میرنیوز

جریان‌شناسی رفتار اینفلوئنسرها به عنوان پیش‌قراولان لشگرهای صفر و یکی

 جریان‌شناسی رفتار اینفلوئنسرها به عنوان پیش‌قراولان لشگرهای صفر و یکی 2022-09-28T17:03:00+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، هرچند مدت‌هاست واژه اینفلوئنسر یا به قول معروف شاخ‌های اینستاگرامی درکنار واژه سلبریتی‌ها در فضای مجازی دست به دست می‌شود اما واقعیت امر اینجاست که از یک دهه اخیر این عبارات رنگ و بویی تازه به خود گرفته است.

مدت‌هاست موضوع گسترش دنیای مجازی و گره خوردن صفر و یک‌های مرتبط با آن به زندگی واقعی جامعه بشری در دهکده جهانی به یکی از موارد بسیار مهم در رسانه‌ها تبدیل شده و کارشناسان و متخصصان از زوایای مختلف آن را به بحث و بررسی نشسته‌اند، اما واقعیت اینجاست که اخیراً مشخص شده این ارتباط تنها به موضوع صفر و یکی و دنیای فان مجازی مرتبط نیست و برخی جریان‌ها در تلاش هستند با استفاده از این فضا و تمرکز بر مخاطبان اینفلوئنسرهای دنیای مجازی، برنامه‌هایی خاص در سایر نقاط جهان یا حتی داخل مرزهای کشور خودشان را پیش برند یا افکار خاصی را ترویج دهند.

البته این روند در گذشته‌های دور هم متناسب با امکانات آن دوره در جریان بوده و بعضاً جریان‌سازی‌هایی با استفاده از ابزار همان دوره انجام شده است که شاید یک نمونه وطنی آن را بتوان، اثرگذاری رادیوی بی بی سی در جریان کودتای 28 مرداد در نظر گرفت و نمونه خارجی آن هم انتشار آگهی‌های تبلیغاتی مک دونالد در اتحادیه جماهیر شوروی و تبلیغ موسیقی راک و کانتری و تغییر نگاه افکار عمومی آن دوره در اتحاد جماهیر شوروی بود.

تشکیل کمپین‌های ایجاد شده با استفاده از ابزار رسانه‌‌ای در دوره خود، زمانی کامل‌تر شد که رسانه‌های مکتوب، رادیو و تلویزیون هم از راه رسیدند و رفته رفته هنر هفتم و پرده نقره‌ای  به ابزارهای ایجاد جریان‌های خاص در کشورهای دیگر افزوده شد و حتی کوچکترین فرصت‌ها هم در این زمینه، ضایع نشده و از دست نرفت.

به هرحال اظهار نظر برخی افراد مشهور امروز در فضای مجازی که در بخش‌های هنری، ورزشی یا حتی لایف استایل برجسته و صاحب شهرت بوده‌اند درحاشیه جان باختن دردآور خانم مهسا امینی در دوره یاد شده عاملی بود که یکبار دیگر این پرسش مطرح شود که به واقع جایگاه افراد مشهور شده در فضای رسانه‌ای چیست و این افراد چطور می‌توانند نقشی اثرگذار در جهت دو قطبی‌سازی یا به عکس آن، احیای پیوندهای از دست رفته و ترمیم شکاف‌های ایجاد شده بر عهده بگیرند.

در این زمینه کارشناسان فضای مجازی براین باورند که برخی از افرادی که در میان صفر و یک‌ها به آن‌ها سلبریتی گفته می‌شود، اصولا شناخت دقیقی از فراز و فرودهای متنوع و متعدد جامعه نداشته و به واسطه یکی از شاخه‌های موجود مثل غذا، هنر، سینما یا ... به شهرت رسیده و گروهی هم به عنوان فالوئر مطالب آن‌ها را دنبال می‌کنند و برخی از آن‌ها به همین واسطه‌ قابلیت دارند جریان‌هایی را در گوشه و کنار جامعه هدایت کنند.

این کارشناسان تاکید می‌کنند اصولا افراد مشهور دنیای مجازی به دو گروه مشخص تقسیم بندی می‌شوند و این تفکیک عبارت است از افرادی که دانسته به موضوعی واکنش نشان می‌دهند و گروهی دیگر هم برای اینکه هواداران خود را در فضای مجازی از دست ندهند مواردی را در صفحه رسمی خود به اشتراک می‌گذارند که شاید اصولا ندانند اصل ماجرا چیست یا اینکه اشرافی به موضوع داشته باشند و این دسته عمدتاً براساس خواسته‌ها یا حتی فشارهای گروه هواداران مجبور به انتشار برخی مطالب یا اتخاذ مواضع‌ می‌شوند.

