میرنیوز

گفتگوی معاون سیما با دانشجویان صداوسیما/ شورش نه ولی تلاش کنید!

گفتگوی معاون سیما با دانشجویان صداوسیما/ شورش نه ولی تلاش کنید! 2022-05-24T12:03:43+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی امروز سه شنبه سوم خرداد با حضور در دانشگاه صداوسیما با دانشجویان و اساتید این دانشگاه سخن گفت.

مشکلات فارغ‌التحصیلی، به کار گرفته شدن در صداوسیما، کارآموزی در پروژه‌ها، رفع موانع تولید از جمله مباحثی بود که دانشجویان در این دیدار از معاون جدید سیما درخواست کردند.

در بخشی از این سوالات، دانشجویی هم به تهیه‌کنندگان تلویزیونی اشاره کرد که درس این حوزه را نخوانده‌اند و در نتیجه محصولشان هم خروجی مناسبی برای صداوسیما ندارد و صرفاً مبالغی کلان خرج می‌کنند.

در ادامه محسن برمهانی در سخنانی بیان کرد: من ورودی ۷۸ دانشگاه بودم و سال ۷۹ وارد کار شدم، سال ۸۱ هم به شبکه «العالم» رفتم. آن زمان فیلم می‌خریدم و می‌فروختم و تخصصی در حوزه بین‌الملل پیدا کرده بودم. دوره تحصیلم خیلی طولانی شد و خود را جزو شاگردان خوب استادان این دانشگاه نمی‌دانم.

شورش علیه سیستم نه، ولی تلاش کنید!

وی با اشاره به عناوین شغلی‌اش در صداوسیما که مورد رضایتش نبوده است مطرح کرد: در ساختار اداری سازمان باید بجنگیم و اصلاً فکر نکنیم یک عنوان شغلی مطلوب برایمان فراهم است. من مستندسازی کرده‌ام و خواستم حداقل بر همین اساس عنوان شغلی داشته باشم اما نشد. نمی‌خواهم شما را به شورش علیه سیستم وادارم (خنده جمع) ولی می‌گویم تلاشتان را بکنید.

برمهانی تصریح کرد: من الان جایی هستم که خودم باید سیستم را درست کنم و این کار را خواهم کرد. ما باید باکسی برای تولید دانشجویی داشته باشیم و حتماً برند داشته باشیم که برای شبکه‌ای مخصوص پخش شود نه اینکه برنامه‌ای تولید شود و حالا به دنبال پخش آن بگردیم. خوی و منش تولید دانشجویی باید در خود کار وجود داشته باشد.

وی درباره شهرک غزالی گفت: باید این امکان فراهم شود دانشجویان بتوانند از امکانات سازمان مثل شهرک غزالی بهره بگیرند.

برمهانی در بخش دیگر بیان کرد: من ده یا ۱۲ سال از عمر کاری‌ام را در عزلت به سر بردم چون نمی‌توانستم آنجایی که دوست داشتم کار کنم. خسته نشوید چراکه از این دانشگاه بیرون بیایید باید کلی بجنگید.

در ادامه دانشجوی دیگری با اشاره به حضور برمهانی در سازمان عنوان کرد که یکی از خرمشهرهایی که فتح شد، حضور نسل نو در صداوسیما بود و درخواست کرد: مسایل کنداکتور، مدل‌های نوین برنامه سازی، وی او دی‌ها و همه نیاز به نوعی نیازسنجی دارد و باید از دانشگاه صداوسیما به عنوان این پشتوانه استفاده شود.

برمهانی در پاسخ بیان کرد: من قبل از اینکه معاون سیما باشم مدیرکل تامین و رسانه بین‌الملل بودم. نامه‌ای به آقای اسفندیاری نوشتم و همین نکات را بیان کردم. ما مجموعه‌ای به نام مانیتورینگ و تولید محتوا داشتیم که همه از دوستان کارشناسی دانشگاه در آن حضور داشتند. این افراد به رییس سازمان تحلیل می‌دادند. بنا داریم در حوزه تامین برنامه، بین‌الملل رسانه نیروهایی به کار بگیریم. قرار است دوره‌هایی کاربردی طراحی شود و دوستان آموزش ببینند.

