میرنیوز

اهمیت شغل خبرنگاری از منظر آیت‌ الله بهجت (ره)

 اهمیت شغل خبرنگاری از منظر آیت‌ الله بهجت (ره) 2020-08-07T13:31:02+04:30

به گزارش تسنیم، مرحوم آیت‌الله بهجت در پاسخ به خبرنگاری که قصد رفتن به حوزه علمیه داشت، می‌فرمایند: ما اینجا عالم و روحانى زیاد داریم ولى امثال شما که بتوانند حرف علما را به گوش مردم برسانند خیلى کم داریم و شما که در روزنامه کار مى‌کنید ارزش کارتان از علمایى که تبلیغ مى‌کنند کمتر نیست.

در ادامه یادداشت مرتضی نجفی قدسی روزنامه‌نگار پیشکسوت قرآنی و معارفی درباره این خاطره تقدیم می‌شود.

از آیت الله بهجت و اهمیت شغل خبرنگارى نزد ایشان خاطره‌اى بیادماندنى دارم که به نظرم براى همکاران رسانه‌اى و مطبوعاتى مى‌تواند مشوق و هدایت‌کننده باشد.

سالها پیش که من صفحه قرآن و معارف اسلامى را در روزنامه اطلاعات راه‌اندازى کرده بودم پس از چندى پدرم که یک روحانى اهل اصفهان بود از شغل من اظهار نارضایتى کرد و گفت: دوست دارم به قم بروى و درس حوزه بخوانى، البته من هم علاقه‌مند درس حوزه بودم ولى احساس مى‌کردم کارم در روزنامه اطلاعات در راستاى نشر معارف اسلامى است و آن را ترجیح مى‌دادم اما به سفارش پدر ناچار تصمیم گرفتم کارم را رها کنم و به حوزه براى درس خواندن بروم، اما تردید داشتم آیا اینکار به صلاح است یا نه؟

براى اطمینان خاطر به نزد مرحوم حضرت آیت‌الله بهجت رفتم و طرح موضوع کردم، جالب است که آیت‌الله بهجت مرا از ورود به حوزه منع کرد و فرمودند ما اینجا عالم و روحانى زیاد داریم ولى امثال شما که بتوانند حرف علما را به گوش مردم برسانند خیلى کم داریم و شما که در روزنامه کار مى‌کنید ارزش کارتان از علمایى که تبلیغ مى‌کنند کمتر نیست، چون حلقه وصل مردم و آنهایید، در تهران بمانید و کارتان را در روزنامه ادامه دهید و به پدر هم از قول من بگویید که با فلانى مشورت کردم و او گفت کارت در روزنامه خیلى مهم‌تر است و همان را ادامه بده!

در آن روز من واقعاً از روشن‌بینى آیت‌الله بهجت که مرجع سنتى و عارفى بودند تعجب کردم و باور نمى‌کردم ایشان براى کار خبرنگارى این‌قدر ارزش قائل باشند! البته پدرم نیز با شنیدن فرمایش آیت‌الله بهجت قانع شد و دیگر پیگیر قم رفتن من نشد و من هم با شوق و انگیزه بیشترى به کارم در روزنامه ادامه دادم.

مرتضى نجفى قدسى

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک یک شاعر به رئیس جمهور منتخب: «به لطف حضرت سبحان، رئیسىِ جمهور/ براى مردم ایران دوباره آمده است»

 پیام تبریک یک شاعر به رئیس جمهور منتخب: «به لطف حضرت سبحان، رئیسىِ جمهور/ براى مردم ایران دوباره آمده است»
2021-08-03T17:09:13+04:30
محمدمهدی عبدالهی تازه‌سروده خود را به مناسبت برگزاری مراسم تنفیذ آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران به این موضوع اختصاص داده است.

کتابی که سرچشمه اصلی "شروع و استمرار انقلاب اسلامی" را نشان می‌دهد

 کتابی که سرچشمه اصلی "شروع و استمرار انقلاب اسلامی" را نشان می‌دهد
2021-08-03T17:09:13+04:30
مرکز اسناد انقلاب اسلامی اثر جدیدی را منتشر کرده است که بیانگر عنصر حیاتی شروع و استمرار جریان انقلاب اسلامی است.

