میرنیوز

طراحی نقشه‌های شوم ترور و تکفیر برای ایجاد اختلاف بین امت اسلامی

طراحی نقشه‌های شوم ترور و تکفیر برای ایجاد اختلاف بین امت اسلامی 2022-04-09T05:22:37+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اقدام حمله تروریستی در حرم امام رضا (ع) در مشهد و شهادت دو طلبه مخلص و جهادی شهید حجت الاسلام اصلانی و شهید حجت الاسلام دارایی نهادهای مختلفی این اقدام را محکوم کردند. بر همین اساس بنیاد بین المللی غدیر، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب و حجت الاسلام وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا در پیام‌هایی جداگانه این اقدام را محکوم کرده و به ملت ایران تسلیت گفتند.

بیانیه بنیاد بین المللی غدیر

بنیاد بین المللی غدیر حادثه تروریستی حرم امام رضا (ع) را محکوم کرد.‌

«وَ سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ»

بار دیگر دست عوامل روسیاه، خبیث و تفرقه انداز جریان وهابی _ صهیونیستی از آستین جرثومه‌های کثیف استکبار بیرون آمد و فاجعه‌ای بزرگ را در آستان مقدّس رضوی رقم زد

هتک حرمت آستان مقدّس رضوی علیه آلاف التّحیه و الثّناء در سومین روز از ماه مبارک رمضان و ترور ناجوانمردانه سه نفر از روحانیون عزیزی که جرم آنان تلاش مخلصانه برای ترویج معارف اسلام، گسترش اخلاق اسلامی و رفع محرومیت از حاشیه شهر مشهد بود، دل‌های شیفتگان علوی و عاشقان رضوی را جریحه دار نمود.

این ترور بزدلانه نشان داد عوامل تروریستی به پشتوانه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی با احساس درماندگی و استیصال در مقابل موج عظیم عدالت‌خواهی، آزادی طلبی و ارزش‌های انسان‌ساز اسلامی، درصددند تا با چنین اقدامات خباثت آمیز و تفرقه افکن، موج بیداری و استکبار ستیزی موجود در جهان اسلام را که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده، خنثی کنند که صد البته با لطف الهی و از برکت خون این شهیدان راه به جایی نخواهند برد. دست‌های جنایتکار، تفرقه افکن و ضد اسلامی آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع عرب در پشت این فاجعه بوضوح پیدا است.

بنیاد بین المللی غدیر ضمن محکومیت شدید این عمل شنیع و اقدام بزدلانه که منجر به شهادت عالم مجاهد، و برادر دو شهید، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد اصلانی (اعلی الله مقامه الشریف) که در سال‌های اخیر علاوه بر عضویت در گروه‌های جهادی و خدمت صادقانه به محرومین، مسئولیت «دبیر اجرایی نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در حاشیه شهر مقدّس مشهد» را نیز بر عهده داشت و تسلیت به محضر حضرت بقیه الله الاعظم روحی لتراب مقدمه الفداء ونایب بر حقش؛ حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی)؛ و زائرین و مجاورین آن آستان مقدّس، از مسئولین اطلاعاتی، امنیتی و قضائی استانی و ملی انتظار دارد ضمن رسیدگی دقیق و عاجل؛ با آمران و عوامل داخلی و خارجی این اقدام شنیع تروریستی بدون هیچ گونه اغماضی به شدیدترین وجه برخورد قانونی لازم صورت پذیرد. بدیهی است مردم فهیم و ولایتمدار ایران اسلامی با بصیرت انقلابی خود، دستگاه‌های مسئول را در شناسایی ریشه‌ها و عوامل این حادثه تلخ یاری خواهند نمود.

در خاتمه این نهاد مقدّس ضمن ابراز همدردی با بیوت این روحانیون معظم، از خداوند متعال برای آنان صبر قرین اجر مسئلت می‌نماید.

