میرنیوز

برخی جزئیات سریال‌های نوروز از زبانِ کارگردان‌ها و بازیگران/ کنداکتوری که منظم شد و امیدواریم همین‌طور بماند!

 برخی جزئیات سریال‌های نوروز از زبانِ کارگردان‌ها و بازیگران/ کنداکتوری که منظم شد و امیدواریم همین‌طور بماند! 2022-03-20T09:56:10+03:30

خبرگزاری تسنیم- مجتبی برزگر: تلویزیون مانند هر سال سریال‌هایی را تدارک دیده که هرکدام سوژه‌ها و اتفاقاتِ مختلفی را برای مخاطب خواهند داشت. "زیرخاکی" دوباره آمده تا در دلِ اسارت فریبرز باغ‌بیشه حرف‌های جالبی از نفوذ و نفوذی‌ بگوید.

خانواده را با پریچهر(ژاله صامتی) و کاوه و همسایه‌داری را با «کشور»- گیتی قاسمی، نشان دهد. "خداداد" علی غفاری، قرار است حرف‌های تازه‌ای درباره مشکلات مالی و روزمرگی افراد، مطرح کند.

"نجلا 2" عاشقانه‌ای را با خودش به تلویزیون می‌آورد که در میانِ سریال‌های کُمِدی و اجتماعی شبکه‌های دیگر، خلأ آن احساس می‌شد. شبکه پنج موضوع چالش‌های زوج‌های جوانِ امروز را با خودش به تعطیلات نوروز آورده و کارگردانِ فیلم «پاستاریونی» مسئولیت ساختِ آن را برعهده گرفته است. البته سریالِ «جناب عالی» هم در آستانه پخش از چرخه ماراتُنِ نوروزی تلویزیون کنار گذاشته شد. 

سریال , صدا و سیما , عید نوروز , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج ,

سریال‌ها و زمانِ پخش

1. «زیرخاکی3»/ شروع پخش از 29 اسفندماه

سال 1399 اولین بار سریال «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان پخش شد. کارگردانی که پیش از آن او را به سریال‌هایی مثل «ارمغان تاریکی» و «نفس» می‌شناختیم و خیلی مخاطب انتظار نداشت او بتواند آن فضایِ دهه 1360 را با زبانِ طنز به تلویزیون بیاورد. اما این اتفاق افتاد و «زیرخاکی» خیلی زود بینِ‌مخاطبین جا باز کرد. 

در فصل اولِ این مجموعه، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی و رایان سرلک اعضای خانواده سه نفره باغبیشه (فریبرز، پریچهر و کاوه) بودند. استقبال از این سریال به اندازه‌ای بود که طبق آمار رسمی توانست عنوان پربیننده‌ترین مجموعه تلویزیونی رمضانی را از آنِ خود کند. 

فصل دومِ این مجموعه به دلیل استقبال مخاطب با بازی بازیگران جدید ساخته شد و سری سوم هم به نوروزِ امسال رسید. این سریال تولید مرکز سیمافیلم است و در فصل سوم آن دوباره هادی حجازی‌فر غایب است. بازیگری که در فصلِ اول حضور داشت و به دلیل مشغله ساختِ فیلم «موقعیت مهدی» نتوانست خودش را به این سریال برساند و جلیل سامان از هومن برق‌نورد و برخی بازیگرانِ جدید استفاده کرد. 

پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، پیام احمدی‌نیا، اکبر رحمتی، خسرو احمدی، اصغر نقی‌زاده، ایرج سنجری، مریم سرمدی، مهری آل‌آقا، ابراهیم طلعتی‌نژاد، فاطمه نیشابوری، حسین عقدایی، عبدالحمیم تقلبی، افشین طایی، رایان سرلک با حضور هومن برق‌نورد و هنرمندی نسرین نصرتی بازیگران این سریالِ تلویزیونی‌اند. 

این سریال از 29 اسفندماه ساعت 22 روی آنتن می‌رود.تصویربرداری سریال که از ابتدای آذرماه شروع شده بود، روز جمعه 27 اسفندماه به پایان رسید و مراحل فنی همزمان در حال انجام است تا 14 قسمت مجموعه در ایام نوروز از شبکه یک سیما پخش شود.

