میرنیوز

هر زبانی در درون جهان اسلام،لب به تکفیر بگشاید، ابراز استکبار است

هر زبانی در درون جهان اسلام،لب به تکفیر بگشاید، ابراز استکبار است 2022-03-08T11:09:27+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع در وبینار بین‌المللی «تحریر القدس»، که از سوی این مجمع جهانی برگزار شد، اظهار داشت: روز قدس به دستور امام خمینی (ره) در ۴۲ سال پیش مطرح شد تا زمینه‌ای برای وحدت امت اسلامی و تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی باشد که یکی از آرمان‌های بزرگ در قرآن کریم است. قرآن کریم همه ما را دعوت می‌کند به اینکه امت واحده ای باشیم و تحت چتر و سیطره و حاکمیت اسلام قرار بگیریم و ما را به معیت با رسول خدا (ص) و همراهی با ایشان توصیه کرده است.

وی ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید «والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم» پیامبر (ص) محور وحدت است و کسانی که معیت با رسول خدا (ص) دارند، باید دو ویژگی داشته باشند. اول اینکه با کفار حربی با شدت برخورد کنند و دوم اینکه بین خودشان و امت رسول الله (ص) با رحمت و رفاقت و مهربانی و دوستی رفتار کنند.

حجت الاسلام شهریاری با بیان این مطلب افزود: به همین جهت حضرت امام راحل برای اینکه امت اسلام را که ویژگی اساسی آن همراهی با رسول خداست متحد کند، روز قدس را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مطرح کرد تا همه مسلمانان بر استکبار جهانی فریاد برکشند؛ استکباری که مایه ننگ جهان امروز است و با تأسیس معیارهای دوگانه و استفاده ابزاری از حقوق بشر تلاش می‌کند تروریسم دولتی را ترویج کند که در رأس این تروریست دولتی رژیم اشغالگر قدس و اسرائیل مکار است.

وی خاطر نشان کرد: اسرائیل در تلاش است تا قدس را به عنوان پایتخت خود انتخاب کند و ما این عمل را محکوم می‌کنیم. قدس محور وحدت در جهان اسلام و اولین قبله گاه مسلمانان است و محل عروج پیامبر اکرم (ص) در اینجا قرار دارد و این سرزمین مقدس متعلق به همه مسلمین جهان است.

دبیرکل مجمع تقریب تأکید کرد: روز قدس، روز وحدت جهان اسلام و محکوم کردن حرکت‌های استکباری در ظلم به ملت مظلوم فلسطین است. در این راستا ما باید همواره تلاش کنیم تا وحدت را در جهان اسلام حفظ کنیم، وحدتی که زیر چتر رسول اکرم (ص) شکل می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در دنیای امروز مشاهده می‌کنیم که مستکبران جهان با تقسیم بندی کشورهای اسلامی تلاش کردند تا وحدت امت اسلام را بشکنند و با تجزیه‌ی کشورهای بزرگ اسلامی مثل عثمانی و ایران و… و با تأسیس دولت‌های متعدد که هر کدام از دولت‌ها با دولت دیگری دارای شقاق و اختلاف مرزی یا غیر مرزی است، تلاش کردند تا از اینکه ما در غرب آسیا شاهد یک امت واحده باشیم، جلوگیری کنند و با جداسازی کشورهای عربی از همدیگر و با ایجاد تفرقه و تولید ادبیات تکفیر و توهین سعی می‌کنند، پروژه خود را جلو ببرند.

هر زبانی در درون جهان اسلام، لب به تکفیر بگشاید، ابراز استکبار است

حجت الاسلام شهریاری اظهار کرد: امروز هر لسانی در درون جهان اسلام که لب به تکفیر بگشاید، ابراز استکبار جهانی است برای اینکه به شقاق و نفاق و جدایی و تفرقه را در جهان اسلام دامن بزند. امروز هر کانال ماهواره‌ای که به مقدسات فرق اسلامی اعم از شیعه و سنی و گروه‌ها و فرقه‌ها و مذاهب دیگر توهین می‌کند، زبان استکبار است که خواسته یا نخواسته در زمین دشمن بازی می‌کند و به نفع دشمن تلاش می‌کند و آبشخور بسیاری از آنها در لندن و آمریکا و واشنگتن است.

وی ادامه داد: آنها هستند که هزینه‌ی این ماهواره‌ها را تأمین می‌کنند و به هر دو طرف پول می‌دهند، که با توهین و فحاشی به مقدسات همدیگر، به اختلافات دامن بزنند و بین امت واحده تفرقه ایجاد کنند. ما می‌توانیم از روز قدس و از کلام نورانی حضرت امام راحل بهره مند شویم و این روز را محوری برای وحدت جهان اسلام قرار دهیم.

دبیرکل مجمع تقریب تأکید کرد: روز قدس، علامت مقاومت در برابر استکبار است و تمام عزت و افتخار خودمان را از این روز می‌دانیم و می‌توانیم از آن بهره ببریم. ملاحظه کردیم از زمان تأسیس رژیم کودک کش صهیونیست، این رژیم همواره و روز به روز رو به افول است. البته در سال ۱۹۶۷ در یک جنگ نابرابر شش روزه اسرائیل موفق شد سه کشور مصر، اردن و سوریه را شکست دهد و از مصر نوار غزه و صحرای سینا، از اردن، کرانه باختری و از سوریه بلندی‌های جولان را غصب کند و خودش را پیروز این میدان نشان دهد. متأسفانه از آن زمان تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بودیم که تمام کشورهای اسلامی به صورت خفت بار در برابر اسرائیل نمایان می‌شدند.

