میرنیوز

گزارش تسنیم از "سلام فرمانده" ۱۰۰ هزار نفری/ شوری که از شیرودی شروع و به آزادی ختم شد

 گزارش تسنیم از "سلام فرمانده" ۱۰۰ هزار نفری/ شوری که از شیرودی شروع و به آزادی ختم شد 2022-05-27T13:17:06+04:30

خبرگزاری تسنیم - ورزشگاه آزادی سال 1353 برای میزبانی بازی‌های آسیایی افتتاح شد. این ورزشگاه تا کنون روزهای متفاوتی را به چشم دیده است. روزهایِ پر از شادیِ بُردن و روزهای پُر از اندوهِ باختن. از همین ورزشگاه گاهی حُکم صعود به جام جهانی را صادر کرده‌ایم. گاهی بُرده‌ایم و گاهی هم بد باخته‌ایم.
این ورزشگاه در روزگاری که صندلی نداشت، گاهی حدود 120 هزار نفر را هم در خود جای می‌داد. صندلی‌ها که روی سکوها نصب شد این آمار به 90 و گاهی 100 هزار نفر کاهش یافت. آزادی در این سال‌ها بارها و بارها پر از جمعیت شده است. محوریت همه این پُرشدن‌ها، اما فوتبال و ورزش بوده است.

این بار اما ماجرا خیلی فرق دارد. قرار بر بُرد و باخت نیست. ماجرا فراتر از این‌هاست. صد هزار نفر می‌آیند، با انرژی هم می‌آیند تا به فرمانده سلام بدهند...

در مسیر سلام به فرمانده... / از هر جایی می‌توان به فرمانده سلام داد

ساعت از 17 گذشته است. آفتابِ پنجم خرداد 1401 هنوز آن‌قدرها سوزنده نیست. آلودگی‌های چند روز گذشته‌ی تهران هم از این شهر رخت بربسته است. مردم فوج فوج خود را به درِ ورودیِ غربیِ‌ورزشگاه آزادی رسانده‌اند. زن و مرد، کودک و نوجوان، جوان و پیر؛ همه آمده‌اند. محوریت اما با کودکان و نوجوانان است. اصلا ماجرا برای همین دهه‌ی نودی‌هاست...

پدری دستِ فرزندش را گرفته و از او می‌خواهد که عجله کند. آن‌ها می‌خواهند زودتر خود را به سکوهای ورزشگاه برسانند. مادر اما حوصله می‌کند. پدر همچنان اصرار به سرعت بیشتر دارد؛ مادر اما فرزندش را در آغوش می‌کشد و می‌گوید: «همین که اینجا هستیم یعنی رسیده‌ایم و از همین‌جا هم می‌توان به فرمانده سلام داد؛ حتی اگر به سکوها نرسیم.»

از درِ ورودی ورزشگاه آزادی وارد می‌شویم. خیابانی عریض و طولانی در پیش داریم که زیر سایه درختانِ تنومند و پیرش پر از خُنکی است. خیابان را باید تا انتها پیاده رفت. بازارِ فروش پرچم‌ها داغِ داغ است. شیپور هم می‌فروشند. ووووزلا هم که از جام جهانی 2010 و از آفریقای جنوبی وارد فوتبال شد، همچنان هست و البته روی اعصاب است.

نوجوانان بسیاری ایستاده‌‌اند تا با گواش، سه رنگ پرچم ایران روی صورتشان کشیده شود. برای این کار باید 3 هزار تومان پرداخت کنند.

یک نفر کتاب‌های «سلام فرمانده» را در دست دارد. هر کتاب 5 هزار تومان. تقریبا هیچ خانواده‌ای به این کتاب‌ها نه نمی‌گوید. بچه کوچک‌ترِ یکی از خانواده‌ها که می‌خواهد، بقیه بچه‌ها هم می‌خواهند. مادر می‌خواهد شر را بخواباند؛ دستور خرید برای همه را صادر و پدر هم پول را پرداخت می‌کند.

ورزشگاه آزادی , موسیقی , سرود ,

دوربین‌ها هم بازارشان داغ است. همه اهل مصاحبه هستند. هدسِت‌ها نصب و سؤال‌ها مطرح و جواب‌ها ثبت می‌شود. بلافاصله نوبتِ نفر بعدی است...

به انتهای خیابان که نزدیک می‌شویم؛ مامورانی با سیستم‌های حس‌گر، جمعیت را به طور کلی و بدون هیچ تماسی بررسی می‌کنند. روایت است که این دستگاه‌ها هر سیگنالی را تشخیص می‌دهند. این‌ها را که می‌بینیم، خیالمان از بابت امنیت راحتِ راحت می‌شود.