تکرار سریال شبکه اول روز بعد ساعت‌های 3 بامداد، 9 صبح و 15 بعد از ظهر خواهد بود.

سریال , صدا و سیما , عید نوروز , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج ,

2. خداداد/ شروع پخش از 29 اسفندماه

تجربه ساخت سریال‌های «بچه‌مهندس» برای علی غفاری باعث شد که شبکه دو سیما سریال نوروزی خودش را به او بسپارد. سریال «خداداد» مجموعه 13 قسمتی است که درباره مشکلات مالی و روزمرگی افرادی است که تلاش برای به دست آوردن خرج و مخارج زندگی دارند.

این مشکلات با زبانی طنز بیان می‌شود. البته گروه در مورد داستان فیلم این جمله را در اختیار رسانه‌ها گذاشتند.  «میگن گره‌ای که با دست باز می‌شه رو نباید با دندون باز کرد، اما خداداد چاره دیگه‌ای نداره و روی این موضوع خیلی حساب کرده!»

سعید سعدی تهیه‌کننده این مجموعه است که با بازی  رضا ناجی، پیام دهکردی، علی صبوری، سوسن پرور، مهرناز بیات، آرش تاج، آرش نوذری، افشین نخعی، زهره حمیدی، شیرین بینا، سارا باقری، مهرزاد جعفری، جواد زیتونی، فریبا سادات مرتضوی، سیامک اشعریون، سیاوش طهمورث، بازیگران کودک: امیرحسین غفاری و کوثر حیدری، هر شب از این شبکه پخش خواهد شد. 

این سریال از ساعت 21:15 روی آنتن می‌رود؛ این مجموعه برای 13 قسمت آماده پخش شده است. بازپخش این مجموعه ساعت 09:10 صبح، 16:20 و 01:30 بامداد خواهد بود.

سریال , صدا و سیما , عید نوروز , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج ,

3. نجلا2/ شروع پخش از اول فروردین

داستان سریال‌های دنباله‌دار در ایام نوروز در شبکه‌های یک و سه تکرار می‌شود. شبکه سه هم برای این ایام سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی را تدارک دیده است. البته پخشِ این سریال تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت. 

در فصل «نجلا» که به عنوان سریال اربعینی به آنتن ایام اربعین شبکه سه سیما رسید، حسام منظور نقش عبد دشتی، سارا رسول‌زاده به عنوان نجلا و بازیگر نقش اصلی، آزیتا حاجیان نقش عمه نجلا، ملیکا شریفی‌نیا نقش دوست نجلا و عاشق عطا، هدایت هاشمی نقش عاشق نجلا و فرمانده عراقی، سیدمهرداد ضیایی نقش شیخ ابراهیم و پدر نجلا، سوگل طهماسبی نقش خواهر عبد، مصطفی ساسانی نقش عطا دوست عبد، جواد پورزند نقش دوست شیخ ابراهیم، عالی غابشی نقش برادر عامر و پسر دایی نجلا و... را ایفا کردند.

حال در فصل جدید، سارا رسول‌زاده در نقش "نجلا" حضور ندارد و به جای او محیا دهقانی که پیش از این او را در مجموعه «قهر و آشتی»، «پایتخت4» و «همبازی» دیده بودیم، بازی دارد. فصل دوم این سریال در 40 قسمت ساخته شده و درباره بازگشت کاراکترهای قصه از کربلا و حوادثی که در این مسیر برایشان رقم می‌خورد، است. 

قرار است این سریال تلویزیونی هر شب ساعت 20:30 روی آنتن برود. 

تصویربرداری فصل دوم سریال «نجلا» از ابتدای تابستان 1400 آغاز شده بود و در لوکیشن‌های مختلفی مانند جنوب تهران، آبادان و خرمشهر، زندان و تعدادی از شهرهای کشور عراق مانند کربلا تولید شده و کماکان هم تصویربرداری ادامه دارد. 

سریال , صدا و سیما , عید نوروز , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج ,

4. دردسرهای شیرین/ پخش از 29 اسفندماه

شبکه پنج سیما برخلاف شبکه‌های یک و سه دنبال ساخت سریال‌های دنباله‌دار نرفته و کار را به سهیل موفق که کارگردانی فیلم‌های سینمایی «شکلاتی» و «پاستاریونی» را در کارنامه خود دارد، سپرده است.

