میرنیوز

گفتگوی تسنیم با روضه‌خوان منزل شهید سلیمانی/ «صله» منبری منزل «حاج قاسم» چه بود؟

 گفتگوی تسنیم با روضه‌خوان منزل شهید سلیمانی/ «صله» منبری منزل «حاج قاسم» چه بود؟ 2022-01-03T10:51:30+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد اسکندری نماینده سابق ولی‌فقیه در یگان ویژه سپاه ولی‌امر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم به ابعاد شخصیت و ویژگی‌های سپهبد شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت:من بارها در منزل ایشان حضور پیدا کردم، دکور منزل بوی شهادت می‌داد، چراکه این شهید همیشه مقید بود هر جمعه ساعت 4 بعداز ظهر روضه برقرار شود، نه از فیلم و ریا بلکه خیلی جدی بود.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی , سردار سلیمانی , شهید , گزیده‌ای از سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسکندری   

مشروح گفتگوی تسنیم با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد اسکندری نماینده سابق ولی‌فقیه در یگان ویژه سپاه ولی‌امر و روضه‌خوان هیئت هفتگی «حاج قاسم سلیمانی» را بخوانید:

* حکایتی از دکور منزل حاج قاسم/ شهید سلیمانی مقید به روضه بود

تسنیم: حاج قاسم چه اقداماتی را انجام داده‌‌اند که باعث شده حتی نامدارترین انسان‌ها نیز با جایگاه ایشان غبطه بخورند؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسکندری: بسم‌الله الرحمن‌الرحیم؛ امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد تا وجودمان برای کشور، انقلاب و مردم مایه خیر و برکت باشد، مثل برادرمان حاج قاسم سلیمانی. زندگی «حاج قاسم» در ابعاد مختلف قابل دقت و بررسی است و می‌توان برای همه جوانان الگو و اسوه باشد. شهید قاسم سلیمانی یک روستازاده و عشایریست که بدون تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک به جایگاهی می‌رسد که منجی چند کشور می‌شود. دشمنان داخلی و خارجیِ ما خیلی نقشه‌ها دارند که این انقلاب اسلامی به اهداف خودش نرسد. حاج قاسم شخیصتی است که توانست مستکبرین را بترساند و خواب را از آنها بگیرد. مردم ایران باید دقت کنند و بفهمد که مدیون چه شخصیتی هستند؟ ایشان داعش را از بین برد؛ داعشی که نیامده بود به همین راحتی برود، اما حاج قاسم فعالیت‌ آنها را از بین برد و از صحنه روزگار محو کرد. سامرا توسط دشمنان مورد اهانت قرار گرفت، این ماجرا ادامه‌دار بود و قرار بود در حرم‌های دیگر هم جسارت‌هایی را انجام دهند اما این شهید والامقام امنیت آن مکان‌های را متبرکه را فراهم کرد. بسیاری از کشورهای دنیا جمع شدند تا کشور سوریه و عراق را تکه‌تکه کنند اما ایران اراده کرد که این اتفاق نیافتد به واسطه حاج قاسم. آنها هم نتوانستند به اهداف خود برسند چراکه شهید سلیمانی مانع شد.

حاج قاسم علاوه بر تمام این اتفاقات توانست در منزل هم یک فرد سربلند باشد. ایشان فرزندانی خوب تربیت کرد؛ همچنین نشان «ذوالفقار» را از مقام معظم رهبری دریافت کرد. بارها در هشت سال دفاع مقدس مجروح و شیمیایی شد اما دست از آرمان‌های خود برنداشت و به آروزی دیرینه خود یعنی «شهادت» رسید.

من بارها در منزل ایشان حضور پیدا کردم، دکور منزل بوی شهادت می‌داد، چراکه این شهید همیشه مقید بود، هر جمعه ساعت 4 بعداز ظهر روضه برقرار شود، نه از فیلم و ریا بلکه خیلی جدی بود. وقتی وارد می‌شدیم پیراهن شهید عمادمغنیه، انگشتر شهید، تمثال شهدا، پرچم حرم حضرت زینب(س) نمایان بود که حال و هوای عجیبی داشت. اگر هم در منزل پسرشان حضور داشتند؛ روضه کنسل نمی‌شد و به منزل پسرشان می‌رفتیم. چراکه مقید بودند، نباید روضه کنسل شود.

حاج قاسم تیپ 41 ثارالله کرمان را که در سطح 2 بود را به یکی از تیپ های خط‌شکن سپاه تبدیل کرد. تشییع پیکر حاج قاسم هم در نوع خود بی‌نظیر است، چراکه اقشار مختلف زیر تابوت ایشان را گرفتند؛ صبح روز تشییع حاج قاسم، خانمی میانسالی جلوی من را گرفت و با چشم گریان گفت شما در مسجد عکسی از حاج قاسم دارید؟ گفتم برای چه می‌خواهید؟ گفت می‌خواهم عکس ایشان را روی طاقچه منزل بگذارم، من پدرم از دنیا رفته، همسرم نیز فوت کرده اما برای هیچکدام از آنها به اندازه حاج‌قاسم گریه نکرده‌ام.

