میرنیوز

کاندیداها در مناظره‌ها اخلاق را رعایت کنند/ ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات

کاندیداها در مناظره‌ها اخلاق را رعایت کنند/ ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات 2021-05-21T16:46:36+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: عمل به دستورات الهی و اینکه دنیا مزرعه آخرت و محلی زودگذر برای همه ما است، باید در سرلوحه کارهای همه ما باشد.

ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

وی با بیان اینکه پیامبر فرمود که دنیا در نظر اهل خرد، محل گذر است و در این محل گذر انسان به دنبال توشه و عمل صالح برای روزی است که فقط اعمال صالح و نیک می‌تواند رهگشا برای هر فردی باشد، است، گفت: در برپایی اولین نماز جمعه بعد از عید فطر و ماه رمضان هستیم، تقریباً سه ماه به خاطر شیوع ویروس کرونا و مرحله چهارم آن نماز جمعه تعطیل و برخی از فعالیت‌های مردم هم دچار اختلال شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: این امر نشان دهنده این بوده که باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم، در این سه ماه ادارات، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، بسیج و… با اجرای طرح شهید سلیمانی تلاش کردند تا این مرحله چهارم را پشت سر گذاشتیم و در این راستا از تشکر و قدر دانی می‌کنیم، باید همکاری کنیم تا واکسن به طور کامل و یا سطح وسیع در اختیار مردم قرار گیرد و مردم به تدریج به زندگی و وضعیت عادی خود برگردند.

موزه دفاع مقدس تکمیل شود

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش لرستان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و… گفت: لرستان در این رابطه کارنامه درخشانی دارد، این روزها سالروز حماسه آفرینی و سلحشوری سپاه حضرت ابوالفضل (ع) به خصوص در عملیات حاج عمران است، تیپ ۵۷ سپاه حضرت ابوالفضل (ع) کلید فتح و پیروزی عملیات‌های متعددی به خصوص عملیات‌های سخت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از لشگر ۸۴ ارتش، تیپ ۱۵ امام حسن (ع) و دیگر یگان‌های رزمی که در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند یاد کنیم، گفت: جوانان با غیرت لرستانی کلید فتح عملیات بزرگ حاج عمران بودند، هر کدام از شهدا، جانبازان و ایثارگران لرستانی مشعل فروزان برای هدایت و رستگاری هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: وظیفه فرهیختگان، سخنوران، فرماندهان، پیشکسوتان جهاد و ایثار است که به بازگویی جزئیات این عملیات بپردازند و رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما باید در این رابطه بیش از گذشته در واکاوی این گونه عملیات‌ها بپردازند.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به نقش و حماسه آفرینی تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع)، سپاه، بسیج و عشایر لرستان در عملیات بیت المقدس افزود: امیدواریم با تکمیل و افتتاح موزه دفاع مقدس لرستان، تبیین این عملیات‌ها در آن به نمایش گذاشته شود.

عجز و ناتوانی رژیم صهیونیستی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فلسطین روزهای سختی را سپری کرد، کشتار مظلومانه زنان و کودکان در غزه و فلسطین اشغالی برای هر انسان منصفی دردناک بوده و هست گفت: با روی کار آمدن دولت ترامپ، شدت یافتن خیانت برخی دولت‌های عربی، معامله ننگین قرن، انتقال پایتخت رژیم اشغالگر قدس به شهر قدس و همکاری‌های سفاکان نظام سلطه با این رژیم، گستاخی رژیم اشغالگر افزایش یافت تا به بیت المقدس با همراهی شهرک نشینانی که دنباله ارتش اسرائیل هستند حمله کنند و منطقه شیخ جراح را به قصد یهودی سازی مورد هجوم قرار دادند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: مجموعه این فشارها، فلسطینی‌های در نوار غزه، کرانه باختری و ساکنان قدس شریف و اردوگاه‌های بیرون از فلسطین اشغالی را به یک وحدت رساند، البته این وحدت در سایه هدایت‌های حکیمانه رهبر انقلاب، حضور مرد میدان یعنی شهید سلیمانی و یاران مقاومت بود و فلسطینی‌ها در داخل و خارج با همدیگر متحد شدند و اسرائیل از سوریه، لبنان و داخل فلسطین مورد آماج موشک‌ها و راکت‌ها قرار گرفت.