پوریا پورسرخ، مریم مومن، افسانه بایگان، یوسف مرادیان، پاشا جمالی، رضا توکلی، رسول توکلی، پوراندخت مهیمن، مرتضی کاظمی، سهیل قاصدی، فهیمه سلیمانی، ژیلا دایی و سمیرا حسینی در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

سریال طنز «دردسرهای شیرین»‌ داستانی اجتماعی با رگه‌هایی کمدی دارد. داستان سریال درباره پوریا پورسرخ و مریم مومن زوجی است که در زندگی با چالش‌هایی جدی روبه‌رو می‌شوند. در کشاکش این چالش‌ها، حوادث و اتفاقاتی دیگر برای آنان رخ می‌دهد که گاه زمین می‌خورند و گاه برمی‌خیزند، اما کسی نمی‌داند سرنوشت برای آنان چه رقم زده است.

این سریال قرار است ساعت 20 هر روز روی آنتن برود. 

یک نکته/ کنداکتوری که در دقیقه 90، منظم شد

یکی از چالش‌هایی که در چند سالِ اخیر، تلویزیون با آن دست و پنجه نرم می‌کند موضوع کنداکتور است. حتی این بی‌نظمی‌ها را می‌توان در سال‌های قبل و مصداقِ بارز آن پخشِ سریال «گاندو» که در نوروز 1400، باعثِ انتقاداتِ بسیاری شد، دید. بهروز مفید به عنوان تهیه‌کننده سریال «بیگانه‌ای با من است» به این نکته انتقاد کرد که بی‌نظمی در پخش، باعث شده بود مخاطب نتواند بیننده صفر تا صدی هرکدام از سریال‌ها باشد. 

حتی پیش از شروعِ سریال‌های نوروزی امسال، اعلامِ ساعت پخشِ «عصر جدید» انتقاداتی را به وجود آورد که با توجه به پخش سریال «زیرخاکی 3» در ساعت معمولِ پخش سریال‌های شبکه یک سیما، چالشی ایجاد خواهد شد. اما بنابر اعلامِ ساعت‌های جدید سریال‌های تلویزیونی قدری مدیریت به کنداکتور سیما برگشته است.

چرا که هرکدام از سریال‌ها به میزان 15 دقیقه زودتر پخش می‌شوند. مثلاً "دردسرهای شیرین" شبکه پنج به جایِ پخش در ساعت 23 که زمانِ‌معمول پخش سریال‌های شبکه پنج بود، ساعت 20 و به عنوان اولین سریال نوروزی تلویزیون کار خود را آغاز خواهد کرد.

همچنین سریال شبکه دو (خداداد) هم با 15 دقیقه زودتر یعنی ساعت 21:15 روی آنتن خواهد رفت. سریال شبکه سه هم به جای 20:45 ساعتِ ‌20:30 پخش می‌شود. 

با این اوصاف، حاشیه بی‌نظمی کنداکتور کمتر سیما را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. باید دید می‌تواند این مدیریت را در زمانِ پخش هم اجرا کند یا مثلِ "گاندو2" که سالِ قبل روی آنتن رفت یک باره قطع شود و چند دقیقه بعد به آنتن برسد و یا «نون‌خ 3» که در شب‌های پایانی با تأخیر پخش می‌شد. 

مدیریت درست کنداکتور، اعتماد مخاطب را نسبت به زمانِ اعلام شده پخش برنامه‌ها و سریال‌ها بالاتر می‌برد. از طرفی مخاطب می‌تواند رنگارنگی از برنامه و سریال را ببیند؛ این کار هم به نوعی احترام به مخاطب است و هم باعث می‌شود تبعیضی میانِ برنامه‌سازها و سریال‌سازها به وجود نیاید. 

اینفوگرافیِ سریال‌ها

سریال , صدا و سیما , عید نوروز , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج ,

رقابت بین کدام سریال‌هاست؟

اگرچه بسیاری رقابت را میانِ «زیرخاکی3» و «نجلا2» می‌دانند اما «خداداد» و «دردسرهای شیرین» هم با قدرت در میدانِ رقابت‌اند. باید دید مردم به ویترین و عقبه سریال‌ها نمره می‌دهند و بیشتر موردِ نظرشان است و یا موضوع و فضایِ سریال‌ها، ترغیب‌شان خواهد کرد. 

