میرنیوز

محکومیت عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی در نشست کراچی

 محکومیت عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی در نشست کراچی 2023-12-08T13:18:42+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جمعی از بزرگان علمای شیعه و سنی که به دعوت وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کراچی در خانه فرهنگ ایران اجتماع کرده بودند ضمن محکومیت جنایات اسرائیل، هرگونه عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. در این جلسه که شامگاه شنبه 11 آذرماه 1402 در محل کتابخانه خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی و با حضور شخصیت های مهم دینی سیاسی شیعه و سنی در کراچی برگزار شد، حاضران ضمن بیان دیدگاه های خود و تشکر از وابسته تأکید کردند که صرف حمایت زبانی و برگزاری اجتماعات برای حل مسأله فلسطین کافی نیست و باید از طریق فشار اقتصادی، تحریم کالاهای شرکت های حامی اسرائیل و اقدامات عملی دولت های اسلامی، کار رژیم صهیونیستی را یکسره کرد.

در ابتدای این نشست مهم که با هدف ترغیب علمای اسلام برای هماهنگی و هم افزایی در خصوص حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و هشدارباش در خصوص هرگونه عادی سازی رابطه با اسرائیل برگزار شد،  سعید طالبی نیا وابسته فرهنگی کشورمان با خیر مقدم و تشکر از علمای حاضر که با اتحاد و اهتمام کامل در جلسه شرکت کرده بودند، رژیم صهیونیستی را یک رژیم آپارتاید و ضد انسانی معرفی کرده و هرگونه روابط پشت پرده با آن را خیانت به انسانیت و اسلام و مسلمانان یاد کرد. طالبی نیا با تجلیل از عملیات طوفان الاقصی و پیروزی های بی سابقه ای که از نظر اطلاعاتی در این عملیات عظیم به دست آمده است، خواستار تداوم حمایت و تجمعات مردمی پاکستانی ها در حمایت از مردم فلسطین و انزجار از اسرائیل غاصب شد.

مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم انقلابی و مسلمان آن در حمایت کامل از آرمان فلسطین و ضدیت با صهیونیست های غاصب و جنایتکار صادق، پیشگام و استوار است و این سیاست هیچ گاه تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: علمای اسلام به عنوان چراغ های هدایت امت اسلامی و استوانه های دینی و معتمدان مسلمین باید در برابر هرگونه زمزمه های عادی سازی روابط دولت های کشورهای اسلامی با رژیم کودک کش صهیونیستی هوشیار باشند.

گفتنی است در این نشست، آقایان اسدالله بوتو معاون حزب جماعت اسلامی پاکستان، مولانا مرتضی رحمانی رییس جمعیت اهل حدیث کراچی(سلفی)، آیت الله شیخ حسن صلاح الدین مفسر قرآن و رئیس شورای عالی حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان و رهبر هیأت ائمه جمعه، آیت الله غلام عباس رئیسی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در پاکستان و رئیس حوزه علمیه امام خمینی، آیت الله شبیر میثمی دبیرکل مرکزی شیعه علماء کنسول پاکستان، حجت الاسلام سیدناظر عباس تقوی دبیرکل دوم مرکزی شیعه علماء کنسول پاکستان، علامه سیداحمد اقبال رضوی معاون حزب وحدت مسلمین پاکستان، حجت الاسلام سیدباقر عباس زیدی دبیرکل مجلس حزب وحدت مسلمین ایالت سند،  مولانا عبدالخالق فریدی رئیس جبهه متحده علماء محاذ پاکستان، سیداظهر علی شاه همدانی رئیس علمای مسلم لیگ شاخه نواز شریف ایالت سند، مولانا محمد امین انصاری دبیرکل متحده علماء محاذ پاکستان، مفتی محمد داوود رئیس متحده علماء محاذ کراچی، مولانا سیدعقیل انجم قادری معاون دبیرکل جمعیت علمای پاکستان، حجت الاسلام میزا یوسف حسین از رهبران شاخص متحده علمای محاذ و امام جماعت مسجد نورایمان، آیت الله سیدفیاض حسین نقوی مدیر جامعه علمیه کراچی، حجت الاسلام سیدرضی حیدر زیدی دبیرکل هیأت علما و ائمه امامیه کراچی، حجت الاسلام عابدرضا عرفانی جانباز جنگ تحمیلی و از وعاظ کراچی، حجت الاسلام غلامحسین مخلصی رئیس دانشگاه امام خمینی، حجت الاسلام دکتر نسیم حیدر زیدی رئیس دانشگاه المصطفی، مفتی عبدالمجید مدیر حوزه علمیه و عضو رؤیت هلال پاکستان، مولانا منظرالحق تهانوی امام جمعه اهل سنت مسجد قبا، دکتر زاهدعلی زاهدی رئیس دانشکده معارف دانشگاه کراچی، دکتر جواد هاشمی هیأت علمی دانشگاه کراچی، حجت الاسلام دکتر سیدصادق تقوی ناشر، مؤلف و مترجم و خطیب، حجت الاسلام سیدمحمود موسوی خطیب ایرانی پاکستانی و تعداد دیگری از علما حضور داشتند که به بیان دیدگاه های خود در خصوص فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی پرداخته و بر اتحاد شیعه و سنی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، آزادی قدس شریف، پیگیری توقف حمله به غزه و محاکمه عاملان جنایت در فلسطین تأکید کردند.