در آستانه‌ی ورزشگاه

ساعت به 17 و 45 دقیقه نزدیک می‌شود. به گیت‌های ورودی نزدیک شده‌ایم. مردانی دست در دستِ هم، زنجیره‌ای تشکیل داده‌اند تا ورود جمعیت به سمت گیت‌ها را کنترل کنند. آن‌ها می‌خواهند که سیل جمعیت آرام آرام به گیت‌ها نزدیک شود.
مردی با بلندگو جمعیت را هدایت می‌کند؛ «خوش اومدید. یا زهرا. لطفا برید سمت گیتای آخری، اونجا خلوت‌تره.»

یکی یکی بازرسی بدنی می‌شویم. آن سویِ گیت‌ها گویی وعده‌گاهِ رسیدنِ دوباره‌ی خانواده‌ها به همدیگر است. کودکی چشم انتظار پدرش، مادری چشم انتظارِ پسرش... همه بار دیگر به هم می‌رسند و مسیر از سر گرفته می‌شود.

مانیتورها و سیستم‌های صوتی در خارج از ورزشگاه تعبیه شده است. آنچه در داخل استادیوم رخ می‌دهد را از اینجا می‌شود رصد کرد. جمعیتی که احتمالا نمی‌توانند وارد ورزشگاه شوند، از همین مانیتورها کار را دنبال خواهند کرد.
در ورزشگاه سرود «ای لشکر صاحب‌زمان» در حال پخش شدن است؛ سرودی با صدای حسین طاهری که ریتمی جنوبی دارد و حسابی همه را به وجد آورده است.

 

ورزشگاه آزادی , موسیقی , سرود ,
همخوانی ای لشگر صاحب‌زمان در ورزشگاه آزادی

 

مجری اعجوبه‌ها

ورودیِ تونل‌های ابتدایی را با زنجیره‌های انسانی بسته‌اند. طبقه‌ی پایین ورزشگاه کامل پُر است. جمعیت را به سمت سکوهای طبقه دوم راهنمایی می‌کنند. ما اما به یکباره از زنجیره انسانی عبور کرده و خود را در تونل رسیدن به سکوهای طبقه پایین می‌بینیم.

چمنِ ورزشگاه از دور می‌درخشد. سکویی در دایره وسط زمین تعبیه شده است. صدای مجری که به گوشمان آشناست از زیبایی‌های این رویداد می‌گوید. مجری حامد سلطانی همان مجری برنامه «اعجوبه‌ها»ی شبکه سه است.

ورزشگاه آزادی , موسیقی , سرود ,

 

پرچم ایران در دست دهه نودی‌ها

ساعت نزدیک به 18 است. ورزشگاه آزادی دیگر جای نشستن ندارد. همه‌ی صندلی‌ها پر است. حتی روی راه‌پله‌ها هم آدم نشسته است. به هر طرف که می‌نگری، مردی یا زنی پرچم ایران در دست دارد. کودکی پرچم امام حسین علیه‌السلام را تکان می‌دهد. پیرمردی فرزند یا نوه‌اش را در آغوش گرفته است. از هر قشری در میان جمعیت دیده می‌شود؛ از جوانانی با پوشش امروزی تا جوانانی با ظاهر حزب‌اللهی؛ از مادری با عکسِ فرزند شهیدش تا مادری با فرزند شیرخوارش. از پدری با تیپِ امروزی که دخترش در آغوش او آرام گرفته تا پیرمردی با موهای سپید و دست در دستِ همسرش...

نیمکت‌های ذخیره‌ی کنار زمین را برداشته‌اند تا فضا برای اجرای برنامه‌ای سرگرم کننده در کنار زمین فراهم شود. «تاتامی‌»ها چیده شده و حاج احمد علمایی و تیمِ رزمی‌اش می‌آیند و نمایشی جذاب اجرا می‌کنند. پس از آنها کاراته‌کارها هم آماده اجرای برنامه هستند که گویا وقت تنگ است.

حامد سلطانی از سکویِ وسطِ زمین ورزشگاه سلام می‌دهد و صد هزار نفر پاسخ سلامش را می‌دهند. سلطانی از جمعیت می‌خواهد که وقتی دست راستش را بالا برد، همه بگویند «حیدر» و چه «حیدر»ی می‌گویند این صد هزار نفر...

 

ورزشگاه آزادی , موسیقی , سرود ,
نوای حیدر حیدر در ورزشگاه آزادی

 

ورزشگاه آزادی , موسیقی , سرود ,

هنگامِ سلام دادن به فرمانده / سلام به مردم داغ دیده آبادان

همه منتظرند تا بخش اصلی برنامه فرا برسد. آن‌ها برای همخوانیِ سرودهای انقلابی آمده‌اند. سرودها یکی یکی پخش می‌شوند؛ سلام فرمانده، ای لشگر صاحب‌زمان، عزیزم حسین و رفیق شهیدم؛ البته پخش این سرودها دستگرمی است و هنوز مداحان روی صحنه نیامده‌اند.