جلیل سامان بعد از دو فصل موفق و تجربه ماه مبارک رمضان، پا به عرصه کارزار نوروز گذاشته و با زوجِ موفق پژمان جمشیدی و ژاله صامتی در تلاش است با دفاع از موفقیت‌های گذشته، ماراتنِ نوروز را به نفع خودش تمام کند. به گفته پژمان جمشیدی همه‌چیز با اسارت شروع می‌شود و دوباره شاهدِ ماجراهای جالب و طنزآمیزِ کاراکتر فریبرز باغ‌بیشه خواهیم بود.

"خداداد" را خالقِ بچه مهندس، کارگردانی می‌کند. او پیش از این رقابت در ماه رمضان را تجربه کرده و باید دید، می‌تواند با فضای طنز اجتماعی، در این کارزار خودی نشان دهد. خیرالله تقیانی‌پور کارگردانِ جوان سریال «نجلا» در فصل اول مخاطبان بسیاری را جذب کرد. حالا با حضور در عراق و استفاده از بازیگران خوب خارجی و ایرانی می‌خواهد از نوروز تا ماه رمضان روی آنتن شبکه سه، رقابت خودش را با سریال‌های نوروزی و رمضانی تلویزیون داشته باشد.

شبکه پنج در این میان حداقل در چند سالِ اخیر، تجربه خوب مناسبتی نداشته اما شاید به کمکِ سهیل موفق کارگردان جوانِ خودش و استفاده از پوریا پورسرخ و مریم مؤمن و بازیگران خوبِ دیگر این سریال، بتواند مخاطب سریالی تلویزیون را به شبکه پنج برگرداند.

بنابراین همه سریال‌ها می‌توانند رقیبِ هم باشند و البته مدیریتِ مناسب زمان پخش می‌تواند این کمک را به مخاطب بکند که با برنامه‌ریزی و انتخاب، پای تماشای تلویزیون بنشیند. شاید هم به دلیل اختصاص پیدا کردن کنداکتور پربیننده تلویزیون به برنامه‌هایی همچون «عصرجدید» و «خندوانه» رقابتِ امسال بیشتر به سمتِ برنامه‌های نوروزی برود و سریال‌های شبکه یک و سه بیشتر دیده شوند. احتمال دارد که بیننده سریال‌ها به جای پخش اولیه، در تکرار بیشتر بیننده سریال‌ها باشد. 

جزئیات سریال‌ها از زبانِ بازیگران و کارگردان‌ها

سریال , صدا و سیما , عید نوروز , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج ,

نمایی از سریال زیرخاکی3- گیتی قاسمی

رمزِ موفقیت «زیرخاکی» صداقت و پرداختن به نوستالژی/ گپ و گفت با گیتی قاسمی

گیتی قاسمی نقش کشور را در سریال «زیرخاکی3» بازی می‌کند. او در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  اعتقاد دارد که این مجموعه تلویزیونی به برندی در تلویزیون تبدیل شده که مخاطب خودش را جذب کرده است. مردم هر سه برند «نون‌خ»، «زیرخاکی» و «پایتخت» را دوست دارند. این‌ها سریال‌هایی‌اند که ذائقه مردم را به خوبی شناخته‌اند و با توجه به مخاطب پیش می‌روند و از این جهت هم نوستالژی‌ می‌شوند و هم دلچسب.

قاسمی تأکید کرد: اگر «زیرخاکی» خوب دیده شده و امیدوارم فصلِ سوم آن هم به خوبی دیده شود چون ذائقه مردم را به خوبی شناخته و از بطنِ زندگی مردم دور نیست. این نزدیکی به مردم باعث می‌شود مخاطب زیادی پیدا کند. مردم با کاراکترها و دیالوگ‌هایشان حسّ قرابتی دارند. شناخت ذائقه هم کار هرکسی نیست و امثالِ جلیل سامان به خوبی این کار را بلدند. 

