میرنیوز

نمایندگان در کار اجرا دخالت نکنند/ لزوم استفاده از ظرفیت جوانان

نمایندگان در کار اجرا دخالت نکنند/ لزوم استفاده از ظرفیت جوانان 2022-03-11T14:22:49+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با بیان اینکه همه کسانی که در انتظار فرج امام عصر (عج) هستند، باید ایمان و عمل صالح که همان تقوا و خویشتن داری است را در برنامه عمر خود داشته باشند.

ضرورت احسان و مواسات در ایام پایانی سال

وی با تاکید بر اینکه خداوند وعده داده به کسانی که ایمان آورده‌اند و عمل صالح انجام داده‌اند که حاکم بر روی زمین باشند عنوان کرد: حاکمیت خدا بر روی زمین در سایه ایمان، عمل صالح و تقوا است، خودم و همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی فرا می‌خوانم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سالی که گذشت بیماری و ویروس کرونا آزمون بزرگی برای ملت ایران و طبقات مختلف هم در کشور و هم در استان بود گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی و کادر درمانی که طیف وسیعی بودند، در اوج این افتخار بوده و هستند که جان و سلامت خودشان را در خدمت گذاری به مردم قرار دادند.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: البته مجموعه‌هایی هم به داوطلبانه این جمع کادر درمانی و طیف وسیع اضافه شدند که خارج از مجموعه درمانی بودند، اما به میدان آمدند، نمی‌خواهم از قشر خاصی اسم ببرم چون اقشار مختلف حضورشان، حضوری متنوع، وسیع و فراوان بود اما مردم و جوانان از اقشار مختلف به صورت جهادی خدمات با ارزشی را ارائه دادند که این خدمات آنقدر متنوع، متعدد و فراوان است که نمی‌توان آن طیف وسیع و گوناگون خدمات را از جهت کمیت و کیفیت بر شمرد.

وی بیان داشت: اکنون که این زیبایی‌های شگرف توسط دولت و ملت رقم خورده و می‌خورد، هم دولت در همه این ایام به خصوص روزهای پایانی سال برنامه‌هایش را در مورد عموم اقشار مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر با سرعت و فوریت بیشتری اجرا کند، عده‌ای هستند که نمی‌توانند زندگی معمولی خودشان را اداره کنند و زندگیشان به سختی می‌گذرد، افرادی هم که توانایی دارند، فعالیت خودشان را مثل گذشته در کمک به این اقشار آسیب پذیر استمرار ببخشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در صلوات شریف شعبانیه که توصیه می‌کنم هر روز این دعا را بعد از نمازها بخوانید، این چنین توصیه می‌کند که از خدا بخواهیم: مواسات را نصیب من کن، تا بتوانم کمک رسانی کنم به کسانی که از جهت معیشتی در تنگنا هستند، چون خدایا تو به من وسعت رزق دادی، این وسعت رزق من ایجاب می‌کند که من به کمک دیگران بشتابم، ارادت قلبی و زبانی به امام عصر در این ایام و روزهای پایانی سال نشانه‌هایی را از جامعه مهدوی به نمایش بگذاریم، جامعه‌ای که در آن قسط، عدل، مواسات، برداری، اخوت، عزت و شرافت حاکم است.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: قطعاً این ملت با فضل الهی و هدایت‌های معنوی امام عصر (عج) کاخ با عظمت تمدن اسلامی را برافراشته خواهد کرد، همه ما به خصوص جوانان مؤمن، مخلص و عزیز باید خود را برای برافراشته کردن این کاخ عظیم آماده کنیم.

