میرنیوز

مخالفت موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) با تغییر نام روز ۱۴ خرداد

مخالفت موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) با تغییر نام روز ۱۴ خرداد 2020-06-07T11:57:51+04:30

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ایام سی و یکمین سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (س)، حجت الاسلام سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی یادداشتی با بیان اینکه «تا کنون شاهد ۴ دهه برجسته در توانمند سازی نظام اسلامی از مسیر هدایت‌های رهبری و حکمت ورزی برای صیانت از عظمت اسلام، مسلمانان و ملت شریف ایران و توانمند سازی کشور در خلق ارزش‌های بزرگ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و البته قدرت نظامی و شکل گیری قوت و قدرت ایران اسلامی بوده ایم» پیشنهاد کرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه آتی نسبت به تصویب و نامگذاری روز ۱۴ خرداد به عنوان «روز ملی حکمت، رهبری و توانایی» در تقویم رسمی کشور اقدام کند.

در پی طرح این پیشنهاد حمید انصاری، قائم مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن نقد پیشنهاد یاد شده، مخالفت قطعی مؤسسه تنظیم و نشر آثار و ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با اجرای چنین پیشنهادی را اعلام کرد.

متن این نامه بدین شرح است:

بسمه تعالی

اندیشمند متعهد جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر سعید رضا عاملی

دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی

سلام علیکم؛

احتراماً از آنجا که در روز ۱۵ خرداد جاری مطلبی به تفصیل از جنابعالی در رسانه‌ها منتشر شده است که که طی آن پیشنهاد نام گذاری روز ۱۴ خرداد را به نام «روز ملی حکمت، رهبری و توانایی» مطرح فرموده اید و خواسته اید که این موضوع در جلسه آتی شورای انقلاب فرهنگی و از مسیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب شود. به لحاظ حسیاسیت فراوان و اهمیت موضوع لازم می دانم مراتب ذیل را معروض دارم:

اولاً، مناسب‌تر آن بود که قبل از اعلام عمومی این پیشنهاد، نظر مراکز مسئول در همین زمینه استفسار می‌شد. مستحضر می‌باشید که ستادی قانونی و متشکل از نمایندگان کلیه ارکان و قوای نظام و نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی و فرهنگی کشور تحت عنوان ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (سلام الله علیه) مسئولیت سیاستگذاری کلیه برنامه‌های مرتبط با بزرگداشت ۱۴ خرداد و از جمله تعیین شعارها، نامگذاری‌ها و اولویت رویکردهای مراسم هر سال را بر عهده دارد.

ثانیاً، اظهار نظر در رابطه با نامگذاری های مرتبط با حضرت امام به موجب آئین نامه‌های قانون نحوه حفظ یاد و آثار حضرت امام خمینی (رض) و قوانین برنامه پنج ساله و قانون احکام دائمی برنامه‌های پنج ساله کشور بر عهده مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) می‌باشد، که با توجه به اینکه خواسته اید موضوع در جلسه آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و تصویب شود، تا کنون هیچگونه استعلام نظری از دو نهاد مذکور به عمل نیامده است.

ثانیاً، روز ۱۴ خرداد به خاطر مصادف بودن با سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی روز متعلق به امام خمینی و روز بزرگداشت بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران است. پیشنهاد جنابعالی ناخواسته به معنای تغییر نام این روز از روز بزرگداشت امام خمینی به عنوانی دیگر تحت نام «روز ملی حکمت، رهبری و توانایی»! است.

گذشته از اینکه در عنوان پیشنهادی مذکور ترتیب و تناسب عناوین سه گانه از مجموعه عناوین مهم متعدد دیگری که در همین رابطه شاید با اولویتهای بالاتر قابل جایگزین می‌بودند جای تأمل دارد، نفس این موضوع که نام روز اختصاص یافته به بزرگداشت کسی که انحصارا شأن بنیانگذاری کل نظام جمهوری اسلامی و شأن طراحی و معماری اساس انقلاب اسلامی و به پیروزی رساندن آن را دارد و کسی که بعنوان بنیان گذار و نخستین رهبری که تمامیت شکل گیری ساختار نظام و قوانین بنیادین آن در دوران زعامت وی به وقوع پیوسته است، به نامی دیگر تغییر یابد از جنبه‌های مختلف غیر قابل توجیه است و حتی می‌تواند مورد سو استفاده مغرضان نیز قرار بگیرد.