* گردهمایی تفکرات حاج قاسم در اقصی در نقاط جهان

به برکت حضور حاج قاسم در عراق و سوریه نیروهای بسیار زیادی گردهم آمده‌اند و به تفکر حاج قاسم عشق می‌ورزند که این موضوع دستاورد کمی نیست. شهادت حاج قاسم نیز باعث ایجاد نفرت از دشمن شد و اتحادی مثال‌زدنی در کشورمان ایجاد کرد و تمام نقشه‌های دشمن نقش بر آب شد.

این فرد با این ویژگی‌ها و روحیه قطعاً مورد محبت اهل بیت علیهم‌السلام و قمرمنیربنی‌هاشم (ع) قرار خواهد گرفت. حاج قاسم در دوران دفاع مقدس که در مبارزه با اشرار و مسلحین شرق کشور و چه در پایان عمرشان در دفاع از حرم از هیچ کوششی برای تبعیت از ولایت و انقلاب دریغ نکرد و در نهایت به دستور یکی از شرورترین افراد یعنی رئیس‌جمهور ملعون آمریکا به آرزوی خود رسید.

* معرفت حضرت زهرا(س) را به حاج قاسم داده بودند

تسنیم: حاج آقای اسکندری با توجه به ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) و اینکه حضرتعالی هر هفته در منزل ایشان روضه حضرت زهرا(س) می‌خواندید، در خصوص عشق و علاقه شهدا به حضرت زهرا(س) و علاقه حضرت زهرا(س) به ولایت بفرمایید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسکندری: عموم مسئولین ما خصوصاً مسئولین رده بالای کشور می‌بایست نسبت به برگزاری روضه اهتمام داشته باشند. هرچه بالاتر می‌روند باید عشق و علاقه آنها به حضرت زهرا(س) بیشتر شود. ما می‌دیدیم که حضرت امام خمینی رحمه الله علیه نیز به حضرت زهرا سلام الله علیها نیز عشق و علاقه وافری داشتند و نسبت به برگزاری مراسم روضه توجه می‌کردند.

پیامبر گرامی اسلام دست حضرت زهرا سلام الله را از روی احترام می‌بوسیدند اگر می‌خواستند از منزل ایشان خارج شوند، برنمی‌گشتند، بلکه عقب‌عقب می‌رفتند تا پشت خود را به حضرت زهرا(س) نکنند. این رفتار ایشان نه به دلیل اینکه دخترشان است، بلکه از مقام و منزلت این بانو مطلع بودند. حضرت زهرا سلام الله علیها دلیل آفرینش کل هستی هستند، عشق حضرت زهرا سلام الله را به حاج قاسم داده‌اند، این معرفت با خواندن کتاب و غیره ایجاد نمی‌شود، بلکه باید آنها این معرفت را به ما بدهند، که حاج قاسم این معرفت را داشت.

* گریه‌های بی‌امان حاج قاسم در روضه‌ها

من در منزل ایشان چند دقیقه صحبت می‌کردم، یک روضه کوتاهی را می‌خواندم. در کنار خانواده خود بسیار اشک می‌ریخت که انگار روز عاشوراست و این اتفاق هر جمعه تکرار می‌شد. سردار سلیمانی خدمت مراجع تقلید و بسیاری از علما رسیده بودند و از آنها التماس دعا داشت برای شهادت. یکی از نشانه مؤمنین، داشتن آروزی شهادت از «ته‌دل» است. از امام صادق (ع) پرسیده می‌شود عبارت «اللّهُمَّ إنی أَسْئَلَکَ خَیرَ ما سَئَلَکَ مِنْهُ عِبادُکَ الصّالِحُونَ» که در قنوت نماز عید فطر خوانده می‌شود، چه چیزی است؟ حضرت در پاسخ می‌فرمایند: شهادت.

حاج قاسم نسبت به اهل‌بیت(علیهم‌السلام) صبح، شب و غیره نداشت و همه عمر خود را صرف اهل بیت‌(علیهم‌السلام) کرد. چراکه جایگاه ولایت را فهمیده بودند. حاج قاسم در اسلام اینقدر قشنگ درس خوانده‌اند، فهمیده که حاکمیت هستی، خداست که در اختیار پیامبر گرامی اسلام قرار داده‌است. خداوند می‌فرمایند: «النَّبِیُّ أَوْلَىٰ بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ» -آیه 6 سوره احزاب- مزمون این عبارت این است که اگر دشمن به پیامبر تیراندازی کند و من در مقابل تیر نایستم، و تیر به پیغمبر بخورد، من منافق هستم. همین موضوع پس از پیامبر به اهل بیت(علیهم‌السلام) و در دوران غیبت در خصوص فقیه جامع‌شرایط صدق می‌کند. درحال حاضر نیز علمدار مکتب اسلام «ولی‌فقیه» است و حاج قاسم این موضوع را درک کرده‌ و مطیع ولی‌فقیه بودند.