مجری برنامه نام مردم آبادان را بر زبان جاری می‌کند. 100 هزار نفر با داغ دیدگانِ آبادان همدردی می‌کنند. آنها در روزِ سلام دادن به فرمانده، به یادِ هموطنانِ داغ دیده‌شان هستند.

بالاخره ابوذر روحی روی صحنه می‌آید. او می‌گوید: «توفیق داد خدا که نوکری امام‌زمان را بکنیم. این جمعیت اقتدار نظامِ اسلامی را نشان می‌دهد. لطفا همه قیام کنید.»

 

ورزشگاه آزادی , موسیقی , سرود ,

 

همه قیام می‌کنند. باد بر پرچم‌ها می‌وزد. دست‌ها بالا می‌رود. همه با هم و با آغاز ابوذر روحی می‌خوانند:

عشق جانم امام زمانم
عشق جانم امام زمانم
عشق جانم امام زمانم

تنظیمِ روانِ این سرود، استفاده از فضاهای امروزی، ترانه‌ای ساده و قابل فهم و البته صمیمی؛ از دلایل موفقیت این سرود هستند. تقریبا هر کسی را که نگاه می‌کنی در حال زمزمه کردنِ سرود است؛ یعنی همه این ترانه را از بَرَند. متن ترانه هم روی اسنوبرد ورزشگاه نقش بسته است تا اگر کسی هم شعر را حفظ نیست، از آنجا بتواند بخواند و همراهی کند.

خواندن سرود پیش می‌رود تا به نقطه‌ی عطفِ ماجرا یعنی «سلام فرمانده» می‌رسد. این بار همه دستشان را به نشانه احترام کنار شقیقه می‌گذارند و فریاد می‌زنند:

سلام فرمانده سلام از این نسل غیور جامانده
سـلام فرمانده سیدعلی دهه‌ی نودی‌ هاشو فراخوانده
سلام فرمانده...

ورزشگاه آزادی , موسیقی , سرود ,

حاج حسین طاهری برای زمزمه‌ی «ای لشگر صاحب زمان» روی صحنه آمده است. باز هم همه می‌ایستند و می‌خوانند.

همایش شیرودی پایه‌ساز همایشِ آزادی

رضا هلالی هم روی صحنه است. راستش را بخواهید این رویدادِ بزرگ و این گردهماییِ عظیم، پایه‌هایش با اثری با صدای همین رضا هلالی بنا شد. موسسه مأوا از سال گذشته بنیان‌های پویشی با عنوان «عزیزم حسین علیه‌السلام» را پایه‌گذاری کرد. پویشی که با سرود «مداد رنگی» شکل گرفت و از کودکان سراسر جهان خواسته بود تا حرم امام حسین علیه‌السلام را نقاشی کنند و در عین حال سرود «مداد رنگی» را هم همخوانی کنند.

روایت است که از 6 کشور جهان از جمله آمریکا ویدیوهایی برای این پویش ارسال شد. در نهایت شمارِ ویدیوهای ارسالی به چند هزار ویدیو رسید. ماجرا به گردهماییِ «عزیزم حسین» در ورزشگاه شیرودی ختم شد. گردهمایی که حدود 10 هزار نفر را میزبانی کرد و لحظات قشنگی را رقم زد.

آن همایش در ورزشگاه شیرودی، به این همایش بزرگ در ورزشگاه آزادی انجامید.

 

ورزشگاه آزادی , موسیقی , سرود ,

 

هلالی می‌گوید: خدا و اهل بیت بار دیگر عظمت‌شان را نشان دادند.»
هلالی سرود «مداد رنگی» را خواند و این بار هم صدهزار نفر با او همراهی کردند.

ورزشگاه آزادی , موسیقی , سرود ,

پس از سلام

سرودها خوانده شد و مراسم به پایان رسید. ما نگرانِ برگشت به خانه هستیم و ترافیک سنگین. نکند خروجی‌ها زیادی شلوغ شود. مردم اما با آرامش ورزشگاه را ترک می‌کنند. برخی خانواده‌ها هم در فضای سبز خارج از ورزشگاه آزادی، زیراندازی انداخته‌اند و به صحبت نشسته‌اند.

پارکینگ آرام آرام خالی می‌شود. وَن‌ها و تاکسی‌ها مردم را به سرعت سوار می‌کنند. نیروی انتظامی هم همه جا هست. نظم و آرامش حاکم است، کمی شلوغی و ترافیک هم لازمه‌ی ماجراست.
پس از سلامی دلچسب به فرمانده، اکنون زمان رفتن به خانه و لذت بردن از مسیر برگشت است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)