پرونده جنجالی اولین "قاتل سریالی زن" در ایران، امشب در تلویزیون

 پرونده جنجالی اولین "قاتل سریالی زن" در ایران، امشب در تلویزیون
2021-08-03T17:09:13+04:30
مستند «مهین» در برنامه به اضافه مستند رونمایی شده و ماجرای پرونده جنایی مهین قدیری پس از ۱۳ سال بررسی می‌شود.

زندگی چهره خاص "انقلاب اسلامی" کتاب شد؛ اخراج شده فدائیان اسلام که با امام روح الله رفیق است!

 زندگی چهره خاص "انقلاب اسلامی" کتاب شد؛ اخراج شده فدائیان اسلام که با امام روح الله رفیق است!
2021-08-03T17:09:13+04:30
مهدی عراقی جایگاه ویژه‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دارد؛ از همراهی با شهید نواب صفوی و بعد از آن اخراج از جمعیت فدائیان اسلام تا رفاقت با حاج آقا روح ال...

ماجرای فعالیت نیمه تمامی که "محمد سرور رجایی" برای کودکان برنامه‌ریزی کرده بود

 ماجرای فعالیت نیمه تمامی که "محمد سرور رجایی" برای کودکان برنامه‌ریزی کرده بود
2021-08-03T17:09:13+04:30
دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از ویژه برنامه‌ای برای کودکان خبر داد که قرار بود زیر نظر محمد سرور رجایی اجرا شود اما نیمه تمام ماند.

یادداشت خواندنی داوودی به یاد زنده‌یاد محمدسرور رجایی/ بزرگ بود و «تنها»

 یادداشت خواندنی داوودی به یاد زنده‌یاد محمدسرور رجایی/ بزرگ بود و «تنها»
2021-08-03T17:09:13+04:30
علی داوودی در یادداشتی درباره زنده‌یاد رجایی نوشت: از من بپرسند می‌گویم او انسان بود. انسان بودن بزرگترین رسالتی‌ است برای کسی که مبعوث می‌شود تا حال هم‌نوع...

حذف علی هاشمی از مسابقات وزنه برداری/ یک مدال برنز از دست رفت

حذف علی هاشمی از مسابقات وزنه برداری/ یک مدال برنز از دست رفت
2021-08-03T16:49:14+04:30
وزنه‌بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم تیم ملی ایران در بازی‌های المپیک توکیو در حالی که می توانست به مدال برنز دست یابد در حرکت دوضرب ناکام ماند و از دور رقابتها حذف شد.

علی هاشمی در یک ضرب المپیک پنجم شد/ رکورد المپیک شکست

علی هاشمی در یک ضرب المپیک پنجم شد/ رکورد المپیک شکست
2021-08-03T15:55:55+04:30
وزنه بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم ایران در حرکت یک ضرب بازی های المپیک توکیو در رده پنجم قرار گرفت. 

محمدهادی ساروی: دوست داشتم مدالی به رنگ بهتر از برنز بگیرم

محمدهادی ساروی: دوست داشتم مدالی به رنگ بهتر از برنز بگیرم
2021-08-03T15:55:54+04:30
فرنگی کار وزن ٩٧ کیلوگرم کشورمان بعد از کسب مدال برنز گفت: دوست داشتم مدالی به رنگ بهتر از برنز بگیرم.

ساروی به مدال برنز دست یافت/ نخستین مدال کشتی فرنگی کسب شد

ساروی به مدال برنز دست یافت/ نخستین مدال کشتی فرنگی کسب شد
2021-08-03T15:42:35+04:30
ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک توکیو با پیروزی در دیدار رده بندی به مدال برنز رسید.

جوانان، دین‌گریز نیستند، ما دین را خوب جلوه ندادیم / حجاب موضوعی برون‌دینی نیست

 جوانان، دین‌گریز نیستند، ما دین را خوب جلوه ندادیم / حجاب موضوعی برون‌دینی نیست
2021-08-03T15:35:56+04:30
برخی می‌گویند بحث حجاب و عفاف را از منظر برون‌دینی تبلیغ کنیم، چرا که جوانان دین‌گریز هستند. این حرفِ بسیار نادرستی است.

