میرنیوز

جامعه منبری‌های جوان هیئات برای اقامه جهاد تبیین هم‌عهد شدند

جامعه منبری‌های جوان هیئات برای اقامه جهاد تبیین هم‌عهد شدند 2022-02-27T08:22:47+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی حسینی در چهارمین نشست رسالات جامعه ایمانی مشعر با اشاره به برگزاری این نشست گفت: این نشست فصلی برای چهارمین‌بار به عنوان حرکت منبری‌های جوان هیأت‌های حسینی ششم اسفندماه با حضور چهره‌های شاخص منبر از استآن‌های کشور برگزار شد، به دنبال ایجاد هم‌دلی و هم‌افزایی بیش‌تر میان منبری‌های جوان و شاخص کشور می‌باشد، تا با توان و قوت بیش‌تر در منبرها به روشنگری و ارتقا معارف اهل‌بیت (ع) میان مخاطبان و مردم بپردازند.

حسینی افزود: تعالی و رشد منبر که به عنوان رسانه یگانه جامعه شیعه از دیرباز تاکنون مطرح بوده است، یکی از برنامه‌هایی است که در طول این نشست‌ها مدنظر قرار می‌گیرد و در نشست اخیر در خصوص صحبت‌های مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین مباحثات مفصلی مطرح شد و مبتنی بر سوالات، مسائل و محورهای منتج از پیش‌نشست‌های قبل از این جلسه، در طول این نشست راه‌کارهای ایجاد انگیزه در باب جهاد تبیین برای مخاطبان، تجربیات موفق در این حوزه، راه‌بردهای هم‌افزایی و تقویت این جریان، به اشتراک گذاشته شد و نقطه نظرات حاضران در جلسه، بیان گردید.

وی ادامه داد: بعد از بحث و مباحثه در این خصوص، بر روی راه‌کارها، شیوه‌ها و برنامه‌هایی که می‌توان در ماه‌های شعبان، رمضان و فصل تبلیغ در مورد جهاد تبیین بیان شود، اجماع و جمع‌بندی صورت گرفت.

ایشان هم‌چنین خاطرنشان کرد: در این نشست از حضور حجت الاسلام‌والمسلمین نظری‌منفرد از منبری‌های پیشکسوت استفاده گردید و حاضران از تجارب و بیانات ایشان در زمینه آداب و اخلاق منبر بهره‌مند شدند. همچنین در این نشست از حضور دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری استفاده شد و سوالات، نکات، مطالبی که بین مردم شایع است، از جانب منبری‌ها به ایشان منتقل شد تا این مطالبات مردم به رئیس جمهور و دولتمردان منتقل شود و نیز نسبت به بخشی از شبهات و سوالات شایع در خصوص فعالیت‌های مختلف دولت، پاسخ‌های لازم بیان گردید.

وی ادامه داد: در حاشیه این نشست نمایشگاه تولیدات تخصصی جامعه ایمانی مشعر ویژه منبری‌ها برگزار گردید و آثار تألیفی اساتید منبری با تخفیف به حاضران عرضه شد، همچنین با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در جمع مداحان، حاضران در این نشست با امضای نامه‌ای ضمن اعلام آمادگی برای تحقق منویات ایشان در زمینه جهاد تبیین، برگزاری جلسه اختصاصی با جامعه منبری‌های کشور را درخواست نمودند.

جامعه منبری‌های جوان هیئات برای اقامه جهاد تبیین هم‌عهد شدند

مقابله با هجمه‌های دشمن با «جهاد تبیین»

بنا بر این گزارش، محمدصادق خیاطیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به اهم فعالیت‌های مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: مرکز بررسی‌های استراتژیک به تعبیری اتاق فکر دولت حساب می‌شود که به دلیل دور بودن از فضای اجرایی می‌توان از استعدادها و ظرفیت‌های نخبگان کشور استفاده کرد این مرکز در ابتدای تأسیس به یک محل سیاسی تبدیل شده بود، اما طبق نظر و سخن صریح رئیس جمهور دولت سیزدهم ایشان اعتقادی ندارند که مرکز تحقیقات استراتژیک دولت تبدیل به حیاط خلوت سیاسی شود و در واقع باید به عنوان یک اتاق فکر عمل کند.