جنابعالی بهتر از بنده می‌دانید که نام گذاریهای رسمی و ملی که جنبه نمادین دارند به تناسب گستره مفاهیم نام‌ها و عناوینشان، اولویتها و رویکردهای بعدی را برای این مناسبت‌ها تعیین می‌کنند. اگر پیشنهاد جنابعالی عملی شود به معنای آن است که همین مقدار اندکی که دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای کشور در خردادماه و روز ۱۴ خرداد به موضوع نقش امام خمینی و زندگی و اندیشه و وصایا و آثار ایشان می‌پردازند کاملاً کمرنگ و بلکه تعطیل شود و به جای آن موضوعات عناوین سه گانه مطلق و کلی مذکور که قابلیت طرح هر رویکرد و نگاه و شعاری ذیل آن را دارا می‌باشند جایگزین آن گردد و یاد و نام امام خمینی در تنها مناسبت سالانه ای که در حال حاضر به صورت اختصاصی به نام ایشان شناخته می‌شود کاملاً به حاشیه رود. مطمئن هستم که جنابعالی به چنین امری هرگز راضی نمی‌باشید.

ضمناً پیشنهاد مذکور با این سیاست روشن ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب نیز منافات دارد که خطاب به دست‌اندرکاران برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی فرمودند: «اساس کار شما در این است که نام و یاد امام را در متن نظام و انقلاب زنده نگه دارید و اجازه ندهید که حتی اندکی به حاشیه رانده شود» و یا آنجا که فرمودند: «هر سال روز چهاردهم خرداد فرصتی است برای این که ملت ایران بار دیگر وفاداری خود را به اصول و آرمانهای امام بزرگوار ابراز کند. اگرچه اظهار اخلاص و پیوند دل‌های مردم با آن شخصیت برجسته و فراموش نشدنی تاریخِ ما، در مراسم بسیاری در طول سال بروز پیدا می‌کند، اما چهاردهم خرداد خصوصیتی دارد؛ همراه با خاطره غم انگیز فقدان این نعمت بزرگ الهی از میان ما؛ لذا در چنین روزی دل‌های آگاه، بیشتر از همیشه احساس می‌کنند که باید پیوند و وفاداری خود را با بنیان مستحکمی که آن معمارِ بزرگ انقلاب در این سرزمین بنا نهاد، تجدید و ابراز کنند» با تأکید بر اینکه این فرازها تنها نمونه‌ای از دهها فرمایشاتی است که معظم له در باب وجوب زنده و نمایان نگه داشتن یاد و نام و اندیشه حضرت امام خمینی در سیاستگذاری‌های نظام و خصوصاً در برنامه‌های ۱۴ خرداد ایراد فرموده اند. چنانکه ایشان با صراحت فرموده اند: «برگزاری مراسم سالگرد حضرت امام قدس سره الشریف مسأله مهم و لازمی است و در حقیقت جز شعائر اسلامی نظام محسوب می‌شود. لذا باید با مشخص کردن اهدافِ مرحله‌ای این مراسم، پیام متناسب با اقتضای زمان از اندیشه‌های ناب امام به مسلمانان و میهمانان شرکت کننده در مراسم سالگرد امام ارائه شود»

