره آثار خود به خبرنگار مهر گفت: سابقه مجموعه کاری که در این نمایشگاه شاهد هستید، به حدود ۳ الی ۴ سال پیش بازمی‌گردد که نسبت به حیواناتی که در جاده‌ها کشته می‌شدند، حساسیت پیدا کردم. می‌خواستم کاری را انجام دهم تا این قضیه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. شاید تکرار این اتفاق در جاده‌ها برای افراد طبیعی شده باشد و کسی نسبت به آن حساسیت نداشته باشد، می‌خواستم کاری را انجام دهم تا این موضوع بیشتر دیده شود. در همین راستا، این ایده به ذهنم رسید که با کشیدن یک خط سفید دور این حیوانات، هم مرگ‌شان را ماندگار کنم تا بعد از انتقال جسد، جای مرگ‌شان مشخص باشد. از طرف دیگر هم این خطوط سفید ما را یاد صحنه جنایت هم می‌اندازد که برای مشخص شدن محل وقوع جرم، این خطوط را دور جنازه می‌کشند.

وی بیان کرد: از این ایده استفاده کردم تا نشان دهم این تصادف‌ها می‌تواند به نوعی یک جرم باشد و کسی که باعث و بانی قتل اینگونه حیوانات هستند، نسبت به کاری که انجام داده‌اند مسئول هستند. با همین منظور این کار را آغاز و شروع به عکاسی کردم. حدود سه الی چهار سال فکر می‌کنم این کار طول کشید.

ایده‌هایی که آزادانه «طراحی» شدند/ دغدغه‌هایی از جنس مرگ و زندگی

این هنرمند همچنین توضیح داد: وقتی به این نمایشگاه دعوت شدم، این ایده را به این صورت اجرا کردیم که تصویر مربوط به خطوط دور همان حیوانات کشته شده در جاده‌ها را روی زمین کف این گالری نصب کنیم. این‌ها عکس‌هایی است که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. بخش‌هایی از این کار هم نیاز به تکمیل دارد که تلاش دارم در فرصتی که هست، انجام دهم.

وی درباره برخی افراد که تعمدی اقدام به کشتن حیوانات می‌کنند هم گفت: به همین دلیل در کنار این اثر نوشته‌ام «سگ‌کُشی یا سگ‌کِشی؟». کشتاری که به تازگی اتفاق افتاده و متأسفانه همچنان هم ادامه دارد را مدنظر داشتم. در این سال‌ها همواره یک قوطی رنگ در ماشین داشتم تا هر جایی که با جسد حیوانی مواجه می‌شدم، پیاده شوم و این طراحی را انجام دهم. امروز اما شرایط فاجعه‌بارتر شده است. اینکه گروهی به‌صورت عمدی تعدادی سگ را قتل عام می‌کنند، بسیار تلخ است. برخی افراد با تفکر تندی که دارند، گویی به مرحله «سگ‌ستیزی» رسیده‌اند و واقعاً هم نمی‌دانم دلیل‌ش چیست و از کجا چنین احساسی در آن‌ها شکل گرفته است. این موضوع واقعاً جای تأسف دارد.

خلق احساس از دل هاشورها

سارا کاوه هنرمند دیگری که آثار خود را در این نمایشگاه ارائه کرده است، درباره آنها به مهر گفت: این آثار در واقع یک مجموعه نیستند، بلکه سه اثر متفاوت هستند که در کنار یکدیگر به نمایش گذاشته شده‌اند. هر کدام از این آثار فضای متفاوت دارد که دو تا طبیعت بی‌جان محسوب می‌شود و یکی پرتره. مدتی است که «اسکیس» را به‌صورت جدی دنبال می‌کنم که مربوط به فضاسازی با قلم فلزی و مرکب می‌شود. مسئله‌ام در این آثار خط، هاشور و بافت است. از دل این هاشورها هم می‌تواند شاخ قوچی بیرون بیاید و هم پرتره یک انسان. مساله اصلی اما همان هاشورها هستند که تلاش می‌کنم با ظریف‌ترین برخوردها و قلم‌گذاری‌های درشت‌تر آن را اجرایی کنم. از طیف خطوط ظریف تا خطوط درشت در این آثار وجود دارد. تابلوی طبیعت بی‌جان و یا پرتره، در واقع بهانه‌ای است برای تجربه این سبک کار و ترکیب‌بندی‌ای که با نور، سایه و بافت آن را به‌وجود آورده‌ام.