حجت الاسلام شاهرخی بیان داشت: مردم در مرزهای لبنان و اردن هجوم بردند تا وارد سرزمین فلسطین شوند و از امت اسلامی فلسطین دفاع کنند، در گذشته ضربات مردم فلسطین با پرتاب سنگ و عملیات‌های شهادت طلبانه بود، اما امروز آنچنان عرصه بر رژیم سفاک صهیونیستی تنگ شده که وزیر دفاع سابق این رژیم گفته که اسرائیل توان مقابله با فلسطین را ندارد چگونه می‌تواند ادعای مقابله با حزب الله و هماوردی با ایران را داشته باشد؟

وی گفت: این امر حمایت از عجز و ناتوانی آنها است، این همان وعده نصرت الهی و مقام معظم رهبری بر اساس آیات قرآنی است که اعلام کردند که در آینده اسرائیل از بین خواهد رفت، دولت‌ها و ملت‌های اسلامی در داخل کشور خود سپاه قدس تشکیل دهند و به تدریج عرصه را بر این رژیم دد منش تنگ کنند، همانطور مجامع بین المللی، کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی می‌طلبد که به این مسئله ورود پیدا کنند و از جهت دیپلماتیک و سیاسی عرصه را بر اسرائیل تنگ کنند.

ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه امروز رهبر معظم انقلاب تمام قد در مقابل استکبار، نظام سلطه و زورگویان عالم ایستاده است افزود: نظام سلطه با سرکردگی آمریکا، استفاده از رسانه‌ها، ماهواره و فضای مجازی در تلاش است مشارکت حداکثری را در انتخابات پیش روی ما در ۲۸ خرداد ماه کاهش دهد، به دنبال این است که تفرقه و چند دستگی را حاکم کند.

حجت الاسلام شاهرخی تاکید کرد: در این راستا همه تلاش کنیم که این مشارکت حداکثری شکل بگیرد، مردم ما با انقلاب خود قهر نیستند، این انقلاب محصول مجاهدت همین مردم است، ممکن است مردم از مسئول یا مسئولانی ناراحت باشند اما از انقلاب خود که حاصل رنج و مقاومت خودشان است محافظت می‌کنند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با رشادت و سلحشوری بیش از ۲۰۰ هزار شهید و هزاران آزاده و جانباز به دست آمده، همه تلاش کنیم با تبیین، گفتگوی بر اساس حکمت، منطق و استدلال به پرسش‌ها درباره لزوم مشارکت حداکثری پاسخ بدهیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه ما باید بهترین را در انتخابات ریاست جمهوری و بهترین‌ها را در شورای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنیم، گفت: ما در ۴۰ ساله دوم انقلاب به گونه‌ای انتخاب‌های خود را رقم بزنیم که شهرمان چهره یک مرکز استان داشته باشد.

کاندیداها در مناظره‌ها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

حجت الاسلام شاهرخی گفت: اینکه در چند دوره کارکردها به گونه‌ای باشد که شهرداری جز بدهکار ترین سازمان‌ها باشد، در چند دوره صدها نفر نیروی انسانی بر شهرداری‌های استان اضافی تحمیل شده‌اند، مطلوب نیست، ما همه غیر مستقیم در این امر دخالت داشته‌ایم چرا که باید بهترین‌ها را انتخاب می‌کردیم تا آینده روشنی را برای استان رقم بزنیم.

وی با تاکید بر ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی استان، گفت: انتخابات میدان مسابقه برای خدمت است، کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی به خصوص در مناظره‌های انتخاباتی و… خود را موظف به رعایت اخلاق انتخاباتی بدانند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه انتخابات باید منجر به وحدت و امنیت ملی شود و حرکت ما را به سمت تحقق آرمان‌های اسلامی و انقلابی تقویت کند گفت: انتخابات باید اعتماد عمومی و افزایش مشارکت اجتماعی و حداکثری را در پی داشته باشد.

حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد: در این راستا با انتخاب فرد و افرادی با ایمان، متعهد، متدین، دارای مدیریت و کفایت لازم، عدالت خواه، ضد فساد و مفسدین، دارای عملکرد انقلابی، پیشینه انقلابی، معتقد به توانمندی‌های داخلی و بهره گیری از جوانان و… در انتخابات شرکت کنیم.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟

 جشن نیمه شعبان هیئت کجا برویم؟
2024-02-26T06:01:07+03:30
هیئت‌ها و حسینیه‌های سراسر کشور همزمان با میلاد سراسر خیر و برکت امام زمان (عج) مراسم شادی و سرور برگزار می‌کنند.

شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم

 شاعران به استقبال نیمه شعبان رفتند/ کاش، سَحر، خاک رهِ « مهدی موعود » شوم
2024-02-26T06:01:06+03:30
شاعران فارسی زبان در آستانه نیمه شعبان در نشست ادبی «منتظران وصل» با تازه‌ترین سروده‌های خود به ساحت مقدس امام مزان عرض ارادت کردند.

بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)

 بهترین دعا‌ها در شب نیمه شعبان به روایت امام صادق (ع)
2024-02-26T06:01:06+03:30
امام صادق علیه‌السلام دربارۀ آداب شب نیمۀ شعبان، به یکی از بهترین دعاها اشاره می فرماید.

"پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!

 "پایان جنگ"، "عزل منتظری و بنی‌صدر" و "فوت احمد خمینی" موضوع گفت‌وگو با کارگردان "احمد"/ احمد آقا حتی یک «واو» به صحبت‌های امام دست نزد!
2024-02-26T06:01:05+03:30
مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم "احمد" درباره احمد خمینی صحبت کرد؛ از ۴۲ روز سالک شدن او تا ماجرای عزل منتظری و پایان جنگ. او گفت: کارگردان دیکته‌پ...

ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد

 ویکی موعود با ۴۰ هزار مقالۀ تخصصی راه اندازی شد
2024-02-26T06:01:04+03:30
همزمان با میلاد سراسر سعادت حضرت مهدی موعود(عج) از ویکی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر(عج) رونمایی شد.

«کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود

 «کتاب قانون» هر شب پخش می‌شود
2024-02-26T06:01:04+03:30
تهیه‌کننده «کتاب قانون» با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌های سیاسی در قالب‌های متنوع برنامه‌سازی، گفت: با استقبال مخاطبان و در آستانه برگزاری انتخاب...

بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد

 بچه رویان در میدان جهاد رونمایی شد
2024-02-26T06:01:03+03:30
«بچه رویان» عنوان دیوارنگاره‌ای است که در میدان جهاد و برای درمان نازایی رونمایی شد.

مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان

 مهمترین اعمال شب و روز نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:03+03:30
نیمه شعبان یکی از مهمترین روزهای سالم محسوب می‌شود و از نظر فضیلت در کنار شب قدر قرار گرفته است. اهل بیت(ع) این شب را از مقدمات شب قدر در تقدیر امور و تقسیم...

امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی

 امام زمان (عج) در سورۀ بقره / رفتار منافقان در برابر منجی
2024-02-26T06:01:03+03:30
یکی از نشانه‌های نفاق آن است که فرد یا افرادی عهد خدا را نقض و اتصال خود با اهل بیت علیهم السلام را قطع کند؛ در این صورت زمینۀ افتادن آنها در ورطۀ فسادآفرین...

عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان

 عیدی سینمایی تلویزیون در نیمه شعبان
2024-02-26T06:01:02+03:30
شبکه‌های تلویزیونی چند فیلم جدید و قدیمی را برای شب نیمه شعبان درنظر گرفته که شاید برای حوزه کودک پخش «پیشونی سفید» از جذابیت بالایی برخوردار باشد.

چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟

 چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها انتقام خون امام حسین(ع) را خواهد گرفت؟
2024-02-26T06:01:02+03:30
یکی از پرسش‌های مهم که سال‌ها ذهن انسان‌ها را به خود مشغول کرده، این است که چگونه امام زمان(ع) پس از قرن‌ها در دوران ظهور خود، انتقام خون امام حسین(ع) و شهد...

چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد

 چشم به راه برای نیمه شعبان منتشر شد
2024-02-26T06:01:02+03:30
قطعه «چشم به راه» نخستین اثر صدران مایلی است که با موضوع انتظار تولید و منتشر شد.

مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد

 مجلس آتی باید میزبان زنان متخصص و شایسته در حوزه زنان و خانواده و به دور از لابی‌گری سیاسی باشد
2024-02-26T06:01:01+03:30
زنانی باید به مجلس ورود کنند که فهم درستی از حوزه زن و خانواده داشته باشند و ریل قانون گذاری را از مجرای تخصصی حرکت دهند. مجلس نباید جایی برای افرادی باشد ک...

روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند

 روزبه بمانی و علیرضا عصار در کنسرت دارکوب / خوانندگان ما آرتیست نیستند
2024-02-26T06:01:01+03:30
کنسرت شب گذشته گروه دارکوب درحالی برگزار شد که سه خواننده روی صحنه داشت و حضور روزبه بمانی و علیرضا عصار مخاطبان را غافلگیر کرد.

زودبرگرد بابای مهربون دنیا

 زودبرگرد بابای مهربون دنیا
2024-02-26T06:01:00+03:30
نماهنگ «زودبرگرد» به مناسبت نیمه شعبان در خبرگزاری تسنیم تولید و منتشر شده است.

پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی

 پاسخ مهدی طائب دربارۀ حکم «حرمت عدم شرکت در انتخابات» از سوی امام خمینی
2024-02-26T06:00:59+03:30
حجت الاسلام مهدی طائب طی سخنانی دربارۀ جمله تاریخی امام خمینی مبنی بر حرمت عدم شرکت در انتخابات استدلالی ارائه کرد.

یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود

 یادی از دوبلور فقید پرویز ربیعی/ صدایی که گوینده نقش‌های مکمل بود
2024-02-26T06:00:58+03:30
پرویز ربیعی از پیشکسوتان عرصه دوبله روز گذشته در منزل خود بر اثر ایست قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت؛ صدای ماندگاری که هیچ وقت مخاطبان آن را فراموش نخواهند کرد.

شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم

 شفیعی سروستانی: راهکار اصلاح جامعه هجرت به‌سوی امام عصر است / اقدامی برای آمادگی ذهن مردم برای ظهور نکردیم
2024-02-26T06:00:58+03:30
شفیعی سروستانی می‌گوید: ذکر نام امام و بزرگداشت امام، امری در مسیر زمینه سازی ظهور به شمار می‌آید؛ ما دانسته و یا نادانسته واقعۀ ظهور را عقب می‌اندازیم. هیچ...

زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان

 زمان تشییع پیکر پردیس افکاری مشخص شد/ خاکسپاری در قطعه هنرمندان
2024-02-23T16:28:03+03:30
همسر زنده یاد پردیس افکاری خبر داد که روز دوشنبه هفتم اسفندماه مراسم تشییع پیکر وی به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد

 غلامرضا صنعتگر قطعه جدیدش را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد
2024-02-23T13:41:23+03:30
غلامرضا صنعتگر خواننده پاپ جدیدترین قطعه موسیقی خود را به رهبرمعظم انقلاب تقدیم کرد.

عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید

 عکس‌های جدید از پشت صحنه سریال «نون خ ۵»/ تاکید رییس صداوسیما بر ساخت فصل‌های جدید
2024-02-23T13:27:43+03:30
پیمان جبلی در بازدید از پشت‌صحنه فصل پنجم سریال «نون خ»، به تولید فصل جدید این مجموعه در شرایط بسیار خاص و ویژه‌ اشاره کرد و گفت: امیدواریم مخاطبا...

صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا

 صلوات شعبانیه | راه رسیدن به رضایت خدا
2024-02-23T11:41:01+03:30
فرازی از صلواتش شعبانیه گویای آن است که پیامبر صلی الله علیه و آله واسطۀ شفاعت امت و نیز راهی به‌سوی خداست.

شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»

 شهرک غزالی میزبان کدام پروژه‌ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی۴»
2024-02-23T11:41:00+03:30
مهدی میرچی مدیر شهرک سینمایی و تلویزیونی غزالی از ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌هایی گفت که ما را با خودش به دهه شصت، ۷۰۰ سال پیش و داستان فریبرز باغ‌بیشه و حتی چند...

مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست

 مهدویت و آخرالزمان یکی از جذاب‌ترین موضوعات روز دنیا است/ عشق از امام زمان جدا نیست
2024-02-23T11:01:13+03:30
اثری که دائم در حال سیاه نمایی و گله و گذاری است نمی‌تواند مخاطب را تا پایان همراه خودش نگه دارد و موجب دلسردی جامعه می‌شود. اصلی‌ترین معیار در واقعه ظهور ا...

ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند

 ویژگی‎های نماهنگی با موضوع امام زمان / کودک و نوجوان فراموش شده‌اند
2024-02-23T10:34:29+03:30
«عزیزم مهدی» تازه‌ترین پویشی است که توسط مرکز آوای انقلاب اسلامی (مأوا) پایه ریزی و در جمکران برگزار شد.

پردیس افکاری درگذشت

 پردیس افکاری درگذشت
2024-02-23T09:14:29+03:30
پردیس افکاری، بازیگر، عصر امروز، پنجشنبه ۳ اسفند ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

«دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر

 «دیپلماسی سازندگی» در بازار نشر
2024-02-23T09:14:26+03:30
کتاب دیپلماسی فرهنگی نوشته هادی حق‌پرست از سوی اندیشکده روابط بین‌الملل منتشر و روانه بازار نشر شد.

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟

 استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم تخریب نامزدهای انتخاباتی چیست؟
2024-02-23T09:14:26+03:30
رهبر معظم انقلاب به استفتاء درباره «تخریب نامزدهای انتخاباتی» پاسخ گفتند.

تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات

 تبیین ارتباط ظهور امام زمان (عج) با انتخابات
2024-02-23T09:14:25+03:30
امام زمان (عج) برای یک امر سیاسی می‌آیند، برای «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّه‏» (توبه؛ ۳۳) این یک امر سیاسی است، برای حکومت می‌آیند، برای این...

سیمای امام زمان در سورۀ بقره

 سیمای امام زمان در سورۀ بقره
2024-02-23T09:14:25+03:30
وقتی از زاویه نگاه مهدویت سراغ سوره های قرآن می رویم، مشاهده می کنیم آنچه که ما به اسم تفسیر تاکنون خوانده بودیم، برداشتی ذوقی از قرآن بود.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)