میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، نمایش امروزی «مکبث» به کارگردانی سام گلد در برادوی پنجشنبه شب روی صحنه رفت. در این نمایش دنیل کریگ و روث نگا در نقشهای اصلی بازی میکنند. این نمایش برای بازیگرانش که تنها ۴ هفته زمان برای آماده شدن داشتند تجربه بزرگی بود اما مشکلات متعددی در این راه ایجاد شد که ابتلای کریگ به کرونا در اوایل همین ماه موجب شد تا تمرین ۱۱ روز به تعویق بیفتد. با همه اینها گروه بازیگران موفق شدند تا پیش نمایش را سر وقت در برادوی به صحنه ببرند.
کریگ در حالی که حضور تماشاگران را شگفتآور خواند گفت: اعتماد آنها واقعاً مهم است. ما میخواهیم تلاش کنیم به آنها اعتماد به نفس بدهیم تا بیایند و نمایش را ببینند.
خود گلد هم وقتی تست مایکل پاتریک تورنتون مثبت شد به جای وی در نقش لنوکس روی صحنه رفت و گفت برای بیان متنش از خوانده شدن خطوط مربوط به خودش در گوشش کمک گرفته است.
در این نمایش روث نگا در نقش لیدی مکبث ایفای نقش کرده و این همان شخصیتی است که فرانسیس مک دورمند در فیلم «تراژدی مکبث» ساخته اخیر جوئل کوئن در نقش وی ظاهر شد و نامزد اسکار هم شد.
اجرایی که پنجشنبه روی صحنه رفت پیشنمایش «مکبث» بود و اجرای اصلی از ۱۰ جولای خواهد بود. این نمایش در ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه تنظیم شده و بازیگران امیدوارند با تمرین بیشتر به اجرای خاصتری دست یابند.
این نمایش با اقبال منتقدان روبه رو نشده و در حالی که منتقد آبزرور آن را بیبرنامه و بسیار ضعیف خواند منتقد ورایتی نیز آن را نمایشی بدون کارگردانی نامید. وی نوشت: کریگ لحظات قدرتمندی دارد اما مکبث به عنوان یک ظالم تشنه قدرت را به تصویر نمیکشد. او و کارگردان هیچ تلاشی نکردهاند تا با این شخصیت یادآور رهبران سیاسی امروز شوند و این فرصتی است که از دست رفته است. در حالی که عملکرد کریگ ناقص است، بازی نگا ناامیدی بیشتری ایجاد میکند و در حالی که لیدی مکبث یکی از بهترین شخصیتهای شکسپیری است، اما نگا دور از مرکز نمایش، به سختی اثری از خود به جای میگذارد. بازی او و کریگ به صورت مشترک نیز هیچ حسی برنمیانگیزاند؛ در حالی که ازدواج این زوج هسته اصلی نمایش است، اما گلد آن را کاملاً نادیده گرفته وهمه چیز مانند یک دروغ به نظر میرسد.
منبع : خبرگزاری مهر
جزییات تازه از اولین ساخته سینمایی آهنگساز اسکاری «محمد(ص)»
نشان ویژه فرهنگستان هنر به هادی حجازیفر رسید
شبکه خبر را برای «متروپل» به خط کردیم، گفتند بس است!/ تحت فشاریم
افزایش سریالهای بیکیفیت از ترس «ماهواره»/ سند تحول خرداد میرسد
«هیچکس نخوابد» و «رخ» را میسازم/ یک مستند دیگر با موضوع ورزشی
در قضاوت عدالت را مدنظر قرار دادیم/جذابیتهای منحصر به فرد
گفتگوی معاون سیما با دانشجویان صداوسیما/ در ساختار اداری باید جنگید
گفتگوی معاون سیما با دانشجویان صداوسیما/ شورش نه ولی تلاش کنید!
کارگاه «روایت یاران» تصویرگر گوشهای از زندگی شهید جهانآرا است
ساخت ۲ پلاتوی تئاتر در خرمشهر و آبادان/ بخش خصوصی ورود کند
جشنهای آزادسازی خرمشهر لغو شد/ همدردی با داغدیدگان متروپل
از «نوبت ظفر» تا «خرمشهرها»/ «هنر» مهمترین ابزار تبیین است
برنامه پنج ساله تحولی انجمن سینمای جوانان ایران ابلاغ شد
رویکرد «امیدیه» در سال جدید/ تأکید برنامه بر کارآفرینی است
روایت سینمایی از ترور مقابل چشم همسر/ «هناس» خرداد اکران میشود
رویکرد «امیدیه» در سال جدید/ با دوره تحولی رسانه ملی تغییر کردیم
عکسهای دیده نشده از عملیات بیتالمقدس روی دیوار رفت
تشکیل شورای نظارتی در تئاتر شهر/ حل مشکلات توسط غیردولتیها
«طهران، باران بهاری» نام یک کنسرت شد/ اجرا در تالار وحدت
استعفای نمایندگان صنوف از شورای راهبردی اکران/ دلیل اختلاف چیست؟
عادت به مناسبات سرکوب در «میز»/ وقتی گفتمان اهمیت چندانی ندارد
سریال «موسی(ع)» حاتمیکیا یک «ابرپروژه» است/ خبری از توقف نیست
کارت سینما به مخاطبان ارایه میشود/ اعلام برنامه تعطیلی سینماها
افتتاح ۲ نمایشگاه جدید حوزه هنری/ عکسهای دیده نشده خرمشهر
اعلام ویژه برنامههای حوزه هنری به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر
رویا تیموریان وارد هیأت مدیره خانه تئاتر شد/ معرفی نفرات جدید
سابقه سیاه صهیونیستها در قتل خبرنگاران/ شیرین اولین قربانی نبود
زندگی دراماتیک زنان خرمشهر و جنگ در سیما/ افسانه بایگان روایت کرد
مدیر مجموعه تئاتر شهر تغییر کرد/ طاهری جایگزین گلهدارزاده شد
کمدی میسازم برای حرفهای تلخم/ «ستاره سینما» در آستانه پیش تولید