میرنیوز

گام "لامینور" مهرجویی از پرده بی‌تدبیری تا سوءاستفاده/ چرا اکران نوروزی حاشیه‌ساز شد؟

 گام "لامینور" مهرجویی از پرده بی‌تدبیری تا سوءاستفاده/ چرا اکران نوروزی حاشیه‌ساز شد؟ 2022-03-07T16:09:31+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سرانجام ترکیب نهایی فیلم‌های نوروزی مشخص شد و قرار است که فیلم‌های گل به خودی و سگ بند بجای فیلم‌های لامینور و علفزار اکران شود.

امسال ماجرای اکران فیلم‌های نوروزی یکی از حاشیه‌دارترین اکران‌های نوروزی سال‌های اخیر شد. علت آن را اما بیشتر از اینکه اخبار و جوسازی‌های فضای مجازی برای دو فیلم لامینور و علفزار بدانیم باید قبل از هرچیز در تصمیم اشتباه شورای صنفی نمایش دانست که بدون هماهنگی و اجازه سازمان سینمایی اقدام به اطلاع رسانی نام فیلم‌های پیشنهادی برای اکران نوروزی کرد. قانون آئین نامه اکران نوروزی چه در سال‌های قبل و چه در سال جاری این است که سازمان سینمایی متولی انتخاب و اعلام فیلم‌های نوروزی است و در نهایت این اقدام با همکاری و تعامل شواری صنفی نمایش انجام می‌شود.

البته شورای صنفی نمایش از پیشنهاد این اسامی به سازمان خبر داد اما حتی جدای از اینکه همین پیشنهاد هم نباید رسانه‌ای میشد و مانند پیشنهاد قیمت بلیت صرفا با مکاتبه نامه به سرانجام می‌رسید, نماینده سازمان سینمایی یعنی مدیر کل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم نیز در جلسه شورای صنفی نمایش حاضر نبوده و این شورا خودمختار اقدام به انتشار اسامی می‌کند.

حال در میان این اسامی فیلم داریوش مهرجویی یعنی "لامینور" نیز حضور دارد. اما نکته مهم درباره فیلم اخیر این کارگردان مطرح سینمای ما این است که تاریخ صدور پروانه نمایش این فیلم برای 20 آذر 1398 است. قانون سازمان می‌گوید که هر پروانه هر فیلمی در صورت عدم اکران تا 2 سال منقضی می‌شود و پروانه جدید باید برای آن تمدید شود. یعنی تهیه کننده فیلم, رضا درمیشیان به عنوان مالک قانونی فیلم باید نهایتاً از ابتدای برج دی ماه 1400 برای گرفتن پروانه نمایش اقدام می‌کرده است.

این نکته درستی بود که فرجی در خبری در روزهای قبل از طریق سایت سازمان سینمایی به آن اشاره کرد و گفت ضمن آنکه فیلم لامینور توقیف نیست و مشکلی برای صدور پروانه نمایش ندارد, باید تهیه کننده آن برای تمدید آن اقدام کند.

بعد از این درمیشیان تهیه کننده فیلم در یادداشت کوتاهی که به یکی از رسانه‌ها داد بیان کرد که درخواست تمدید پروانه نمایش را 3 ماه قبل داده‌ام اما آن را تمدید نکرده‌اند. مطلبی که به شکلی قصد داشت تا اینگونه القا کند که گویا قرار نیست به فیلم لامینور پروانه نمایش دهند. در حالی که اساساً این خبر کذب و نادرست است و این تهیه کننده اصلاً سه ماه قبل درخواست پروانه نمایش نداده است. 

مهدی محمدبیگی دبیر شورای پروانه نمایش در خبری به خبرنگار تسنیم اطلاع داد که تهیه کننده لامینور در تاریخ 9 اسفند 1400 یعنی 8 روز قبل درخواست تمدید پروانه نمایش را داده است. بنابراین تهیه کننده فیلم عامدانه مطلب نادرستی را در رسانه‌ها بیان کرده تا اینگونه زمینه برای تشنج در فضای فرهنگی کشور ایجاد شود.

کار بجایی رسید که یکی از منابع آگاه در سازمان سینمایی به ما گفت یکی از کارگردانان سینما در صحبت با مهرجویی از او شنیده که فیلمش توقیف است در حالی که امروز برای بار چندم حبیب ایل بیگی معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی ضمن احترام به جایگاه داریوش مهرجویی اعلام کرده که فیلم او توقیف نیست و تنها برای اکران نوروزی در نظر گرفته نشده است.

