میرنیوز

احمدوند: خانه چاپ ایران به زودی تشکیل می شود

 احمدوند: خانه چاپ ایران به زودی تشکیل می شود 2024-01-23T05:01:08+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اختتامیه بیست و سومین جشنواره ملی صنعت چاپ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، علی اکبر ابراهیمی مدیر کل امور چاپ و نشوزارت فرهنگ، سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ، بابک عابدین رییس اتحادیه صادرکنندگان چاپ و جمعی از فعالین این صنعت برگزار شد.

یاسر احمدوند در این مراسم با اشاره به برپایی جشنواره ملی صنعت چاپ گفت: استقبال خوب اهالی چاپ از این مراسم و برنامه‌های فاخر آن، نشان‌دهنده توفیق همکارانم در برگزاری این رویداد است.

وی افزود: صنعت چاپ تابعی از رشد اقتصادی است و اکنون که به همت دولت پرتلاش مردمی ما از شرایط رکود اقتصادی به رشد اقتصادی رسیدیم زمینه برای توسعه صنعت چاپ نیز فراهم است.

احمدوند تصریح کرد: طبق پیش‌بینی مراکز جهانی شرایط اقتصادی کشور ما در سال آینده در مسیر صعودی است و جزو رشدهای برتر منطقه است، این موضوع به معنای این است که در حوزه صنعت چاپ که متاثر از دیگر صنایع است باید زمینه رشد توسعه را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: اگر در صنایع دیگر میزان رشد سه تا هفت درصد است در صنعت چاپ باید بیش از این باشد و این زمینه ظرفیت‌های بسیار خوبی موجود است.

احمدوند ادامه داد: برخی از موانع باید در داخل رفع شود، با تشکیل کارگروه چاپ، نشر و کاغذ به ریاست معاون اول رئیس جمهور، مشکلات حوزه چاپ بررسی می‌شود و قرار است به زودی تعدادی از نمایندگان صنعت چاپ در این کارگروه حضور داشته باشد و مطالب خود را بیان کنند، البته پیش از آن باید در نشستی ارزیابی مطالبات داشته باشیم.
معاون فرهنگی ارشاد ادامه داد: طی دو‌ سال اخیر مشکلات تولید کاغذ با دستور مستقیم معاون اول رییس جمهور و همراهی وزرا و روسای سازمان.های دولتی رفع شد، در حوزه چاپ نیز باید چنین اتفاقی رخ دهد، زیر چاپ حوزه‌ای نیست که با تلاش یک مجموعه ‌و‌ وزارتخانه حل شود.مشکلات این حوزه دچار تکثر است و شامل موضوعاتی مانند کاغذ، تامین ارز، ترخیص ماشین آلات، مشکلات گمرکی، موضوعات مربوط به تامین اجتماعی و مالیات، سرمایه در گردش، تسهیلات و ... است. حوزه صادرات نیازمند این است که با همکاری دستگاه‌های مختلف بررسی و حل شود، این موضوعات در کارگروه مطرح خواهد شد، امیدواریم به زودی جلسه برگزار شود و نتایج مفیدی برای رفع صنعت چاپ به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارشاد در حوزه کاغذ ماموریت و وظیفه‌ای نداشت، گفت: اما پیگیری‌ها ما موجب شد که مشکلات حل شود، در حوزه چاپ نیز امکان رفع مشکلات از سایر حوزه‌ها است، امیدوارم با همراهی و هم‌دلی با سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی و دولتی بتوانیم این مشکلات را مرتفع کنیم.

احمدوند اظهار امیدواری کرد که با حضور نمایندگان بخش‌های مختلف صنعت چاپ به زودی خانه چاپ ایران راه اندازی شود و افزود: این خانه چاپ به عنوان نماینده واقعی بخش‌های مختلف صنعت چاپ راهبری مسائل صنعت را در ارائه پیشنهادها و هم تهیه و تدوین برنامه‌ها بر عهده بگیرد. از بین اهالی این صنعت هم با ساز و کاری که تدارک می‌شود بتوانیم نمایندگان شایسته برای خانه چاپ ایران انتخاب بکنیم و این خانه نماینده واقعی صنعت چاپ شود.

