میرنیوز

جشنواره هنرهای تجسمی فجر با پیام فرشچیان آغاز شد

 جشنواره هنرهای تجسمی فجر با پیام فرشچیان آغاز شد 2024-01-29T14:35:03+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم، افتتاحیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با برپایی نمایشگاه‌های «مفاخر هنرهای تجسمی به روایت موزه هنرهای معاصر تهران» و «آینه در آینه 3» با حضور محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ، جمعی از هنرمندان و هنردوستان عصر یکشنبه هشتم بهمن ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

بخش مفاخر هنرهای تجسمی و آینه در آینه 3 شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین نیرومند مشاور وزیر فرهنگ در امور هنری و سینمایی، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، امیر عبدالحسینی دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، محسن شریفی مشاور اجرایی معاونت امور هنری، امین مؤیدی مشاور برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری، مسعود زنده روح کرمانی دبیر هنری فجر شانزدهم، جعفر واحدی دبیر اجرایی این رویداد هنری، محمد زرویی نصرآباد سرپرست مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، شعیب حسینی مقدم قائم‌مقام سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران و جمع دیگری از مسئولان و مدیران فرهنگی، دست‌اندرکاران جشنواره شانزدهم، هنرمندان و هنردوستان در مهم‌ترین موزه هنری غرب آسیا برگزار شد.

محمدحسین عطارچیان، محمدعلی کشاورز، عبدالحمید قدیریان، رضا بانگیز، سیدعباس میرهاشمی، بهمن عبدی، محمد خزایی، محمد روح‌الامین، نادر قشقایی، هاجر سلیمی‌نمین، محمدرضا شریف‌زاده، صابر شیخ رضایی، مهین‌دخت سالک مهدوی، خشایار قاضی‌زاده، مهران هوشیار، سعید محمودی ازناوه، بهرام عظیمی، محمدعلی سجادی، حجت‌الله عسگری، احمد عابدینی و... از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند. 

این مراسم که اجرای آن را بهرام عظیمی برعهده داشت، با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط مسعود گرجی قاری بین‌المللی، پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و نمایش کلیپی از غزه آغاز شد.

بهرام عظیمی در ابتدای مراسم با اشاره به جایگاه ویژه موزه هنرهای معاصر تهران گفت: خیلی از بزرگان هنرهای تجسمی و هنرهای دیگر اینجا جایزه گرفتند و کارهایشان به نمایش درآمد. کلاس و سطح موزه هنرهای معاصر تهران، ویژه است و باید قدر آن را بدانیم.

سپس امیر عبدالحسینی دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در سخنانی بیان کرد: دفتر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به همراهی چهره‌ها و سرآمدان هنرهای تجسمی آراسته و با حضور استادان هنر و هنرمندان شریف هنرهای تجسمی ایران اسلامی گشوده شد. سرآغاز این دفتر به «هنر نوآور، خلاق، وحدت‌بخش و امیدآفرین» اختصاص یافت تا ارزش‌های هنری برآمده از اندیشه خلاق و نگاه نوآور هنرمندان این رویداد بر دل پرامید نظاره‌گران آثارشان بنشیند و بر همدلی اهالی فضل و فرهنگ و دانش و هنر بیافزاید.

عبدالحسینی ادامه داد: اقبال و استقبال کمی و کیفی اهالی هنرهای تجسمی برگ زرین دیگری در دفتر جشنواره شانزدهم شد و در ادامه نیز حضور جامعه دانشگاهی در کنار جامعه حرفه‌ای هنر بر کیفیت آن افزود تا دستاوردهای درخشان هنرهای تجسمی معاصر به شایستگی ارائه شود. ارسال ده هزار و 76 اثر از سه هزار و 429 هنرمند در تمام بخش‌های جشنواره شانزدهم و گردآوری هشت هزار و 597 اثر در بخش نمایشگاه‌های استانی با عنوان تجسم هنر از ظرفیت گسترده هنرهای تجسمی کشور حکایت دارد.

عبدالحسینی عنوان کرد: در این میان 771 اثر از 517 هنرمند در مؤسسه فرهنگی هنری صبا به نمایش گذاشته شده که در کنار بخش‌های دیگر جشنواره روز سه‌شنبه 10 بهمن به روی هنرمندان و هنردوستان گشوده خواهد شد. در بخش تجسم هنر نیز در مجموع یک‌هزار و 539 اثر از 420 هنرمند در 32 استان کشور ارائه شده است.

دبیر شانزدهمین جشنواره تجسمی فجر با اشاره به حضور چهره‌های شاخص هنر در تهران و سایر استان‌ها و حضور بانوان هنرمند در تمام بخش‌ها، توضیح داد: افزوده‌شدن بخش‌های دیوارنگاری شهری با 40 اثر، ناشران کتاب‌های تجسمی با معرفی بیش از 150 عنوان کتاب و شکل‌گیری بازار هنر شامل 112 اثر از 92 هنرمند، از نقاط عطف شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر برشمرده می‌شود.

