میرنیوز

تشکیل جبهه هنرمندان بدون مرز در طرح «انتقام هنر»/ اینجا هنرمندان انتقام می‌گیرند

 تشکیل جبهه هنرمندان بدون مرز در طرح «انتقام هنر»/ اینجا هنرمندان انتقام می‌گیرند 2020-12-08T10:43:15+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به فاصله کوتاهی پس از شهادت دانشمند برجسته و متعهد صنعت هسته‌ای و دفاعی کشور؛ شهید محسن فخری‌زاده به دست ایادی منحوس و جورپیشه استکبار جهانی، بار دیگر گفتمان خودجوش و مردمی «انتقام سخت» که همزمان با شهادت سردار رشید اسلام؛ سپهبد حاج قاسم سلیمانی و جمعی از یاران وفادارشان در فضای جامعه شکل گرفته و شدت یافته بود، ضریب پیدا کرد. به موازات ضریب یافتن این گفتمان مردمی و خودجوش در سپهر عمومی جامعه، جمعی از هنرمندان متعهد و دغدغه‌مند کشور نیز به تکاپو افتادند تا در تحقق این انتقام، سهم و نقشی داشته باشند و از این طریق، گامی مؤثر در راستای عمل به رسالت خود بردارند؛ طراحی و تولید آثار هنری در شاخه‌ها و رشته‌های گوناگون هنرهای تجسمی و هنرهای تصویری خصوصاً قالب‌هایی نظیر: پوستر، موشن‌گرافیک، کاریکاتور، اینفوگرافیک، کلیپ و... از جمله اقداماتی بود که به شکل واکنش سریع در دستور کار هنرمندان قرار گرفت اما این پایان ماجرا نبود.

فرهنگ و هنر , هنرهای تجسمی , انتقام سخت , سردار قاسم سلیمانی , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , شهید فخری زاده , جبهه مقاومت اسلامی ,

در ادامه، مجموعه خیریه هنر با همراهی هیئت هنر، مؤسسه رویش رسانه و حضور جمعی از هنرمندان دغدغه‌مند کشور تصمیم گرفت طرحی به نام «انتقام هنر» را اجرا کند تا به این واسطه هنرمندان نیز سهمی پایا و مؤثرتر در پازل انتقام سخت داشته باشند.

«انتقام هنر» بستری برای ثبت، نمایش، عرضه و آرشیو آن دسته از آثار هنری خلق شده در سپهر هنرهای تجسمی و تصویری است که متناسب با مفاهیمی چون: جبهه مقاومت، شهدای مقاومت و هسته‌ای به‌ویژه شهید محسن فخری‌زاده و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تولید شده‌اند.

در فراخوان این سایت آمده است: «با تولید و ارائه آثار هنری خلاقانه از جمله تصویرسازی، نقاشی دیجیتال،کاریکاتور، داستان، شعر، موشن‌گرافیک، انیمیشن و سایر محصولات فرهنگی، عشق و ارادت خود را به جبهه مقاومت، شهدای مقاومت و هسته‌ای خصوصاً شهید فخری‌زاده و سردار سلیمانی به نمایش گذارید.»

برای بررسی بیشتر ماهیت، اهداف و اهم کارکردهایی که قرار است در قالب طرح «انتقام هنر» پیگیری و محقق شود، به سراغ علی اکبر؛ مسئول خیریه هنر رفتیم و با او درباره ابعاد و وجوه مختلف این طرح به گفت‌وگو نشستیم.

فرهنگ و هنر , هنرهای تجسمی , انتقام سخت , سردار قاسم سلیمانی , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , شهید فخری زاده , جبهه مقاومت اسلامی ,

اکبر در ارتباط با ایده «انتقام هنر» و راه‌اندازی سایتی با همین نام در فضای مجازی به خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری تسنیم گفت: در موضوع شهادت حاج قاسم، کنش‌هایی داشتیم که این کنش‌ها از جنس نظامی بودند و می‌توانستند از دشمن زهر چشم بگیرند. مسأله ما این بود که آیا به جز کنش‌هایی از این دست، مردم عادی و کسانی که در فرایند انتقام نظامی مشارکتی نداشتند هم می‌توانند در این راستا کاری انجام دهند و سهمی در گرفتن انتقام خون شهدای عزیز جبهه مقاومت داشته باشند؟ پاسخ ساده این پرسش این است که بله؛ می‌توانستند برای گرفتن انتقام خون حاج قاسم و یاران شهیدشان، از مسئولین مطالبه‌گری داشته باشند اما انتقام نظامی صرف، رخدادی مقطعی بود که خاطر ما را آسوده نمی‌ساخت؛ تصور کنید انتقام سخت نظامی هم گرفته و ناوی آمریکایی منهدم شود؛ در این صورت همچنان خیال ما راحت نمی‌شود؛ از نظر ما اقداماتی پایدارتر با دامنه وسیع‌تر و در افقی بلندمدت‌تر نیاز است. به قول برخی از رفقای طنازمان تا کاخ سفید را حسینیه نکنیم، دست برنمی‌داریم.