کشور پاکستان , نوار غزه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

علامه غلامعباس رئیسی گفت: باید بدانیم کهمسئله فلسطین بدون اتحاد امت اسلامی حل شدنی نیست. این مسئله تنها مسئله جهانی است که می تواند به عنوان عامل مهمی در ایجاد اتحاد امت اسلامی نقش اساسی را ایفا کند. به هیچ کس پوشیده نیست که مسئله فلسطین متعلق به یک مذهب و مسلک نیست، این مسئله بزرگ جهانی را هم شیعه و هم اهل تسنن قبول دارند؛ لذا می توان برای ایجاد همبستگی اسلامی از این مسئله استفاده کرد.

وی افزود: مسئله فلسطین از اول در پاکستان مورد حمایت همه مذاهب اسلامی قرار گرفته بود و برخی از رهبران احزاب دینی و روحانیون فعال برای حل این مسئله تلاش های گرانسنگ خودشان را نیز نشان داده اند و برخی دیگر در این راستا در حال مبارزه هستند. فقط قشری از مردم که در این زمینه فعالیت عملی را در تمامی کشورهای اسلامی نشان نداده اند، سران، دولتمردان، و حکمرانان مسلمان هستند. آنان بعد از مدت زیادی پس از آغاز علملیات طوفان الاقصی و کشتار هزاران نفر از مردم فلسطین جلسه ای را توسط سازمان همکاری های اسلامی برای بررسی مسئله فلسطین برگزار کردند ولی بی نتیجه بود.

غلامعباس رئیسی ادامه داد: چیزهایی که برای جلوگیری از جنایات اسرائیل، خودشان در دست دارند؛ اصلاً تمایل به استفاده از آنها را ندارند. مثلاً صادرات نفت، سوخت و کالاهای مصرفی دیگر به اسرائیل که موجب طول دادن جنگ از سوی رژیم صهیونیستی است که توسط کشورهای مسلمان هر گز معطل نمی شود. باور کنید اگر فقط صادرات نفت به اسرائیل بسته شود، او در ظرف کوتاهی تسلیم خواهد شد. اسرائیل نمی تواند بدون نفت، جنگ را نه چند هفته بلکه تا چند روز ادامه دهد. آنان تمایل ندارند که این کار را عملاً انجام دهند، فقط شفاهی از نهادهای بین المللی تقاضای آتش بس می کنند. اینها واقعاً برای حل مسئله فلسطین جدی نیستند. بالفرض با تأکید و التماس اینها دادگاه بین المللی اگر حکم محکومیت اسرائیل را صادرکند چه نتیجه ای خواهد شد؟ آیا عاملان کشتار فلسطینیان با این حکم مجازات خواهند شد؟ حکمرانان و سران کشور های مسلمان چیزی که برای حل این مسئله در دست خودشان دارند چرا از آن استفاده نمی کنند؟  اینها به مردم کشورهای خودشان فریب می دهند. اکنون نوبت به اینجا رسیده است که مردم در دام فریب این منافقان نیافتند. در این شرایط مسئولیتی که مردم به عهده دارند این است که حکمرانان منافق خودشان را هر طوری که باشد رسوا کنند.

