میرنیوز

آبیاری سنتی در شرایط خشکسالی تعجب آور است/همکاری دولتهای اروپایی با عزاداران امام حسین(ع)

آبیاری سنتی در شرایط خشکسالی تعجب آور است/همکاری دولتهای اروپایی با عزاداران امام حسین(ع) 2023-08-11T15:34:29+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل در مصلی این شهر اظهار کرد: چند هفته گذشته در خصوص کارخانه آهن اسفنجی انتقاد کردیم که قرار بود این کارخانه عظیم و حساس در شهریور ماه در عرض ۳۰ ماه افتتاح شود اما بعد از گذشت ۲۴ ماه آثاری از افتتاح نبود بعد از انتقاد، معاون محترم وزیر صمت به استان مسافرت و موضوع را از نزدیک بررسی کرد این هفته معاون محترم تماس گرفتند و اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شد کپی چک را نیز به اینجانب ارسال کردند و اعلام کردند که تا آخر شهریور ۷۰۰ میلیارد تومان تزریق می‌شود.

امام جمعه اردبیل کبود آب در دشت مغان به ویژه در منطقه بیله سوار و پایمال شدن بعضی از محصولات اهالی را یادآور شد و بیان کرد: این هفته به وزیر نیرو پیغام فرستادیم که وزارتخانه باید معضل را حل کند و بلافاصله بعد از آن وزیر نیرو طی تماس تلفنی اظهار داشت پروتکل با کشور مقابل بر سر آورده رود ارس روی ۹۰ متر مکعب در ثانیه بسته شده بود و ما آن را به ۱۲۵ رساندیم و چهارشنبه آب را باز می‌کنیم و شنبه سر مزرعه می‌رسد.

دست اندازی‌های غیرقانونی توسط مردم در بالادست در منطقه آذربایجان شرقی بیداد می‌کند

آیت الله عاملی با اشاره به بی دقتی در آبیاری به ویژه در شرایط خشکسالی حوزه‌های آبریز ارس که اثر مهمی در کم آبی گذاشته است، گفت: دست اندازی‌های غیرقانونی توسط مردم در بالادست در منطقه آذربایجان شرقی بیداد می‌کند حتی گزارش می‌رسد که در حد وسیع برنج کاشته شده در حالی که کاشت برنج در این منطقه ممنوع است.

وی با بیان اینکه متأسفانه بعضی از مسئولان در آن استان ایجاد حقابه جدید کرده‌اند که کاملاً خطا و اضاعه حق‌الناس است، افزود: در استان ما هم باید اقداماتی صورت بگیرد که اولاً باید کل منطقه به آبیاری مکانیزه تبدیل شود در پایاب سد خداآفرین از آبیاری مکانیزه استفاده می‌شود مقدار مصرف آب در آنجا و مقدار برداشت محصول توسط آنها در مقایسه با مناطقی که از آبیاری غرقابی استفاده می‌شود حیرت‌آور است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: عجیب است که در دو کشت و صنعت دولتی الان هم آبیاری غرقابی دارند اگر کل منطقه به آبیاری مکانیزه تبدیل شود قطعاً آب اضافه می‌ماند.
عاملی با اشاره به اینکه ۱۷۰ کیلومتر از کانال آبیاری دشت مغان خاکی است و باید در اسرع وقت هزینه تبدیل آن به کانال سیمانی تهیه و اقدام شود، اظهار کرد: الان دیگر زمان کانال خاکی نیست و این عیب بزرگی برای ماست.

دولت خسارات عدم کاشت نوبت دوم را پرداخت کند

خطیب جمعه اردبیل گفت: کشاورزان با دولت همکاری کردند و به کشت دوم اقدام نکردند و منفعت عظیمی را از دست دادند و دولت نیز حداقل از باب تشکر از آنها اقدام به بازسازی کانال کند.

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه باید در اسرع وقت آب پایاب خداآفرین از سد «قیز قلعه سی» تأمین شود و فشار روی سد میل مغان وارد نشود، خاطرنشان کرد: در هر صورت وزیر تکرار کرد که با تسهیم اخیر جای هیچ نگرانی برای دشت مغان نیست البته ما موضوع را رها نمی‌کنیم و نتیجه آن را باید به صورت ملموس در روی زمین ببینیم.