 

سینمای ایران , عید نوروز , سازمان سینمایی ,

 

برای همین مهرجویی کارگردان سالخورده و پیشکسوت سینمای ما بخاطر ارسال اطلاعات غلطی که بنظر می‌رسد عامدانه به او داده شده باشد و همچنین اقدامات دیرهنگام و خارج از اخلاق تهیه کننده خود, دچار تلاطم روحی و آسیب می‌شود. در حالی که اصلاً نه فیلم او توقیف است و نه مشکلی برای صدور پروانه نمایش دارد و صرفاً برای اکران نوروزی انتخاب نشده است. ضمن آنکه مصوبه دیروز شورای نمایش این شد که باتوجه به جایگاه مهم مهرجویی در سینما, برای اکران فیلم او بازه زمانی عید فطر به عنوان یکی از بهترین تاریخ اکران‌ها را در نظر دارند و یا اگر زمان دیگری را وی بخواهد لامینور را اکران می‌کنند.

این نکات نشان می‌دهد که بار دیگر حاشیه‌سازان و فرصت طلبان دنبال ایجاد حواشی و ضربه زدن با اغراض سیاسی‌اند. چیزی که انتظار می‌رود تا سازمان نسبت به آن توجه جدی و کافی داشته باشد. در همین 12 ساعت گذشته انواع و اقسام رسانه‌های فردی و جمعی اقدام به دمیدن بیشتر در این آتش کرده‌اند بدون اینکه بدانند اصل ماجرا چیست. 

آنچه در این میان اهمیت دارد آن است که چرا برخی اصرار دارند تا با دادن آدرس غلط به بزرگانی چون  داریوش مهرجویی به آن‌ها این‌چنین القا کنند که فیلم دچار مشکل نمایش شده یا صحبتی از توقیف با ایشان به عمل بیاورند، درحالی‌ که از ابتدایی که خبر اکران‌های نوروزی آمده بود، به‌صورت خاص و ویژه درباره عدم وجود مشکل در خصوص نمایش فیلم سینمایی لامینور داریوش مهرجویی صحبت‌های جدی و صریحی از سوی سازمان سینمایی مخابره شده بود و هیچ‌گاه صحبتی از توقیف یا مشکلی در خصوص پروانه نمایش این فیلم به میان نیامده بود، اما برخی اصرار داشتند که این‌طور القا کنند که لامینور دچار توقیف‌شده یا مشکلاتی برای پروانه نمایش آن پیش‌آمده است.

باید دید نفع چه کسانی در آشفته کردن فضای سینما یا به هم ریختن آرامش اهالی سینما آن‌هم با مطالبی غیرواقعی و دروغین است که می‌خواهند این‌طور بزرگان سینما را با این مطالب غیرواقعی برنجانند و فضای سینمای کشور را ملتهب سازند.

 

 

 

اما این تنها علت حواشی تازه برای سازمان سینمایی نیست. سازمان سینمایی در ماه‌های اخیر بشدت دچار حواشی شد که یکی از نمونه‌های اخیر آن جشنواره فیلم فجر است. می‌توان دلیل آن را در رویکرد رسانه‌ای دیرهنگام و با تأخیر سازمان سینمایی دانست. نبض اتفاقات پیرامونی و حواشی باید زودتر در دست این سازمان باشد و بسرعت نسبت به مسائل اقدام کند. جا داشت که بعد از متن غلط درمیشیان بسرعت مستندات خلاف اظهرات او منتشر می‌شد تا جلوی دیگر حواشی گرفته شود. 

 

سینمای ایران , عید نوروز , سازمان سینمایی ,

در سبد اکران فعلی خبری از دو فیلم لامینور و علفزار نیست

 حاشیه‌سازی مدیران سینمایی بخاطر حساسیت‌های بی‌دلیل 

مسأله دیگر مربوط به صدور پروانه‌های نمایش است. در حال حاضر فیلم‌های آماده به اکران که بعد از فعالیت مجدد سینماها درخواست داده‌اند بسیار زیاد است. البته فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر اکران داشتند روند سریعی را باید طی می‌کرده است. لامینور که به دلایل مذکور اصلا مورد بازبینی قرار نگرفته است. علفزار نیز بخاطر نکاتی که قوه قضائیه در نظر دارد نیز مورد بررسی قرار نگرفت. گل به خودی نیز قبلتر پروانه خود را گرفته است. می‌ماند فیلم روز صفر, سگ بند و قدغن که در یک روز جلسه ویژه شورای پروانه نمایش می‌توانستند پروانه خود را بگیرند.

اما این پروسه زمان‌بردار شد و آنچه که آن را مبهم و عجیب‌تر کرده بود اعلام یک به یک پروانه‌های نمایش برای فیلم‌های نوروز بود. همین روند باعث شد تا به مرور معلوم شود کدام فیلم‌ها برای نوروز اکران می‌شوند و کدام یک نیستند و بجای آنکه سازمان اعلام کننده نهایی فیلم‌ها باشد رسانه‌ها خود اعلام ‌کننده نهایی شدند. 