وی افزود: بر همین اساس چهار مأموریت اصلی به عنوان برنامه ویژه مرکز تحقیقات استراتژیک دولت انتخاب شد، بر این اساس اولین مأموریت ما تبیین گفتمان دولت است، بر این اساس دولت‌های مختلف در ادوار گذشته گفتمان جامعه مدنی، گفت‌وگوی سیاسی، گفتمان عدالت یا گفتمان اعتدال و گفت‌وگوی سیاست خارجی مطرح شد. گفتمان باید برآمده از ویژگی‌ها و عملکرد خود رئیس دولت باشد بر این اساس مهم‌ترین ویژگی دکتر رئیسی مردمی‌بودن، عدالت‌محوری و فساد ستیزی است.

خیاطیان عنوان کرد: لذا گفتمان عدالت و جمهوریت به عنوان گفتمان غالب دولت سیزدهم بر اساس ویژگی‌های حجت‌الاسلام رئیسی انتخاب شد. بر این اساس سامآن‌های فراهم خواهد شد تا نخبگان در خصوص محور عدالت و مردمی‌بودن اظهار نظر کرده و تولید محتوا کنند. همچنین همایشی در سال آینده با عنوان عدالت و جمهوریت برگزار خواهد شد که در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی اجتماعی به این موضوع خواهد پرداخت.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تصریح کرد: مأموریت دوم و مهم مرکز پژوهش‌های استراتژیک دولت، ایجاد بستری برای ارتباط مداوم و مستمر نخبگان با بدنه دولت است. همان‌طور که می‌دانیم نخبگان در بخش‌های مختلف فردی، گروهی، نهادی، حوزوی و دانشگاهی تقسیم‌بندی می‌شوند. اگر بتوانیم شبکه‌سازی خوبی از ظرفیت نخبگانی کشور ایجاد کنیم، بسیاری از مسائل حل خواهد شد. حقیقتاً اعتقاد داریم که اگر حلقه میانی متشکل از نخبگان کشوری و ارتباط جامعه و مردم از طریق این حلقه‌های میانی با دولت برقرار شود اتفاق بسیار مهمی رخ خواهد داد.

وی افزود: مأموریت سوم مرکز تحقیقات و پژوهش‌های استراتژیک دولت توجه به مسائل راهبردی کشور است که این مسائل به صورت ارجاعی از طریق رئیس جمهور یا به صورت راهبردی مطرح می‌شود، به عنوان مثال مسأله جمعیت اگر یک موضوع راهبردی برای کشور باشد، باید برای آن چاره جدی اندیشید. وقتی از موضوع گسترش جمعیت صحبت می‌شود کیفیت آن نیز مطرح است لذا برای داشتن جمعیتی باکیفیت باید به سراغ نخبگان کشور مانند طلاب رفت متأسفانه وضعیت اقتصادی امروز کشور به گونه‌ای است که حتی برخی از خانواده‌های طلاب نیز در بحث فرزند آوری به چالش افتادند.

جامعه منبری‌های جوان هیئات برای اقامه جهاد تبیین هم‌عهد شدند

خیاطیان عنوان کرد: همچنین به مسائل راهبردی باید از نگاه آینده توجه داشت که این موضوع می‌تواند به انگیزش و حضور نخبگان کمک کند به عنوان مثال تشکیل یا دست‌یابی به تمدن نوین اسلامی از جمله مسائل آینده است که می‌تواند در زمره موضوعات راهبردی دسته‌بندی شود، امروز اگر به مسأله فرار مغزها اشاره می‌شود، هم از درون، فرآیندهای رانشی وجود دارد و هم از بیرون از کشور فرآیندهای کششی که موجب می‌شود به فرار مغزها سرعت ببخشد.

وی افزود: مأموریت چهارم مرکز بررسی‌های استراتژیک دولت رصد سیمای عمومی دولت از دید جامعه است، بر این اساس نظر و افکار مردم نسبت به برخی از سیاست‌ها پایش شده و در اختیار رئیس جمهور و دولت قرار می‌گیرد.

وی افزود: در دولت سیزدهم اصل و هدف ما انقلاب اسلامی و تحقق آرمآن‌های آن است، شاید در این میان تصمیمات جزئی غلطی گرفته شود، اما نباید به این بهانه، دنبال عافیت‌طلبی بود چرا که هدف اصلی ما تحقق آرمآن‌های انقلاب اسلامی است. خواهش من از شما خواص و منبری‌ها این است که اگر مشکلاتی وجود دارد ایستادگی کنیم و کنار نکشیم و با تأثیر کلام و نفوذی که در میان مردم دارید از آحاد جامعه بخواهید که همه با هم با امید به آینده، تلاش کنیم و پای آرمآن‌های انقلاب بایستیم.

