میرنیوز

گزارش تسنیم از نشست رئیس سازمان اوج/ "تقریظ مهربانانه" رهبر معظم انقلاب بر گزارش ۱۰ ساله اوج/ ماجرای جلوگیری سردار سلیمانی از "شهادت بابا پنجعلی" در پایتخت ۵

 گزارش تسنیم از نشست رئیس سازمان اوج/ "تقریظ مهربانانه" رهبر معظم انقلاب بر گزارش ۱۰ ساله اوج/ ماجرای جلوگیری سردار سلیمانی از "شهادت بابا پنجعلی" در پایتخت ۵ 2021-10-17T13:09:14+03:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری احسان محمدحسنی رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج صبح امروز با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

احسان محمدحسنی رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج در نشست خبری خود با رسانه‌ها ابتدا از خبرنگاران به خاطر همراهی 10 ساله شان تقدیر کرد و گفت: از فرماندهان عالی و در رأس همه رهبر انقلاب که همواره ما را دلگرم کردند تشکر کنم که به ما جوانان اعتماد کردند.

وی اضافه کرد: سازمان اوج سال 90 بعد از دوسال طراحی و تاسیس شد و تمام عملکرد و خروجی دستگاه‌های فرهنگی کشور را بررسی کردیم و به مجموعه‌ای رسیدیم که الان مشاهده می‌کنید. برای اولین بار می‌گویم هیچ کدام از بچه‌های اوج عضو رسمی جایی نیستند و قراردادی همکاری دارند. اوج چند ویژگی دارد؛ ستاد کم عده و چابک دارد. شباهتی به سازمان‌های فرهنگی مثل رسانه ملی ندارد که حجم پرداختی‌هایشان نسبت به نیروی انسانی بیشتر از تولیدات است و جای نفس کشیدن و تولید و محتوای درست نمی‌گذارد. در ستاد اوج با جمعیتی 120 نفره سعی کردیم کوچک و چابک عمل کنیم. هر سال سعی می‌کنیم این نیروها را حفظ کنیم و جلوی فربه شدن را گرفتیم. برای اوج هیچ وقت تجهیزات تهیه نکردیم وهرآنچه درآمدزایی داشتیم را در جهت تولیدات گذاشتیم. ما با  پانصد میلیون کمک اهدایی سپاه پاسداران در سال نود کار خود را شروع کردیم.

وی تاکید کرد: سال 1399، هجده میلیارد کمک از سپاه دریافت کردیم و بیش از 90 میلیارد درآمد داشتیم که ناشی از فروش سریال‌ها به پلتفرم‌ها و فروش فیلم‌ها به کشورهای دیگر است؛ ازجمله سریال آقازاده و فیلم به وقت شام که حدود 100 هزار دلار به کره جنوبی فروخته شد. 

محمدحسنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما به دنبال آسیب‌شناسی و یافتن خطاهای نهادهای فرهنگی بودیم که تکرار نشود؛ یکی از این خطاها ورود بی‌محابای نهادهای فرهنگی به فعالیت‌های اقتصادی است که این برای ما خط قرمز است. مطلقا وارد نشدیم و وارد نخواهیم شد. آسیب دوم ورود به ستادهای انتخاباتی کاندیداهای انتخاباتی ریاست جمهوری است. این را خیلی مراقبت کردیم که به هیچ عنوان وارد نشویم. له یا علیه هیچ نامزدی وارد نشدیم. بخشی از هویت اوج، وابسته به دیده‌بانی و مطالبه‌گری است. ما در فیلم بادیگارد دیالوگی داشتیم که تذکر می‌داد که بترسید از روزی که این کشتی سوراخ شود و در آن فیلم در سال 94گفته شد که باید بین شخص و شخصیت نظام تفاوت قائل شد.این سالها قبل از اعتراضات سال 96 و 98 بود.

وی ادامه داد: اوج یک نهاد مطالبه گر است و فیلم خروج هم بر همین مبنا ساخته شد. که البته به خاطر کرونا فقط اکران آنلاین شد.زمانی که داعش به نزدیک مرزهای ما رسیده بود و برای بسیاری از مسئولان دغدغه نبود ما به سفارش شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی وارد این فضا شدیم و پایتخت پنج، به وقت شام و حدود دویست مستند درباره داعش و خطرات آن ساختیم. 

