میرنیوز

محصولات "مفت" خارجی، عامل رفتار تاجرمئابانه VOD‌ها در قبال انیمیشن ایرانی است

 محصولات "مفت" خارجی، عامل رفتار تاجرمئابانه VOD‌ها در قبال انیمیشن ایرانی است 2021-07-05T14:28:23+04:30

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، زمانی که یکی از پلتفرم‌های نمایش خانگی را انتخاب می‌کنیم و وارد قسمت انیمیشن می‌شویم، یکباره با انبوهی از فیلم‌ و سریال‌های خارجی روبرو می‌شویم که همگی زیرنویس فارسی و دوبله شده‌اند. اگر فردا یا پس‌فردا همان بستر را انتخاب کنیم می‌بینیم که تقریباً صفحه عوض شده است و تمام محتواهای درون آن تغییر کرده و به جای قبلی‌ها محتواهای جدید قرار گرفته است. با خود می‌گوییم که شاید در این میان بتوانیم انیمیشن‌های ایرانی نیز پیدا کنیم و البته پیدا می‌کنیم اما همان‌هایی که سال قبل نیز دیده بودیم. حسنی کوچولو، فیلشاه، فهرست مقدس، شکرستان و چند کار عزیز و زیبایی که بچه‌ها دوستشان دارند اما در رقابت با آثار خارجی جدید که هر روز در نمایش خانگی و سایت‌های دانلود وارد می‌شوند سرعت بسیار پایینی در تولید و پخش دارند؛ خط تولید صنعت انیمیشن ما در سال‌های اخیر کارهای خوبی را عرضه کرده و حتی از نظر کیفی چند پله نسبت به قبل بالاتر رفته است و نسبت به کارهای روز دنیا قدرت رقابت دارد اما چرا تعداد آن‌قدر کم است و چرا نمایش خانگی  به عنوان بخش خصوصی متمول که می‌تواند در سال چندین سریال و فیلم را با هزینه بالا تولید کند نسبت به انیمیشن بی‌وفا و نامهربان است؟

سینما , فیلم , انیمیشن , انیمیشن "فیلشاه" ,

انیمیشن‌های ایرانی زیبا اما کم‌اند

نگاهی به گردش مالی برخی از پلتفرم‌ها که می‌اندازیم، می‌بینیم در سال چند هزار میلیارد تومان گردش مالی دارند و سریال‌هایی را می‌سازند که بدون شک با هزینه یک مجموعه 20 قسمتی آن می‌توان یک سریال انیمیشنی 10 قسمتی ساخت. تازه این فقط باتوجه به حساب‌کرد یک سریال است و اگر هزینه‌های دیگر نیز کمی به سمت صنعت انیمیشن سرازیر شود، می‌توان شاهد رونق این حوزه سرگرمی‌ساز و جذاب برای کودکان و نوجوانان بود که توانسته در سال‌های اخیر فضا، داستان و محتوای بومی و ملی را برای آنان به ارمغان بیاورد. اما در حال حاضر بخش خصوصی انیمیشن‌سازی با سختی و در حالی که دستان سازندگانش روی زانوان خود قرار گرفته است به کار مشغول است.

بابک نکویی انیمیشن‌ساز درباره کم‌کاری و بی‌توجهی پلتفرم‌های نمایش خانگی با خبرنگار تسنیم گفت‌وگو کرد:

فقدان کپی رایت برای نمایش خانگی سود آورد و رقابت را ناعادلانه برای انیمیشن ایرانی سخت کرد

* آقای نکویی به عنوان فردی که در حوزه انیمیشن‌سازی مشغول به کارید علت نمایش انبوه انیمیشن‌های خارجی و بی‌توجهی به انیمیشن‌های داخلی را چه می‌دانید؟ وضعیت مالی پلتفرم‌های ما خوب است اما حمایتی از انیمیشن‌ ایرانی انجام نمی‌دهند!

اولاً که نمایش خانگی ما اکثر انیمیشن‌های خارجی را که می‌خرد بدون لایسنس است زیرا ما قانون کپی رایت را نپذیرفته‌ایم و در نتیجه صاحبان بسترهای نمایش خانگی از این فرصت استفاده می‌کنند. خب این یک امکان است که اگر نبود صاحبان پلتفرم‌ها نمی‌توانستند فیلم‌ها و سریال‌های خارجی را نمایش دهند و باید برای نمایش هر قسمت از یک سریال دلارهای زیادی را خرج می‌کردند.

