میرنیوز

مدیرانی که توانایی تحقق شعار سال را ندارند کنار گذاشته شوند/ لرستان فرصت آزمایش و خطا ندارد

مدیرانی که توانایی تحقق شعار سال را ندارند کنار گذاشته شوند/ لرستان فرصت آزمایش و خطا ندارد 2022-03-25T15:22:50+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با تبریک شروع سال ۱۴۰۱ به عموم مردم متدین و شریف استان لرستان اظهار داشت: در ایام نوروز جمع‌ها و گروهایی هستند که کارشان تعطیل بردار نیست و در این ایام در عرصه‌های خدمت گذاری حضور دارند، به این برادران و خواهران سال نو را تبریک مخصوص عرض می‌کنم.

ضرورت برنامه ریزی برای تحقق شعار سال

وی با بیان اینکه نوروز امسال که مقارن با میلاد امام عصر (عج) بود، معنویت، سرور و نشاط خاصی را در کشور و استان ما ایجاد کرد گفت: در باقی مانده از ماه شعبان و رمضان که در دو ماه اول فصل بهار است، فرصت ارزشمندی را برای رشد و تعالی معنوی، تقوا، ایمان و عمل صالح فراهم کرده است، فرصتی است معنوی که هم خودم و هم شما نمازگزاران را به بهره گیری از این فرصت ارزشمند فرا می‌خوانم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: همه در سال نو با خداوند عهده کنیم که دین خدا را یاری کنیم، که یاری دین خدا سبب تسریع در ظهور امام عصر (عج) خواهد شد، یاری دین خدا به این است که به خداوند و فرستادگانش و ائمه معصومین ایمان آوریم، دستورات آنها را اطاعت کنیم، یاری از دین خدا به معنای دوری از گناهان، اخلاق نیکو، گشاده رویی، خوش رفتاری، ترویج و گسترش کارهای خیر، خدمت گذاری به مردم، دست گیری از کسانی که توانایی را از دست داده اند، خدمت گذاری به مردم و از کار افتادگان، مهربانی به همه مردم، خود داری از اذیت و آزار مردم به خصوص همسایه‌ها، صبر، بردباری، تلاش و مجاهدت در راه مقاصدی که خیر دنیا و آخرت را برای انسان و جامعه در پیش دارد، است.

حجت الاسلام شاهرخی تاکید کرد: این یاری دین خدا، اسباب ظهور را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه سالی که سپری شد، همراه با موفقیت‌ها، سختی‌ها و دشواری‌هایی بود که سپری شد، نگاه ما باید به آینده و به برنامه‌ها و اقداماتی که باید در سال جاری انجام بگیرد، باشد، افزود: سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» نامیده شده است.

تولید بر پایه دانش موجب پیشرفت می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه چهار رئیس جمهوری اسلامی که بعد از جنگ تحمیلی بر سر کار آمدند و هشت دولت را تشکیل دادند، تلاش کردند، البته اگر به اسناد بالا دستی و برنامه‌های مصوبی که تصویب شده، به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل می‌کردند، سختی‌های مردم کمتر می‌شد و وضعیت فرهنگی، دینی، اقتصادی ما متفاوت از وضعیت کنونی بود، گفت: در هر حال مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را به این نام، نامگذاری کردند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه اقتصاد مؤلفه‌های خاص و پیچیدگی خودش را دارد گفت: در بین اینها، تولید، جایگاه خاصی دارد، چون تولید سبب رشد اقتصادی می‌شود، اشتغال ایجاد می‌کند، تورم را کاهش می‌دهد، سرانه درآمد ملی را برای مردم افزایش می‌دهد، رفاه عمومی ایجاد می‌کند و سبب عزت و شرافت و استقلال یک مملکت می‌شود.

وی بیان داشت: اگر این تولید دانش بنیان باشد، نوع تولید به گونه‌ای باشد که اشتغال بیشتری هم ایجاد کند، هم بر پایه دانش و هم اشتغال بیشتر باشد، سبب پیشرفت تحول آفرین خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه ما باید بدانیم مقصود از دانش بنیان چیست؟ ادامه داد: در طول قرن اخیر و دهه‌هایی که پشت سر گذاشته ایم، وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که در درون و بیرون منزل، در سازمان‌ها و ادارات تحول و پیشرفت ایجاد شده است، رفت و آمدها، خدمات عمومی، رفاهی، بهداشتی و دهها عرصه دیگر زندگی انسان متفاوت با گذشته است و همه اینها به این دلیل است که دانشان، بنیان و پایه این تحولات بوده است.