احسان محمدحسنی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه سازمان اوج نامه‌ای را به رهبر انقلاب نوشته و ماجرای این نامه چه بوده، تاکید کرد: نمی دانم از کجا متوجه شدید اما بله صحت دارد. من گزارش 10 ساله سازمان اوج را خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کردم و ایشان منت گذاشتند و تقریض پدرانه شان شامل حال بچه های اوج شد. اجازه بدهید محتوای آن را بازگو نکنم چرا که مخاطب آن بچه های اوج هستند.

 

رئیس سازمان «اوج» در ادامه خاطره ای از هجمه ها علیه "پایتخت5" مطرح کرد و گفت: خاطره‌ای از روزهای سخت پایتخت پنج بگویم که بد نیست. زمان گذشته و می‌شود برخی حرف‌ها را گفت. خیلی از دوستان اثر را پیش از اتمام قضاوت کردند. یادم می‌آید که جلسه‌ای در جایی بود که خیلی از مسئولان عالی بودند. عزیز عالی رتبه‌ای که همه می‌شناسید در آن زمان که قسمت بالن‌سواری پایتخت پخش شده بود، به سریال حمله کرد و گفت فساد را در این سریال ترویج کردید. اگر یک روز به فعالیتم مانده باشد بچه‌های اوج را پایین می‌کشم. گفتم مصداق تان چیست؟ گفت مشروب خوری را در بالن مطرح کردید، گفتم در بالن تعارف می‌کنند اما اولین بار است که در رسانه ملی می‌شنویم که خانواده معمولی می‌گویند این نجسی است. همان که تعارف می‌کند، خودش می‌میرد. این تبلیغ مشروب خواری است؟ به ما می‌گفتند تبلیغ گردشگری ترکیه را می‌کنید، اما ما نشان دادیم که فرودگاه، کوچه‌های کثیف آنجا ناامن است، یعنی پشت ظاهر بزک کرده آنجا خطراتی وجود دارد.

وی ادامه داد: گفتیم چرا یک اثری را که برایش زحمت کشیده شده را اینچنین می‌زنید، یادم نمی‌رود که سازندگان به دیدار حاج قاسم رفتند، اما توصیه حاج قاسم این بود که هیچکدام از این خانواده نباید شهید شوند. مگر ما مردیم؟ آن‌ها باید سالم به ایران برسند. ما در نظر داشتیم بابا پنجعلی شهید شود.

محمدحسنی ادامه داد: ما می‌گفتیم صبر کنید سریال تمام شود بعد قضاوت کنید. درباره «آقازاده» هم همین بود. هر هفته منتظر حملات جدید بودیم، در جلسات آن چنانی هم امنیت نداشتیم. بعد از چند سال این حرف‌ها را راحت می‌گوییم، اما آن زمان غصه داشتیم. برخی گمان می‌کنند چون اوج جزو حاکمیت است، با دردهای مردم بیگانه است. اما مسایل مردم دغدغه اول ماست. ما ده سال را پشت سر گذاشتیم و در این ده سال تلاش کردیم موضوع امید و ایران اسلامی پیشرفته، محوریت باشد. برای این مردمی که ممکن است خسته و ناامید باشند خیلی از آثار سیاه هستند اما ما تلاش کردیم امید را پمپاژ کنیم. نزدیک به 23 هزار محصول در حوزه‌های متنوع تولید کرده‌ایم، کمتر از پنج هزار هنرمند با اوج فعالیت داشته‌اند. نزدیک 130 موسسه در طول این ده سال با حمایت و مشارکت اوج راه‌اندازی شده و در حال فعالیت است. در سینما با «به وقت شام» پرفروش بودیم، در صداوسیما «پایتخت» و کارتون‌های تولید شده پرمخاطب بودیم، در وی او دی «آقازاده» پرفروش بود، در نمایش میدانی، در مستند تلویزیونی و… حرفی برای گفتن داشتیم.

وی افزود: یکی از سرفصل‌های فعالیت ما بها دادن به کار اولی‌ها به ویژه جوانان بود. برای ما افتخار است نزدیک پنجاه هنرمند را به سوریه و دویست هنرمند را به عراق برای آشنایی با حوزه مقاومت اعزام کردیم که در ذهن آن‌ها مفاهیمی را روشن کرد که شاید در تهران نمی‌توانستند به آن برسند.