آیت الله عاملی ادامه داد: مشکل آب استان فقط شمال استان نیست در دشت اردبیل بحران جدی است در مهرماه آب سد «یامچی» تمام می‌شود و فشار مضاعف بر آب‌های زیرزمینی وارد می‌شود در حالی که آب‌های زیرزمینی در نهایت ۱۰ سال یا ۱۵ سال می‌تواند جواب دهد بعد از آن نه در آسمان و نه در زمین آب وجود ندارد.

وی اضافه کرد: متأسفانه در گذشته در طرح جامع آب کشور سهم اردبیل را به جای آب‌های سطحی از آب زیرزمینی گذاشته‌اند و در این خصوص مسئولین وقت استان بی‌دقتی کرده سند را امضا کرده اند.

در تأمین آب نباید منتظر فاجعه بمانیم

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: بعضی از کارشناسان برای حل معضل سد شهریار و بعضی ارس را را پیشنهاد می‌کنند اما راهکار اصلی استفاده از خزر است تمام کشورهای حاشیه خزر به این کار مبادرت کرده و آب شیرین کن‌های عظیم نصب کرده اند ما نباید منتظر باشیم فاجعه به ما برسد بعد دست به کار شویم.

آیت الله عاملی گفت: در حال حاضر بعضی از استان‌ها در داخل ایران در بحران غرق شده‌اند در تبریز یک سد کلاً از رده خارج شد و به آب‌های زیرزمینی روی آوردند در اکثر استان‌ها دولت سراغ کشاورزان رفته و چاه‌های عمیق آنها را با پول خوب می‌خرد اما بالاخره آب‌های زیرزمینی تمام خواهد شد در بسیاری از مناطق کشور حتی در استان ما چاه‌ها به آب اسیدی رسیده است و نشست‌های حیرت آور در لایه‌های زمین اتفاق افتاده همه اینها زنگ بزرگ هشدار است.

وی افزود: تحقیقات کشاورزی نشان می‌دهد بعضی از گندم‌های حاصل از آب چاه‌های عمیق حتی برای حیوان هم خوب نیست.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ما نباید در استان منتظر آمدن بحران به متن زندگی مردم باشیم بلکه باید سریعاً بدون فوت وقت دست به کار بشویم و در این خصوص لازم است اقداماتی اساسی صورت گیرد که ضروری است مقدمات استفاده از آب‌های سطحی در استان مثل سد شهریار و ارس و… فراهم شود.

آیت الله عاملی با تاکید بر اینکه از آب خزر باید همچون تمام کشورهای حاشیه خزر باید استفاده شود، ادامه داد: تفکیک بین آب شرب و آب مصرفی ضروری است چرا که زیر شهرها پر از آب است اما به درد شرب نمی‌خورد اما کاملاً برای استحمام و شستشو جواب می‌دهد اینکه آب تصفیه شده را که هزینه هنگفتی به آن صرف می‌شود به دستشویی‌ها ریخته شود فاجعه بزرگی است.

وی با تاکید بر لزوم حساسیت در مصرف آب گفت: در کشورهای پیشرفته لوله آب آشپزخانه را به سیفون دستشویی وصل می‌کنند تا از آب چندین بار استفاده شود در آینده نزدیک کل ایران قطعاً مثل سایر کشورهای دنیا به تفکیک آب روی خواهند آورد عجیب این است که در استان‌های همجوار با دریا نیز به جای استفاده از آب در دریا در غیر شرب از آب تصفیه شده استفاده و آن را به حمام و دستشویی می‌ریزند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: با این تصویری که از اوضاع آب شد اهالی به خوبی واقف شدند که باید با نهایت حساسیت و وسواس در مصرف آب دقت کنند در روایت وارد شده کسی در مصرف آب در وضو اسراف می‌کرد حضرت او را نهی کرد او با تعجب پرسید: آیا در وضو هم اسراف معنا دارد؟ حضرت فرمود: اسراف، اسراف است ولو در کنار نهر پر آبی باشی.
انتخاب لباس‌های ماه محرم صورت عزاداری را مخدوش کرد.