واشقانی: اقدامات اولیه احداث درمانگاه در جوار مسجد امام رضا انجام شد / امام جماعت باید واسط بین مردم و مسئولان باشد

 واشقانی: اقدامات اولیه احداث درمانگاه در جوار مسجد امام رضا انجام شد / امام جماعت باید واسط بین مردم و مسئولان باشد
2021-08-03T15:35:56+04:30
حجت‌الاسلام واشقانی می‌گوید امام جماعت، مدیر دینی محل است. او باید واسط بین مردم و مسئولان باشد و مشکلات منطقه را به گوش مسئولان برساند؛ اگر غیر از این باشد...

رئیس کمیته بین المللی المپیک تماشاگر مسابقات کشتی 

رئیس کمیته بین المللی المپیک تماشاگر مسابقات کشتی 
2021-08-03T15:15:56+04:30
توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک با حضور در سالن ماکوهاری از نزدیک رقابت های کشتی را پیگیری می کند.

گرایی: با یک کشتی حساب شده برنده شدم

گرایی: با یک کشتی حساب شده برنده شدم
2021-08-03T15:15:56+04:30
محمدرضا گرایی گفت: کشتی مدنظر خودم را گرفتم و با یک برنامه ریزی حساب شده توانستم راهی دیدار فینال شوم.

فینالیست‌های اوزان ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی مشخص شدند

فینالیست‌های اوزان ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی مشخص شدند
2021-08-03T15:15:55+04:30
نفرات فینالیست‌ اوزان ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی بازیهای المپیک توکیو مشخص شدند.

یک مدال برنز ایران پرید/ محمدعلی گرایی به عنوان پنجمی بسنده کرد

یک مدال برنز ایران پرید/ محمدعلی گرایی به عنوان پنجمی بسنده کرد
2021-08-03T14:49:14+04:30
ملی‌پوش وزن ۷۷ کیلوگرم تیم کشتی فرنگی ایران با شکست در دیدار رده بندی بازی‌های المپیک به عنوان پنجمی بسنده کرد.

نگاهی به زندگینامه شهید «محمود صارمی »در آستانه روز خبرنگار

نگاهی به زندگینامه شهید «محمود صارمی »در آستانه روز خبرنگار
2021-08-03T14:35:54+04:30
برنامه "«حکایت جاودانگی»پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه و در آستانه روز خبرنگار، به زندگینامه شهید«محمود صارمی» خواهد پرداخت.

جوانان جامعه دین‌گریز نیستند/ جوانان تشنه مطالب ناب و حقیقت هستند

جوانان جامعه دین‌گریز نیستند/ جوانان تشنه مطالب ناب و حقیقت هستند
2021-08-03T14:22:34+04:30
فرزانه با بیان اینکه جوانان تشنه مطالب ناب و حقیقت هستند، گفت: دین هم همان حقیقت ناب است که باید در نحوه انتقال مفاهیم دینی و شکل ارائه آن دقت شود.

عمل گرایی در سیره امام موسی صدر توسط شهین اعوانی بررسی می‌شود

عمل گرایی در سیره امام موسی صدر توسط شهین اعوانی بررسی می‌شود
2021-08-03T14:09:14+04:30
شصت‌ و هفتمین درس‌گفتار اندیشه و عمل، ۱۲مرداد ماه با موضوع «درس گفتار عمل گرایی در سیره امام موسی صدر» برگزار می‌شود.

کمک بیش از ۵ میلیارد ریالی اتحادیه کشوری به سه موسسه قرآنی

کمک بیش از ۵ میلیارد ریالی اتحادیه کشوری به سه موسسه قرآنی
2021-08-03T13:55:54+04:30
مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در صدر دریافت بودجه‌های قرآنی بخش مردمی قرار گرفت.

هیات آیین حسینی(ع) برای جذب «خادمین رسانه‌ای» فراخوان داد

هیات آیین حسینی(ع) برای جذب «خادمین رسانه‌ای» فراخوان داد
2021-08-03T13:42:34+04:30
هیات آیین حسینی(ع) تحت اشراف میثم مطیعی، طی فراخوانی به منظور جذب حداکثری خادمین رسانه ای از علاقمندان و فعالان رسانه ای دعوت به عمل آورد.