وی به صداقت در فیلمنامه «زیرخاکی» اشاره کرد و گفت: صداقت در جای جای نوشته‌های «زیرخاکی» دیده می‌شود؛ به همین خاطر است که به دلِ مخاطب می‌نشیند. بازیگران هم هنگامِ بازی کردن این صداقت را می‌بینند و بهتر به شخصیت نزدیک می‌شوند. یکی از امتیازات دیگرِ این سریال، توجه کارگردان به نوستالژی‌های مردم است؛ مخاطب نسبت به زمانِ سریال خاطره دارد و استفاده درست از آکسسوار و دکور و فضاسازی، می‌تواند این قرابت را دو چندان کند. 

او درباره نقشِ خود و هم‌بازی‌اش ژاله صامتی گفت: خدا را شکر کاراکتر لُرِ سریال که کشور باشد به دلِ مخاطب نشست و بازخوردهای فصل دوم این نکته را به خوبی نشان می‌دهد. یکی از دلایلی که سازندگان ترغیب شدند این نقش را در فصل سوم بیشتر کنند، همین بازخوردها است. خوشبختانه نقش مقابلم خانم ژاله صامتی بسیار توانمند است و باعث می‌شود لحظاتِ خوبی برای مخاطبین ایجاد شود. 

سریال , صدا و سیما , عید نوروز , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج ,

 استفاده از پیام دهکردی با تیپ و گریمِ خاص؛ "آقای محمود محدود"/ گپ و گفت با علی غفاری (کارگردان)

علی غفاری کارگردان سریال «خداداد» درباره دغدغه این مجموعه تلویزیونی، گفت: این سریال کاملاً متناسب با ایام نوروز ساخته شده و هدف نمایش آن برای عید نوروز است. شبانه‌روزی کار می‌کنیم تا کاری از جنسِ مردم بسازیم. سریالی که بتواند مشکلات، سنت‌ها و اتفاقاتِ موجود در عید نوروز را برای مردم بیان کند. اتفاقاتی که احتمالاً گریبان‌گیر مردم در این ایام است. 

وی افزود: کاملاً این کار خانوادگی و روابط بین دو خانواده را نشان می‌دهد. خیلی ملموس، رئال و متناسب با حال و هوای مردم در ایام نوروز پیش رفته‌ایم. قصه در 13 روز اول سال اتفاق می‌افتد. 

غفاری در خصوص استفاده از پیام دهکردی با گریمی خاص و نقشی متفاوت، گفت: پیام دهکردی یکی از بازیگران خوب ما در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون به شمار می‌رود. بازیگری که از عهده هر نقشی برمی‌آید. نقش او در این سریال محمود است، به او می‌گویند "محمود محدود". بازیگران دیگر هم این طور متناسب با نقش‌شان استفاده شدند. برخی در نقش‌هایی بازی می‌کنند که قبلاً دیده نشدند و نزدیک به آن نقش‌ها را ایفا کردند. در مجموع تنوع خوبی اتفاق افتاده و رنگِ خوبی دارد. بازیگران خیلی یکدست و هماهنگ درآمدند و امیدوارم به دلِ مردم بنشیند. 

او در پاسخ به این سؤال که چرا سراغِ علی صبوری رفتید، توضیح داد: من فکر می‌کنم علی صبوری خیلی خوب در این نقش جاافتاده و شخصیت جالب و بانمکی دارد. به هر حال داماد خانواده (آقای خداداد) است. او با چند کاری که بازی کرده نشان داده می‌تواند بازیگرِ خوبی در آینده باشد.  

کارگردان سریال نوروزی شبکه دو تأکید کرد: رضا ناجی نقش خداداد را ایفا می‌کند. مدتی به دلیل سرطان کم‌کار شده بود که خوشبختانه این بیماری سخت را پشت سرگذاشت. روحیه خوبی داشتند و کاملاً همراه و همدل‌اند. به نظرمن اتفاق فوق‌العاده‌ای افتاده و فضای جالبی با حضور او، سوسن‌پرور و بقیه هنرمندان را شاهدیم.