عبدالحسینی در ادامه گفت: امروز این دفتر، سرشار از نقش و رنگ و طرح و حجم در پیش روی استادان، هنرمندان، دانشجویان، پژوهشگران و هنردوستان گسترده است تا آثار ارزشمندی در بخش‌ها و گرایش‌های مختلف هنرهای تجسمی معاصر را به نمایش بگذارد. آثاری که از ذهن پویا، نگاه نافذ، جان شیفته، دل پر نور و روح صیقل یافته هنرمندان تجسمی برآمده و با رنگ‌های بیکران بر دیوارهای نمایشگاهی جشنواره در موزه هنرهای معاصر تهران و مؤسسه فرهنگی هنری صبا خوش نشسته است.

او اظهار کرد: مفاخر هنرهای تجسمی به روایت موزه هنرهای معاصر تهران آغازگر جشنواره شانزدهم شده تا شروع جشنواره به نام بزرگان هنر مزین شود؛ مفاخری که در ادوار گذشته نشان عالی جشنواره را دریافت کرده‌اند و یا در این دوره و دوره‎های بعد، جشنواره هنرهای تجسمی نشان عالی فجر را دریافت خواهند کرد.

عبدالحسینی افزود: در این بخش 70 اثر از 55 ستاره درخشان هنر از گنجینه موزه هنرهای معاصر رخ نموده و زینت‌بخش جشنواره شانزدهم شده است. در ادامه نیز 5 اثر از 2 هنرمند صاحب‌نام و تأثیرگذاری به‌نمایش‌درآمده که به‌تازگی آسمانی شده‌اند تا یاد و نامشان در جشنواره شانزدهم جاری شود. زنده‌یادان جلال شباهنگی و منوچهر صفرزاده. روحشان شاد.

عبدالحسینی در پایان سخنانش گفت: بخش «آینه در آینه» که از 2 سال گذشته با تدبیر سید عباس میرهاشمی دبیرکل چند دوره از جشنواره فجر به ساختار این رویداد افزوده شده، پس از مروری بر نقاشی‌های انقلاب در دوره چهاردهم و نمایش عکس‌های انقلاب در دوره پانزدهم، در قدمی دیگر به مروری بر پوسترهای شاخص سال‌های انقلاب اسلامی ایران پرداخته و 98 پوستر از آن روزگار را شامل می‌شود.

در ادامه مراسم محمد خراسانی زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی و رئیس شورای سیاستگزاری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: در آستانه جشن‌های دهه فجر، با افتخار اعلام می‌کنم به بزرگ‌ترین جشن انقلاب اسلامی خوش آمدید. جشنواره هنرهای تجسمی فجر اینجا وسعتی بی‌نظیر دارد؛ چراکه این‌قدر پرتراکم و پرتلاطم است که قابل‌مقایسه با هیچ‌یک از رویدادهای هنری نیست. این ظرفیت پرشمار و بی‌نظیر امسال در شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، خود را به‌خوبی نمایان ساخته است.

خراسانی‌زاده بیان کرد: تأکید داشتیم جشنواره باید جشن مشترک همه هنرمندان با هر رویکرد، سلیقه و ذائقه‌ای باشد و افتخار می‌کنم به دستان یکایک شما هنرمندان عزیز بوسه بزنم تا این امر محقق شود. همه با هم و در کنار هم بدون درنظرگرفتن دیدگاه‌های متفاوت، خلاقیت هنرمندان پیش‌کسوت و جوانان را به نظاره بنشینیم.

خراسانی‌زاده با اشاره به صحبت‌های بهرام عظیمی درباره جایگاه موزه هنرهای معاصر تهران گفت: موزه هنرهای معاصر تهران یکی از پشتوانه‌های جشنواره هنرهای تجسمی فجر است و البته دیگر پشتوانه ما هنرمندانی هستند که در این جمع حضور دارند. این‌ها همه بخشی از کمیت‌هاست اما درباره کیفیت شما قضاوت کنید. از امیر عبدالحسینی تشکر می‌کنم که پای‌کار ایستاد تا با هم مسیری را شروع کنیم و آغوشمان برای عموم هنرمندان با هر طرز فکری که بخواهند زیر پرچم کشورشان کار کنند، باز است.

جشنواره هنرهای تجسمی فجر ,

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نقل داستانی درباره اهمیت همدلی و دوستی در شرایط سخت، بیان کرد: کشور ما تحت اشغال نیست، اما دشمنانی دارد و ما در حال گذراندن شرایط تحریم هستیم. در چنین شرایطی ارزش واقعی همدلی‌ها و همراهی‌ها مشخص می‌شود.

او ادامه داد: من این قصه را بهانه کردم تا از کسانی که سال گذشته در بحران، دست مجموعه وزارت فرهنگ، معاونت امور هنری و اداره کل هنرهای تجسمی را گرفتند و همراهی کردند، تشکر کنم. بخصوص از برادر عزیزم سید عباس میرهاشمی که سال گذشته دبیرکلی این جشنواره را برعهده داشت.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درحالی‌که همه تلاش می‌کنند فروغ جشنواره‌های انقلاب اسلامی را کم‌رنگ کنند، از تمام کسانی که در این رویدادها شرکت کردند، تشکر می‌کنم. حضور تک‌تک کسانی که در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنند حال کسانی را به انسان می‌دهد که در بحران‌ها کشورشان را فراموش نکردند و همدلی‌ها را از یاد نبردند، دوست‌داشتن‌ها را زیر پا نگذاشتند و ایثار کردند تا امید را در میان مردم رواج دهند.