نشست علمی تحولات آکادمیک دین پژوهی برگزار می‌شود

نشست علمی تحولات آکادمیک دین پژوهی برگزار می‌شود
2021-08-03T13:42:33+04:30
نشست علمی تحولات آکادمیک دین پژوهی با بررسی آثار آکادمی دین آمریکا به همت دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی برگزار می‌شود.

محمدرضا گرایی فینالیست شد

محمدرضا گرایی فینالیست شد
2021-08-03T13:29:14+04:30
ملی‌پوش وزن ۶۷ کیلوگرم تیم کشتی فرنگی ایران با پیروزی در مرحله نیمه نهایی در بازی‌های المپیک توکیو به فینال راه یافت.

تا همیشه بابت المپیک توکیو می‌سوزم/ با آن یک ضربه زندگی‌ام را باختم

تا همیشه بابت المپیک توکیو می‌سوزم/ با آن یک ضربه زندگی‌ام را باختم
2021-08-03T12:49:14+04:30
ملی پوش شمشیربازی ایران در المپیک توکیو که عملکرد بدون انتقادی داشت با تاکید بر اینکه زندگی اش قمار است، گفت: تا همیشه بابت این المپیک می سوزم.

چرا کتاب دهمین کالای پرفروش یک پلتفرم مجازی شد؟

 چرا کتاب دهمین کالای پرفروش یک پلتفرم مجازی شد؟
2021-08-03T12:42:37+04:30
یگی از پلتفرم‌های مجازی در گزارش فروش سال ۹۹ خود از کتاب به عنوان دهمین کالای پرفروش نام برده است؛ این در حالی است که در بازار فیزیکی چنین نیست و کتاب همچنا...

زمزمه‌های افزایش قیمت نوشت‌افزار در آستانه سال تحصیلی جدید/ چشم امید تولیدکنندگان به دولت جدید است

 زمزمه‌های افزایش قیمت نوشت‌افزار در آستانه سال تحصیلی جدید/ چشم امید تولیدکنندگان به دولت جدید است
2021-08-03T12:42:37+04:30
در حالی که تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی در یک سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و مشخص نبودن سیاست‌های دولت در قبال بازگشایی مدارس، در رکود به سر می‌برند، چشم ...

تغییر مدیریت خواسته اکثر خانواده تکواندوست/ نخبگان خانه نشینند

تغییر مدیریت خواسته اکثر خانواده تکواندوست/ نخبگان خانه نشینند
2021-08-03T11:15:55+04:30
رئیس انجمن صنفی کانون تکواندوکاران ایران گفت: رئیس فدراسیون تکواندو و کمیته فنی که انتصاب شده از سوی وی می‌باشند شرایط فنی و اجرایی لازم برای تصمیم گیری در خ...

کتاب «قیام و قلم» از سوی هیأت رزمندگان اسلام منتشر شد

کتاب «قیام و قلم» از سوی هیأت رزمندگان اسلام منتشر شد
2021-08-03T11:15:55+04:30
در آستانه ماه محرم هیأت رزمندگان اسلام کتاب «قیام و قلم» مجموعه نوحه‌های عاشورایی را براساس اشعار و نغمه‌سرایی‌های شعرای آئینی منتشر کرد.

نقش روضه‌های خانگی در تربیت اصولی فرزندان

نقش روضه‌های خانگی در تربیت اصولی فرزندان
2021-08-03T11:15:54+04:30
آئین رونمایی از صندوقچه روضه خانگی توسط خانه ماهد و عقیق با همراهی جامعه ایمانی مشعر، در محل حرم مطهر امامزاده صالح (ع) تهران برگزار شد.

حمایت سازمان اوقاف از ۳۵ هزار هیئت و مسجد در محرم ۱۴۰۰

حمایت سازمان اوقاف از ۳۵ هزار هیئت و مسجد در محرم ۱۴۰۰
2021-08-03T11:15:54+04:30
حجت‌الاسلام غلامرضا عادل گفت: در محرم امسال از ۲۵ هزار هیئت مذهبی و ۱۰ هزار مسجد با مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در قالب طرح شمیم حسینی حمایت خواهد شد.
X فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)