خیاطیان افزود: امروز دولت سیزدهم در شرایطی بر سر کار آمد که وضعیت بسیار اسفباری بر بخش‌های مختلف حاکمیتی حکمفرما بوده‌است. در روزهای پایانی دولت دوازدهم در اقدامی عجیب و تأمل‌برانگیز، حقوق هیأت علمی دانشگاه‌ها را افزایش چشم‌گیری دادند! مانند این مین‌گذاری‌ها وجود دارد که امروز دولت را درگیر چالش‌های مختلفی نموده‌است. در مورد انتصابات دولت نیز با توجه به آنکه وجهه مردمی برای دولت اهمیت داشت، مرکز بررسی‌های استراتژیک دولت پیشنهاد داد تا سامآن‌های طراحی شود و خود مردم برای انتخابات وزرا پیشنهاداتی دهند که در مدت‌زمانی کوتاه وب‌سایتی تعبیه شد و خوشبختانه جمعیت آماری بالایی از مردم مشارکت کردند که آمار آن به تفکیک حضور نخبگان دانشگاهی، حوزوی، صنعتی و غیره وجود دارد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تصریح کرد: اما بحث انتصابات بسیار پیچیدگی‌های خاصی دارد که باید به بررسی نظرات مجلسی‌ها، استآن‌ها و مراکز مختلف توجه داشت، اما در این میان یکی از مهم‌ترین خط قرمزهای آقای رئیس جمهور نداشتن یک لکه سیاه فساد اقتصادی در افراد است به گونه‌ای که اگر فردی پیشنهاد می‌شد که از بیش‌ترین توانمندی‌ها و تجربه کاری برخوردار بود، به واسطه وجود یک شبهه فساد مالی، رئیس جمهور از انتصاب آن فرد امتناع می‌کردند. بر همین اساس انتصابات در سطح اول وزرا با توجه به خط قرمز ریاست جمهور با موضوع فسادستیزی به خوبی انجام شده اما به نظر من در لایه‌های دوم و سوم این رویه به خوبی امتداد نداشت. دلیل این موضوع این است که در لایه‌های دوم و سوم انتصابات بر اساس سلیقه وزیر اتفاق افتاد و نظر مردم مورد توجه قرار نگرفت. یکی از ویژگی‌های مثبت آقای رئیس جمهور مشورت بالا و در دسترس بودن است به گونه‌ای که شخص و اغلب نامه‌ها را مطالعه می‌کنند. بر همین اساس زمینه خوبی برای مشورت‌دادن نخبگان وجود دارد تا بتوانند دولت را در مسیر سخت خود کمک کنند. یکی از نظرات آقای رئیس‌جمهور این است که در زمینه اجرا از افرادی استفاده شود که نسبت به آرمآن‌های انقلاب سفت و سخت عمل کنند اما در زمینه مشورت دست افراد و طیف‌های مختلف سیاسی را برای مشارکت باز بگذارید.

جامعه منبری‌های جوان هیئات برای اقامه جهاد تبیین هم‌عهد شدند

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری عنوان کرد: جهاد تبیین به عنوان پاشنه آشیل انقلاب اسلامی ایران مطرح است، بر این اساس امروز با سند و استدلال می‌توان فهمید که در اتاق فکرهای دشمن طوری عمل می‌شود که مردم تصور کنند دولت ناکارآمد است. بر این اساس مافیای اقتصادی، ماجرای میوه، مرغ و گوشت شب عید را علم کرد، من به قیمت این اقلام کاری ندارم، اما پیش از این، مردم باید کرامت انسانی خود را زیر پا می‌گذاشتند و در صف‌های طولانی برای دریافت مرغ با قیمت پایین می‌ایستادند. بر این اساس همکاران ما در وزارت جهاد کشاورزی، سامانه هوشمند توزیع اقلام اساسی را راه‌اندازی کردند تا ضمن رسیدن ساده این اقلام به دست مردم، کرامت آن‌ها نیز حفظ شود.

