میرنیوز

شرکت در انتخابات یک عمل صالح است/ ضرورت حضور حداکثری مردم

شرکت در انتخابات یک عمل صالح است/ ضرورت حضور حداکثری مردم 2021-06-04T15:35:16+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: امام علی (ع) در نامه‌ای به امام حسن (ع) می‌فرمایند که این نامه‌ای است از سوی پدری که عمرش رو به پایان است، آفتاب زندگی اش رو به غروب و تسلیم گذشت دنیا است، چون تو را جزئی از وجود خود، بلکه تمام وجود خود یافتم، گویی اگر ناراحتی به تو برسد به من رسیده و اگر مرگ دامانت را بگیرد دامن مرا گرفته است، به این جهت توجه به کار تو را توجه به کار خودم می دانم، از این رو نامه‌ای برای تو نوشتم تا تکیه گاه تو باشد، خواه من زنده باشم یا نباشم، پسرم: تو را به تقوای الهی، التزام به فرامین الهی، آباد کردن قلب و روح با ذکر خدا و چنگ زدن به ریسمان خدا توصیه می‌کنم.

وی تاکید کرد: خداوند با کسانی است که تقوا ورزیدن و کار نیکو انجام دادند.

جهاد علمی و مبارزاتی امام صادق (ع)

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به شهادت امام جعفر صادق (ع) احیاگر مذهب جعفری، سی و دومین سالگرد شاگرد مذهب امام صادق (ع) امام (ره) و شهدای پانزده ۱۳۴۲ عنوان کرد: وقتی جهاد علمی و مبارزاتی امام صادق (ع) را مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم که تاریخ سازی امام راحل نیز برگرفته از جدش امام صادق (ع) است.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه امام صادق (ع) در مقطعی امامت را بر عهده گرفتند که خلفای زورگو و ستم گر اموی و خلفای بنی عباس بر مملکت اسلامی حکومت می‌کردند افزود: امام صادق (ع) با تدریس، تبیین، تبلیغ و… در مدت ۳۴ سال امامت، محفل علم، دانش و آموزش را توسعه دادند.

وی بیان داشت: ایشان هم به جهاد علمی و هم به جهاد مبارزاتی پرداختند، فعالیت‌های علمی و فرهنگی امام صادق (ع) در طول مدت ۳۴ سال امامت هم قبل از او و هم بعد از او بی نظیر است، آنچه از اسلام و قرآن در طول بیش از یک قرن به وسیله مغرضان، مفسدان و جاهلان تحریف شده بود از سوی امام صادق (ع) به شکل صحیح و درستی بیان شدند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه علاوه بر جهاد علمی، ایشان به یک مبارزه تشکیلاتی و دامنه دار علیه خلفای اموی و عباس اقدام کردند ادامه داد: ایشان تشکیلاتی را درست کردند و نمایندگانی را در جهان اسلام منصوب کردند تا از طریق آنها هم اسلام ناب را به مسلمانان اطلاع رسانی کند و هم از مسائل سیاسی و اجتماعی مسلمانان اطلاع پیدا کند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه شبکه ای که امام صادق (ع) از نمایندگان و وکلای خود به وجود آمد، سبب شد که معارف اسلامی گسترش پیدا کند افزود: اینها برای این بود که حکومت بنی امیه ساقط شود، کار برجسته ایشان تدریس، تبیین و تبلیغ معارف اسلامی بود، این امر با تاکید بر امامت اهل بیت صورت گرفت.