محمدحسنی درباره دیگر تولیدات سازمان «اوج» هم توضیح داد: «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به صورت سریالی در حال تولید است، در مأوا تولید نزدیک 120 اثر در سال داشتیم، اجراهای وسیع در طول مناسبت‌های مختلف داشتیم. آثار هنرمندان ایرانی باید از بن‌بست در بیاید و به کشورهای همسایه و حتی اروپا برود و بازار آن را باز کنیم. مجموعه اوج بخش اعظمی از درآمدها را مرهون همین فروش‌های خارجی می‌داند. اگر مشکلی پیش نیاید و سینماها دوباره رونق بگیرد و فضای کار در ایران و خارج باز شود، می‌توانیم به درآمد هزار میلیاردی برسیم. اوج تا امروز حدود 19 فیلم سینمایی و انیمیشن تولید کرده است. در کنار استفاده از بچه‌های نامی تلاش داشته با بچه‌ای تازه کار هم کار کند که ده اثر را آنها تولید کرده‌اند که بخشی امسال به نمایش درمی‌آید. هفت اثر هنوز پخش نشده داریم، سه اثر از تاریخ انقلاب، یک اثر در حوزه مرگ آگاهی، دو فیلم انیمیشن داریم، فیلم سینمایی حضرت خدیجه (س) به نویسندگی داوود میرباقری را امسال می‌خواهیم به تولید برسانیم که کار بزرگی است و ممکن است به جشنواره فجر نرسد، اما روند را متوقف نمی‌کنیم. مذاکرات اولیه برای کارگردان هم انجام شده است.

وی افزود: «روز بلوا» و «منصور» در هفته‌های آینده به نمایش درمی‌آید. برخی از دوستان ارتش گله کرده بودند که چرا اوج کاری برای ارتش نمی‌کند اما مستندهای زیادی در این حوزه ساخته‌ایم. در سال‌های گذشته با اینکه اولویت ما تولید سریال نبود، هفت سریال تولید کردیم، هشت سریال هم در حال تولید است. کلاً 25 سریال را در دستور ساخت داریم. سریال «نجیب زادگان» را می‌خواهیم شروع کنیم که مربوط به دوره صفوی است و نزدیک به 60 قسمت است. در تاریخ اسلام سریال «نائله» را داریم که مربوط به وقایع بعد از عاشورا است. سریال «عمار» را داریم که متن آن در حال نگارش است در حوزه پهلوانان و عیاری ریل جدیدی را داریم، سریال‌های سیاسی را هم داریم که یکی از آن آثار «باستی‌هیلز» است. در حوزه تاریخ انقلاب «سال نغمه» را داریم. در حوزه دفاع مقدس تلاش می‌کنیم هر سال یکی از شهدا را کار کنیم و امسال شهید بروجردی را داریم که امسال تا زمستان آماده است. سریال «گلستان یازدهم» را هم داریم. یک ریل جدید ایجاد کردیم که مثل «ایستاده در غبار» و «تنگه ابوقریب» است و سعی می‌کنیم که اقتباس‌های خوبی داشته باشیم.

محمدحسنی در ادامه گفت: دو عذرخواهی هم دارم. عذرخواهی اول از خانم‌های این سرزمین است که انصافاً کم‌کاری داشتیم. شاید نزدیک به 200 قسمت «نیمه پنهان ماه» تولید شده مجموعه «پا به ماه» هم جزو تولیدات خوب است که با محوریت و ساخته خانم‌هاست. ما کلیپ و دیوارنگاره درباره خانم‌ها داشتیم ولی از دید خودمان کافی نیست. شاید اگر بخواهیم ایده‌آل نگاه کنیم نیاز است یک سازمان اوج با حضور خانم‌ها و همین تولیدات داشته باشیم. حلالیت دوم از خانواده شهداست. آن‌ها صاحبان انقلاب هستند. خون داده‌اند جوان داده‌اند، آثار زیادی تولید کرده‌ایم اما حتماً میوه کرم خورده هم در میان آن‌هاست و ممکن است یک جاهایی ته دل آنها را خالی کرده باشیم. برای تک تک آثاری که آن‌ها را رنجانده‌ایم، عذرخواهی می‌کنم. در حوزه جنگ و مقاومت آنچه توقع می‌رود را انجام نداده‌ایم و هنوز حق مطلب را ادا نکرده‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره کار با جریان‌های فکری مختلف، به همکاری با فیلمساز آمریکایی اشاره کرد و گفت: هرکس بخواهد در حوزه انقلاب و دغدغه‌های انقلاب کار کند اوج هیچ محدودیتی ندارد چه فیلمساز آمریکایی باشد که خواهش کنیم و بخواهیم بیاید مثل مل گیبسون. چه فیلمسازان دیگر، تا آنجا پیش می‌رویم که اگر کسی بتواند حرفی را برای مردم و انقلاب داشته باشد دستمان باز است اگر اثری در خدمت محتوا باشد کار می‌کنیم به هر حال محتواهایی مد نظر ماست.