وی افزود: فیلمی مثل «به وقت شام» وقتی به ویتنام، آمریکای شمالی و.... فروخته شود امکان گفتمانی هم با آن‌ها ایجاد می‌کند. باید برای چنین ظرفیت نابی تلاش کرد.

انتصابی که یک تحول تاریخی در صداوسیما است

مسعود نقاش‌زاده کارگردان سینمای ایران و از استادان دانشگاه صداوسیما هم در این نشست عنوان کرد: به گمانم این انتصاب یک تحول تاریخی در سازمان است. در طول سال‌های پس از انقلاب که در مدیریت‌های مختلف منصوب شدم به ندرت دیدیم از دانش آموختگان دانشگاه مسئولین منصوب شود. اما در راس سازمان نبوده است و این فرصتی برای پیوند دانشگاه و سازمان است چیزی که به عنوان یک مشکل دیده شده و صنعت از دانشگاه بی بهره بوده است.

وی خطاب به برمهانی افزود: شما که خودتان هم در دانشگاه و هم حوزه عملیاتی سازمان بوده‌اید باید تلاش کنید که همچنان که رهبر انقلاب فرمودند دانشگاه پیشران سازمان باشد. این باید از مقیاس سخن کلان به برنامه‌ریزی تبدیل شود. فکر می‌کنم شاید با تدبیر و اهتمام شما و دکتر اسفندیاری می‌توان کارگروهی برای پیشنهادهای بهینه سازی رابطه دانشگاه و سیما تشکیل داد.

نقاش‌زاده اضافه کرد: از جمله دلایلی که دانشجویان جدی گرفته نمی‌شدند، نگاه مدیران بود. باید برخی رویکردها را دوباره تعریف کرد. امروزه بخش مهمی از ظرفیت سازمان می‌تواند با همین دانشجویان بازسازی شود. در حال حاضر دانشجویان دانشگاه از نظر تعهدات فرهنگی و دینی و همچنین تخصص قابل اعتماد هستند.

وی بر رویکرد مسأله محور تاکید و بیان کرد: اگر رویکرد مسأله محور داشته باشیم می‌توان بسیاری از مسایل مهم سازمان در عرصه سیما را مورد توجه قرار داد و برایشان راهگشایی کرد.

نقاش‌زاده مطرح کرد: حمایت مشترک سیما و دانشگاه از راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان دیگر پیشنهاد من است. در عرصه تولید مستند، آگهی، حتی برنامه‌های غیرنمایشی، انیمیشن چرا به این شرکت‌ها ورود نکنیم. منظورم از حمایت از این شرکت‌ها پرداخت پول بدون منطق نیست.

وی یادآور شد: خوشبختانه قرار است رشته فیلمنامه‌نویسی هم در کارشناسی و هم برای ارشد راه‌اندازی شود. جریان تولید فیلمنامه یکی از معضلات سازمان است و ما همیشه در این موضع منفعل بوده‌ایم و بیشتر منتظر بوده‌ایم که فیلمنامه‌هایی پیشنهاد شود. با این حال اگر برخی از این شرکت‌ها راه اندازی شوند که کارشان طراحی و تولید طرح فیلمنامه داستانی برای سیما باشد خوب است و می‌توان مشکلات را مرتفع کرد. روند ارزیابی و نظارت بر فیلمنامه‌ها در شورای طرح و برنامه سیما و سیمافیلم هم می‌تواند بازنگری شود. یکی از مشکلات رویکرد سیستمی به این آثار است.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار هنری

قدردانی از جمشید هاشم‌پور به پاس ۴۰ سال حضور در سینما

قدردانی از جمشید هاشم‌پور به پاس ۴۰ سال حضور در سینما
2022-07-05T15:37:49+04:30
مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «روز ششم» در مجتمع سینمایی صبا مال برگزار شد.