نقش لرستان و روحانیت در همراهی با مبارزات امام راحل

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه همین راه و روش را امام راحل در قرن چهاردهم بر گرفته از راه و روش امام صادق (ع) در مبارزه با طاغوت زمان پیش گرفتند گفت: امام راحل به عنوان یک مدرس، استاد برجسته و مرجع تقلید دارای کرسی تدریس، تبلیغ و تبیین، محیط اجتماعی و سیاسی سال ۱۳۴۲ و سال‌های قبل از آن را رصد می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه رژیم طاغوت پس از کودتای ۱۳۳۳ شروع به دستگیری، زندان، تبعید و اعدام کرد و در این مسیر نیز از رژیم اشغالگر قدس و آمریکا کمک می‌گرفت افزود: امام به عنوان یک استاد عالی مقام از حوزه علمیه قم که به کار تدریس، تبیین و تبلیغ به روش جدش امام صادق (ع) علما را جمع کرد و در جمع علما فرمودند که اگر می‌خواهیم که اسلام و ایران از اضمحلال نجات دهیم باید این دودمان پهلوی را از قدرت پایین آوریم.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: اولین رویارویی روحانیت به رهبری امام با رژیم ستم شاهی بحث حذف سوگند به قرآن و حذف اسلام در انجمن‌های ایالتی و ولایتی بود، این امر علما را به صحنه مبارزه کشاند و به رهبری امام آنقدر بر این موضوع اصرار ورزیدند تا سرانجام رژیم عقب نشینی کرد و این مصوبه را پس گرفت.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه دومین برخورد امام با رژیم ستم شاهی در بحث انقلاب سفید بود گفت: آنچه که حاصل این انقلاب سفید بود، محصول و نفعی برای کلان کشور نداشت، در کشاورزی همچنان وابسته به بیگانگان بودیم، این امر نیز مورد اعتراض امام و روحانیت قرار گرفت، نتیجه این شد که در هفتم بهمن امام به رفراندومی که شاه برگزار کرده بود اعتراض کرد، مبارزات امام و روحانیت در بهمن ماه ادامه داشت تا به ماه رمضان منتهی و امام در اعتراض به رژیم شاه دستور داد که مساجد تعطیل و نمازها برگزار نشود، در نهایت در دوم فروردین ۱۳۴۲ و روز شهادت امام صادق (ع) حمله خونین به مدرسه فیضیه صورت گرفت و آنجا امام صدایش بلند شد که شاه دوستی یعنی غارتگری و حمله رژیم به مدرسه فیضیه به حمله قوم مغول به ایران اسلامی تشبیه کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه این مبارزات ادامه پیدا کرد تا در نهایت امام در روز عاشورا و مدرسه فیضیه سخنرانی معروف را داشتند و فرمودند که اسلام در خطر است، به شخص شاه، رژیم اشغالگر قدس و آمریکا حمله کردند، گفت: در نهایت امام شبانه دستگیر شد و در این دستگیری مردم خیلی از شهرها از جمله قم، تهران، ورامین و… به حمایت از امام بیرون آمدند و ۱۵ خرداد و قتل عام وسیع صورت گرفت.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به نقش لرستان و روحانیت استان در جریان همراهی با مبارزات امام راحل گفت: در شهر خرم آباد و برخی شهرهای استان تجمعاتی برگزار و در نهایت نقطه عطف انقلاب در ۱۵ خرداد رقم خورد و ادامه پیدا کرد، مبارزات شکل دینی، مذهبی و مردمی پیدا کرد و به ۲۲ بهمن ۵۷ منتهی و با فضل الهی و جانفشانی مردم، انقلاب از سوی خداوند به ملت مسلمان ایران هدیه داده شد.

شرکت در انتخابات یک عمل صالح است

وی با تاکید بر اینکه باید این هدیه الهی را مانند مردمک چشم محافظت کنیم و وظیفه داریم در مقاطع حساس به وظیفه خود عمل کنیم گفت: حمایت از رهبر جامعه اهمیت دارد چرا که رهبر جامعه پرچمدار نماز و فروع دین است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه امروز در چنین موقعیتی قرار گرفته‌ایم و باید با حضور انبوه و متراکم پای صندوق‌های رأی، کلام ولی امر مسلمین را عمل کنیم گفت: این توصیه و دستور ولی امر مسلمین است، همه ما باید پای کار بیایم تا این دستور با یاری خدا اجرایی شود.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: هر کسی می‌تواند به هر شکلی که می‌خواهد رأی بدهد، اما عمل به این دستور به عنوان امر ولی امر مسلمین باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات یک عمل صالح است افزود: به سمت انتخاب بهترین رئیس جمهور و انتخاب بهترین‌ها در شورای اسلامی شهر و روستا حرکت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: ممکن است کسانی از مسئولانی ناراحت باشند، ما هم از بعضی ترک فعل‌ها ناراحت هستیم، ولی این به معنای رها کردن و حاضر نشدن بر صندوق‌های رأی نیست، جایی که لازم است سرنوشت خود را رقم بزنیم.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه در شهرهای استان نیاز به شوراهایی داریم که به اندازه چندین دوره کار فرهنگی و عمرانی انجام دهند و نگاه قومی و طایفه‌ای را کنار بگذاریم گفت: به دنبال این باشیم که آینده روشن و خوبی را با یاری خدا برای استان و کشورمان رقم بزنیم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل

 پیام تبریک برخی نهادهای فرهنگی درباره موشک‌باران اسرائیل
2024-04-14T13:45:31+03:30
سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد ایران‌شناسی به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی پیام‌های تبریک صادر کردند.

برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی

 برای «بی‌بدن» و مفهومی به نام تعارضات اجتماعی
2024-04-14T12:52:09+03:30
قصاص نفس و ماجرای بخشش، سالهاست دستمایه تولیدات سینمایی بسیاری شده‌است اما در کنار به تصویر کشیدن این مفهوم گاهی گریزی به مسائل اجتماعی دیگری هم زده می‌شد.

اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت

 اگر مقابل دشمن شل بگیریم مشکل حل می شود؟ + صوت
2024-04-14T12:25:18+03:30
شب گذشته ایران طی حملاتی پهپادی و موشکی بخش هایی از سرزمین های اشغالی را مورد هدف قرار داد. حمله ای که در پاسخ به زدن کنسولگری ایران در سوریه بود.

«بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند

 «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند
2024-04-14T11:45:55+03:30
دو فیلم سینمایی «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» از تولیدات بنیاد سینمایی فارابی در هشتمین جشنواره فیلم بریکس مسکو روی پرده می‌روند.

بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران

 بیانیه انجمن سینمای جوانان درباره پاسخ پهپادی و موشکی ایران
2024-04-14T11:45:54+03:30
انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص پاسخ پهپادی و موشکی نیروهیا مسلح جمهوری اسلامی ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در...

آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان

 آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
2024-04-14T11:45:54+03:30
قائم‌مقام رادیو از وضعیت رو به بهبود مسعود اسکویی گوینده، کارشناس و مجری پیشکسوت خبر داد.

هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟

 هنرمندان درباره «وعده صادق» چه نوشتند؟
2024-04-14T11:45:53+03:30
همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، تعدادی از هنرمندان در فضای‌مجازی به این عملیات واکنش نشان دادند.

نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی

 نمایش‌های کودک و ایرانی رونق‌بخش سالن‌های دولتی
2024-04-14T11:05:21+03:30
آمار فروش نمایش‌های‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.

تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد

 تکلیف سریال رضا شفیعی‌جم روشن شد
2024-04-14T11:05:21+03:30
سریال «خط رو خط» قرار است سه روز در هفته با بازی رضا شفیعی‌جم و موضوعات مختلف روی آنتن شبکه نسیم باشد.

تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر

 تولید فصل دوم «سرزمین شعر» با ایده‌هایی جدید و پخته‌تر
2024-04-14T11:05:20+03:30
دستیار وزیر در امور شعر از تولید فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» با ایذده‌هایی جدید و پخته‌تر خبر داد و گفت: بارخوردها نشان می‌دهد نخبگان فارسی زبان د...

دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است

 دیپلماسی میان ایران و تاجیکستان مبتنی بر عشق است
2024-04-14T11:05:20+03:30
گلرخسار صفی‌اوا گفت: من در بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی دنیا از جمله مسکو، فرانکفورت و... شرکت کرده‌ام، اما به نظرم هیچ نمایشگاهی مانند نمایشگاه کتاب ت...

افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟

 افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد بود؟
2024-04-14T11:05:19+03:30
معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید گفت: هنوز مقدار افزایش حقوق ایثارگران مشخص نشده اما تا آخر فروردین اعلام خواهد شد.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

 دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب
2024-04-14T11:05:19+03:30
امروز بنی‌اسرائیل در غزه آن خباثت نهفته در خود را که سبقه در گذشته سیاه‌شان دارد، آشکار کردند و آتشی که در گذشته برای سایر پیامبران و ملت‌ها روشن کرده بودند...

یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه

 یاسینی رکورددار کنسرت در سال ۱۴۰۲ / در مسیر همایون یا یگانه
2024-04-14T11:05:18+03:30
روزگاری در موسیقی پاپ ایران اعلام شد که حامد همایون در پنج ماه ۲۳۹ کنسرت برگزار کرده است؛ آماری که از رکوردی عجیب روایت داشت؛ اما در نهایت سرنوشت حامد همایو...

صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد

 صادرات نوشت‌افزار ایرانی کلید خورد
2024-04-14T11:05:18+03:30
مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت صادرات نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به برخی از کشورها را جزو مهمترین برنامه‌های این مجمع در سال جدید خواند.

قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد

 قانون عفاف و حجاب برای همه مردم لازم‌الاجرا شد
2024-04-14T11:05:17+03:30
مدیرعامل بنیاد عفاف و حجاب با اشاره به لازم‌الاجرا بودن قانون حجاب در کشور و لزوم مکانیزه بودن مواجهه با هنجارشکنان گفت: کسانی که به موضوع عفاف و حجاب در کش...

تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت

 تلاطم در بازار ظهیرالاسلام/ قیمت کاغذ تحریر افزایش یافت
2024-04-14T11:05:17+03:30
افزایش نرخ ارز پس از دو هفته دامن بازار کاغذ را نیز گرفت،‌بر این اساس قیمت کاغذ تحریر در بازار افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد

 سهم ۴۹درصدی تمساح خونی از گیشه‌ تعطیلات/ پرویزخان درجا زد
2024-04-14T11:05:16+03:30
براساس آمارهای ثبت‌شده از میزان استقبال از فیلم‌های درحال اکران در تعطیلات پایان هفته قبل ۳۵۳۰۰۰ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود در هفته سوم فروردین ...

شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند

 شاعرانی که خود را "عطار" جا زدند
2024-04-14T11:05:16+03:30
پس از سده نهم هجری شاعران متعددی با تخلص عطار ظهور کردند که اتفاقاً بسیاری از آثار منسوب به عطار نیشابوری، از برکات حضور آنهاست.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

 «محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!
2024-04-14T11:05:15+03:30
«محفل» دوباره توانست برنامه پربیننده ایام ماه مبارک رمضان باشد؛ برنامه‌ای که سلبریتی ندارد اما یک برنامه‌اش تنها به ۱۰۰میلیون بازدیدکننده رسید.

مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید

 مهرداد صدقی با "آبنبات لیمویی" به نمایشگاه می‌آید
2024-04-14T11:05:15+03:30
مهرداد صدقی از انتشار کتاب "آبنبات لیمویی" در ادامه مجموعه طنز خود خبر داد و گفت: این کتاب آخرین اثر از مجموعه "آبنبات‌ها" خواهد بود.

عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد

 عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد
2024-04-14T11:05:14+03:30
مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی این نمایشگاه خبر داد.

دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید

 دژهای پوشالی یهود به دادشان نرسید
2024-04-14T11:05:14+03:30
یهودیانِ بنی‌نضیر چنان مغرور و از خود راضی بودند که تکیه‌گاهشان دژهای نیرومند و قدرت ظاهری‌شان بود، اما از آنجا که خدا می‌خواست بر همه روشن کرد که چیزی در ب...

حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران

 حمایت شاعران از "وعده صادق" ایران
2024-04-14T11:05:14+03:30
جمعی از شاعران کشور در حمایت از عملیات "وعده صادق"، تازه‌ترین سروده‌های خود را به این موضوع اختصاص دادند.

گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل

 گنبد آهنین چه می‌داند از صریر قیامت سجیل
2024-04-14T11:05:13+03:30
نغمه مستشار نظامی در تازه‌ترین سروده خود از عملیات «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق حمایت کرد.

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)