به گفته کارشناسان تکلیف گروه اول کاملاً با خودشان روشن است چون در این گروه فرد مشهور براساس داده‌ها یا دانش ذهنی خود واکنش نشان می‌دهد و به همین دلیل مسئولیت تمام پیامدهای این نوع واکنش به مسایل پیرامونی مشخصا متوجه خود او می‌شود اما واقعیت امر اینجاست که امروز بخش عمده‌ای از چهره‌های مشهور در بخش دومِ تقسیم بندی قرار می‌گیرند و چندان بر جوانب تخصصی موضوعات متعدد مسلط نیستند و موضع‌گیری‌هایشان بیشتر جنبه‌های نمادین، هیجانی و یا ناشی از غلبه اتمسفر احساسی دارد.

کارشناسان، برخی افراد گروه دوم را به عنوان یکی از بهترین و در دسترس‌ترین گزینه‌ها برای سوء استفاده برخی جریان‌های حرفه‌ای بخصوص اتاق‌ فکرها یا سرویس‌های خبری و امنیتی برای پیش‌بری پروژه‌های حساس معرفی می‌کنند چون فرد مورد نظر معمولاً تحت فشار قابل توجهی، در ظاهر از سوی افکار عمومی، وارد جریانی از واکنش‌ها می‌شود که نهایتاً بی‌آنکه بداند در راستای اهداف پشت پرده همان اتاق‌های فکر حرکت کرده است.

در این زمینه بیشترین سوء استفاده از برخی افراد مشهور در فضای مجازی می‌شود که هیچ سابقه‌ مشخصی در جهت‌گیری‌ها نداشتند و به یکباره پیج یا صفحه او که قرار است به عنوان لیدر معرفی شود مورد هجوم گسترده طرفداران قرار می‌گیرد که چرا مثلا درباره فلان موضوع جهت‌گیری نداشته و نهایتاً ادامه ماجرا...

چهره‌های مشهور در امواج صفر و یکی

 اوایل قرن جدید یعنی درست زمانی که صفر و یک‌های مجازی رفته رفته قصد ورود به حقیقت زندگی ما  را داشتند،  کسی تصور نمی‌کرد، دنیای غیرواقعی که امروز تقریباً همه ساکنان دهکده جهانی را به خود وابسته کرده قابلیت ایجاد اخلال و مشکل از یک نقطه در نقطه دیگری از جهان داشته باشد.

هنوز ماجرای انتخابات ایالات متحده آمریکا در رسانه‌ها مطرح می‌شود که مقامات این کشور اعلام کردند برخی هکرهای روس در نظرات مردم دخالت کردند و روند انتخابات با چالشی جدی روبرو شد یا در سوی دیگر، جلیقه زردها با هماهنگی بالا به واسطه همین دنیای صفر و یکی به خیابان ریختند و جنبشی علیه شرایط اقتصادی فرانسه راه افتاد؛ رویدادهایی که در نگاه اول کمتر کسی باور می‌کرد که جرقه آغاز آن‌ها از میان دنیای مجازی شکل گرفته و به کف خیابان کشیده شده است.

کارشناسان و متخصصان فضای مجازی در این زمینه معتقدند ظهور و بروز اینترنت اگرچه امکانات و امتیازهای گسترده‌ای را در زندگی بشری به‌خصوص امور تجاری ایجاد کرده اما واقعیت امر اینجاست که این صفر و یک‌های غیر واقعی فرصتی فراهم کرده تا سیاست‌های مختلف اتاق فکرهای کشوری در کشور دیگر ظهور کند و اثر زیادی در زندگی واقعی مردم آن منطقه بگذارد.

کارشناسان براین باورند که مراحل تکمیل پروژه‌های اینچنینی بگونه‌ای است که ابتدا افراد جذب روند می‌شوند و با گره خوردن دنیای مجازی به واقعیت زندگی آن‌ها، ناگهان گردابی ایجاد می‌شود که رفته رفته کل خانواده را درگیر کرده و از آنجا که خانواده بخش کوچک تشکیل دهنده جامعه است،  با درگیر شدن خانواده‌های متعدد به یکباره کل جامعه دگرگون می‌شود.

فالوئرها؛ ارتش صفر و یکی برای جریان‌سازی

روند ایجاد شده در اثرگذاری دنیای مجازی در تک تک اعضای جامعه بخصوص کانون خانواده به گونه‌ای است که اکنون برخی از تحلیلگران و جامعه‌شناسان براین باورند که فاوئرهای فضای مجازی یا آنهایی که دنبال کننده افراد مشهور در بحث‌های مختلف این فضا شناخته می‌شوند در واقع ارتش صفر و یکی آنها در اقصی نقاط دهکده جهانی هستند.