* ایستادگی شهید سلیمانی در برابر دشمنان ولی‌فقیه

تسنیم: در دورانی هستیم که برخی با انتقاد به ولی‌فقیه و حکومت، پُز روشنفکری می‌دهند، اما حاج قاسم بدون هیچ ابایی در تمام سخنرانی‌ها و پس از آن در وصیت‌نامه خود یکی از شئون عاقبت‌بخیری را تبعیت از ولایت فقیه می‌دانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسکندری: متاسفانه در حال حاضر هم والدین و هم اساتید، اسلام واقعی و اصولی که در قرآن آمده‌‌است را بیان نمی‌کنند. مثلاً خدایی که عموم مردم به آن قسم هم می‌خورند، خدایی است که همه جا نیست. در حالی که اصلاً اینجوری نیست. همچنین برخی‌ها خدایی را قبول دارند که به پیغمبر نگفته که پس از پیامبر جانشینی وجود دارد، این تفکرات روی تصمیمات ما تأثیر می‌گذارد. حاج قاسم حقیقتاً خدای واقعی را قبول داشت برای همین دنیا را محل گذر می‌دانست و باور داشت که پرچمدار، سخنگو در زمان غیبت امام زمان (عج) را علما و ولی‌فقیه عنوان می‌کرد. دشمن هم تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که این جایگاه را بزند، اما حاج قاسم تمام قد در برابر این هجمه‌ها ایستادگی می‌کرد.

* تواضع قاسم در برابر یک آشپز/صله  منبری حاج قاسم که وصول نشد

تسنیم: حاج آقا با توجه به اینکه در دوران دفاع مقدس و پس از آن با ایشان مأنوس بودید خاطره‌ای دارید؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسکندری: سال 1372 اقامه نماز جماعت در ستاد نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر عهده بنده بود، بسیاری از فرماندهان لشکرها به آنجا می‌آمدند. پس از اقامه نماز، ناهار هم توزیع می‌کردند. در صف توزیع غذا در غذاخوری «حاج قاسم» جلوی بنده قرار داشت. آشپز مجموعه از ایشان تقاضای فیش غذا کردند که ایشان گفتند: فیش ندارم. ایشان هم در جواب گفت پس به شما غذا تعلق نمی‌گیرد، حاج قاسم تشکر و رفت. من به ایشان گفتم این آقا را می‌شناسید؟ گفتند نه! گفتم: سردار سلیمانی فرمانده لشکر 41 ثارالله هستند. این بنده خدا سریعاً دنبال ایشان رفت، اما «حاج قاسم» بدون اینکه ناراحت شوند، گفتند که نیازی نیست و جای دیگری غذا تهیه می‌کنم.

تسنیم: با توجه به اینکه حضرتعالی در منزل ایشان منبر می‌رفتید، آیا صله‌ای دریافت کرده‌اید؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسکندری:  چند جلسه‌ای که منزل ایشان رفتیم، دیدم حاج قاسم به مداحی که آنجا می‌خواندند، در خصوص بنده صحبت ‌می‌کنند که چگونه از روحانی جلسه تقدیر کنیم و این موضوع به گوش من خورد. پس از مدتی حاج قاسم از من پرسید حاج آقا شماره کارتی را بدهید تا از شما تقدیر کنیم. من خیلی از این حرف ناراحت شدم، عرض کردم دیدن شما باعث می‌شود گناهان من بخشیده شود، این چه حرفی است؟ ایشان گفت پس چند تا بچه، عروس و داماد دارید؟ گفتم چهارتا پسر دارم که سه تای آنها ازدواج کردند. حاج قاسم گفتند: خودت، همسرت، پسرها و عروست همه یک هفته مهمان من در مشهد. من خیلی خوشحال شدم، گفتم این بهترین «پاکت» است. این قرار را گذاشتیم که یک ماه بعد ایشان شهید شدند.

تسنیم: حاج آقا خیلی محبت کردید، امیدوارم در این شب‌ها ما را از دعای خیر خودتان فراموش نکنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسکندری:  خواهش می‌کنم. من هم از شما بابت زحماتتون تشکر می‌کنم.

------------------------------------------------

گفتگو از محمد کربلایی اسماعیل

------------------------------------------------

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)