علامه شبیر میثمی گفت: من خوشحالم از اینکه رؤیای امام خمینی برای تشکیل بسیج اسلامی جهت دفاع از دین، مقدسات اسلام، مردم مسلمان و آبروی اسلامی به واقعیت تبدیل شده است. این بسیجی های فداکار مسلمان با ایمان کامل و توکل به خداوند متعال برای دفاع از اسلام، جلوی قدرت های استکبار با تمام ظرفیت های خودشان ایستاده اند.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی خواسته های شیطانی آمریکا را برای توسعه دادن تسلط خود در خاورمیانه به شکست دچار نموده است. خواسته آمریکا این بود که توسط دولت نامشروع اسرائیل در منطقه خاورمیانه تسلط کامل را بدست بیاورد. او برای عملی کردن این نقشه در سوریه، عراق، و یمن جبهه ها را علیه مسلمانان باز کرد و هزاران نفر از مردم بی گناه را به خاک و خون کشاند ولی بدلیل مقاومت بسیجی های جانباخته مسلمان، آمریکا در این کشورها هیچ موفقیتی را بدست نیاورد. آمریکا به عنوان آخرین حربه شیطانی خود جنگ را بر مردم بی گناه و بی دفاع فلسطین مسلط کرد ولی ما می بینیم که در این جنگ نیز به خواست خداوند و بخاطر مقاومت و مجاهدت شدید بسیجی های فلسطین به هدفی نخواهد رسید. استکبار جهانی در تلاش است که برای کاهش دادن حمایت گسترده مردم مسلمان از فلسطین به خصوص درکشورهای اسلامی از جمله پاکستان میان شیعه و سنی تفرقه ایجاد کند تا مسلمانان بجای اینکه برای حمایت از مبارزین فلسطین بکوشند با یکدیگر درگیر شوند.لازم است که با تمام حواس و اندیشه به این جبهه متوجه شویم و برای تحکیم وحدت میان مسلمانان و خنثی کردن دسیسه های دشمنان اسلام تلاش کنیم. در این راستا لازم است که خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با دعوت از علما و روحانیون و رهبران احزاب بزرگ دینی اسلامی و سیاسی کنفرانس بزرگ ملی را برگزار نماید که در رفع اختلافات و تحکیم وحدت میان مذهب اسلامی موثر و ثمر بخش خواهد بود.

مولانا عقیل انجم در این نشست گفت: مسئله فلسطین، تنها مسئله مردم سرزمین فلسطین نیست بلکه مسئله تمامی مسلمانان جهان است. ما باید برای زنده نگه داشتن اهمیت این قضیه و جلب مردم برای دفاع از مردم و مبارزین فلسطین همیشه در تلاش باشیم. کسانی که مبارز و مجاهد هستند در جبهه جنگ مسئولیت و وظیفه خودشان را انجام می دهند؛ مسئولیت ما در این مبارزه این است که برای تحکیم و تقویت جبهه مقاومت با بیان و قلم خود سعی کنیم.

وی افزود: الان که مشاهده می فرمایید در حمایت مردم مظلوم فلسطین گروه های دینی و مذهبی بیشتر فعال هستند و از طریق تظاهرات و اعتراض گسترده خودشان، حمایت و طرفداری از مردم مسلمان فلسطین را نشان می دهند؛ لازم است که گروه های سیاسی و رسانه ای را نیز تشویق کنیم که با فعالیت های نقش آفرین خودشان همگرایی با مردم فلسطین را نشان دهند.