از دل این هاشورها هم می‌تواند شاخ قوچی بیرون بیاید و هم پرتره یک انسان. مساله اصلی اما همان هاشورها هستند که تلاش می‌کنم با ظریف‌ترین برخوردها و قلم‌گذاری‌های درشت‌تر آن را اجرایی کنم. این هنرمند ادامه داد: در بخش‌هایی از این تابلوها، کار را رها کردم. در تابلوی پرتره، بخش‌هایی وجود دارد که مملو از خط و بافت است و جای دیگر، کاملاً خلوت و سبک. بیشتر این بازی و ترکیب‌بندی فضاهای سبک و سنگین برایم حائز اهمیت بود.

کاوه درباره دغدغه خود در مسیر خلق این آثار هم گفت: همان‌طور که اشاره کردم، دغدغه اصلی‌ام در خلق این آثار بیشتر دغدغه‌ای فرمال و برآمده از درگیری‌ام با خط، بافت، کنتراست و نور بوده است. بعد از آن فضای حسی تابلوی پرتره مربوط به احساس زنی است که دارد اشک می‌ریزد و با دستمال اشک‌هایش را پاک می‌کند اما گویی در اوج خطوط، گم شده است. تلاش کرده‌ام تأثر این زن را با بهره‌گیری از خطوط ظریف به تصویر درآوردم. این تجربه برایم لحظه‌ای خاص را به‌وجود آورد که تبدیل به دغدغه‌ای برای خلق این اثر شد. با توجه به تجربه زیسته خودم که بخشی از آن با لحظات تلخی گذشته است، می‌توان این آثار را برگرفته از تجربه شخصی خودم هم دانست.

وی درباره برگزاری نمایشگاه «طراحی طراحی» و تأثیر آن بر شناخت فعالیت طراحان نیز تأکید کرد و گفت: این اتفاق به عقیده من اتفاق خوبی است. آخرین‌بار شاید چند سال پیش در مهمانی هنر بود که مجموعه‌ای گسترده از طراحی‌ها را می‌دیدم و حالا بعد از چند سال این فرصت مجدد فراهم شده است. اینکه می‌توانم آثار همه دوستان طراح را یکجا ببینم و سبک و سیاق هر یک را به‌صورت جداگانه دنبال کنم، برایم جذاب است. اصولاً در افتتاحیه رویدادها شرکت نمی‌کنم اما این رویداد برایم اهمیت داشت تا هم بتوانم دوستانم را ببینم و هم همه این آثار را به‌صورت یک‌جا تماشا کنم.

نمایشگاه گروهی «طراحی، طراحی» تا ۳۱ مرداد هر روز (به جز روزهای شنبه) از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی

«بی سر و صدا» ساخته شد/ رونمایی از نخستین تصویر پیمان معادی
2023-09-25T21:28:38+03:30
فیلم سینمایی «بی سر و صدا» ساخته مجیدرضا مصطفوی با پایان فیلمبرداری به زودی وارد مراحل فنی پس از تولید می‌شود.

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی

میزبانی تئاتر شهر و برج آزادی از چند نمایش جشنواره آیینی و سنتی
2023-09-25T21:28:37+03:30
مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و مجموعه تئاتر شهر میزبان چند نشست تخصصی، نمایش ویژه بانوان و نمایش های رادیویی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره بین المللی نم...

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها

استارت کنسرت های پاپ زده شد/ میزبانی سه خواننده از آذری‌ها
2023-09-25T21:28:37+03:30
فصل تازه کنسرت های موسیقی پاپ با برگزاری سه اجرای زنده سه خواننده این ژانر موسیقایی در سه شهر آذربایجان شرقی آغاز می شود.