بنا بر این، روز ۱۴ خرداد و بزرگداشت امام خمینی در این روز در زمره شعائر انقلاب اسلامی است؛ بزرگداشت شعائر فی نفسه و جدای از وجوب پرداختن عمیق به پیام‌ها و محتوای شعائر اهمیت دارد. حذف نام‌ها و شعائر زمینه را برای تحریف و جایگزینی محتواها و پیام‌ها آسان می‌سازد. بی دلیل و بی حکمت نیست که علی رغم این واقعیت که روز شهادت امام متقین حضرت امام علی (صلوات الله علیه) روز آغاز امامت امام مجتبی (علیه السلام) و روز عاشورا روز آغاز امامت حضرت زین العابدین (علیه السلام) و روز وفات امام جعفر صادق (علیه السلام) روز آغاز امامت حضرت موسی کاظم (علیه السلام) می‌باشد اما این واقعیت هیچگاه در تاریخ تشیع باعث نشده است که نام و اختصاصات این روزها تحت الشعاع واقعیت مذکور قرار گرفته و برنامه‌ها و عناوین دوگانه‌ای در این مناسبت‌ها مطرح گردد. پرداختن به امامت و زندگی جانشینان به مناسبت‌های اختصاصی دیگر موکول شده است.

برای نامگذاری و پرداختن به مقولات سه گانه ارزشمندی که در پیشنهاد جنابعالی آمده است مناسبت‌های فراوان دیگری در طول سال و تقویم مناسبتی کشور وجود دارد، از جمله ده روز ایام الله فجر انقلاب اسلامی که اتفاقاً همه ساله شورای محترم هماهنگی تبلیغات اسلامی به تناسب اولویتهای روز، این ایام را نام گذاری می‌کنند.

علی هذا با عنایت به مطالب فوق ضمن عذرخواهی از اینکه با توجه به اعلان عمومی پیشنهاد جنابعالی به عنوان مقام رسمی، ناگزیر از انتشار این نامه همزمان با ارسال آن برای حضرتعالی می‌باشیم، نظر رسمی مؤسسه و ستاد بزرگداشت حضرت امام (طبق استعلامی که از دبیر محترم ستاد داشته ایم) مبنی بر مخالفت قطعی با پیشنهاد تغییر نام روز ۱۴ خرداد را اعلام داشته و معتقدیم که همانگونه که در سی و یک سال گذشته مبنای اعلام و عمل بوده است روز ۱۴ خرداد باید برای همیشه به عنوان روز ملی بزرگداشت امام خمینی (س) بدون هیچ قید و پیشوند و پسوندی باشد. البته بدیهی است که در پرتو این نام علاوه بر مراسم با شکوه بزرگداشت که در حقیقت تجدید میثاق با آرمانهای حضرت امام و تجدید بیعتّ با جانشین شایسته ایشان می‌باشد، اهتمام به معرفی اندیشه و مکتب و سیره و شخصیت حضرت امام و همچنین پرداختن به مقولات فراوان ارزشهای مهم دینی و انقلابی و عقیدتی که در اندیشه و سیره امام خمینی مطرح بوده اند، و از جمله سه عنوان مطرح شده در پیشنهاد جنابعالی، وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و برنامه‌های ستاد می‌باشد.

هرچند که در حال حاضر ایام الله ۱۴ و ۱۵ خرداد به ترتیب تحت عنوان «سالروز رحلت حضرت امام خمینی» و «سالروز قیام ۱۵ خرداد» در تقاویم رسمی کشور بعنوان تعطیل رسمی و شناخته شده می‌باشند، اما چنانچه تصویب نام این روز به عنوان روز ملی را در شورایعالی انقلاب فرهنگی لازم می‌دانید که اتفاقاً اقدام بسیار بجا و مورد درخواست اکید مؤسسه و ستاد بزرگداشت حضرت امام نیز هست خواهشمند است موضوع تصویب ثبت روز ملی ۱۴ خرداد را با نام «روز ملی بزرگداشت امام خمینی» در دستور کار شورایعالی انقلاب فرهنگی قرار دهید تا تثبیت نام این روز علاوه بر قوانین و آئین نامه‌های جاری آن، در مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز قرار گیرد.

با آرزوی سلامتی و موفقیت و اعتذار مجدد

حمید انصاری

قائم مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س)

۱۸ خرداد ۱۳۹۹

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)