او همچنین درباره حضور سیاوش طهمورث در سریال و تجربه کار طنز در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: آقای طهمورث به نظرمن در این ترکیب بسیار خوب جا افتاده است. کار ما صرفاً یک طنز و کمدی صرف نیست. هسته مرکزی داستان اتفاقاً قصه‌ای شاید به مراتب تراژیک باشد. اما لحظات و موقعیت‌های طنزآمیز دارد. ترکیبی از لحن و زبانِ طنز و جدّی را در کار خواهید دید. واقعاً کار مناسبتی ساختن آن هم در ایام نوروز کار سختی است اما هنرمندان برای اینکه مردم شاد باشند و روزهای خوبی را پشت سربگذارند شبانه‌روزی کار می‌کنند و همه بچه‌ها عشق و امیدشان در این ایام، آن است خنده به روی لبانِ مردم بنشیند. 

غفاری درباره رقابت در نوروز با سریال‌های دیگر، گفت: من به رقابت فکر نمی‌کنم. از روز اول آستین بالا زدیم معلوم نبود چه کاری تولید شود. سعی می‌کنیم کارمان را درست انجام دهیم و کار استاندارد تحویل بدهیم کار پرمخاطب باشد. این برایم مهم است همه تولیدات سازمان صداوسیما با کیفیت باشند و آرزوی موفقیت برای همه همکارانم دارم. 

سریال , صدا و سیما , عید نوروز , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج ,

باید مثل امام حسین (ع) شریف بود / گپ و گفت با کارگردان «نجلا»

خیرالله تقیانی‌پور کارگردان سریال «نجلا» به خبرنگار تسنیم  گفت: نجلا عاشقانه‌ای در میانِ آمبیانسِ جنگ است. اعتقاد دارم مخاطب با تماشای «نجلا» به این نتیجه خواهد رسید که تاریخ می‌آید و می‌رود؛ مردم همان مردم‌اند. فکر می‌کنم یکسری فطرت‌ها در میانِ قرن‌ها و اتفاقات عوض نمی‌شود. همیشه شرافت باقی می‌ماند. این سریال نشان می‌دهد در همه شرایط و سختی‌ها، آدمیزاد، شرافتش را نشان بدهد خداوند به او توفیق می‌دهد. باید مثل امام حسین(ع) شریف بود تا بدترین شرایط، خداوند خداوند به انسان توفیق بدهد. 

وی افزود: نجلا یک عاشقانه خوبی است که در آن همه‌چیز وجود دارد. ما خیلی وقت‌ها مردانگی و شرافت یک مرد را در مواجهه عشق به معرض نمایش نگذاشتیم. همه ما در ظنِّ اتهامیم و عَبد و نجلای قصه در ظن اتهام‌اند و شرافت‌شان را برای حرف و حدیث مردم ندادند.

کارگردان سریال درباره انتخاب محیا دهقانی به عنوان نقش اصلی سریال،‌ گفت: اولین کسی نیستم که با چنین اتفاق مواجه می‌شود و تجربه نشان داده بیشتر باید دنبال قصه باشیم و نه نفر. اگر نگاه کنید سریال‌های خارجی و حتی ایرانی بوده‌اند که چند فصل داشتند و بازیگر نقش اصلی عوض شده ؛ آن عاملی که یک سریال را به موفقیت می‌رساند فقط قصه و فیلمنامه است. 

او همچنین تأکید کرده که قصه نجلا از کربلا شروع می‌شود و این روزها هم کماکان در عراق فیلمبرداری‌شان ادامه دارد. 

سریال , صدا و سیما , عید نوروز , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج ,

4. احساس رضا توکلی از نزدیک شدن به نقش عمو رضا/ در «دردسرهای شیرین» چه خبر است؟

رضا توکلی درباره حضورش در سریال «دردسرهای شیرین» گفت: جزو اولین کسانی بودم که به کار دعوت شدم. در دردسرهای شیرین نقش پدر عروس و دامادی را دارم که داماد را پوریا پورسرخ و عروس را مریم مومن بازی می‌کنند. این نقش مرا یادِ نقش عمو رضا در سریال «فاصله‌ها» می‌اندازد. خودم فکر می‌کنم تقریباً به آن نقش نزدیکم اما سعی کرده‌ام متفاوت بازی‌اش کنم. 