معاون فرهنگی وزارت ارشاد گفت: تقریبا هیچ تشکلی در کشور نداریم که نمایندگی واقعی و جامعی از همه اجزای صنعت چاپ کشور را داشته باشد، در بزرگترین مجتمع ما در یک استان بزرگ 10‌ درصد فعالان صنعت چاپ عضو یک اتحادیه هستند که طبیعتاً نمی‌تواند نماینده دقیق و شایسته ای برای کشور باشد، باید از حضور گسترده فعالان صنعت چاپ که حدود یک هزار واحد هستند بهره برد و از این ظرفیت عظیم مردمی برای رفع مشکلات استفاده کرد.

وی در دامه از امکان بهره‌مندی استفاده از تسهیلات تبصره 18 برای صنعت چاپ خبر داد و گفت: قرار است اعتبارات خوبی با تولیت وزارت ارشاد برای متقاضیان اختصاص داده می‌شود تا بتوانند برای صنعت استفاده کنند، طی سال‌های گذاشته وام های خرد پرداخت شده اما محدودیت برای واحد‌های بزرگتر وجود داشت اما با استفاده از این تبصره امکان بهره‌مندی از تسهیلات برای واحد‌های بزرگتر تدارک دیده شده است.

علی اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ ارشاد نیز در سخنانی با تشکر از حضور جمع گسترده فعالان صنعت چاپ در این مراسم، گفت: امروز سفرای کشورهای عضو شانگهای در این مراسم حضور دارند و این حضور می‌تواند زمینه همکاری کشورهای عضو شانگهای را فراهم کند، به دنبال عضویت دولت سیزدهم در پیمان شانگهای زمینه خوبی برای همکاری فراهم شده و امیدواریم این روند قوت بگیرد و شاهد حضور هر چه بیشتر فعالان صنعت چاپ و رویدادهای فرهنگی در این کشورها باشیم.در این زمینه می‌توان زمینه رشد و تولید صنعت چاپ با کیفیت فراهم شود و از سوی دیگر زمینه‌های صادراتی‌ نیز فراهم شود.

وی به برگزاری جشنواره چاپ در دو بخش اشاره کرد و گفت: امسال جشنواره با انتخاب برترین‌های صنعت چاپ و انتخاب برگزیدگان بخش تخصصی آثار چاپی همراه بود و 50 داور در این دوره آثار ارسالی به دبیرخانه را قضاوت کردند.

ابراهیمی به رونمایی از محصولات دانش بنیان در این رویداد اشاره کرد و گفت: حوزه زینک تا سالها وارداتی بود اما اکنون با تلاش محققان جوان، نمونه ایرانی آن رونمایی می‌شود و امیدوارم در آینده شاهد رونمایی ماشین آلات و مواد دیگر صنعت چاپ باشیم، هرچقدر تنوع محصولات چاپی داریم تنوع مواد اولیه نیز داریم.‌ امروز 4 محصول دانش بنیان و در آینده محصولات دیگری را رونمایی خواهیم کرد و با راه‌اندازی خط تولید اقلام استراتژیک صنعت چاپ به زودی در زمینه مواد مصرفی صنعت چاپ و نشر به خودکفایی می‌رسیم.

جلال ذکایی رئیس تعاونی دیجیتال نیز در این مراسم در سخنانی گفت: یکی از آرزوهای دیرینه همه ما تولید داخلی مواد مصرفی صنعت چاپ است. متاسفانه بخش جدی از مصرف مواد مصرفی چاه وابسته به خارج از کشور است. این دغدغه همه ماست و به لطف الهی در دو سال گذشته با گروهی از دانشمندان جوان ایرانی آشنا شدیم که پر انرژی و پرتلاش در این حوزه فعالیت و محصولاتی را که شروع به تحقیقات کردند. 

وی ادامه داد: تکنولوژی تولید پلیت در جهان مربوط به 4 کشور آمریکا چین ژاپن و آلمان است و امشب من با افتخار ایران اعلام می‌کنم که ایران نیز پنجمین تولید کننده پلیت صنعت چاپ شده است.