وی افزود: برخی از این کشورها در عین حال که می‌خواستند مقاومت و مقابله کنند اما این توان را در خود نمی‌دیدند. اما خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ مصادف با ۱۹۷۸ یعنی یازده سال پس از جنگ شش روزه، انقلاب ما پیروز شد و با این پیروزی ما توانستیم بهره کاملی را از فرامین و دستورات قرآن کریم و سنت نبوی (ص) و اهل بیت (ع) ببریم و در اساس نامه نظام جمهوری اسلامی مطرح کنیم و این منشأیی برای بیداری اسلامی در جهان اسلام شد. منشأیی که امام خمینی (ره) پیام آن را تولید کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن تداوم و نیرو بخشیدند و این موجب نوعی مقاومت در برابر استکبار شد.

حجت الاسلام شهریاری ادامه داد: با این درس بود که ما توانستیم در جنگ تموز یا ۳۳ روزه در برابر حمله‌ای که اسرائیل به جنوب لبنان کرد، مقاومت کنیم و حزب الله لبنان توانست برگ زرینی در جهان عرب عرضه کند که با این برگ زرین ما موفق شدیم هیمنه و سیطره اسرائیل در ذهن جهان اسلام را بشکنیم و نشان دهیم که این رژیم غاصب کودک کش، صرفاً یک نمادی از ابهت دارد ولی در درونش یک خانه عنکوبتی و بسیار سست است و جهان اسلام می‌تواند بر این خانه عنکبوتی غلبه کند. حزب الله در این جنگ ۳۳ روزه نشان داد که می‌توانیم در برابر این رژیم غاصب مقاومت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: جنگ سی و سه روزه در کنار جنگ‌های غزه که در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ و ۲۰۱۴ رخ داد، نشان داد که این رژیم، در برابر موشک‌هایی که از نوار غزه و از جنوب لبنان می‌تواند به مراکز حساسش وارد شود، تا چه حد ضربه پذیر است.

دبیرکل مجمع تقریب گفت: خود این رژیم هم فهمیده است که با هیچیک از ابزارهای دفاعی نمی‌تواند در مقابل این قدرت و قوتی که مسلمانان فلسطینی و حزب الله لبنان به پشتیبانی از انقلاب اسلامی تدارک دیده اند، مقاومت کند و نمی‌تواند مثل سابق وارد جنگ بشود و پیروز از آن بیرون برود و این درسی بود که مقاومت در لبنان و غزه به جهان اسلام آموخت.

وی ادامه داد: این درسی بود که نشان داد کسانی که به انقلاب اسلامی و به فرامین امام تکیه می‌کنند، می‌توانند در برابر استکبار مقاومت کنند و پیروز این میدان باشند. این درسی برای ما در ایران است و درسی از ایران برای جهان اسلام است که ما شیعه و سنی در کنار هم توانستیم به نحو مسالمت آمیزی زندگی کنیم و دشمن اصلی که قصد غارت سرمایه‌ها و ثروت جهان اسلام را دارد و در تاریخ نشان داده شده است که هرجا وارد شده جز غصب و غارت اموال و ثروت‌های اسلام هیچ هدف دیگری دنبال نمی‌کند، شکست دهیم.

حجت الاسلام شهریاری خاطر نشان کرد: ما توانستیم پیروز این میدان باشیم و خودمان صاحب سرمایه، آینده و نظام خودمان باشیم و با حضور پای صندوق‌های رأی نشان دهیم که این کشور از آن ماست و ما می‌توانیم با وحدت در برابر استکبار جهانی به خصوص آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی سینه سپر کرده و مقاومت کنیم. این درسی است که حزب الله لبنان و فلسطینی‌ها به جهان نشان دادند که شیعه و سنی در کنار هم می‌توانند به اهداف مشترکی دست پیدا کنند.

وی تأکید کرد: امروز افول رژیم صهیونیستی و ناتوانی آن را به چشم می‌بینیم. ناتوانی آن را در برابر حملاتی که جسته و گریخته از هر طرف به آن روی آورده است را می‌بینیم. کشور کوچک فلسطین مورد غصب قرار گرفته و امروز رژیم اشغالگر قدس بسیار آسیب پذیر است و خودش هم این مطالب را فهمیده و تلاش‌های مذبوحانه ای که در این راستا می‌کند، راه به جایی نمی‌برد.

دبیرکل مجمع تقریب اظهار کرد: امیدواریم خداوند متعال به رزمندگان اسلام این توفیق را بدهد تا غده سرطانی اسرائیل را از این منطقه برکنیم و شاهد خروج تمامی نیروهای آمریکایی از منطقه غرب آسیا باشیم. این پروژه کلید خورد و هرچه سریع‌تر تحقق پیدا خواهد کرد و اینها بدانند که آینده‌ی جهان اسلام صرفاً توسط خود مسلمانان رقم خواهد خورد و به برکت انقلاب اسلامی و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و با درس و الگوگیری از فرامین امام خمینی (ره) ما روز قدس را دائماً بزرگ خواهیم داشت تا وصل کنیم این ایام را به ایام ظهور و فرج امام زمان (عج) و شاهد باشیم که عدل و عدالت در همه جهان گسترده شود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)