این نظر در شرایطی شکل گرفته که می‌بینم از اواخر سال 2015 میلادی رفته رفته شبکه‌های اجتماعی در زندگی روزمره تک تک کاربران اثرگزاری بالاتری داشته است تاجایی که براساس آخرین بررسی‌های انجام شده کاربران دنیای مجازی در سراسر جهان متوسط هفت ساعت از روز خود را در میان صفر و یک‌های مجازی سپری می‌کنند و نکته جالب توجه اینجاست که 80 درصد کاربران دنیای مجازی مصرف کننده اطلاعات و تنها 20 درصد از آنها تولید کننده محتوا هستند.

گلوبال دیجیتال ریپرتر در آخرین گزارش خود از میزان وقتی که کاربران در میان صفر و یک‌های مجازی سپری می‌کنند، آورده، بررسی‌های انجام شده میان کاربران 16 تا 64 سال نشان داده که در حال حاضر هرکاربر فضای مجازی به میزان 6 ساعت و 55 دقیقه از روز خود را در این فضا سپری کرده و به دنبال داده‌های مورد نظرش است.

به گفته کارشناسان تهیه کننده این گزارش البته نکته جالب توجه اینجاست که در میان ابزاری که کاربران از آن برای رسیدن به اطلاعات مورد نیاز خود استفاده کرده اند موبایل بالاترین جایگاه و در میان پلت‌فرم‌های شبکه اجتماعی فیس‌بوک بیشترین میزان محبوبیت را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برخی از کارشناسان همین گروه تاکید دارد این اطلاعات از آغاز دوره همه‌گیری کرونا دستخوش تغییراتی معنادار شده و روند روبه رشد آن عاملی شده برای استفاده از ردپای دیجیتالی افراد در این پلت‌فرم‌ها که می‌توان از آن با استفاده از هوش مصنوعی یا حتی تحلیل داده‌ها در زمینه‌های مختلف از اقتصاد گرفته تا سیاست تصمیم‌گیری و هدفگذاری کرد.

سیمون کمپ مسئول ارشد تهیه کننده گزارش مذکور یادداشتی در این زمینه نوشته و تاکید کرده استفاده از ردپای دیجیتالی افراد در دنیای صفر و یکی امروز با درنظر گرفتن اینکه وابستگی بسیار زیادی میان تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب افراد با اطلاعاتی که در میان صفر و یک‌های مجازی جست‌وجو می‌کنند وجود دارد، در واقع سرمایه‌ای است که هیچ کس نباید به آن بی‌تفاوت باشد.

کمپ همچنین تاکید می‌کند داده‌های جمع‌آوری شده از رفتار دیجیتاری کاربران دقیقا تعیین کننده مسیری است که می‌توان بر ذهن و افکار آنها اثرگذاری داشت و با استفاده از شیوه‌های خاص سیاست‌گذاری آنها را به سمت اهداف مورد نظر هدایت کنیم که ساده‌ترین آن موضوع خریدهای روزانه کاربران است.

به گفته این کارشناس فضای مجازی و تحلیل داده‌ها شاید بسیاری از کاربران به این نکته تاکنون توجه نکرده‌اند که مثلا بعد مدتی فعالیت در پلت‌فرم اینستاگرام محتوای پیشنهادی روزانه آنها با هربار تازه سازی کاملا براساس آن چیزی است که در گذشته بیشترین جست‌وجو را نسبت به آن داشته‌اند به عنوان مثال اگر یک کاربر برای خرید یک جفت جوراب در میان انبوهی از محصولات دو یا سه بار در یک دوره زمانی کوتاه جست‌وجو کرده باشد بدون تردید در تازه‌سازی بخش پیشنهادهای مرتبط حداقل دو آیتم از محصولات مشابه یا مرتبط را می‌بیند بی‌آنکه همچنان نیازی به دنبال کردن آن کالا داشته باشد.

کمپ همچنین تاکید می‌کند هوش مصنوعی امروز ردپای دیجیتالی افراد را ثبت می‌کند و با تحلیل آنها داده‌هایی به خریداران ارایه می‌کند که در برخی موارد حتی امکان اثرگذاری در رای افراد هنگام  انتخابات نیز دور از انتظار نیست.

اینفلوئنسرها پیش‌قراولان لشکر صفر و یکی

در این تحقیقات مطرح شده چین  کشوری است که در این زمینه بخصوص در دوره پاندمی کرونا توانسته با استفاده از شهرت اینفلوئنسرها و افرادی که آنها را دنبال می‌کنند در سایر نقاط جهان اثرگذاری ایجاد کند.