اما نکته مهم این است که در خیلی از کشورهای دیگر قانونی وجود دارد و البته در کشور ما این قانون در خصوص بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌شد که در ازای پخش و توزیع هر بازی خارجی بخشی از درآمد را صرف حمایت از بازی ایرانی کنید. این قانون در خصوص فیلم و سریال‌های خارجی نیز باید وجود داشته باشد که در ازای نمایش و پخش هر فیلم یا سریال خارجی بخشی از درآمد آن صرف حمایت از انیمیشن ایرانی بشود. الان در چین این قانون اجرا می‌‌شود. ما نیز باید با این سیاست از انیمیشن‌ ایران حمایت کنیم.

سینما , فیلم , انیمیشن , انیمیشن "فیلشاه" ,

الان در کشور ما نه تنها این قانون اتفاق نمی‌افتد بلکه زمانی که برای اکران انیمیشن ایرانی به سراغشان می‌رویم می‌گویند که ما برای نمایش محتوای خارجی هزینه دوبله و ترجمه می‌کنیم برای چه باید به انیمیشن‌ساز ایرانی پول بدهم که در داخل تولید می‌کند؟ من برای محتوای خارجی مفت پول می‌دهم برای چه باید برای کار شما بیشتر از مفت پول بدهم؟! نگاه آنها آن‌قدر سطحی و زشت است.

 

 

سیاست سودمندانه آنها این است که وقتی برای باب اسفنجی بدون پرداخت پول زیاد آن را اکران می‌کنند برای چه باید برای تولید و نمایش کار ایرانی پول بدهند؟ برای کاری مانند همین انیمیشن باب سافنجی نهایتاً با 30 میلیون تومان، دوبله کار را به سرانجام می‌رسانند برای چه برای نمایش کار ایرانی باید چندبرابر آن را بدهند؟

این دقیقاً جمله‌ای است که به خود من گفته‌اند که کلاً برای نمایش محصول شما 20 میلیون تومان می‌دهیم در حالی که ما دقیقه‌ای 20 میلیون تومان هزینه می‌کنیم. مشکل این است که نگاه نمایش خانگی ما کمک به انیمیشن ایرانی نیست، کسی هم مجبورشان نکرده است که این کار را بکنند، اصلاً باید برای کمک به انیمیشن خارجی پروتکل‌ طراحی بشود.

باید صریح‌تر صحبت کرد، انیمیشن در حال حاضر اصلاً دغدغه مسئولین فرهنگی ما نیست؛ البته تا حدی وضعیت آن بهتر شده است که این بهتر شدن آن هم به‌خاطر کمک‌های بخش خصوصی است. اگر بخش خصوصی انیمیشن پیشرفتی کند به‌خاطر دغدغه خود اهالی انیمیشن است نه متولیان فرهنگی. با تمام اینکه وضعیت انیمیشن‌های ایرانی در سال‌های اخیر خیلی بهتر شده مانند فیلشاه که 8 میلیارد فروش کرده و رزومه خوبی برای سازندگان آن به‌وجود آورده است ، مسئولین ما صنعت انیمیشن‌سازی ایران را به عنوان صنعت جدی قلمداد نمی‌کنند.

از ظرفیت بالای اشتغال‌زایی انیمیشن بی‌خبریم

* یک نکته وجود دارد که البته باور آن خیلی سخت است؛ اینکه شاید هنوز نمایش خانگی از سرمایه‌گذاری و سودآوری خوبی که در انیمیشن‌سازی وجود دارد بی‌خبر است!

دقیقاً، وقتی که رمزارز مد می‌شود همه به سمت آن هجوم می‌کنند اما مگر کسی تحقیق کرده است که رمز ارز چیست؟ احساس کردند که این بازار حوزه سرمایه‌گذاری است و سود دارد. باید در ابتدا عده‌ای بیایند و این بازار را مهیا کنند و عده دیگری را تشویق کنند. کار شتاب‌دهنده همین است که سرعت کار را بالا ببرد اما در حوزه انیمیشن ما شتاب‌دهنده جدی و پرکار نداریم. نمی‌دانیم که اگر وضعیت انیمیشن بهتر شود چقدر اشتغال و کارآفرینی بیشتر می‌شود. در حقیقت باید گفت که شتاب‌دهنده‌هایی که به حوزه‌هایی مانند نمایش خانگی و سینما بفهمانند که انیمیشن صنعت پرسودی است وجود ندارند و از سویی الان سریال‌سازی مد شده است اما پلتفرم‌ها خبر ندارند که انیمیشن‌سازی سود بهتری از سریال‌ها برایشان دارد.