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند

زنانی که فرار نکردند و شهید شدند/ مدافعانی که نترسیدند
2023-09-25T21:28:37+03:30
نمایش رادیویی «فرشتگان خرمشهر» به کارگردانی صادق وفایی که درباره زنان مبارز و پرستار در زمان مقاومت خرمشهر است هفته اول مهر ۱۳۹۹ همزمان با هفته دفاع مقدس از ...

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت

دست افشانی رادیو صبا در آستانه عید ولایت
2023-09-25T21:28:37+03:30
رادیو صبا به مناسبت سالروز به امامت رسیدن ولی عصر (عج) ویژه برنامه «دست افشان» را راهی آنتن می کند.

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی

تام هنکس دوباره به فضا می‌رود/ همکاری در یک نمایشگاه فضایی
2023-09-25T21:28:36+03:30
تام هنکس برای نوشتن و روایت نمایشگاه فضایی چندجانبه در لندن همکاری می‌کند.

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله

ناگفته‌های جنگ در «آرزم» روایت می‌شود/ پرداختن به یک شبهه ۱۰۰ ساله
2023-09-25T21:28:36+03:30
کارگردان مجموعه مستند «آرزم» بیان کرد که این مجموعه روایتی از جنگ دارد که تاکنون گفته نشده است.

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود

سینمای رسول ملاقلی‌پور واکاوی می‌شود
2023-09-25T21:28:36+03:30
نشست تحلیل و بررسی سینمای زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور همزمان با هفته دفاع مقدس در موزه سینما برگزار می‌شود.

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد

از همکاری با کیارستمی تا تجربه «سرهنگ ثریا»/ استعدادهایی که کشف شد
2023-09-25T21:28:36+03:30
جلیل شعبانی تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به خاطرات خود از سال‌ها فعالیت در انجمن سینمای جوانان از تأثیرگذاری این انجمن در کشف استعدادهای فیلمسازی در سینمای ایر...

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد

۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در «سینماحقیقت» شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
با پایان مهلت ارسال اثر برای حضور در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، ۶۱۵ مستند ایرانی خواستار حضور در این دوره شد.

فراخوان صندوق اعتباری هنر برای اعضای متقاضی مسکن

فراخوان صندوق اعتباری هنر  برای اعضای متقاضی مسکن
2023-09-25T21:28:35+03:30
با هدف حمایت از تأمین مسکن هنرمندان در مرحله اول، مقدمات اختصاص مسکن در شهر پرند، برای ۵۷۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر واجد شرایط دریافت مسکن که دارای فرزند هس...

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد

گزارش آماری نمایش‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر اعلام شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی مرداد و شهریور ماه ۱۴۰۲ در سالن‌های تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه رفتند، اعلام شد.

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد

شایعه بازسازی «راننده تاکسی» برای تبلیغ تاکسی آنلاین رد شد
2023-09-25T21:28:35+03:30
رابرت دنیرو و «اوبر» خبرهای منتشر شده درباره ایفای نقش «راننده تاکسی» توسط این بازیگر برای تبلیغات تلویزیونی بریتانیا را تکذیب کردند.

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران

میزبانی جشنواره «مروارید جاده ابریشم» از سینمای ایران
2023-09-25T21:28:34+03:30
بخش روزهای سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی «مروارید جاده ابریشم» تاشکند برگزار می‌شود.

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند

صدای رضا کیانیان «کمدی گمنام» را روایت می‌کند
2023-09-25T21:28:34+03:30
رضا کیانیان به عنوان صداپیشه به نمایش «کمدی گمنام» به کارگردانی علی اصغری پیوست.

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ

قدردانی از یک عمر فعالیت هنری بهزاد فراهانی در مراسم حافظ
2023-09-25T21:28:34+03:30
در بیست و دومین دوره مراسم سینمایی و تلویزیونی دنیای تصویر (تندیس حافظ) جایزه یک عمر فعالیت هنری به بهزاد فراهانی اهدا و از او قدردانی می‌شود.