وی افزود: اما برخی از سودجویان و مافیا جلوی دولت ایستادند و علناً به وزیر وقت اعلام کردند که اگر این اقلام را نگذارید ما خریداری کنیم شما را به زمین گرم خواهیم زد و همین اقدامات باعث شد تا بستری علیه اقدامات دولت ایجاد شود و در فضای مجازی بپیچد. همین اتفاق در زمینه سفر آقای رئیس جمهور به روسیه نیز رخ داد که با اسناد می‌توان فهمید تمام این اقدامات برای ناامیدکردن مردم از دولت سیزدهم به صورت از پیش‌طراحی‌شده توسط ایادی دشمن و منافقین انجام می‌شود.

خیاطیان افزود: بر همین اساس باید یک فضای رسانه‌ای ایجاد شود تا ضمن جهاد تبیین جلوی سودجویی دشمنان گرفته شود به عنوان مثال طراحی سایت توزیع اقلام اساسی در راستای کرامت شهروندان و یا توزیع الکترونیکی سفته برای سهولت کار آن‌ها بوده است که اغلب مورد شانتاژ خبری قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم کاری نیست که یک‌شبه به توان انجام داد همان‌طور که می‌دانید بنیان و اساس اقتصاد کشور را نظریات نئولیبرالی دربرگرفته است، لذا باید ابتدا بنیان این اقتصاد ترمیم شود، در این زمینه جناب آقای مخبر به عنوان سرتیم اقتصادی کشور در زمینه اجرایی بسیار قوی عمل کرده و نظرات مختلف اقتصادی را احصاء نموده‌اند که باید بهترین آن‌ها را مورد اجرا قرار دهند.

جهاد تببین امروز باید نهادینه‌سازی عقاید در جوانان باشد

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام «علی نظری‌منفرد» در چهارمین نشست رسالات و در جمع منبری‌های جوانان هیأت‌های حسینی گفت: یکی از مراجع از اساتید بنده می‌فرمودند: مردم ما را نمی‌شناسند، این منبر است که ما را به مردم می‌شناساند؛ منبر جایگاه بسیار والا و مهمی دارد، هرچند امروزه عرصه تبلیغات یک عرصه گسترده‌ای شده است اما یکی از شکل‌های تبلیغات هم همین منبر، خطابه و مستمع است که حالت سنتی خود را حفظ کرده است و شاید بیش‌ترین تأثیر را هم همین بخش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه اقتصاد یکی از مسائل مهم جامعه ما محسوب می‌شود، اما مهم‌تر از این مسأله، باورها و ارزش‌های دینی مردم است. باید بپذیریم که امروزه باورهای دینی مردم به ویژه نسل جوان بسیار کم‌رنگ شده است، ما این مسأله را در جامعه لمس می‌کنیم. سوال این‌جاست که ما برای حل این مشکل چه کارهایی باید بکنیم؟ یکی از راه‌ها این است که این باورها را عودت دهیم و جوانان را مجدداً به این باورها و ارزش‌های دینی برگردانیم.

جامعه منبری‌های جوان هیئات برای اقامه جهاد تبیین هم‌عهد شدند

وی با بیان اینکه فضای مجازی جوانان را از ما گرفته است، اظهار کرد: بخشی از جوانان بلافاصله بعد از خواندن دروس خود به وب گردی در فضای مجازی می‌پردازند و به هیچ عنوان به ارزش‌ها و باورهای دینی توجهی ندارند و تنها هدف‌شان از تحصیل‌کردن این است که فقط بتوانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند. در حال حاضر افرادی که می‌خواهند وارد دانشگاه شوند، ابتدا سوال می‌کنند که چه رشته‌ای بازار کار دارد. اگر بازار کار نداشته باشد به هیچ عنوان به آن رشته ورود نمی‌کنند. بر همین اساس است که امروزه صندلی‌های بسیاری از رشته‌ها در دانشگاه خالی مانده است.