 

 

انیمیشن جایگزین ندارد!

* یک فایده بزرگ دیگری که انیمیشن برای کشور ما دارد جنبه محتوایی آن است؛ اگر دقت کنیم در سال‌های اخیر انیمیشن‌های بسیار خوبی برای بچه‌ها ساخته شده است که محتوای بومی و دینی دارند و برای بچه‌های ما هویت‌سازی کرده‌اند. مستند نیز در سال‌های اخیر تجارب بسیار خوبی را ایجاد کرده اما هر دو، مورد بی‌مهری آقایان قرار دارند!

بله هم مستند و هم انیمیشن به‌طور کلی از وضعیت خیلی خوبی برخوردارند و باید آنها را جدی گرفت. البته مسیر ساخت انیمیشن از مستند خیلی سخت‌تر است اما با تمام این اوصاف هر دو خیلی موفق بودند و باید مسئولین فرهنگی ما آنان را جدی بگیرند. این دو در واقع دو مدیوم و یا بهتر است بگوییم دو ژانر خاص و بسیار پرمخاطب و جذاب‌اند که جایگزین ندارند. چه چیزی  می‌تواند جای انیمیشن را بگیرد؟ البته من با تمام این اوصاف بدبین نیستم و می‌دانم که اوضاع صنعت انیمیشن ما بهتر خواهد شد. همین الان هم چند انیمیشن خوب آماده اکران‌اند که باید دید شرایط اکران بهتر می‌شود یا خیر؟

اکران انیمیشن به سینماها رونق می‌دهد؟

* باتوجه به اینکه به موضوع سینما وارد شدید فکر می‌کنید که شرایط برای اکران فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سینماها وجود دارد و می‌توان با فیلم‌های کودک و نوجوان رونق را به سینما بازگرداند؟ البته امکان سوختن سرمایه هم هست.

البته تصورم این است که تا واکسیناسیون به صورت گسترده انجام نشود اکران فیلم چندان کار درستی نیست. در حال حاضر مردم به خیلی از اماکن تفریحی می‌روند اما به سینما خیر. چون روی موضوع سینما رفتن کار تبلیغاتی و فرهنگی درستی انجام نشده است. از سوی دیگر زیرساخت سینمایی خیلی از شهرستان‌ها از شرایط خوب  و درستی برخوردار نیست و برای همین اکران فیلم در خارج از تهران وضعیت مناسبی ندارد. البته در برخی از شهرها مانند تهران پردیس‌های سینمایی احداث و راه‌اندازی شده است اما خیلی از شهرها هستند که از سالن‌های سینمای مناسب برخوردار نیستند و همین شرایط را برای اکران نامناسب می‌کند.

تعداد واکسن نسبت به جامعه باید بالای 50 درصد برود تا یک ایمنی نسبی ایجاد شود و باید تأکید شود که حتی در کشوری مانند آمریکا که تعداد زیادی واکسینه شده‌اند،  دیزنی‌لند هنوز باز نشده است. بنابراین اقبال عالی نسبت به سینما فعلاً نخواهد شد. در هر صورت کرونا در دنیا تغییر بزرگی ایجاد کرده و نتایج و عوارض آن هنوز به طور کامل تمام نشده است.

به نظرم بعد از آنکه واکسیناسیون افراد بالای 50 سال نیز انجام شد و نوبت به سنین جوان‌تر رسید می‌توان حتی از واکسن برای تبلیغ تماشای فیلم و سینما رفتن استفاده کرد. به عنوان مثال اگر بگوییم که هر فردی که به سینما بیاید واکسن او نیز خارج از نوبت و صف انجام خواهد شد خودش می‌تواند به تبلیغ سینما رفتن کمک کند. شکل‌های مختلفی از تعاملات میان تجارت و واکسیناسیون در جهان در حال انجام شدن است که می‌تواند این هم شکلی از آن باشد.