جزییاتی از نمایشگاه زنده‌یاد صادق تبریزی/ رونمایی از کتاب هنرمند

جزییاتی از نمایشگاه زنده‌یاد صادق تبریزی/ رونمایی از کتاب هنرمند
2022-07-05T15:11:10+04:30
در نشست خبری نمایشگاه زنده یاد صادق تبریزی که امروز ۱۴ تیر در نگارخانه سهراب برگزار شد، جزئیاتی از برگزاری نمایشگاه و رونمایی از کتاب آثار صادق تبریزی تشریح شد.

ارزیابی جشنواره کودک به دور از توهم/ اشکالی ندارد هزینه بدهیم!

ارزیابی جشنواره کودک به دور از توهم/ اشکالی ندارد هزینه بدهیم!
2022-07-05T15:11:09+04:30
سیدمهدی جوادی مدیرعامل فارابی تقای جایگاه بین‌المللی جشنواره حتماً مورد تاکید است اما مستلزم آن است که ابتدا جایگاه واقعی جشنواره را به دور از هر توهم خود سا...

پوستر نمایش بزرگ میدانی «روشنای شب تار» منتشر شد

پوستر نمایش بزرگ میدانی «روشنای شب تار» منتشر شد
2022-07-05T12:57:50+04:30
پوستر نمایش بزرگ میدانی «روشنای شب تار» که از عید قربان اجرای آن در بوستان ولایت تهران آغاز می‌شود، با طرحی از خانه طراحان انقلاب اسلامی منتشر شد.

تشریح جزئیات جشنواره «مبارک»/ افزایش بودجه ۴۰۰ درصدی داشتیم

تشریح جزئیات جشنواره «مبارک»/ افزایش بودجه ۴۰۰ درصدی داشتیم
2022-07-05T12:44:33+04:30
هادی حجازی فر دبیر جشنواره نمایش عروسکی جزئیات برگزاری این رویداد را تشریح و عنوان کرد در تلاش هستند تا یکی از سالن های تئاتر شهر به صورت اختصاصی به اجرای نم...

سرپرست گروه اجتماعی شبکه دو منصوب شد

سرپرست گروه اجتماعی شبکه دو منصوب شد
2022-07-05T12:17:49+04:30
مدیر شبکه دو سیما طی احکامی سرپرست گروه اجتماعی، عضو شورای راهبردی- مشورتی شبکه و مشاور مدیر شبکه را منصوب کرد.

عوامل «هناس» تجلیل شدند/ قدردانی سازمان انرژی اتمی از همسر شهید

عوامل «هناس» تجلیل شدند/ قدردانی سازمان انرژی اتمی از همسر شهید
2022-07-05T12:04:29+04:30
مراسم تجلیل از عوامل فیلم سینمایی «هناس» در سازمان انرژی اتمی کشور برگزار شد.

عوامل«هناس» تجلیل شدند/ قدردانی سازمان انرژی اتمی از همسر شهید

عوامل«هناس» تجلیل شدند/ قدردانی سازمان انرژی اتمی از همسر شهید
2022-07-05T11:51:10+04:30
مراسم تجلیل از عوامل فیلم سینمایی «هناس» در سازمان انرژی اتمی کشور برگزار شد.

معارفه هیات امنای جدید مرکز گسترش/ فراخوان «سینماحقیقت» آماده شد

معارفه هیات امنای جدید مرکز گسترش/ فراخوان «سینماحقیقت» آماده شد
2022-07-05T11:24:29+04:30
هیات امنای تازه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با حضور رئیس سازمان سینمایی معارفه شدند.

زندگی علیرضا بیرانوند پروانه نمایش گرفت/ صدور مجوز «کوچه ژاپنی‌ها»

زندگی علیرضا بیرانوند پروانه نمایش گرفت/ صدور مجوز «کوچه ژاپنی‌ها»
2022-07-05T11:11:09+04:30
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش دو فیلم سینمایی موافقت کرد.

جیمز کامرون پس از «آواتار ۳» سکان را به دیگری می‌سپارد

جیمز کامرون پس از «آواتار ۳» سکان را به دیگری می‌سپارد
2022-07-05T10:44:30+04:30
کارگردان آمریکایی گفته است ممکن است تا آخر راه با مجموعه «آواتار» نباشد و به دنبال پروژه‌های دیگری که دوست دارد برود.