وی درباره شفاف‌سازی پرداخت‌های مالی بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم بر خلاف دستگاه‌های دیگر با ادب و تواضع و به موقع پرداخت کنیم. هیچ پروژه‌ای نباید تمام شود مگر اینکه تسویه حساب‌ها انجام شده باشد باید درست عمل کنیم. هنرمندان هم بالاخره معیشتی دارند اما به جرات می‌توانم بگویم همین موضوع باعث شده خیلی از آثار ما ارزان‌تر از دستگاه‌های دیگر تمام شود خیلی از هنرمندان قرارداد سفید امضا می‌کنند و می‌گویند می‌دانیم حقوق را به موقع پرداخت می‌کنید و ما از این بابت خوشحالیم.

توقیف دو فیلم مصلحت و لباس شخصی

محمدحسنی با اشاره به توقف دو فیلم مصلحت و لباس شخصی، افزود: شاید طرح موضوع آخوند بد و آخوند خوب عمدی نباشد اما عملکرد آقای روحانی باعث شد فکر کنیم این موضوع نیاز است. تمام تلاش مان را کردیم نسبت به همه اقشار اینچنین باشیم. در «ایستاده در غبار» درباره فرماندهان، در «مصلحت» و، در «لباس شخصی» هم چنین نقدهایی داشتیم که در حال حاضر دو فیلم «مصلحت» و «لباس شخصی» توقیف است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره حواشی به‌وجود آمده برای مستند «آقامرتضی» گفت: کار ما تولید اثر است و با هیچ‌کس دعوا نداریم. مجموعه مستند «آقا مرتضی» هم جزو آثار ما بود. نمی‌دانم چرا هر اثری ما تولید می‌کنیم بی خود و بی جهت سر و صدا می‌کند. حتی برای تابلوهای ما هم شکایت‌هایی وجود دارد. برخی از آقایان شکایت می‌کنند چرا خانم‌ها کمرنگ هستند. درباره «آقا مرتضی» باید بگویم چه چیزی ایشان را برای نسل امروز دلچسب می‌کند؛ اینکه او می‌گوید از انتهای یک مسیر طی شده با شما صحبت می‌کنم، درباره او آثار متعددی ساخته شده. دلخوری من از آنجا بود که یک موسسه رسمی یک ادعایی را مطرح می‌کند که این ادعا منصفانه نبود. من آن موقع مسئول بنیاد روایت و اوج بودم. قرار بر هم افزایی برای ارتقای سینمای انقلاب و جلوگیری از قراردادها و کارهای موازی بود. در آن دوره همزمان پنج شش کار در شهرک سینمایی تولید می‌کردیم، قرار بود یک هم‌افزایی رخ دهد. من از فرمانده کل سپاه و فرمانده بسیج حکم داشتم. درباره آرشیو هم ادعایی مطرح شد که درست نبود. این آرشیو حکم می‌کند از روی میراث تاریخی تکثیر شود، اگر بمبی خورد و اتفاقی افتاد، نابود نشود. این اتفاق برای شبکه المنار افتاد. چرا باید این آرشیو را با بدوی‌ترین شکل ممکن نگهداری کنیم؟ ما کار بهسازی آن آرشیو را داشتیم انجام می‌دادیم، ضمن اینکه تیم مستند «آقا مرتضی» بارها گفتند که ما از آن آرشیو استفاده نکردیم اگر این آرشیو هم نبود، باز آن مستند با آن کیفیت ساخته می‌شد دلخوری من این بود که باعث می‌شد اثر آن فیلم در دید مخاطب کم شود، آن کار از طرف یک مجموعه رسمی اشتباه بود و من دلخور بودم.