فرهنگ و هنر , هنرهای تجسمی , انتقام سخت , سردار قاسم سلیمانی , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , شهید فخری زاده , جبهه مقاومت اسلامی ,

وی با اشاره به وظیفه و رویکردی که باید از سوی مجموعه‌های تخصصی فعال در این حوزه دنبال شود، افزود: مجموعه‌های تخصصی باید با رویکردی کنش‌گرا و نه واکنش‌گرا و در افقی بلندمدت نه کوتاه‌مدت، به این موضوع فکر کنند که با تخصصشان چه کارهایی می‌توانند انجام دهند؟ چه کارکردهای مؤثری را می‌توانند ایفا کنند؟ مثلاً تصور کنید بچه‌هایی که در حوزه اقتصاد مقاومتی فعال‌اند، واکنش‌هایی از جنس تقویت اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی داشته باشند یا هرکس با هر تخصصی در هر حیطه‌ای که فعال است، گامی مؤثر در راستای تقویت اقتدار و عظمت کشور بردارد. از این‌رو به ذهنمان رسید که جامعه هنرمندان کشور نیز باید در تحقق انتقام سخت سهمی داشته باشند و دین خود را به شهدای والامقاممان ادا کنند.

اکبر ادامه داد: در همین راستا، ما تجربه برگزاری رویدادی را با عنوان «یمن، نقش من» را در سال 1397 داشتیم؛ هدف از برگزاری آن رویداد هم این بود که هنرمندان بتوانند نقش مؤثری را در ارتباط با مسأله یمن که در آن مقطع تحت هجوم سخت عربستان قرار داشت، ایفا کنند. خوشبختانه رویداد «یمن، نقش من» مقیاسی بین‌المللی پیدا کرد و بسیاری از هنرمندان خارجی نیز در آن شرکت کردند. «انتقام هنر» هم در امتداد همان رویداد راه‌اندازی شده و هدفش این است به وظیفه‌ای که هنرمندان در پازل انتقام سخت و مبارزه با استکبار بر عهده دارند، اشاره کند. بی‌شک آحاد هنرمندان، اهالی رسانه و... در تحقق این پازل سهم دارند.

فرهنگ و هنر , هنرهای تجسمی , انتقام سخت , سردار قاسم سلیمانی , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , شهید فخری زاده , جبهه مقاومت اسلامی ,

وی در ارتباط با سایت «انتقام هنر» که به تازگی در فضای مجازی راه‌اندازی شده است و همچنین اهدافی که از قِبَل راه‌اندازی این سایت دنبال می‌شود، گفت: مهم‌ترین اهدافی که از راه‌اندازی سایت «انتقام هنر» دنبال می‌کردیم، در وهله نخست این بود که امکان دسترسی آسان به اقسام محتوای گرافیکی برای مخاطبانی که می‌خواهند آثاری را با مضمون انتقام دریافت کنند، به وجود آید؛ چراکه این آثار در بسترهایی نظیر تلگرام و اینستاگرام به دلیل ساختاری که دارند، به راحتی قابل جست‌وجو و رهگیری نیستند؛ هدف دیگری هم که در این راستا دنبال می‌کردیم معطوف به هنرمندانی بود که در این زمینه آثاری را تولید می‌کنند؛ می‌خواستیم این هنرمندان بستری معین برای عرضه و نمایش کارهایشان داشته باشند تا همگان بتوانند این آثار را مشاهده و از آنها استفاده کنند.

مسئول خیریه هنر با اشاره به سایر کارکردهایی که بر طرح «انتقام هنر» مترتب است، گفت: کارکرد مهم دیگری که از اجرای طرح «انتقام هنر» دنبال می‌کنیم، شبکه‌سازی فعالان و هنرمندانی است که نسبت به موضوع انتقام دغدغه دارند و قادرند اتفاقات مؤثری را در این راستا رقم بزنند. اکنون اسامی این افراد در سایت «انتقام هنر» ثبت شده است و ما در آینده قادر خواهیم بود به واسطه انتشار فراخوان، آنها را حول محور و اهدافی معین سازماندهی و جهت‌بخشی کنیم؛ همچنین در گام‌های بعدی کمک خواهیم کرد تا این هنرمندان با اساتید شهیر و صاحب‌نام حوزه هنرهای تجسمی مرتبط شوند و آثارشان ارتقا پیدا کند؛ در نهایت تلاش می‌کنیم جبهه‌ای مانند خبرنگاران بدون مرز که این بار ترکیب آن را هنرمندان جریان مقاومت شکل می‌دهند، ایجاد کنیم.