دبیر بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان منصوب شد

دبیر بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان منصوب شد
2022-07-05T10:31:10+04:30
مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی محمد مهدی رحیمیان را به عنوان دبیر هنری بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان منصوب کرد.

دعوای داوران «میدون» نمایشی است؟/ تولیداتی که چند برابر شد

دعوای داوران «میدون» نمایشی است؟/ تولیداتی که چند برابر شد
2022-07-05T10:31:09+04:30
تهیه‌کننده «میدون» با اشاره به بحث‌هایی که میان داوران این مسابقه شکل می‌گیرد درباره نمایشی بودن یا نبودن آن‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

آیا «هیولاخوانی» توقیف است؟/ اشباحی که برای تئاتر تصمیم می‌گیرند

آیا «هیولاخوانی» توقیف است؟/ اشباحی که برای تئاتر تصمیم می‌گیرند
2022-07-05T08:17:50+04:30
روح‌الله جعفری با گلایه از اینکه از طرف شورای نظارت و ارزشیابی جلوی تمرین‌های نمایش «هیولاخوانی» گرفته شده است از بلاتکلیف بودن یکی دیگر از آثارش که قرار بود...

ملاقات با «گیل و آمارد» در تالار وحدت/ شادیانه‌هایی از خطه گیلان

ملاقات با «گیل و آمارد» در تالار وحدت/ شادیانه‌هایی از خطه گیلان
2022-07-05T08:17:50+04:30
ناصر وحدتی هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان به همراهی گروه «گیل و آمارد» روز یکشنبه نوزدهم تیرماه کنسرتی را در تالار وحدت تهران برگزار خواهد کرد.

نگران موسیقی ملی ایران هستم/ انتقادهای جدی از تهیه‌کنندگان

نگران موسیقی ملی ایران هستم/ انتقادهای جدی از تهیه‌کنندگان
2022-07-04T14:37:49+04:30
تعدادی از مدیران صندوق اعتباری هنر در ادامه دیدار با نامداران عرصه فرهنگ و هنر با شاهین فرهت هنرمند پیشکسوت موسیقی کشورمان دیدار کردند.

«فروپاشیده» در پاریس به صحنه رفت/ درهم‌تنیدگی ۲ واقعه تاریخی

«فروپاشیده» در پاریس به صحنه رفت/ درهم‌تنیدگی ۲ واقعه تاریخی
2022-07-04T13:57:49+04:30
نمایش «فروپاشیده» به نویسندگی و کارگردانی میلاد حسینی که درباره همزمانی ۲ واقعه تاثیرگذار تاریخی در ایران و فرانسه است، این روزها در شهر پاریس فرانسه روی صحن...

«ضد» به فصل سوم می رسد/ آخرین قسمت ۱۳ تیر روی آنتن

«ضد» به فصل سوم می رسد/ آخرین قسمت ۱۳ تیر روی آنتن
2022-07-04T13:44:29+04:30
آخرین قسمت از فصل دوم مجموعه مستند «ضد» با موضوع تاثیر سبک زندگی دیجیتال بر فرهنگ کتاب‌خوانی امشب ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.

انتشار یک اثر موسیقایی به یاد مادرژاپنی شهید بابایی

انتشار یک اثر موسیقایی به یاد مادرژاپنی شهید بابایی
2022-07-04T12:51:12+04:30
معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت درگذشت کونیکو یامامورا مادرژاپنی شهید بابایی قطعه موسیقایی را با شعر و دکلمه میلاد عرفانپور منتشر کرد.

تک آهنگ «رهگذر» منتشر شد/ خوانش شعری از محمد علی بهمنی

تک آهنگ «رهگذر» منتشر شد/ خوانش شعری از محمد علی بهمنی
2022-07-04T12:24:32+04:30
رامین حسین‌پور نوازنده، آهنگساز و خواننده موسیقی در تازه ترین فعالیت موسیقایی خود تک‌ آهنگ «رهگذر» را با شعری از محمدعلی بهمنی منتشر کرد.