توصیه‌های رهبری در سال‌های گذشته اجرا نشد

حجت الاسلام شاهرخی گفت: وقتی که ما زندگی الان را با یک قرن پیش مقایسه می‌کنیم به تأثیر دانش پی می بریم، این دانش باید در عرصه‌های اقتصادی و تولیدی وارد شود، باید در کشور ما شتاب بیشتری پیدا کند، فناوری پیشرفته در همه عرصه‌های تولید ورود پیدا کند و بر پایه دانش باشد، تا سبب شود کیفیت محصول افزایش پیدا کند، اگر تولیدی بر پایه دانش پایه گذاری شد، باعث می‌شود که آن محصول بر کیفیتش افزوده شود، این یک نکته اساسی در محصولات تولید داخل ما است که همیشه باید مورد ملاحظه قرار بگیرد، محصولات داخلی باید از کیفیت لازم برخوردار باشند.

وی ادامه داد: محصول دانش بنیان باعث می‌شود که هزینه‌های تولید کاهش پیدا کند و آن محصول با قیمت کمتری به دست مصرف کننده برسد، محصول و تولید دانش بنیان، بهره وری را افزایش می‌دهد، محصول را از جهت کمی و کیفی ارتقا می بخشد، مانع هدر رفتن انرژی و فرسایش خاک می‌شود، همه اینها ذخیره‌های مادی کشور ما هستند، در صورت وقوع چنین حالتی، محصول تولید شده قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی خواهد بود و می‌تواند در بازارهای جهانی رقابت کند، این همان گمشده ای است که ما به دنبال آن هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه درخواست مقام معظم رهبری این بود که شرکت‌های دانش بنیان دو برابر شوند و فرصت‌های شغلی ایجاد شده به ۶۰۰ هزار شغل مستقیم در سال برسند تصریح کرد: باید دقت شود، چون در طول سال گذشته آنچه ایشان می‌فرمودند در عمل و اجرا در بخش‌هایی با دستورات ایشان متفاوت بود، توصیه‌های رهبری به طور کامل اجرا نشد که ما در این وضعیت هستیم.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: برخی شرکت دانش بنیان تأسیس می‌کنند، اما عملکرد دانش بنیانی ندارند، چه بسا از وام‌ها و کمک‌های مالی و اعتباری بهره مند می‌شوند اما این را در مسیر تولید محصول با کیفیت و دانش بنیان به کار نمی‌گیرند که باید این را دقت کنیم، این دستورات رهبری را نیروهای انسانی تحصیل کرده‌ای که توانا و دانا باشند و بتوانند زوایای این امر را بشکافند و با تمام وجود خود را وقف پیشرفت و ارتقای فرهنگی و دینی کنند، را می‌خواهد.

مدیرانی که توانایی تحقق شعار سال را ندارند کنار گذاشته شوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تقوا ایجاب می‌کند که اگر کسانی به هر عللی در خودشان توانایی تحقق و اجرای چنین برنامه‌هایی و شعار سال که تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است را ندارند، کنار بروند و مسئولیت را به کسان دیگری بسپارند عنوان کرد: قطعاً رئیس جمهور، وزرا و مسئولانی که نتوانند شعار سال را اجرایی کنند، حتماً کنار خواهد گذاشت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: این سیاست کلان رئیس جمهور است، در استان هم مدیر عالی دولت اگر مشاهده کردند کسانی در تحقق و اجرای شعار سال توانایی لازم را ندارند را بلافاصله تبدیل به احسن کنند، زیرا استان فرصت آزمایش و خطا ندارد، در طول هشت دولت پس از جنگ تحمیلی که چهار ریاست جمهوری اسلامی بر سر کار آمدند، بعضی از استان‌ها زیرساخت‌های خود را ساختند، به اقتصاد و فرهنگ خود رشد دادند، این در حالیست که استان لرستان در همان ایام به عنوان نمونه و الگوی اقتصاد مقاومتی قرار گرفت و اعلام شد این استان مدل و الگوی اقتصاد مقاومتی است، اما بهره‌ای از اقتصاد مقاومتی نصیب این استان نشد، بلکه تنزل کرد.

حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد: اگر دقت و مراقبت نکنیم تاریخ تکرار خواهد شد، کسانی که برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ندارند و در اجرا ضعیف هستند و دانش و توانایی لازم را ندارند، این فرصت را از استان نگیرند، تقوا ایجاب می‌کند که خودشان کنار بروند یا مدیر عالی استان آنها را تبدیل به احسن کند و جایگزین کند، البته منصوب ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات، جامعه روحانیت، نخبگان، فرهیختگان، گروههای جهادی، جوانان انقلابی و حزب الهی از کارهایی که سبب ارتقای فرهنگی، رشد اقتصادی، گشایش در معیشت مردم شود، حتماً حمایت خواهند کرد، اما مطالبه گری، انتقاد سازنده مبتنی بر منطق، استدلال، همراه با پیشنهاد سازنده را جز وظایف خود می‌دانند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)