اما درباره اکران همزمان این چند انیمیشن ایرانی باید بگویم که موج درست کردن برای سینما خوب است. در تابستان اکران فیلم کودک منجر به تبلیغ و رونق سینما و فیلم‌های کودک می‌شود و خانواده‌ها از این سینما به آن سینما می‌روند حتی این موضوع وابسته به ایران به تنهایی هم نیست بلکه برخی از شرکت‌ها حتی با یک تم و در چند سینما با هم اکران می‌کنند مثلاً دیزنی و پیکسار همزمان فیلم‌های در جست‌وجوی نمو و داستان کوسه‌ای را همزمان اکران می‌کنند. بنابراین موج درست کردن برای سینمای کودک کار خوبی است اما نباید فیلم‌های کودک مانند دورچین و دوغاب برای پر کردن درز میان فیلم‌های دیگر باشد.

 

 

البته نگاهی که عموماً وجود دارد این است که در میان فیلم‌های درام و کمدی روز سینمای ایران، فیلم‌های کودک و نوجوان را برای پر کردن سانس‌های خالی می‌گذارند. در حالی که در دهه 1360 فیلم‌های کودک و نوجوان ثابت‌کرده‌اند که می‌توانند پرفروش‌ترین فیلم‌ها باشند. چراکه برای تماشای یک فیلم کودک در کنار بچه‌ها پدر و مادر نیز حضور دارند و در واقع یک خانواده کامل به تماشای فیلم می‌رود و همین در بالابردن فروش فیلم اثرگذار است. در کنار آن زمانی که بچه‌ای از فیلم خوشش بیاید محصولات جانبی فیلم را می‌خرد و والدین را وادار می‌کند که بار دیگر بروند فیلم را بینند این اتفاقی است که برای خیلی از فیلم‌های کودک افتاده است و بچه‌ها بعد از تماشای بار اول مجدداً به تماشای فیلم نشسته‌اند. مثلاً انیمیشن فیلشاه را برخی از بچه‌ها تا 8 بار دیده‌اند.

نکته دیگر این است که فروش خوب سینمای کودک و انیمیشن جدای از کیفیت و محتوای آثار به شیوه تبلیغات بازمی‌گردد و همچنین نگاهی که سینمادار دارد. در هر حال تابستان فصل سینمای کودک است و در همه جای دنیا ثابت شده است که سینماهای دنیا پر از فیلم‌های کودک و نوجوان است. البته فیلم‌هایی هم که در تابستان اکران می‌شوند سرگرم‌کننده هستند.

* پس چرا دو سال پیش و قبل از اینکه همه‌گیری کرونا آغاز شود این اتفاق منجر به سوزش سرمایه و دلخوری صاحبان فیلم‌های کودک شد؟

به نظرم برخی از فیلم‌های کودکی که همزمان با هم اکران می‌شوند آن جذابیت لازم را ندارند بعد برای اینکه بتوانند در اکران موفق باشند از تکنیک اکران به عنوان تنها فیلم کودک استفاده می‌کنند. اما زمانی که چند فیلم سینمایی کودک برای اکران باشد انتخاب‌ها زیاد می‌شود و در نتیجه فیلم خوب دیده خواهد شد. ما باید این موضوع را جدی بگیریم که کیفیت آثار را افزایش دهیم در حال حاضر خیلی وقت است که این ظرفیت به وجود آمده که کیفیت فیلم‌های ما افزایش پیدا کند.

* اما  اگر چندکار خوب با هم اکران شوند برای ماه‌های بعدش فیلمی برای اکران نداریم.

این بحث مجزای دیگر و البته مهمی است. ببینید تابستان زمان خوبی برای اکران است. برخی از فصول مانند زمستان زمان مناسبی برای اکران نیست. اکران با هم به معنای سوزاندن سرمایه نیست. البته در ایران ثابت شده است که این اتفاق نیفتد بهتر است. اما باز هم معتقدم که اگر کیفیت کارهای ما بالا برود مردم رغبت تماشای فیلم کودک را خواهند داشت و به سینماها خواهند آمد.

در حال حاضر حتی درآمد فیلم‌های پرفروش ایرانی حداقلِ درآمد فیلم‌های ما است و میلیاردی‌های سینمای ایران نیز آن‌طور که باید و شاید در جامعه جوان ما نمی‌فروشند.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)