تحلیلگران تحقیق یاد شده براین باورند بیشترین تمرکز سرزمین اژدها براین نکته معطوف شده که با تبلیغات مختلفی که علیه چین از سوی سایر کشورها انجام می‌شود مقابله کند و افراد مشهور که در شبکه‌های مجازی تعداد مخاطبان بالایی را به خود اختصاص داده‌اند فرصتی بوده که از آن به خوبی استفاده کرده است.

طبق تحقیقات «میبورو»، شرکت آمریکایی که عملیات اطلاعات جعلی نفوذی از خارج را ردیابی می کند، حداقل 200 اینفلوئنسر وابسته به دولت چین، دست کم به 38 زبان مختلف روی شبکه های اجتماعی برای این کشور تبلیغ می کنند.

خبرنگاران حرفه‌ای کاتالیزور افزایش فالوئر

این درحالی است که کاتالیزور این روند برای ایجاد جریان‌های خبری و مطرح شدن اینفلوئنسرها در میان کاربران، خبرنگاران حرفه‌ای هستند تا با توانمندی خاص خود افرادی ناشناخته در دنیای حقیقی بتوانند از میان صفر و یک‌های مجازی یکباره به سمت واقعیت جریانسازی جامعه مهاجرت کنند بی‌آنکه قبلا در منطقه مورد نظر یا حتی اقشار مختلف شناخته شده باشند.

یکی نمونه از این فرآیند را می‌توان در "ویکا لی" اینفلوئنسر چینی دید که نزدیک به یک و نیم میلیون دنبال کننده دارد و دنبال کنندگان وی را به عنوان یک ارائه دهنده سبک زندگی و گردشگر حرفه‌ای می‌شناسند و همیشه در تمامی محتوایی که تولید می‌کند، تاکید دارد که فقط به دنبال انتقال تجارب سفر و گردشگری به دیگران است.

این درحالی است که در تحقیقاتی که آسوشیتدپرس انجام داده مشخص شده 9 خبرنگار حرفه‌ای با اهدافی خاص محتوای منتشر شده در فضای مجازی از سوی لی را براساس نقشه‌ای از پیش تعیین شده و هدفمند مدیریت می‌کنند.

به گفته محققان طرح یاد شده، پاشنه آشیل شناسایی اهداف پشت پرده اینفلوئنسر یادشده زمانی مشخص شد که وی با چندین زبان زنده دنیا اقدام به تولید محتوا می‌کرد و براساس الگویی کاملا مشخص – از نظر ساعت، تعداد پست – زمان پست و ... – در کشورهای مورد نظر میان مخاطبان منتشر می‌کرد.

کارشناسان پروژه یاد شده همچنین تاکید دارند عمده فعالیت‌های مشابه اکنون در منطقه خاورمیانه در جریان است و بعد از آن بحران اوکراین در جایگاه دوم قرار گرفته به همین دلیل می‌بینیم که پروژه نفوذ و اثرگذاری دیجیتالی بر افکار عمومی کاملا هدفمند، زمانبندی شده و همچنین از پیش تعیین شده است.

اعطای تابعیت برای اهداف پشت پرده

از سوی دیگر در تحقیقات یاد شده، آمده که کشورهای سلطه‌گر درصورتی که داخل مرزهای خودشان و واقعیت جامعه فردی را برای استفاده با این منظر نداشته باشند یا اگر فردی حاضر به همکاری برای دستیابی به اهدافشان نباشد از میان چهره‌های مشهور منطقه موردنظرشان اقدام به انتخاب کرده و با اهدای تابعیت به فرد مورد نظر در واقع آن را نمک‌گیر کرده و برای اهداف خود بکار می‌گیرند.

کابی لیم نمونه‌‌ای از یک پروژه ایتالیایی

یکی از نمونه‌های اخیر و تازه روند یاد شده اعطای تابعیت ایتالیایی به یک اینفلوئنسر از سنگال به نام "کابی لیم" است. پسری که در 22 سالگی توانست با همراه کردن نزدیک به 150 میلیون نفر در فضای مجازی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین اینفلوئنسرهای بین‌المللی شناخته شود.

لیم که در واقع کارهای کمدی انجام می‌دهد در پلت فرم تیک تاک این‌بار قرار است با استفاده از اعتبار ایتالیایی در میان فالوورهایش خودنمایی کند.

کابی در سنگال به دنیا آمد و وقتی بسیار کوچک بود به ایتالیا مهاجرت کرد و در یکی از محله‌های فقیرنشین کیواسو در حومه شهر تورین بزرگ شد. با شیوع همه‌گیری کرونا، خابی 22 ساله، کار خود در  کارخانه را از دست داد و مانند میلیون‌ها ایتالیایی مجبور به خانه‌نشینی شد.

کابی برای وقت گذرانی شروع به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی کرد و با ویدیوهای بی صدای خود در شبکه اجتماعی تیک تاک به شهرت رسید.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)