او در پاسخ به این سؤال که سریال نوروزی شبکه پنج مردم را به یاد چه چیزهایی می‌اندازد، افزود: مردم در زندگی‌هایشان امکان دارد به واسطه بی‌تجربگی دچار دردسرهایی شوند. پدران و مادران با توجه به درایت و مدیریت به موقع وارد ماجرا بشوند و گره‌ها را باز کنند. فرهنگ ما تأکید دارد که به خانواده و کانونِ گرم خانواده تحکیم ببخشید. در قصه ما بزرگترها مطرح می‌شوند و مشکلات دردسرهای جوانان، ازدواج و بچه‌دار شدن! 

توکلی درباره رقابت با سریال‌های دیگر شبکه‌های سیما، گفت: امیدوارم رقابت خوبی اتفاق بیفتد. همه زحمت کشیده‌اند؛ زیرخاکی و نجلا را که مردم تا حدودی می‌شناسند. علی غفاری بعد از چند کار جنگی، با طنز به تلویزیون برگشته و به نظر می‌رسد رنگارنگی از موضوعات و فضاهای سریالی را امسال شاهد باشیم. 
 

سریال , صدا و سیما , عید نوروز , شبکه یک , شبکه دو , شبکه سه سیما , شبکه پنج ,

چند خواسته از صدا و سیما برای 1401

1. گیتی قاسمی بازیگر سریال «زیرخاکی» در میان صحبت‌هایش با خبرنگار تسنیم  به این نکته اشاره کرد: وقتی به شهرها و روستاها برای کار کردن و یا دید و بازدید اقوام می‌روم مردم ما را به کارهایی می‌شناسند که باورپذیر شده و با‌ آن ارتباط گرفته‌اند. متأسفانه خیلی از سریال‌هایی که الان در تلویزیون ساخته می‌شود گول‌زننده و بدونِ محتوا شده است. سریال باید مخاطب را با خودش همراه کند و از دغدغه‌هایشان بگوید. مردم خودشان را در سریال‌ها ببینند و نه اینکه از آنها دور باشد. از مسئولین و دست‌اندرکاران درخواست می‌کنم جلویِ ساخت سریال‌هایی که روی اعصابِ مخاطب می‌رود و بیننده ندارد، جلوگیری کنند و به جای‌ آن کمک کنند سریال‌های پرمخاطب و با کیفیت ساخته شود. 

2. علی غفاری کارگردان سینما و تلویزیون اعتقاد دارد باید تلویزیون گام‌هایش را به سمت کارهای جریان‌ساز و مؤثر ببرد. اصطلاحاً خیابان‌خلوت‌کن و در این راستا توجه به فیلمنامه از هر اتفاقی مهم‌تر است. قطعاً به این واسطه تولیدات با کیفیت و پرمخاطبی ساخته خواهند شد. اگر مردم را به عنوان مخاطب اصلی درنظر بگیریم می‌توانیم کارهای پرمخاطبی با فیلمنامه‌های خوب تولید کنیم. 

3. خیرالله تقیانی‌پور کارگردان معتقد است رسانه ملّی موظف است با "عصر جدید" و هر برنامه و تله فیلم، سریال و فیلمی مردم را سرگرم کند و لحظات خوب و مفرحی برایشان شکل بگیرد. این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه رسانه ملّی به هنرمندان و نویسندگانش بها بدهد. 

4. رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون تأکید کرد: به نظر می‌رسد تلویزیون و مدیریت بر سریال‌ساز‌ی‌اش باید با نگاهی به گذشته، دنبال شود. کارهایی که چقدر تأثیرات روانی، اجتماعی و اقتصادی روی مخاطب می‌گذاشتند. دنیا به سرعت پیش می‌رود و ما هم در رابطه با سریال‌سازی نگاه جدیدی باید داشته باشیم. ما اگر نگاه‌مان بین‌المللی باشد قابِ‌درست‌تری از سریال برای مخاطب می‌سازیم. جالب است که در ایامِ ساخت سریال «او یک فرشته بود» بارها با مردمی مواجه می‌شدیم که به خاطر دنبال کردن این سریال می‌آمدند تا با بازیگران‌شان رودرو دیدار کنند. در سریال "زیرزمین" و خیلی از سریال‌های قدیمی تلویزیون این اتفاق افتاده است. انتظار دارم مسئولین جدید صداوسیما بیشتر برای ساماندهی و سازماندهی سریال‌ها و هنرمندان‌شان تمهیداتی بیندیشند. 

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)