میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، از همان ابتدا به نظر میرسید تصمیم جشنواره کن ۲۰۲۲ برای مشارکت با تیکتاک تلاشی برای جلب توجه جوانان جهان باشد و در عین حال بتواند به نوعی برخورد فرهنگی هم منجر شود. حالا این فستیوال مطرح با چالشی بزرگ مواجه شده چون این غول رسانههای اجتماعی، استقلال هیات داوران آن را زیر سوال برده است.
ریتی پان فیلمساز مطرح سینمای هنری و نامزد دریافت جایزه اسکار که در سال ۲۰۱۹ رییس هیات داوران بخش دوربین طلایی کن هم بود، از مقام خود به عنوان رییس هیات داوران بخش رقابتی فیلمهای کوتاه تیکتاکی جشنواره کن استعفا کرد. دلیل این خروج، مشکلات او با تیکتاک سر «حفظ استقلال و قدرت هیات داوران» اعلام شد.
قرار بود این رقابت ویژه جدید به خالقان محتوا اجازه دهد با استفاده از امکاناتی که اپلیکیشن تیکتاک در اختیارشان میگذارد، فیلمی کوتاه بین ۳۰ ثانیه تا ۳ دقیقه بسازند و در انتها جایزهای هم در بخشهای جایزه بزرگ، بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین از سوی مدیر فستیوال دریافت کنند.
علاوه بر پان، هیات داوران شامل فیلمسازانی از جمله کامیل دوسلیه، باسما خلیفا و آن جلا دیابنگ میشد. خابی لیم ستاره محبوب تیکتاک هم به جمع هیات داوران اضافه شد.
اما به گفته پان، تیکتاک سعی کرد تمامیت هنری این بخش رقابتی را زیر پا بگذارد چون مدیران شرکت تلاش کردند رای هیات داوران را تغییر دهند و عناوینی که خودشان میخواستند را برنده کنند. عناوین مورد انتخاب آنها ساخته خالقان بزرگ و شناختهشده بودند و بسیاری از تولیدکنندگان کوچکتر نادیده گرفته شدند.
پان گفت تیکتاک دارد با این بخش هنری مانند یکی از پروژههای بازاریابی خود برخورد میکند و اضافه کرد: آنها باید بفهمند که هیات داوران در یک رقابت هنری، هیات داوران است، الگوریتم نیست.
پان گفت این مسئله را با تیری فرمو مدیر فستیوال مطرح کرده و او گفته اگر چنین وضعیتی وجود دارد، تصمیم استعفای او درست بوده است. فرمو همچنین به دیگر اعضای هیات داوران گفته هر جور که مایل هستند واکنش نشان دهند اما تا به حال حرفی از حذف کردن این بخش رقابتی نزده است.
منبع : خبرگزاری مهر
قدردانی از جمشید هاشمپور به پاس ۴۰ سال حضور در سینما
جزییاتی از نمایشگاه زندهیاد صادق تبریزی/ رونمایی از کتاب هنرمند
ارزیابی جشنواره کودک به دور از توهم/ اشکالی ندارد هزینه بدهیم!
پوستر نمایش بزرگ میدانی «روشنای شب تار» منتشر شد
تشریح جزئیات جشنواره «مبارک»/ افزایش بودجه ۴۰۰ درصدی داشتیم
سرپرست گروه اجتماعی شبکه دو منصوب شد
عوامل «هناس» تجلیل شدند/ قدردانی سازمان انرژی اتمی از همسر شهید
عوامل«هناس» تجلیل شدند/ قدردانی سازمان انرژی اتمی از همسر شهید
معارفه هیات امنای جدید مرکز گسترش/ فراخوان «سینماحقیقت» آماده شد
زندگی علیرضا بیرانوند پروانه نمایش گرفت/ صدور مجوز «کوچه ژاپنیها»
جیمز کامرون پس از «آواتار ۳» سکان را به دیگری میسپارد
دبیر بیست و نهمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان منصوب شد
دعوای داوران «میدون» نمایشی است؟/ تولیداتی که چند برابر شد
آیا «هیولاخوانی» توقیف است؟/ اشباحی که برای تئاتر تصمیم میگیرند
ملاقات با «گیل و آمارد» در تالار وحدت/ شادیانههایی از خطه گیلان
نگران موسیقی ملی ایران هستم/ انتقادهای جدی از تهیهکنندگان
«فروپاشیده» در پاریس به صحنه رفت/ درهمتنیدگی ۲ واقعه تاریخی
«ضد» به فصل سوم می رسد/ آخرین قسمت ۱۳ تیر روی آنتن
انتشار یک اثر موسیقایی به یاد مادرژاپنی شهید بابایی
تک آهنگ «رهگذر» منتشر شد/ خوانش شعری از محمد علی بهمنی
ادامه «چاقوکشی» برای اولین بار در جشنواره تورنتو دیده میشود
الزامات سرمایه گذاری روی سرود همگام با برگزاری یک جشنواره مهم
آلبوم «میریز» منتشر شد/ شنیدن یک موسیقی متفاوت
آغاز به کار نخستین تلویزیون اینترنتی شهری کشور
نمایشگاه عکس «غمی دگر» در حوزه هنری افتتاح شد
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بستری شد/ وضعیت پایدار است
انتخاب طراحان صحنه و لباس سال تئاتر ایران
«دیبیسی» چگونه از فضای مجازی به تلویزیون رسید؟/ تغییرات داریم
برادوی ماسک از چهرهها برداشت/ به خاطر هیو جکمن ماسک بزنید!
این فروش شایسته «بیصدا حلزون» نیست!/ اعتماد از دست رفته مخاطبان