میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، پیش از پاندمی کرونا هند سالی حدود ۲ هزار فیلم تولید میکرد اما تنها ۷ پرده برای هر یک میلیون جمعیتاش داشت که در مقایسه با ۳۰ پرده سینما در چین، ۶۸ پرده سینما در بریتانیا و ۱۲۵ پرده سینما در آمریکا به ازای یک میلیون نفر، رقم بسیار پایینی است. با بسته شدن ۱۵۰۰ سالن سینما در طی دوران پاندمی، شمار کل پردههای سینما در هند به ۹۴۲۳ پرده کاهش یافته که باید به جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری کشور سرویس بدهند.
برای رفع این مشکل، وزارت اطلاعات و مطبوعات هند وظیفه سادهسازی روند افتتاح سالنهای جدید را از طریق یک سیستم آنلاین فراهم کرده است.
گفته شده وجود مقامات نظارتی متعدد تاکنون موجب میشد تا زمانبندی برای افتتاح یک سالن جدید با مشکل روبهرو شود؛ اما حالا دولت قصد دارد تا از طریق این پنجره آنلاین این مشکل را برطرف کند تا دادن مجوز به علاقهمندان تاسیس سالن سینما راحتتر شود.
پاندمی موجب کند شدن گسترش سالنهای چندمنظوره در هند هم شد و در حالی که ۲ زنجیره بزرگ مالتی پلکسها در هند در سال ۲۰۱۹ هر یک ۶۹ پرده سینمای جدید تاسیس کرده بودند، اما این تعداد در سال ۲۰۲۱ به ۲۷ و ۴۱ مورد کاهش یافت. با ترکیب این ۲ زنجیره بزرگ با هم، قرار است از این پس سالانه ۲۰۰ پرده نمایش به پردههای نمایش هند افزوده شود.
کرونا به روند تولید فیلم نیز لطمات جدی وارد ساخت و در طول این مدت تماشاگران از داشتن فیلم محروم شدند و در دو سال گذشته تنها حدود ۲۰۰ فیلم هندی تولید شد که هرچند ابتدا برای اکران در سینما طراحی شده بودند اما به صورت دیجیتالی اکران شدند. در حالی که مستندها و سریالها به صورت دیجیتالی مخاطبان خود را دارند اما مردم بیشتر دوست دارند تا فیلم سینمایی را روی پرده بزرگ ببینند.
با بازگشایی کامل سینماهای هند، فیلمهای سینمایی با اقبال زیادی روبه رو شدهاند و فیلم RRR ساخته راجامولی در این مدت ۱۴۶ میلیون دلار فروش کرده است. فیلم KGF دوم ساخته پراشانت نیل نیز ۱۳۴ میلیون دلار فروخته است.
مقامات میگویند بازگشت مردم با این علاقه به سینماها ما را تشویق کرده تا با استفاده از تجربیات جهانی خود را به خواست مردم نزدیکتر کنیم.
منبع : خبرگزاری مهر
قدردانی از جمشید هاشمپور به پاس ۴۰ سال حضور در سینما
جزییاتی از نمایشگاه زندهیاد صادق تبریزی/ رونمایی از کتاب هنرمند
ارزیابی جشنواره کودک به دور از توهم/ اشکالی ندارد هزینه بدهیم!
پوستر نمایش بزرگ میدانی «روشنای شب تار» منتشر شد
تشریح جزئیات جشنواره «مبارک»/ افزایش بودجه ۴۰۰ درصدی داشتیم
سرپرست گروه اجتماعی شبکه دو منصوب شد
عوامل «هناس» تجلیل شدند/ قدردانی سازمان انرژی اتمی از همسر شهید
عوامل«هناس» تجلیل شدند/ قدردانی سازمان انرژی اتمی از همسر شهید
معارفه هیات امنای جدید مرکز گسترش/ فراخوان «سینماحقیقت» آماده شد
زندگی علیرضا بیرانوند پروانه نمایش گرفت/ صدور مجوز «کوچه ژاپنیها»
جیمز کامرون پس از «آواتار ۳» سکان را به دیگری میسپارد
دبیر بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان منصوب شد
دعوای داوران «میدون» نمایشی است؟/ تولیداتی که چند برابر شد
آیا «هیولاخوانی» توقیف است؟/ اشباحی که برای تئاتر تصمیم میگیرند
ملاقات با «گیل و آمارد» در تالار وحدت/ شادیانههایی از خطه گیلان
نگران موسیقی ملی ایران هستم/ انتقادهای جدی از تهیهکنندگان
«فروپاشیده» در پاریس به صحنه رفت/ درهمتنیدگی ۲ واقعه تاریخی
«ضد» به فصل سوم می رسد/ آخرین قسمت ۱۳ تیر روی آنتن
انتشار یک اثر موسیقایی به یاد مادرژاپنی شهید بابایی
تک آهنگ «رهگذر» منتشر شد/ خوانش شعری از محمد علی بهمنی
ادامه «چاقوکشی» برای اولین بار در جشنواره تورنتو دیده میشود
الزامات سرمایه گذاری روی سرود همگام با برگزاری یک جشنواره مهم
آلبوم «میریز» منتشر شد/ شنیدن یک موسیقی متفاوت
آغاز به کار نخستین تلویزیون اینترنتی شهری کشور
نمایشگاه عکس «غمی دگر» در حوزه هنری افتتاح شد
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بستری شد/ وضعیت پایدار است
انتخاب طراحان صحنه و لباس سال تئاتر ایران
«دیبیسی» چگونه از فضای مجازی به تلویزیون رسید؟/ تغییرات داریم
برادوی ماسک از چهرهها برداشت/ به خاطر هیو جکمن ماسک بزنید!
این فروش شایسته «بیصدا حلزون» نیست!/ اعتماد از دست رفته مخاطبان