هر کس در مجالس علم جوشی حاضر شود مرتکب گناه کبیره شده است

آیت الله عاملی در ادامه با اشاره به ایرادات عزاداری‌های امسال خاطرنشان کرد: با اینکه امسال عزاداری با عظمتی داشتیم و جوان‌ها با حضور پر شور خود غوغا کردند اما عیب و ایراد هم داشتیم بی اعتنایی به آیات و احکام قرآن کریم آن هم در لباس عزا صورت عزاداری ما را کاملاً و واقعاً مخدوش می‌کرد و اهانت صریح به امام حسین (ع) و مرام او بود.

وی افزود: در چند روستا علم جوشی داشتیم این کار کاملاً خرافه و کاملاً حرام است و هر کس به این کار اقدام کند و هر کس در مجالس علم جوشی حاضر شود مرتکب گناه کبیره شده است.

امام جمعه اردبیل از اهالی آن روستاها خواست؛ مروجین این خرافات را با تمام توان از محیط روستا طرد کنند چرا که این گونه خرافات نه در شأن دین، نه در شأن مذهب و نه در شأن ملت بزرگ ماست از سال آینده نیروی انتظامی باید با تمام توان از این خرافات جلوگیری کند و سردمداران آنها را که از ارادت مردم به اهل بیت (ع) سوء استفاده می‌کنند به جزایشان برساند.

آیت الله عاملی از تمام محلاتی که از آوردن طوغ به شکل صلیب اجتناب کردند تشکر کرد و افزود: متأسفانه سه محله طوغ صلیبی را با خود به میدان آوردند با این اشتباهات دشمن وارد می‌شود و می‌گوید عزاداری اقتباسی از مسیحیت است و صد البته در این خصوص اداره اوقاف مسئولیت مستقیم دارد.

وی ادامه داد: بعضی از شعرای ما یک سخن کاملاً باطل و مخالف مرام امام حسین را در قالب شعر ریخت و متأسفانه یک مداح محترم نیز آن شعر را به زبان آورد و به سابقه خوب خود صدمه زد.

امام جمعه اردبیل گفت: در مجالس عزاداری در شهرها جای منبر و عالم دین خالی است در حالی که امام حسین (ع) تصریح کرده که من به هر کس هرچه می‌دهم بر پایه معرفت می‌دهم یعنی هر کس عاشق امام است و نظر به عنایت او دارد نه تنها در محرم بلکه در طول سال باید در مجالس معرفت شرکت کند هیئت امناها در این باب مسئولیت خطیر دارند.

آیت الله عاملی با اشاره به عزاداری‌های آذری‌ها که در سراسر جهان در ماه محرم صورت گرفت، خاطرنشان کرد: امسال عزاداری‌های باشکوه و خالص آذری‌های جهان واقعاً قابل تحسین و ارزشمند بود.

وی همکاری دولت‌های همسایه با عزاداران امام حسین (ع) را یادآور شد و بیان کرد: دولت روسیه کاملاً همکاری کرد و در بسیاری از شهرهای روسیه مخصوصاً در شهر «دربند» عزاداری‌های با عظمتی صورت گرفت، دولت ترکیه کاملاً همکاری کرد و بلکه رئیس دولت خود در عزاداری شرکت کرد، دولت گرجستان کاملاً همکاری کرد و آذری‌های آن کشور عزاداری با عظمتی برگزار کردند عجیب این است که امسال دولت سعودی نیز در قطیف همکاری کرد و حتی تلویزیون سعودی اقدام به پخش برنامه کرد.

آیت الله عاملی تصریح کرد: تمام کشورهای اروپایی اجازه دادند که در خیابان‌ها عزاداری‌های باشکوه برگزار شود به طوری که عزاداری در شهر «دنهاق لاهه» هلند و اجتماع آذری‌ها و ترک‌ها در آلمان حیرت آور بود با این حال بعضی از دولت‌ها در برابر عزاداری شیعیان مقاومت کردند البته در برابر اجتماع عظیم عزاداران مهار از دستشان خارج شد و حریف عاشقان و دلدادگان امام حسین (ع) نشدند و هیچ وقت نخواهند شد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)