ادامه «چاقوکشی» برای اولین بار در جشنواره تورنتو دیده می‌شود

ادامه «چاقوکشی» برای اولین بار در جشنواره تورنتو دیده می‌شود
2022-07-04T12:24:31+04:30
فیلم «چاقوها بیرون ۲» یا «چاقوکشی» برای اولین بار در جشنواره تورنتو ۲۰۲۲ اکران می‌شود.

الزامات سرمایه گذاری روی سرود همگام با برگزاری یک جشنواره مهم

الزامات سرمایه گذاری روی سرود همگام با برگزاری یک جشنواره مهم
2022-07-04T12:11:08+04:30
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با دست اندرکاران اولین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر، از سرود به عنوان یکی از افتخارات مردمی نهضت انقلاب اسلامی یاد کرد.

آلبوم «میریز» منتشر شد/ شنیدن یک موسیقی متفاوت

آلبوم «میریز» منتشر شد/ شنیدن یک موسیقی متفاوت
2022-07-04T11:31:13+04:30
آلبوم «میریز» از جمله آثار منتشرشده در بازار است که به تازگی با هنرمندی علی کاظمی نوازنده و پژوهشگر موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

آغاز به کار نخستین تلویزیون اینترنتی شهری کشور

آغاز به کار نخستین تلویزیون اینترنتی شهری کشور
2022-07-04T11:17:50+04:30
نخستین تلویزیون اینترنتی شهری کشور با نام «شهر تی وی» در سومین نمایشگاه شهر هوشمند ایران افتتاح شد.

نمایشگاه عکس «غمی دگر» در حوزه هنری افتتاح شد

نمایشگاه عکس «غمی دگر» در حوزه هنری افتتاح شد
2022-07-04T11:04:33+04:30
نمایشگاه عکس «غمی دگر» به مناسبت چهلمین روز حادثه متروپل، به همت خانه عکاسان ایران عصر یکشنبه ۱۲ تیر در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران حوزه هنری افتتاح شد.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بستری شد/ وضعیت پایدار است

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بستری شد/ وضعیت پایدار است
2022-07-04T09:57:52+04:30
سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت از بستری شدن جمشید جهان‌زاده بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در بیمارستان خبر داد.

انتخاب طراحان صحنه و لباس سال تئاتر ایران

انتخاب طراحان صحنه و لباس سال تئاتر ایران
2022-07-04T09:44:30+04:30
انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر با بررسی آثار نمایشی متقاضی، بهترین طراحان تئاتر را انتخاب و معرفی می‌کند.

«دی‌بی‌سی» چگونه از فضای مجازی به تلویزیون رسید؟/ تغییرات داریم

«دی‌بی‌سی» چگونه از فضای مجازی به تلویزیون رسید؟/ تغییرات داریم
2022-07-04T09:31:09+04:30
تهیه کننده مجموعه طنز تلویزیونی «دی‌بی‌سی» از ایده شکل گیری این مجموعه، بازخوردها و تغییرات آن در آینده سخن گفت.

برادوی ماسک‌ از چهره‌ها برداشت/ به خاطر هیو جکمن ماسک بزنید!

برادوی ماسک‌ از چهره‌ها برداشت/ به خاطر هیو جکمن ماسک بزنید!
2022-07-04T09:04:30+04:30
ضرورت استفاده از ماسک در سالن‌های نمایش برادوی سرانجام از بین رفت، در حالی که خطر بازیگران را تهدید می‌کند.

این فروش شایسته «بی‌صدا حلزون» نیست!/ اعتماد از دست رفته مخاطبان

این فروش شایسته «بی‌صدا حلزون» نیست!/ اعتماد از دست رفته مخاطبان
2022-07-04T08:24:30+04:30
بهرنگ دزفولی‌زاده کارگردان فیلم سینمایی «بی‌صدا حلزون» مطرح کرد که این فیلم به‌عنوان یک اثر فرهنگساز شایستگی فروش خیلی بیشتر از این را دارد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)