محمدحسنی درباره تولید اثری درباره زندگی حضرت رسول (ص) و یا شخصیت‌های تاریخی مثل رستم و سهراب بیان کرد: ما برنامه برای ساخت زندگی حضرت رسول (ص) داریم اما تجربه نشان داده پرداخت مستقیم به زندگی شخصیت‌های بزرگ مثل پیامبر و اهل بیت (ع) به مشکل می‌خورند. اتفاقی که برای «رستاخیز» هم پیش آمده است. ما بنا داریم برای امام حسین (ع) اثری تولید کنیم اما به صورت مستقیم نمی‌پردازیم. سریال «مختارنامه» به این دلیل ماندگار شد که به صورت مستقیم به موضوع نپرداخته است. برای پرداختن به حضرت پیامبر (ص) هم زندگی عاشقانه ایشان با همسرشان در فیلم «خدیجه» در دستور کار ماست. یا با سریال «عمار» می‌توانیم به پیامبر اسلام (ص) نزدیک شویم. برای فیلم امام حسین (ع) هم به صورت مستقیم به داستان نمی‌پردازیم. به زندگی یکی از شهدای کربلا که با ایشان بودند، می‌پردازیم. درباره شهدای شاخص دفاع مقدس هم همین گرفتاری‌ها وجود دارد. ما علاقه‌های میهنی هم داریم مثل «مستوران»، «عیاران» و.... ما برای ساخت شاهنامه هم آمادگی داریم. حالا که در محاصره فیلم‌های کره‌ای درآمده‌ایم، می‌توانیم به موضوع شاهنامه بپردازیم. درواقع منتظر یک فرصت خوب هستیم مطمئن باشید در سال‌های آینده موازنه تغییر می‌کند. به جای پرداختن به مسایل سیاه اجتماعی سرمان را بالا بیاوریم و بینیم در دنیا چه اتفاقی رخ می‌دهد، تا بتوانیم مخاطبان جهانی داشته باشیم.

رییس سازمان اوج درباره اینکه آیا قرار است اوج پلتفرمی در فضای وی‌اودی ها داشته باشد، گفت: خیر. ما در حوزه پخش نگاهمان پخش موثر است. این موضوع مربوط به همه بسترهای پخش است. ما مستقلاً پلتفرمی تاسیس نمی‌کنیم. محدودیتی در استفاده از پلتفرم‌ها نداریم هرکسی پیشنهاد خوبی داشته باشد با آن کار می‌کنیم. الان هم چندین قرارداد برای چند سریال داریم که کارش پر قدرت پیش می‌رود اینکه پلتفرم جدید راه بندازیم به معنای این است که وقتمان تلف می‌شود. سود خوبی روی «آقازاده» داشتیم. عددی که گذاشتیم و برداشتیم نفس خوبی به ما داد. سود ما از آقازاده خالص هشت میلیارد تومان بود. یکی از سریال‌هایی که در یک پلتفرم نمایش داده می‌شود نزدیک به صد میلیارد تومان هزینه ساختش بوده در حالی که کل تولیدات اوج این مقدار هزینه را داشته است.

ما مستقلاً پلتفرمی تاسیس نمی‌کنیم. محدودیتی در استفاده از پلتفرم‌ها نداریم هرکسی پیشنهاد خوبی داشته باشد با آن کار می‌کنیم. الان هم چندین قرارداد برای چند سریال داریم که کارش پر قدرت پیش می‌رود

وی درباره برگزاری کنسرت‌ها بیان کرد: بله، حتماً به کنسرت و برگزاری کنسرت جدی فکر و برای آن برنامه ریزی می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگار تسنیم درباره همکاری مجموعه اوج در ساخت سریال موسی (ع) و تمایلی که گویا ابراهیم حاتمی کیا برای همکاری و تهیه‌کنندگی اوج از خودش نشان داده،  گفت: در بدو آغاز کار صحبت‌هایی رد و بدل شد ولی جدی نشد اما اگر صدا و سیما و خود ابراهیم حاتمی‌کیا اراده و اعلام کند، در خدمت ایشان هستیم. هم برای این سریال و هم برای «سلمان» از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم و در کنار آن‌ها خواهیم بود. ما این سریال‌ها را سریال خودمان می‌دانیم ولی فعلاً درخواستی نبوده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم در خصوص اینکه آیا اوج برای ساخت سریال یا فیلمی درباره حاج قاسم برنامه‌ریزی کرده یا نه، گفت: بنیادی هم به نام «مکتب حاج قاسم» راه‌اندازی شده و اگر تقاضای کمک از ما داشته باشند با تمام وجود کمک می‌کنیم چون حاج قاسم متعلق به همه است.

محمدحسنی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره انتصاب مدیران فرهنگی و رسانه‌ای جدید و تعامل با آن‌ها گفت: درباره آقای جبلی، آقای خزاعی و هرآنکه روی کار آمده باید بگویم ما همیشه رفاقت کردیم رقابت نکردیم، همیشه دوست داشتیم یارشان باشیم هیچ‌وقت رقابت نکردیم. سعی نکردیم به دست و پای آن‌ها بپیچیم و اگر کمکی بخواهند در خدمت آن‌ها هستیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره توقیف دو فیلم «مصلحت» و «لباس شخصی» توضیح داد: یک سوءتفاهمی برای قوه قضاییه رخ داده است که درحال گفتگو هستیم و حتماً حل می‌شود. درباره هر دو فیلم همین قوه قضائیه مشکل دارد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)