ذکایی این افتخار را متعلق به تک تک فعالان صنعت چاپ دانست و گفت: البته ما به این بسنده نکردیم؛ چند پروژه دیگر را نیز در دست تدارک داریم؛ کاغذ سابلیمیشن که در حوزه چاپ پارچه کاربرد دارد و چند محصول دیگر، از بین مواد اولیه‌ای که تحقیق روی آنها انجام شد در دست انجام است. جوهر سابلیمیشن و تونر به مرحله تولید انبوه رسیده است و پلیت ایرانی انشاالله و با کمک دوستان در سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید و ما در سال 1403 از بلیط ایرانی استفاده خواهیم کرد.

بابک عابدین رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی نیز در این مراسم در سخنرانی با اشاره به اهمیت صنعت چاپ و رشد بسته‌بندی گفت: دوستان توضیحاتی در این خصوص ارائه کردند، اما گاهی اوقات اهمیت این حوزه با آمار و ارقام که ادغام می‌شود بهتر نمایان خواهد شد.

وی ادامه داد: صنعت چاپ و بسته‌بندی یکی از بزرگترین صنایع دنیاست، چه از نظر مالی و چه تامین شغل، کارآفرینی، کمک به توسعه و وزن یافتن کلیه صنایعی که برای عرضه خود در بازارهای جهانی نیاز به فروش دارند.

عابدین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به آمار و ارقام اشاره کرد و افزود: سال 2023 ارزش درآمد جهانی چاپ بسته‌بندی به تنهایی 410 میلیارد دلار تخمین زده شد که تا سال 2030 به 600 میلیارد دلار می‌رسد و رشد 8 درصد سالیانه را به همراه دارد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی افزود: صنعت چاپ تنها صنعتی در دنیاست که با این مقدار رشد در سطح جهانی پیش می‌رود، تکنولوژی‌هایی که به ترتیب تکنولوژی فلکسوگرافی، دیجیتال و گراور بیشترین سهم را از این رشد خواهند داشت.

عابدین با بیان این مطلب که برای توسعه و سرمایه‌گذاری باید بیشتر به این آمار توجه کرد، گفت:در حوزه چاپ تجاری نیز در سال 2023، درآمدها به 360 میلیارد دلار می رسد، این بخش از صنعت بالغ بر 1050 میلیارد دلار سال آینده درآمد خواهد داشت، اگر آمار بخش‌های تولید کاغذ و مقوا، بسترهای چاپی، ماشین آلات و تکنولوژی را در کنار این آمار در نظر بگیریم خواهیم دید که رقم افزون‌تر نیز خواهد شد.

به گفته وی, صنعت چاپ فرصتی است برای ما که بتوانیم با توجه به سرمایه‌گذاری‌های هدفمند در مسیر توسعه به کشور کمک کنیم و بتوانیم ایران را با توجه به جایگاه منطقه به هاب اصلی چاپ و بسته‌بندی در منطقه آسیا تبدیل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بیست و سومین جشنواره صنعت چاپ گفت: این جشنواره میراثی است که از گذشتگان و پیشکسوتان ما, پدران ما که شاید امروز دیگر با ما نباشند، به ما رسیده است، با همکاری و پیگیری وزارتخانه 30 سال پیش شروع شد و امروز بیست و سومین دوره آن را جشن می‌گیریم، اینکه یک وزارتخانه این اهمیت را در صنعت دیده حائز اهمیت بسیار زیادی است که ما باید از آن صیانت کنیم. برای من افتخاری است که در این جلسه حضور داشته و شاهد این باشم که به افراد برتر جوایزی اهدا می‌شود. این بالاترین افتخار در سطح کشور است، از وزارت ارشاد قدردانی می‌کنم که به طور پایدار این جشنواره را در هر شرایطی برگزار می‌کند، چرا که مشابه چنین جشنواره‌ای را در صنایع دیگر نداریم.

انتهای پیام/ 

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)