سالاری همچنین اظهار کرد: از محمد خراسانی‌زاده، امیر عبدالحسینی و همه دبیران، داوران و کسانی که در جشنواره شانزدهم حضور یافتند، تشکر می‌کنم. فروغ در جشنواره هنرهای تجسمی فجر به برکت حضور شمع وجود تک‌تک هنرمندانی است که در آن حضور دارند. این جشنواره متعلق به شخص و یا دولت نیست، بلکه چشم امید هنرمندان بسیاری است که از گذشته تا حال برای این نهال زحمت کشیدند و این درخت را شانزده‌ساله کردند.

معاون امور هنری در پایان گفت: امیدوارم شاهد جشنواره‌ای باشیم که ریشه آن در ایران و ساقه و شاخ و برگش در تمام جهان سایه‌افکن باشد.

در ادامه، بهرام عظیمی نسبت به میزان جایزه‌های جشنواره واکنش نشان داد و گفت: 14 سال پیش در جشنواره‌ای چهار سکه جایزه گرفتم که ارزش آن چهار میلیون تومان و بسیار زیاد بود و پارسال در جشنواره‌ای جایزه گرفتم که جایزه‌اش چهار میلیون تومان بود و واقعاً از این موضوع ناراحت شدم؛ چون جایزه خیلی مهم است. از آقای سالاری و خراسانی‌زاده خواهش می‌کنم که جایزه جشنواره را افزایش دهید.

جشنواره هنرهای تجسمی فجر ,

در ادامه، مسعود زنده روح کرمانی دبیر هنری جشنواره شانزدهم پیام محمود فرشچیان، هنرمند شاخص عرصه هنرهای تجسمی را به شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر قرائت کرد گفت: بسیار مفتخرم که قرائت پیام استادی بزرگ نصیبم شد.

به نام خداوند جان و خرد

هنرهای تجسمی گنجینه ارزشمندی از تاریخ و فرهنگ و هویت ایران اسلامی است. طراحان، نقاشان، خوشنویسان، نگارگران، تصویرسازان، سفالگران و سایر هنرمندان عرصه طرح و نقش و حجم و تصویر، سنت‌های هنری گذشتگان را با نگاهی معاصر به تصویر می‌کشند و برای آیندگان ماندگار می‌کنند. جشنواره هنرهای تجسمی فجر به‌عنوان گسترده‌ترین جشنواره هنری کشور بستری است تا استادان هنر و جوانان هنرمند دستاوردهای هنری خود را ارائه و برگ دیگری به تاریخ شکوهمند فرهنگ ایران اسلامی افزون کنند. اکنون که این رویداد به شایستگی در گام شانزدهم خود قرار گرفته است، قدردان استادان، هنرمندان، دبیران، داوران و شرکت‌کنندگان آن هستم و دست تمام خادمین هنرهای تجسمی را به گرمی می‌فشارم. به‌ویژه برای جوانان هنرمند حاضر در این رویداد که در اعتلای این هنر شریف می‌کوشند سلامتی و توفیق روزافزون آرزو دارم.

در پایان مراسم افتتاحیه نمایشگاه‌های «مفاخر هنرهای تجسمی به روایت موزه هنرهای معاصر تهران» و «آینه در آینه 3» در نگارخانه‌های موزه افتتاح شد.

در بخش مفاخر هنرهای تجسمی بیش از 75 اثر از 57 هنرمند و در بخش آینه در آینه 3، 95 اثر از 27 هنرمند به‌ نمایش‌ درآمده است. در این نمایشگاه، آثار هنرمندانی چون حسین محجوبی، ابوالقاسم سعیدی، محمدحسین حلیمی، محمدعلی رجبی، ناصر اویسی، یعقوب امدادیان، جلیل رسولی، کاظم چلیپا، حبیب‌الله صادقی، حبیب‌الله آیت الهی، نصرالله افجه‌ای، حسین خسروجردی، جلال شباهنگی، فرح اصولی، گیزلاوارگا سینایی، ابوالفضل عالی، حمید شریفی آل هاشم، مرتضی کاتوزیان، محمد خزایی، کوروش شیشه‌گران، بهزاد شیشه‌گران، اسماعیل شیشه‌گران، مصطفی گودرزی، علیرضا عمومی و... به نمایش درآمده است.

آیین گشایش نمایشگاه بخش‌های رقابتی جشنواره (طوبای زرین) و بازار هنر، روز سه‌شنبه 10 بهمن جاری از ساعت 18 در مؤسسه فرهنگی هنری صبای فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان بهمن ماه به جز دوشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 6 عصر از نمایشگاه «مفاخر هنرهای تجسمی به روایت موزه هنرهای معاصر تهران» و «آینه در آینه 3» در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کنند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)