عقیل انجم ادامه داد: به نظر من عملیات طوفان الاقصی اقدامی مهم و به موقع برای خنثی کردن اراده های شوم اسرائیل و طرفداران آن در خاورمیانه بود. همه می دانند که امارات عربی روابط خودشان را با اسرائیل برقرار کرده بود و عربستان سعودی نیز آماده به رسمیت شناختن اسرائیل در زمان کوتاه بود که به دلیل آغاز این عملیات به تاخیر افتاد. متأسفانه نخست وزیر سابق پاکستان شهباز شریف در این مورد طی بیانه ای، مسئله فلسطین را مسئله مورد نیاز حل میان دو کشور عنوان کرده است که قطعاً نامعقول است؛ چون این مسئله به هیچ دلیلی مسئله میان دو کشور نیست. این مسئله، مسئله اشغال سرزمین های فلسطین توسط مردم بیگانه اشغالگر است. اسرائیل کشوری مشروع نیست که مسئله فلسطین مسئله دو کشور باشد.

ناظرعباس تقوی گفت: خداوند متعال عملیات طوفان الاقصی را موجب ایجاد وحدت میان مسلمانان قرار داد و حمله مبارزین حماس بر اسرائیل را در بیداری امت اسلامی نقش آفرین ساخت. به دلیل این اقدام برجسته مجاهدین فلسطین، مسلمانان جهان از نو به مسئله فلسطین متوجه شدند و به این سبب حمایت قلبی خود از مردم فلسطین را به شیوه ای گسترده نشان دادند. این عملیات نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در کشورهای غربی نیز حمایت مردم از فلسطینیان را جلب کرد. نمایش همبستگی های جهانی بامردم مظلوم فلسطین طی چند هفته گذشته واقعا دیدنی و بی نظیر بود. ما در این شرایط باید ببینیم که مسئولیت ما چیست؟ ما چگونه می توانیم از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم؟ واضح است که در شرایط کنونی ما از طریق برگزاری کنفرانس ها، تظاهرات و گردهمایی ها می توانیم مردم جهان را به مسئله فلسطین متوجه کنیم.

مولانا امین انصاری در این نشست گفت: از مدت مدیدی همه مسمانان به مشکل مهمی که روبرو هستیم، مطرح شدن مسئله فلسطین به عنوان مسئله بین دو کشور است، در حالی که این درست نیست. اکنون وظیفه ما درست کردن این فرضیه نادرست است که در اذهان عموم مردم، حتی برخی از مسلمانان نیز بطور عقیده راسخ می چرخد. بعضی از مردم نظرشان این است که اگر اسرائیل و فلسطین به عنوان دو کشور مستقل شناخته شوند و هر یک از این کشورها به وظیفه خود عمل کند، مسئله فلسطین حل خواهد شد، ولی این قضیه برعکس است؛ به عنوان مثال اگر اموال یا ملک یکی از مردم توسط دیگری بزور تصرف شود و طرف برای حل مشکل خود به دادگاه مراجعه کند و قاضی برای رفع درگیری حکم حق تصرف طرفین بر اموال متنازع صادر کند، آیا این قضاوت از نظر عدالت مناسب خواهد بود؟

وی در ادامه سخنان خود افزود: اکنون زمان آن رسیده است که جوانان ملت ما مورد توجه بیشتر قرار گیرند، همچنان که امام خمینی این کار را نیم قرن پیش انجام دادند و با استفاده از ظرفیت های جوانان با صلاحیت انقلابی تحول بزرگ و منحصر به فردی را در جهان اسلام به وجود آوردند. در فلسطین نیز زمانی که جوانان انقلابی مورد توجه قرار گرفتند جبهه های مقاومت تقویت شدند و عملیاتی خیره کنند مثل الاقصی به وجود آمد.