حجت الاسلام نظری‌منفرد در ادامه تصریح کرد: این در حالی است که ما برای یک امر دیگری به این دنیا آمده‌ایم، یعنی فقط خوردن و آشامیدن اولویت اول ما نیست. قرآن کریم می‌فرماید: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ» و جن و انس را نیافریدم مگر برای آنکه مرا عبادت کنند. در حال حاضر دشمن با تمام وجود به میدان آمده تا جوانان ما را از مسیر اصلی خود منحرف کند. جریانی که امروزه در فضای حقیقی در حال تلاش است، این است که می‌خواهند جوانان ما را تهی از اعتقادات کنند. هرچند اقتصاد خوب و مهم است اما باورها و اعتقادات مردم هم در جای خود حائز اهمیت است. اگر ما از طریق نظام آموزشی و از مقطع ابتدایی باورها و ارزش‌های دینی دانش‌آموزان را تقویت می‌کردیم، امروز با این مسأله مواجه نبودیم.

این استاد حوزه در ادامه افزود: پیامبر خدا برای تقویت اعتقادات و باورهای دینی مردم از کجا شروع کرد؟ در سال آخر عمرشان معاذ بن جعفر را به یمن فرستادند، وی می‌گوید یا رسول الله من خجالت می‌کشم شما پیاده و من سواره باشم. حضرت فرمودند: این قدم‌هایی که برمی‌دارم به حساب پروردگار می‌گذارم و به معاذ بن جعفر فرمودند: زمانی که تو از یمن برگردی دیگر من را نخواهی دید و منبر من خالی خواهد بود، همین‌طور هم شد. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: مردم یمن را به اخلاق و مکارم دعوت نکن بلکه ابتدا سعی کن اعتقادات را درون این مردم نهادینه کنی؛ پیامبر (ص) چنین باور و اعتقادی را در افراد به وجود آورده بود که جوانی جشن عروسی خود را رها می‌کند و پیاده در میدان جنگ حاضر می‌شود و می‌گوید سزاوار نیست که من در اینجا استراحت کنم و برادران من در میدان جنگ باشند.

وی با بیان اینکه بعد از مسأله توحید، معاد مهم‌ترین مسأله است، افزود: اینکه شما می‌بینید یهودیان و مسیحیان اعتقاد زیادی به قیامت ندارند به این دلیل است که معاد در تورات و انجیل به آن صورتی که در قرآن کریم آمده نیست. تهدیدها و وعده وعیدهایی در تورات داده شده ولی معاد نیست. اما در قرآن کریم بیش از هزار آیه راجع به معاد وجود دارد. آیت‌الله گلپایگانی می‌فرمایند: آنچه به زندگی معنا می‌دهد و آن را از پوچی بیرون می‌آورد، اعتقاد به معاد است؛ بنابراین ما این مسأله را باید در جامعه احیا کنیم، بایستی کار کارشناسی روی این مسأله صورت بگیرد. حالا یا می‌توانیم از طریق تشکیل هیأت‌ها و گفت‌وگو با جوانان و یا از طریق راه‌کارهای دیگری که مثمرثمر باشند، انجام دهیم.

حجت‌الاسلام نظری‌منفرد خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم قلوب جوانان را به دست بگیریم چه کار بکنیم؟ راه‌کار این است که بتوانیم عقاید جوانان را نهادینه و درونی کنیم. این همان جهاد تبیینی است که مقام معظم رهبری فرمودند و از همین جا بایستی آغاز کنیم و دولت هم باید همکاری‌های لازم را داشته باشد.

حجت‌الاسلام نظری‌منفرد گفت: انسان نباید ناامید شود، چون خداوند یاری گر است. ما باید مشکلات را بررسی و راهکارهای لازم را برای آن ارائه دهیم. در روضه کافی آمده است: «علی بن حدید» نامه‌ای به امام موسی کاظم (ع) در زندان نوشتند، حضرت جواب ندادند، ایشان ناامید شدند تا این‌که حضرت یک هفته قبل از شهادت‌شان فرمودند: من نمی‌توانستم به دلیل شرایطی که حاکم بود، جواب نامه شما را بدهم، اکنون که آماده ملاقات با خداوند متعال هستم، جواب می‌دهم. شما ببینید در دوره امام موسی کاظم (ع) چه خفقانی حاکم بود که حضرت نتوانسته بودند، جواب نامه را بدهند. آن زمان را با زمان فعلی قیاس کنید. ببینید شرایط در زمان ما فراهم و مهیاتر است، نبایستی ناامید شویم. هنوز در جامعه ما افراد و حتی جوانان متدین و خوبی وجود دارد، منتهی ما بایستی این هنر را داشته باشیم که بتوانیم آن‌ها را به این جلسات سوق دهیم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)