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه

مستند «استوار ساقی» ساخته شد/ قصه زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه
2023-09-25T21:28:34+03:30
مستند «استوار ساقی» درباره زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه به کارگردانی میلاد محمدی در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته می‌شود.

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵

بررسی تاثیر سینمای ژاپن بر موج نو سینمای ایران در جایزه عکس ۵
2023-09-25T21:28:33+03:30
جشنواره بین المللی جایزه عکس ۵ نشست‌های تخصصی با موضوع سینما را از سوم تا نهم مهر با حضور جمعی از منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما در خانه هنرمندان برگزار می‌کند.

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز

«بچه زرنگ» به سینماها می‌آید/ رازهای جنگل اسرارآمیز
2023-09-25T21:28:33+03:30
انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری از چهارشنبه این هفته پنجم مهر ماه اکران خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»

معرفی راه‌یافتگان بخش عکس سومین دوره جشنواره «مادر»
2023-09-25T21:28:33+03:30
آثار راه یافته به بخش عکس سومین جشنواره ملی فیلم و عکس «مادر» معرفی شدند.

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»

پوستر «هتل» رونمایی شد/ «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم!؟»
2023-09-25T21:28:33+03:30
در آستانه اکران عمومی کمدی سینمایی «هتل» تازه‌ترین ساخته مسعود اطیابی، پوستر رسمی این فیلم منتشر شد.

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره

بازگشت به تئاتر با «بنگاه تئاترال»/ در تدارک اجرایی ۲ نفره
2023-09-25T21:28:32+03:30
محمدهادی عطایی با اشاره به فعالیت های جدیدش در مقام بازیگر و کارگردان از حضور در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان از ۹ مهر ماه خبر داد.

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران

فصل اول «ایلستان» تولید شد/ نگاهی به زندگی عشایر ایران
2023-09-25T21:28:32+03:30
پوستر مجموعه مستند «ایلستان» همزمان با اتمام تولید فصل اول رونمایی شد.

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز

«هایپاور» را با «منصور» مقایسه نکنید!/ انهدام ۸۷ هواپیما در ۲۰ روز
2023-09-25T21:28:32+03:30
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «هایپاور» که همزمان با هفته دفاع مقدس در گروه «هنروتجربه» روی پرده رفته است، به انتقادات نسبت به کیفیت این فیلم پاسخ داد.

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»

کنداکتور شبکه امید دفاع مقدسی شد/ پخش «مرحمت» و «صیاد دل‌ها»
2023-09-25T21:28:31+03:30
مدیر شبکه امید و کودک درباره تغییر کنداکتور این شبکه‌ها در هفته دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید

انجمن اعتصابی نویسندگان هالیوود با تهیه کنندگان به توافق رسید
2023-09-25T21:28:31+03:30
قرارداد تاریخی برای پایان دادن به اعتصاب ۱۴۶ روزه نویسندگان به دست آمد.

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره

صلاح نمی‌دانم درباره بودجه صحبت کنم/ حضور شکنر و کارلسن در جشنواره
2023-09-25T21:28:31+03:30
نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی صبح سوم مهر در مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید

جزییات جشنواره موسیقی صدا و سیما اعلام شد/ پیش‌تولید سریال‌های جدید
2023-09-25T21:28:31+03:30
جزییات «جشنواره موسیقی سنتی صدا و سیما» که قرار است ۸ تا ۱۱ مهر در کردستان برگزار شود امروز ۳ مهر طی نشستی تشریح شد.

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟

کدام هنرمندان تسهیلات رایگان بیمه تکمیلی را دریافت می‌کنند؟
2023-09-13T13:50:12+03:30
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر از ارائه تسهیلات رایگان برای اعضای بالای ۶۰ سال دارای مدرک درجه یک هنری این مجموعه تحت پوشش فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان

بنیاد ملی کتاب درو بریمور را کنار گذاشت/حمایت از اعتصاب نویسندگان
2023-09-13T13:50:12+03:30
بنیاد جایزه ملی کتاب، دعوت از درو بریمور برای میزبانی مراسم اهدای جوایز سالانه این بنیاد را پس گرفت.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)