علامه سیداحمد اقبال گفت: نکته مهمی که در حال حاضر نیاز مبرم به توجه خصوصی دارد، نجات مسئله فلسطین از دام فرقه گرایی است. باید تلاش کنیم که مسئله فلسطین به هیچ وجه مورد هدف اختلافات مذهبی و فرقه گرایی قرار نگیرد؛ چون برخی از مزدوران استکبار جهانی تازه شروع کردند که این مسئله را به عنوان مسئله شیعی مطرح کنند و می گویند که فلسطینی ها به تشیع گرایش پیدا کرده اند و تحت نظارت و هدایت دولت ایران عملیات خود را علیه اسرائیل انجام می دهند، لذا حمایت از آنها جایز نیست، در حالی که واقعیت برعکس است. همه می دانند که مردم فلسطین همه شان اهل تسنن هستند و مسئله فلسطین به هیچ وجه متعلق به شیعه و سنی نیست.

وی افزود:‌ ما می توانیم برای خنثی کردن این دسیسه از تجمعات مردمی، رسانه های عمومی و از شبکه های مجازی استفاده کنیم و مردم را به این موضوع متقاعد کنیم که مسئله فلسطین مسئله تمامی مسلمانان جهان است. اساساً صهیونیزم یک فرقه خطرناک و جنایتکار است که اعضای آن هم از یهودیان و هم از مسیحیان و هم از مسلمانان هستند و همه باید در مقابل آن متحد شویم.

سیداظهرعلی شاه همدانی گفت: ما درگذشته بارها شنیده بودیم که مرگ شهیدان حیات ملت ها است، ولی این مقوله در حال حاضر به شکل واقعت دیده می شود. خون شهیدان فلسطین همه مسلمانان جهان را به وحدت و یکپارچگی سوق داده است.  شما می دانید در اسپانیا مسلمانان هشت قرن حکومت کردند، ولی زمانی به دلایلی مختلف رو به زوال و سقوط شدند، بانوان مسلمان در خیابانها و کوچه ها مورد تجاوز مسیحیان قرار گرفتند و کودکان بیگناه کشته می شدند، اما همه مسلمانان در حال تماشا بودند که در نتیجه شکوه چند قرن مسلمانان در اروپا از بین رفت که حتماً به هیچ وجه قابل ترمیم نبود.

وی افزود: در حال حاضر نیز در فلسطین هزاران مردم بیگناه هر روز کشته می شوند، خانه ها و محله های  آنان ویران می شوند و ما در حال تماشا هستیم. ما اگر نمی توانیم در صف مجاهدین برای دفاع از مردم بی گناه بایستم، حداقل می توانیم جلوی خرید محصولات شرکت های صهیونی توسط مسلمانان را بگیریم که به اسرائیل کمک مالی فراهم می کنند.

مفتی عبدالمجید گفت: در حال حاضر در شهرها و قریه ها در سراسر جهان اسلام، در حمایت از مردم فلسطین و اعتراض علیه رژیم اسرائیل صداهای بلند و خشونت بار شنیده می شود. تظاهرات و راهپیمایی های گسترده در حمایت فلسطین در تمامی کشورهای مسلمان و حتی در برخی از کشورهای غیرمسلمان نیز دایر می شود. این اقدامات از لحاظ بشر دوستی بدون تردید ستودنی است، اما حل مسئله فلسطین اقدامات فراتری را نیازمند است. ما باید در هر جبهه مبارزه چه اقتصاد و چه سیاست در کنار مبارزین فلسطین علیه جنایات اسرائیل بایستیم و در برابر متهاجمین مقاومت کنیم. عملیات طوفان الاقصی موجب نگرانی های بیشتر صهیونیست ها و آمریکا شده است که در واقع از موفقیت های بارز جبهه مقاومت در فلسطین است. رهبران مسلمان بویژه سران احزاب دینی باید برای پیشبرد این موفقیت دسته جمعی با اتحاد و همبستگی اسلامی تلاش های خود را بکار ببرند. چون علماء و روحانیون که جایگاه مهمی در جامعه مسلمان دارند می توانند پیروان مذاهب مختلف اسلامی را در این راستا به یکدیگر نزدیک کنند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)