این روند در نتیجه باعث شد تا در فضای مجازی مانند سابق با مطالبی مانند سانسور و توقیف مواجه شویم که در 6 ماه گذشته به مراتب برای سازمان سینمایی حاشیه ایجاد کرده است. حالا اگرچه مدیران جدید سازمان سینمایی صحبت از قوانین و جدیت در اجرای آن داشته‌اند، بخاطر اقدام دیرهنگام در پاسخ به اطلاعیه‌های غلط, عدم شفافیت روند صدور پروانه نمایش از یک سو و آمادگی قبلی رسانه‌های حاشیه‌ساز و فرصت طلب از سوی دیگر، نه تنها به عنوان قدرت جدی و شفاف شناخته نمی‌شود بلکه بیشتر خود را در گرداب حاشیه‌هایی می‌اندازد که با دستان خود درست کرده‌اند.

 

 

این در حالی است که این فیلم‌ها هیچ مسأله و چیز خاصی که بخاطر آن به عنوان فیلم‌های مسأله‌دار یا حاشیه‌دار شناخته بشوند ندارد. فیلم‌های تند و تیز یا اپوزیسیون نیستند اما با این روند و البته جوسازی رسانه‌های فرصت‌طلب‌ تبدیل به همین القاب و اوصاف این بند می‌شوند و مدیران جدید هم به عناوینی دیگر.

فیلمسوزی آثار مهم تازه بخاطر اکران چند فیلم پرفروش

 

سینمای ایران , عید نوروز , سازمان سینمایی ,

در اکران نوروزی پیش رو فیلم‌های زیادی می‌سوزند

قاعده بر این است که یک یا دو فیلم جدی و پرفروش را داشته باشیم و در کنار آنها فیلم‌های کم فروش و ضعیف را نیز قرار دهیم تا آنها نیز بتوانند در کنار فیلم‌های پرفروش از رونق در فروش برخوردار شوند. اما نگاهی گذرا به ترکیب نوروزی 1401 نشان می‌دهد که از این میان بی‌شک شاهد 4 فیلم پرفروش هستیم که نه تنها یکدیگر را می‌سوزانند بلکه فیلم‌های ضعیف نیز از دست می‌رود. از این بدتر آنکه فیلم‌های پرفروشی که می‌توانست برای نوبت‌های بعدی اکران به سینما بیایند قبلاً اکران شده‌اند و باید فیلم‌های کم فروش جای آن‌ها را بگیرند که با همراهی فیلم‌های ضعیف دیگر شاهد بی‌رونقی سینما خواهیم بود.

 

 

در حال حاضر فیلم‌های موقعیت مهدی، روز صفر و مرد بازنده به عنوان فیلم‌های غیرکمدی پرفروش با هم آمده‌اند و از سوی دیگر فیلم‌های کمدی "سگ بند" و "شادروان" نیز حضور دارند. دو فیلم گل به خودی و قدغن نیز در نهایت کمدی و موزیکال اند و این یعنی اکران تقریباً 4 فیلم کمدی در سینما که می‌تواند اکران فیلم‌های مهم و ملی که کمتر در سینمای ما ساخته می‌شود چون "موقعیت مهدی" و "روز صفر" را تحت الشعاع خود قرار دهد.

اما با کمی دقت و تأمل می‌شد حداقل یکی از این دو فیلم را برای اکران عید فطر یا بعد از آن قرار داد و یا از حجم فیلم‌های کمدی کم کرد تا شاهد روند بهتری در اکران و فروش عادلانه در سینما باشیم.

سازمان سینمایی می‌توانست با برنامه‌ریزی و بجای صرف انرژی برای بیرون گذاشتن دو فیلم لامینور و علفزار برای اکران نوروزی، به ترکیب نوروزی توجه بیشتری و از شورای صنفی نمایش درخواست ترکیب منطقی‌تر و عادلانه‌تری را می‌کرد. شاید سفر خزاعی به لبنان درست در شرایط مهم فعلی نیز به در این بی‌برنامگی بی‌اثر نبوده باشد. 

 درست است که مطالبه ما حضور یک فیلم کودک و نوجوان در این میان بود که محقق شد اما همین مطالبه نیز بخاطر زور و فشاری که یکی دو فیلم این سبد به باقی می‌آورند نه تنها این فیلم را به حاشیه اکران می‌رانند بلکه باقی نیز قربانی می‌شوند.

بنابراین می‌توان گفت که اکران نوروزی امثال عدالت را بخاطر صرف وقت و انرژی بیهوده سازمان سینمایی برای دو فیلم که حالا برایش حاشیه‌ساز نیز شده و همینطور سود و فروش بیشتر برای سالن‌های سینما، قربانی شده است.

/گزارش از محمدباقر صنیعی منش/

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)