ضرورت ایجاد اشتغال برای خانواده شهدا

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز بزرگداشت شهدا و تأسیس بنیاد شهید در سال ۵۸، افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا برای زندگی فردی، اجتماعی و آینده کشور امری ضروری و حیاتی است، ما نیاز داریم یاد شهدا را زنده نگه داریم، فرهنگ شهادت یعنی سرمایه گذاری جان و سلامت برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی، انسان‌های خاصی هم موفق می‌شوند که این سرمایه گذاری جان و سلامت را مانند شهدا و جانبازان انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه این فرهنگ هر گاه در سطوح جامعه ما رواج پیدا کند، فرهنگ دنیا طلبی و نگاه مادی و منفعت طلبانه از بین می‌رود، گفت: شهیدان عزیز چنین معامله و تجارتی را با خداوند کردند، گرامی می‌داریم یاد شهدا و رشادت جانبازان را و در مقابل صبر و شکیبایی خانواده‌های آنها را، البته همه سازمان‌ها و ادارات دولتی و غیر دولتی وظیفه دارند در ارتقای فرهنگی و اشتغال خانواده‌ها و فرزندان شهدا و فرزندان ایثارگران و جانبازان نقش خود را ایفا کنند.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال ۵۸ توسط امام راحل برای خدمت به خانواده‌های شهدا تشکیل شد، اما این بنیاد به تنهایی قادر به رفع حوائج ضروری خانواده‌های شهدا نیست، گرچه خانواده‌های شهدا افرادی صبور و شکیبا هستند اما هم حاکمیت و هم ملت باید پای کار بیایند و قوانینی که لازم است در جهت ارتقای فرهنگی و ایجاد اشتغال، مصوب شوند و قوانینی که مصوب شده‌اند نیز اجرایی شوند.

مسئولان از ظرفیت جوانان استفاده کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: این روز را تبریک و تهنیت می گویم، جوانان ایران اسلامی در اطاعت و ولایت مداری، ادب، وقار، سخاوت، شجاعت، عبادت، ایثار، حق طلبی و حق پذیری حضرت علی اکبر (ع) را الگوی خود قرار داده‌اند و ما این در هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و… مشاهده کردیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: جوانان امروز در عصر غیبت وظیفه دارند که پیوند معرفتی و عاطفی با امام عصر خود داشته باشند، تلاش علمی و آموزشی از دیگر وظایف جوانان است، بر اساس بیانیه گام دومی که مقام معظم رهبری تدوین کردند در پنجمین دهه از حیات انقلاب اسلامی ما نیازمند جهادی بزرگ هستیم و جوانان در این جهاد بزرگ محور حرکت هستند.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: مسئولان از این سرمایه‌های ارزشمند در عرصه‌های مختلف استفاده کنند.

تاکید رهبری بر عدم دخالت قوه مقننه در کار اجرا

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان نکات مهمی را برشمردند که امیدواریم فرهیختگان، برجستگان، اهل سخن، قلم و سخنوران ابعاد این موضوع را تبیین کنند، افزود: هم بر جهاد تبیین تاکید کردند و هم بر قوی شدن دولت و ملت تاکید کردند، هم تاکید کردند که قوه مجریه از قوانین مجلس پیروی کند و مجلس هم در اجرا دخالت نکند، این چندمین بار است که مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: البته اینکه قوه مقننه در اجرا دخالت نکند یک مصداق است، دیگر قوا هم بایستی در قوه مجریه دخالت نکنند، امید است که با این فرموده مقام معظم رهبری مسیر برای همه روشن شده باشد، هم کسانی که در قوه مقننه هستند و هم وزرا محترمی که در قوه مجریه حضور دارند، از این وضعیتی که در آن قرار داریم بیرون آیند چون راه را مقام معظم رهبری روشن کردند.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: حتی من شنیدم که بعضی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان‌های دیگر به صورت مکتوب اعلام کردند و نوشته‌اند که ما در انتصابات دخالت نمی‌کنیم، این اعلام و منتشر کرده‌اند، هم در انتصاب مدیران و هم زیرمجموعه‌های مدیران، به هر حال این نکته‌ای است که مقام معظم رهبری آن را به روشنی بیان فرمودند و اینجاست که فرهیختگان و برجستگان باید این موضوع را تبیین کنند، منتظر این نمانند که نماینده ولی فقیه یا ائمه جمعه در استان این مطلب را بگویند، این مطالب را در مجامع گوناگون گفته و تجزیه و تحلیل شوند تا این موضوع مهم اجرایی شود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)