فرهنگ و هنر , هنرهای تجسمی , انتقام سخت , سردار قاسم سلیمانی , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , شهید فخری زاده , جبهه مقاومت اسلامی ,

اکبر در پاسخ به این پرسش که انتقام با زبان هنر چه مختصاتی دارد و چگونه قابل تحقق است، گفت: یکی از تعاریفی که درباره هنر وجود دارد این است که هنر جوششی درونی است و این جوشش درونی اگر واجد غلیان لازم باشد، می‌تواند اسباب جوشش درونی دیگران را هم رقم بزند؛ اساساً تصور می‌کنم یکی از مهم‌ترین کارکردهای هنر و رسانه همین است؛ هنر و رسانه می‌توانند روحیه مطالبه‌گری را در جامعه ایجاد و تقویت کنند؛ بسیاری از کنش‌ها و محصولات هنری و رسانه‌ای قادرند خواسته مردم را به گوش مسئولین برسانند و کارکرد اقناع‌گر و حتی هشداردهنده داشته باشند.

وی یادآور شد: فکر می‌کنم حتی بسیاری از محصولات هنری و رسانه‌ای ذاتاً می‌توانند غیظ و غضب دشمن را برانگیزند؛ هنری که ما دنبال می‌کنیم، می‌تواند ابزاری کمکی و جانبی باشد تا دیگران بتوانند بازویی برای عمل‌گری ولو نظامی در عرصه انتقام سخت داشته باشند.

مسئول خیریه هنر در پاسخ به این پرسش که شبکه‌سازی هنرمندان بین‌المللی در طرح «انتقام هنر» چگونه محقق خواهد شد، عنوان کرد: پیش‌تر با برگزاری رویدادهایی مثل: «یمن نقش من» و «عوده القرن» با تعداد قابل توجهی از هنرمندان بین‌المللی ارتباط برقرار کرده‌ایم؛ در آینده نیز با  اقداماتی نظیر برگزاری کارگاه‌های بین‌المللی، چندزبانه کردن سایت «انتقام هنر» و... این ارتباط را گسترش خواهیم داد. البته از آنجا که خیریه هنر تشکلی مردمی است و هیچ حامی مالی ندارد، شاید ما این توان را نداشته باشیم که مسابقه‌ای با جوایز نفیس برگزار کنیم اما تلاشمان این است که بتوانیم در این حوزه به تسهیل‌گری بپردازیم.

فرهنگ و هنر , هنرهای تجسمی , انتقام سخت , سردار قاسم سلیمانی , شهید سپهبد قاسم سلیمانی , شهید فخری زاده , جبهه مقاومت اسلامی ,

وی ضمن دعوت از نهادها، سازمان‌ها و خیرین برای مشارکت و ضریب‌بخشی به حرکت مردمی «انتقام هنر» خاطرنشان کرد: بدون تردید اگر نهادها، سازمان‌ها یا خیرین به این‌گونه حرکات ضریب دهند، چنین حرکاتی بیش از پیش در فضای جامعه و در مقیاس‌های ملی و بین‌المللی دیده و برجسته می‌شوند.

مسئول خیریه هنر در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان زمینه لازم برای افزایش میزان مشارکت و استقبال آحاد هنرمندان از رویدادهایی این‌چنینی را فراهم کرد، گفت: بی‌شک پایه‌ریزی برنامه‌هایی از جنس برگزاری کارگاه، مسابقات هنری، رویدادهای نوآوری باز، رویدادهایی مشابه قالب استارتاپ‌ویکندها در ساحت هنر و رسانه به همراه طراحی نظام پاداش متناسب در آن‌ها اعم از تخصیص جوایز متناسب و یا امکان دیدار با اساتید شاخص عرصه هنر، سایر بزرگان و... می‌تواند انگیزه و شور مضاعفی را برای حضور و مشارکت طیف گسترده‌ای از هنرمندان ایرانی و خارجی در چنین حرکاتی فراهم سازد.

اکبر در پایان خاطرنشان کرد: سایت «انتقام هنر» به نشانی: artrevenge.ir ذیل مجموعه خیریه هنر راه‌اندازی شده است؛ خیریه هنر نیز مجموعه‌ای مردمی به شمار می‌آید که ذیل مجموعه مردمی هیئت هنر تأسیس شده است و هیچ‌یک از این‌ها در هیچ سطح و لایه‌ای کوچک‌ترین وابستگی‌ به نهاد یا سازمانی ندارند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)