والعاقبه للمتقین
بنیاد بین المللی غدیر

بیانیه مجمع تقریب مذاهب اسلامی

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حادثه تروریستی حرم امام رضا (ع) را محکوم کرد.

حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای حادثه تروریستی حرم امام رضا (ع) را محکوم کرد. متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون

بار دیگر دست ناپاک دشمنان اسلام از آستین جهالت و تعصب کور بیرون آمد و امت واحده اسلامی را داغدار کرد. هتک حرمت به آستان قدس رضوی و حمله به زائران بارگاه نورانی و شهادت روحانی جهادگر محمد اصلانی و حجت الاسلام دارایی موجب تأسف و تأثر همه علاقمندان به خاندان رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله شد.

این اقدام تحریک آمیز در کنار فتنه انگیزی برای ایجاد ارتباط هتک حرمت‌های مشابه بین فرق اسلامی و دوگانه‌های قومیتی بار دیگر یادآور طراحی نقشه‌های شوم ترور و تکفیر و تنازع و ایجاد اختلاف بین امت اسلامی و پاره پاره کردن کشورهای اسلامی برای تسلط بر منابع طبیعی و داریی‌های جهان اسلام به نفع مستکبران و با هدایت یا حمایت سازمان‌های جاسوسی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکاست.

این حرکات که برگرفته از نگاهی غیر اسلامی و غیرانسانی است بر خلاف آموزه‌های قرآنی و سنت نبی اکرم صلی الله علیه وآله بوده و هیچ وجاهتی در آموزه‌های مذاهب گوناگون اسلامی ندارد.

بی شک آبشخور تروریست‌های منحرف و فریب خورده، خارج از مرزهای اعتقادی علما، فرهیختگان و آحاد مسلمانان بوده و ریشه در القائات مسموم و تفرقه انگیزی دشمنان قسم خورده اسلام دارد.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با محکوم کردن این گونه اقدامات منزجر کننده ضمن درخواست از مسئولین امنیتی و قضائی جهت پیگیری و مجازات فوری عوامل مربوطه و اقدامات پیشگیرانه، خواستار تلاش فراگیر علمای فریقین برای جهاد تبیین وحدت اسلامی و هوشیاری بیش از پیش مردم شریف ایران و سایر کشورهای منطقه نسبت به شناخت برنامه‌های دشمن است.

حمید شهریاری
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

پیام تسلیت امام جمعه ملبورن

حجت الاسلام وحیدی حادثه تروریستی حرم امام رضا (ع) را محکوم کرد.

حجت الاسلام اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا با انتشار بیانیه‌ای حادثه تروریستی حرم امام رضا (ع) را محکوم کرد. متن پیام به شرح زیر است:

با تأثر و اندوه فراوان هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) و سو قصد به جان سه نفر از روحانیون جهادگر عرصه خدمت و به شهادت رساندن دو نفر از این عزیزان را به محضر حضرت ولی عصر (عج) مقام معظم رهبری و عموم مسلمین به ویژه زائران مجاوران و روحانیت معزز تسلیت عرض می‌نمایم.

طلاب عزیزی که در این واقعه مورد سو قصد واقع شده‌اند، جز عناصر جوان، جهادگر و پرتلاشی بودند که در عرصه خدمتگزاری به مردم عزیز مشهد مقدس به نام مبارک علی بن موسی الرضا علیه‌السلام اقدامات ارزشمندی را به ثمر می‌رساندند.

این جنایت در حریم امن رضوی که مورد احترام تمامی فرق و مذاهب اسلامی است و در ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت الهی است، امری محکوم و جنایتی آشکار به حساب می‌آید وآحاد مردم شریف و متدین از این بی حرمتی و جنایت گذشت نخواهند کرد.

با درایت و هوشیاری عموم مسلمین، نقشه‌های معاندان و جنایتکارانه استکباری و اندیشه‌های تکفیری در راستای ایجاد رخنه میان اجماع و وحدت مسلمین نقش بر آب خواهد شد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)